Sign in to follow this  
Followers 0
ovidiu xc 70

Intretinerea sistemului de tractiune integrala - vascocuplajul

5 posts in this topic

Am gasit un subiect despre intretinerea Haldexului in sectiunea XC90. Ma intereseaza insa - din experientele voastre- care ar fi pasii de urmat in asigurarea unei bune functionari a vascocuplajului la v70 xc. Se schimba uleiul, filtrul, etc? Se face acelasi lucru si la diferentialul spate (care am inteles ca este capsulat, iar manualul spune ca nu facem nimic...)? Exista un program de servisare, care sa previna problemele?

P.S. Eu unul nu cred in "maintenance free".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se intretine prin inlocuire, sistemul presupune un vasco-cuplaj, exact ca la ventilatorul de la BMW, nu ai ce intretine acolo, pur si simplu se inlocuieste ambreiajul .

Vezi aici cum arata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In cartea mea de service scrie ca s-a inlocuit uleiul in diferentialul fata ( cu Mobil 75W-90), la 142.000 Km. Cum orice lichid din masina este consumabil, logic ar fi sa-l inlocuiesti inainte sa-si piarda proprietatile, nu sa arunci toata piesa, nu? Mai ales ca din cate am citit, nu vascocuplajul cedeaza, ci bucsa-unghiular.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Întreţinerea sistemului de tracţiune integrală se face ,în primul rând , prin verificarea şi completarea uleiului din cutia de transfer şi din diferenţialul spate. Bine ar fi dacă ai putea înlocui TOT uleiul din cutia de transfer , unde au loc cele mai mari solicitari şi cele mai mari uzuri. Eu am găsit în interiorul carcasei cutiei de transfer , ca un fel de pilitură.Pentru că nu are orificiu de evacuare completă a uleiului , se poate folosi o bucată de furtun şi o pompă de aspiraţie a uleiului şi a impurităţilor care s-au format acolo.Furtunul se introduce până atinge fundul carcasei.

Apoi se mai poate curăţa şi lubrifia crucea cardanică şi rulmenţii cardanului.

Vâscocuplajul nu se întreţine.El funcţionează sau nu.Am văzut pe net că se poate şi repara dar nu ştiu dacă la noi există cineva să facă asta.

Cum se verifică dacă vâsco e bun , cred că ştii.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Întreţinerea sistemului de tracţiune integrală se face ,în primul rând , prin verificarea şi completarea uleiului din cutia de transfer şi din diferenţialul spate. Bine ar fi dacă ai putea înlocui TOT uleiul din cutia de transfer , unde au loc cele mai mari solicitari şi cele mai mari uzuri. Eu am găsit în interiorul carcasei cutiei de transfer , ca un fel de pilitură.Pentru că nu are orificiu de evacuare completă a uleiului , se poate folosi o bucată de furtun şi o pompă de aspiraţie a uleiului şi a impurităţilor care s-au format acolo.Furtunul se introduce până atinge fundul carcasei.

Apoi se mai poate curăţa şi lubrifia crucea cardanică şi rulmenţii cardanului.

Vâscocuplajul nu se întreţine.El funcţionează sau nu.Am văzut pe net că se poate şi repara dar nu ştiu dacă la noi există cineva să facă asta.

Cum se verifică dacă vâsco e bun , cred că ştii.

Da, la mine functioneaza tractiunea spate. Am insa pierderi mici de ulei pe la garnitura diferentialului fata (unde o sa schimb si semeringurile de planetara) si ma intrebam daca este cazul sa schimb uleiul de acolo.

Cat despre diferentialul spate, am inteles ca nu se poate umbla in el - revin dupa ce vorbesc mai multe cu mecanicul. O sa cer niste poze din VIDA, sa vad exact zonele "sensibile"...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0