dr_skepsys

Frana nu foarte ferma

14 posts in this topic

Salutare,

De la o varsta....problemele incep sa fie din ce in ce mai frecvente. E valabil cred si in cazul masinilor.

Intampin urmatoarea situatie si v-as ruga si pe voi sa va exprimati o parere:

de la o vreme, frana nu mai este atat de ferma ca innainte. Adica, spre exemplu daca vreau sa franez lent pe o distanta mai lunga, 100-200 de m innaintea unui semafor sa zicem, pedala imi coboara si ea incet fara un efect aparent in franare si abia pe la jumatatea cursei pedalei "prinde". Daca in schimb sunt nevoit sa franez urgent si actionez pedala mai "brutal" sa zic, atunci "tine" se pare fara nici o problema, chiar "mai de sus".

Alte indicii:

- am verificat toate placutele si mai au clar viata pret de cel putin 10k km;

- am facut recent (acum 2 sapt) o revizie in care am aerisit toata instalatia si am recompletat lichidul.

Dar fenomenul se manifesta in continuare. Pana in prezent am 2 pareri: un mecanic mi-a spus ca pompa de servo la care s-ar putea face un mic reglaj desi ar fi mai bine de schimbat iar altul mi-a spus ca pompa de frana care pentru siguranta mea ar fi bine sa o schimb cu totu ca nu se gasesc in comert decat chinezarii la capitolul garnituri. As inclina sa-i dau dreptate celui cu pompa de frana deoarece pompa de servo este EXAGERAT de scumpa = 26 milioane si mai ales pentru faptul ca logica simturilor imi spune ca eu pierd presiune, am pedala jumatate moale....

Voi ce parere aveti ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca pompa de servo e "pe duca", mai precis AMPLIFICATORUL de franare, atunci pedala se intareste, si nu ai eficienta la franare. (incearca pe o strada necirculata sa opresti motorul in mers si sa apesi de cateva ori pedala - se va intari si vei apasa cu doua picioare pe ea ca sa franezi).

Daca tu zici ca pedala coboara incet, atunci dupa mine n-ar fi amplificatorul (tulumba neagra) ci insasi pompa de frana (partea care iese din tulumba si din care pleaca conductele de frana spre unitatea de ABS).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inainte de a schimba pomba, incearca sa inlocuiesti complet lichidul de frana

e mai ieftin si poate scapi doar cu asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neata,

Pai nu stiu ce sa zic, daca s-a facut aerisirea instalatiei nu s-a schimbat si integral lichidul de frana ? Sau nu e obligatoiu sa se intample asa ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neata,

Pai nu stiu ce sa zic, daca s-a facut aerisirea instalatiei nu s-a schimbat si integral lichidul de frana ? Sau nu e obligatoiu sa se intample asa ?

Probabil a fost doar completat.

Lichidul de frana se schimba la 2 ani la mers normal, indiferent, absoarbe apa in timp, e chimie. E 50 de ron 1L de Ate Super Blue Racing.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu sigur, da' poti sa pierzi presiunea fara sa pierzi si lichid ?

O alta varianta ar fi o neaerisire corespunzatoare a circuitului de frinare.

Poate cel mai bine ar fi o verificare/schimbare a garniturilor de la etrieri si schimbare totala a lichidului de frina. Garniturile sint ieftine, lichidul la fel ... Nu stiu manopera.

P.S. Eu am patit o situatie similara ( se inmuia pedala ) si era de la o garnitura de la etrier care scapa putin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da Bogdan, poti pierde presiune fara sa pierzi lichid... atunci cand garnitura de la pompa de frana este ciupita, tu apesi pe pedala, si pedala se duce in jos pt. ca "scapa" pe langa garnitura lichid inapoi in vas, in loc sa fie pompat spre conducte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La revizie am schimbat tot, cel putin asa zic ei: garnituri si lichid. Si sunt oameni seriosi dupa parerea mea.

Dal @Alex, daca scapa pe la o garnitura ciupita, de ce nu scapa pana la fund ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

La revizie am schimbat tot, cel putin asa zic ei: garnituri si lichid. Si sunt oameni seriosi dupa parerea mea.

Dal @Alex, daca scapa pe la o garnitura ciupita, de ce nu scapa pana la fund ?

Se elasticizeaza foarte mult cauciucul datorita imbatrinirii si functionarii in lichid si se formeaza pori (eventual se ciupeste)si cind exerciti presiune mica pe pedala(frinari lejere) intervine fenomenul de "alunecare " a pedalei .Ce ti-am spun este valabil doar daca ti s-au facut aerisiri ale conductelor de frina corespunzator fara sa mai ai aer absolut deloc in conducte.Deci trebuie sa dai vina pe pompa.

Odata ce ti se face aerisirea corect pedala trebuie sa lucreze la aceeasi cursa de frinare si nu sa iti "tina mai jos" decit era initial schimbarii lichidului sau eventual placutelor.Tind sa cred ca din simpla inlocuire de lichid nu "pierzi" pedala.

Edited by V50Saphir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru completare @V50Saphir...

Chestia asta a patit-o un prieten la o Dacie Sport... Daca tineai pedala apasata, o ridicai 1cm, o apasai din nou, se ducea mai jos... o mai ridicai un pic, iar apasai, si mai jos.. pana ajungea la fund. Daca o calcai brusc, frana super-ok, ca si cum n-ar fi avut nimic.

Diagnostic - pompa frana defecta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci de info Midnight !

E chiar asa de scumpa pompa ? Eu am vazut mult mai ieftin ( 150 EUR ), da' poate nu e vorba de acelasi lucru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc de raspunsuri.

Cred ca m-am lamurit si eu. Fata de pompa de servo e mai accesibila ca pret.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am avut un client care tot asa nu-i dadea de cap si pana nu i-am dat o pompa de frana na scapat de problema....la el era tare pedala si nu avea-i nici o baza in ea... ca si cum ar fi fost cu motorul oprit.

eu am avut un client care tot asa nu-i dadea de cap si pana nu i-am dat o pompa de frana na scapat de problema....la el era tare pedala si nu avea-i nici o baza in ea... ca si cum ar fi fost cu motorul oprit.

ps: nu ai aprins in bord abs?

Share this post


Link to post
Share on other sites

La unele modele se gaseste kitul de reparatie (garniturile din pompa) dar trebuie sa stiu diametrul interior masurat LA SUBLER

Galaxy S on IceCream Sandwich

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now