12 posts in this topic

termostatul mi sa blocat in pozitia deschis (nu se incalzeste motorul la temeratura optima) .am contactat magazinul local de piese auto in tg mures (xedex) mi sa spus ca nu este decat in bloc de aluminiu toata piesa ma costat 300 lei cu tot cu senzor de temperatura.

intrebarea mea este cum se demonteaza? se poate schimba doar termostatul fara blocul de aluminiu pare mai simplu de demontat.

daca trebuie sa schimb tot blocul de aluminium , se poate face fara a demonta suportul de pompa servo , alternator , compresor AC de pe blocul motor ? unul din cele 2 suruburi par inaccesibile de acest suport .

va rog sugestii , poate mai au si altii probleme de genu (eu am observato dupa mult timp la temp scazute deadreptul si conditii de condus incet .. zapada pe drumurii= condus cu 50 -60 la drum intins si -8 grade)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai intai ar fi bine sa stim despre ce motor vorbim,ca sa nu ne trezim vorbind aiurea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pune-ne o poza cu motorul, fotografiind acel housing.

La modelele 2002+ housing-ul (carcasa de aluminiu unde sta termostatul) e diferit fata de modelele de dinainte care semanau cu housing-ul 850-ului, clasic, de aceea cei care vind iti dau tot ansamblul: housing+termostat si/sau senzor temperatura.

Uite si niste poze, sa-ti dai seama mai bine, vezi in descrierea pozelor.

P.s. Data viitoare cind mai ai probleme, pe langa un mic salut...pune si tu niste detalii ale masinii, Ok ?

Bafta !

post-96-0-88307500-1356128938_thumb.jpg

post-96-0-30758900-1356128948_thumb.jpg

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca vb de un diesel pt ca nu mai la aceste motoare termostatul este cu tot cu "housing" .

Eu nu cred ca este termostatul defect ci de faptul ca vb de un diesel ce are defecta sau nu are deloc incalzire auxiliara si de un posesor care nu stie ca un diesel Volvo ce nu are incalzire auxiliara nu se incalzeste decat dupa 30 min de condus peste 2000 rpm .

Aia cu salutu` a devenit optionala, aici omu cauta informatii dupa care a plecat, buna ziua e pt fraieri .

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

deci e vd de un D5 120 kw din 2002 . deci la un drum de iasi si inapoi nu a ajuns tempt la jumat deci 90 grade presupun. temp oscila in functie de cat fortam motorul si de temp de afara. am obs prima data prob la un drum de franta ... 2600 km aprox 25 ore cu 2500 rpm sar fi incazit zic eu .

si ce e incazirea auxiliara ?

salut !

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut . am revenit cu niste poze . este vorba despre un v70 2002 diesel 2.4 120 kw

intrebarea mea e urmatoarea : se schimba ansamblul cu totul sau se poate schimba doar termostatul .

post-3455-0-27053600-1356176352_thumb.jp

post-3455-0-75479500-1356176356_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa cum arata pozele, da. Iti trebuie tot ansamblul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La Diesel se schimba tot ansamblul, in continuare cred ca nu are nimic termostatul, pur si simplu sub 6C nu se incalzeste apa decat dupa o forja puternica .

Termostatul se verifica super usor, se porneste motorul, se lasa la ralanti 10 minute cu ventilatia oprita in interior, dupa 10 minute apa urca la prima liniuta (30C) si trebuie verificata (la mana) temperatura furtunelor de apa ce intra in radiator, cel de dupa termostat trebuie sa fie caldut (30C) iar cel ce iese din radiator in partea de jos dreapta trebuie sa fie rece. Daca furtunul din dreapta jos este caldut atunci este defect termostatul .

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

si se demonteaza suportul pe care e montat pompa servo si alternatorul si compresorul ac ? cred ca am sa fac o cheie care sa incapa . problema e surubul de jos al ansamblului e inaccesibil

dupa ce rezolv probema am sa revin cu detalii . probabil pe luni

daca stau pe loc nu creste temp . nu se ridica acul deloc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca stai pe loc si cu caldura pornita e si normal sa nu se ridice acul.Incearca metoda descrisa de Bogdan si vezi ce rezultate obtii,asa vei stii daca e de schimbat sau nu termostatul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

las problema pe luni ... si postez cu rezolvarea

Share this post


Link to post
Share on other sites

la multi anii ! am sudat o cheie care sa incapa ! nu trebuie demontat totul compresor ac , pompa servo alternator si suportul pe care stau ele.

ideea e ca am verificat prin metoda lui bogdan G foarte de ajutor ... era bun termostatul .. ar trebuiii sa imi caut alt mecanic ....

lam schimbat in ideea ca oricum aveam componenta cumparata si ... o schimbase mecanicul deja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now