Salman

Vas expansiune,furtun apa

17 posts in this topic

Azi am fost pus pe ganduri ,eu la vasul masinii am avut 2 mufe de conducte ,tur - retur.De curand i-am pus un vas cu 3 mufe,doar ca a treia este blocata cu un surub .

Teoreticnmotorul T6 are 3,practic in prezent eu merg cu 2 .Ce rol are a treia,unde ar trebui sa duca respectivul furtun ?

post-4299-0-91176100-1363643215_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar nu prea pot sa-mi dau seama unde duce,in poza cu motorul pusa de mine se duce in jos,in Vadis pare sa duca pe partea de conducte spre caloriferul interior .Ce parere ai ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm poate se duce la radiatorul de ulei din spatele motorului ? Sincer nu i-mi dau seama. Oricum e un retur pt ca e sus...Sau mai bine zis o aerisire asa cum scrie si in VIDA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avand in vedere ca la mine nu este pusa ,,la treaba" o afecta ceva ?Pana acum nu s-a intamplat nimic numai ca azi am aflat ca de fapt sunt 3 in loc de 2 si am zis sa fie ca la carte :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm pai uita-te prin spatele motorului poate identifici un loc unde ai putea monta un furtun. La cat costa (daca e pe bune pretul) as cumpara unul si atunci vezi si mai simplu pe unde s-ar potrivi. Nu mai este nimeni pe aici cu un T6?!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai duce in spatele motorului unde se ramnifica, o parte spre racitorul de ulei si o parte spre cele 2 turbine .

GR-70667.jpg

Nu prea ai ce sa vezi la alt T6 pt ca are o mare protectie termica acolo . Nu prea vezi nimic .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cunosc masina insa sunt doua posibilitati :

- la masinile mai vechi in general, acest furtun bene de la partea superioara a radiatorului, in felul acesta radiatorul isi face aerisirea

- la altele, motoare mari in general, acest furtun nu duce nicaeri, rolul lui fiind de a elimina o eventuala presiune care se formeaza in sistemul de racire. In acest caz capacul vasului de expansiune are o supapa de presiune vizibila iar stutul unde vine furtunul la vas este practic langa acest capac preluand aburi care trec de supapa.

La tine cred eu ca recupereaza eventuale "bule de aer" din zone ale instalatiei de racire, de unde datorita traseului nu se pot elimina singure. Atentie ca in acest caz infundarea sau lipsa acestui furtun duce la o racire necorespunzatoare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Furtunul cu nr 32 nu duce la radiator ,doar cel cu nr 15 .El pare sa duca undeva in josul distributiei sau dupa motor spre conductele de metal de la turbine .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pardon, ziceam că pare să aibă dreptate cu a doua presupunere pe care şi-o exprimă, reperul 32 fiind "bleeder hose".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am sunat pe cineva care dezmebreaza T6 si culme el tot la fel are ,blocat cu surub la mine amandoua masinile au avut asa ceva .

Se pare ca este o problema cam la toate ca surubul de la tamponul motor de sus(la toate modelele t6 se pierde ulei pe la un surub ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Salman, poate nu am inteles eu bine: tu ai avut cu doua si ai pus cu trei, la care unul e infundat cu acel surub. Atunci asa e la tine doar cu doua, la altele o fi cu trei si se foloseste acelasi vas si la una si la alta, aceasi caroserie/prindere vas, motor diferit doa/trei furtune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut cu doua nu stiu din ce cauza,iar cand mi s-a dus filetul la vas l-am luat dupa ce pe care o dezmebrez.Iar vasul respectiv avre 3 dintre care una este infundata.Ieri m-a sunat o persoana pt. a ma intreba daca am vasul respectiv dar cu 3 (i-am cerut detalii ) si asa am ajuns sa fac verificari sa pun intrebari ce este cu cel infundat .Masina nu a facut probleme pana acum..Dar T6 am observat ca este doar cel de 2.8 si 2.9 in poza pusa de mine ala are furtun,vreau si eu :)ca sa fie ca la carte ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa cum se vede si in poza asta duce in jos,dar furtunul in Vadis are forma de Z.Intrebare intrebatoare ;Unde poate duce furtunul?Spre distrubutie!Dar unde ce mufa ,este pe acolo?

post-4299-0-48471200-1363723116_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Senzori de temperatura la apa nr. 31 ,19a din imagine dau informatii pe rand sau in acelasi timp ?De fapt care da informatii la pornirea motorului?

Stie cineva de ce la T6 are 3 termostate si 3 senzori de temperatura?

post-4299-0-06691600-1365191372_thumb.jp

Si daca stau sa ma gandesc mai bine ,eu nu am vazut la mine 4 si 32 cu tot ansamblul,doar 26 .

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D

Are un singur termostat motorul T6 si un singur senzor de temperatura lichid racire .

Pai nu ai cum sa vezi pozitiile 4 si 32 pt ca nici in VIDA nu sunt activate. Oricum numai la S80 apare poza asta, la XC90 este poza corecta .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am uitat ieri la motorul pt. dezmebrat si nu am putut sa-mi dau seama unde poate duce furtunul respectiv (32).Am vazut o singura conducata de aluminiu, de grosimea celor de frana care ar putea fi pe unde ar pica capatul furtunului 32 .Din imagine ce ar putea avea in cap un colier ,sau ca un stut?Nu are nimeni un T6 cu respectivul furtun ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now