Cristian Scutaru

Membru
  • Content count

    1,129
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1,096 Best

About Cristian Scutaru

  • Rank
    Senior
  • Birthday 03/14/1978

Profile Information

  • Sex Barbat
  • Locatie Berlin / Iasi
  • Auto Volvo 850 2.5 20V
  • Fabricatie
  • Fabricatie2

Recent Profile Visitors

7,177 profile views
  1. Reconditionare instalatie A/C

    Eu pot recomanda Nissens
  2. Volvo 850 t5 pereri !

    Citeste si asta la suma de 700euro ma astept la o masina putin intretinuta si la care cel mai probabil foarte multe puncte de pe lista respectiva se vor aplica. Masinile din Italia sunt "renumite" (din pacate) sa aiba KM dati inapoi asa ca as merge sa citesc si nr de km reali din bord (daca e model 92-95) poti citi si singur cu cutiuta de diagnoza, din 96 incolo ai nevoie de testerul VST.
  3. Volvo 850 t5 pereri !

    Da mai multe detalii: anul de productie, km rulati, 2.0 sau 2.3, provine din UE, cutie de viteze automata sau manuala? Asa nu o sa poata sa-ti zica nimeni ceva concret.
  4. Aventuri cu revizia

    Azi am incheiat odiseea . Am sunat la inmatriculari si mi-au oferit un termen azi la pranz sau alternativ dupa Revelion . Taxele au fost 21€ si am primit un certificat nou, carte de identitate noua si abtibilduri noi pentru numerele noi de inmatriculare. Am intrebat de curiozitate daca as fi avut voie legal sa circul cu masina asa fara un certificat valabil si nu am primit un raspuns clar de la inmatriculari, ei banuie ca as fi luat totusi amenda de la politie dar nu mi-ar fi ridicat talonul...
  5. Aventuri cu revizia

    Intre timp am mai fost odata la revizie cu bordul reparat si am primit binecuvantarea acestuia Am citit si toate hartiile de la el si am priceput de ce a fost asa de amanuntita examinarea. Omul mi-a facut o reomologare a masinii din cauza ca s-a scos instalatia GPL. Cu hartia respectiva trebuie sa merg acuma la inmatriculari si sa cer un certificat nou de inmatriculare. Cu ocazia respectiva mi.am comandat pe net si 2 numere noi pentru ca cele vechi de vreo 11 ani au cam avut de suferit mai ales cel din fata
  6. Aventuri cu revizia

    Ieri am fost sa fac revizia la masina proprie care expirase in noiembrie (sau cel putin asta arata abtibildul de pe placuta de inmatriculare, in talon era trecut octombrie). Oricum pana in 3 luni nu e o tragedie daca depasesc termenul. Pe langa revizie vroiam sa i-mi trec in talon cauciucurile dimensiune 205 / 55 R16, bancheta suplimentara din portbagaj (ca sa fie 5 + 2 locuri) si sa scot instalatia GPL pe care am demontat-o in primavara de pe masina din cauza ca s-a defectat si nu mai era reparabila (computer defect si producatorul nu mai exista). Am fost la Dekra aici e cumva "concurenta" la TÜV. Masina a fost incredibil verificata (o am de 11 ani aproape si nici pe departe nu a fost asa "testata"). toate cele 7! centuri au fost verificate ca functioneaza inclusiv autoblocarea si rularea inapoi climatizarea a fost verificata pe sub masina toata bucsaraia (asta e normal) la testul de noxe pe langa chestia standard cand motorul e turat pe la 3000 de ture si se verifica CO si AFR a mai fost un test suplimentar cand a comprimat furtunul de retur benzina ca sa provoace amestec mai bogat si masina are 30 de secunde in care sa reactioneze si sa corecteze AFR. Apoi se da drumul la furtun si la fel se uita daca masina revine la pararmetrii normali Oricum persoana a fost foarte competenta si bine intentionata. Cauciucurile au fost "omologate" (a verificat la bracaj maxim totusi ca nu atinge nimic), am putut sa i-l conving ca am montat pe bieletele de directie limitatorii si cu un document de la TÜV a fost ok. Mi-a dat inclusiv extrasul de "cont" al masinii in care sunt trecute toate dimensiunile omologate de cauciucuri (in taloanele noi aici se mai trece doar dimensiunea cea mai mica omologata, inainte se treceau toate). De exemplu am voie 205/45 R17 88V care le am ca roti de vara. Pentru bancheta din portbagaj (care a fost si aia inspectata legat de montaj) aveam de la Volvo un document cu ajutorul caruia a fost aceasta trecuta in talon. La instalatia GPL a verificat ca nu mai sunt componente montate (de fapt rezervorul si conducta de alimentare l-au interesat in mod special). Si acuma vine partea "fun". Revizia am picat-o pentru ca becul de faza scurta stanga s-a ars exact cand a bagat masina in service (a vazut ca functiona inainte) bordul nu arata corect viteza masinii . Are un defect pe placa cu circuite (lipituri imperfecte) si indiferent cu ce viteza te deplasezi acul sta teapan la 80 kmh. Evident ca am schimbat becul pe loc iar bordul l-am recositorit acasa si e ok acuma. Partea mai nasoala este ca prin scoaterea instalatiei GPL masina pierde automat omologarea si trebuie practic reinmatriculata, el nu are dreptul sa i-mi lipeasca abtibildul ca am revizie. De la el (sper sa) primesc azi hartiile ca masina a luat revizia (sau de fapt ca nu are defecte tehnice) si trebuie sa ma duc la inmatriculari ca sa i-mi faca un talon nou . Din pacate in Berlin la inmatriculari este dezastru, lucreaza doar cu programari si cel mai devreme e undeva pe la 3 saptamani... Ramane (din pacate) captivant..
  7. Volvo 850/T5 reparatie pas cu pas

    Pe spate sunt in principiu mai multe arcuri in functie de amortizor: - nivomat care autoregleaza inaltimea in functie de greutatea din portbagaj. Aici ai 2 versiuni, normala si sport cele sport fiind mai joase - non nivomat sau "normale". Si aici sunt mai multe variante, inclusiv cele intarite pentru cei care transporta des lucruri grele. Si evident cele coborate... - Oehlins Deci nu e chiar triviala problema in sine, arcurile trebuie mereu sa se potriveasca cu amortizorul instalat.
  8. Papuci cabluri 850 si x70

    APD Series APK 12A Folosite in cupla din stalpul A care merge la portiere Delphi Sicma 2.8 si 1.5 Folosite in megaconectorii de sub bord incepand cu MY96
  9. Cand fac cablajele caut alternative pentru papuci, Volvo vinde acestia cateodata si cu adaos de 800% (bucata la 2,50€ sau mai mult cand de fapt pe piata libera costa sub 0,30€). Pe langa asta multi papuci vin deja precrimpati pe cablu si cumva anuleaza ideea de a crimpa... FASTIN FASTON 2.8mm Sunt folositi in habitaclu cam in toate conexiunile care au papuci de 2,8mm cum ar fi conectorul pentru accesorii. Sub el este un papuc ISO care se potriveste perfect in carcasa conectorului dar nu este ce foloseste Volvo. AMP JPT si ISO Ambele sunt folosite in interior in conexiunile de la butoanele din bord de exemplu. De recomandat este AMP JPT (Junior Power Timer) pentru ca sunt mai stabile si au si dubla blocare. IL-AG5 Este folosit in conectorii verzi cum ar fi cei de la bord, ECC samd. Standard Timer Este folosit printre altele la scaunele electrice, mufa pentru antena in portbagaj sau mufa computer ABS (MY96-). FASTIN FASTON 6.3mm Este folosit ca papuc "male" in combinatie cu Standard Timer. Papuc inel cu prindere M6 Este folosit pentru legarea la masa. AMP Superseal Sunt folositi la cablajul radioului. AMP JPT etans Sunt folositi in compartimentul motor in conectorii AMP JPT cum ar fi la mufe injectoare, senzori etc. Au mereu o garnitura in spate care etanseizeaza, garniturile fiind de dimensiuni diferite in functie de grosimea cablului. In caz ca o pozitie in mufa ramane neocupata se folosesc dopuri (prima poza sus) pentru a impiedica umezeala sa intre. Microtimer Este folosit la mufa computer ABS (MY96-) sau mufa computer SRS. Furukawa F187 TS Sunt folositi in x70 la conectorii din consola din mijloc si sunt utili daca faceti cablajul pentru incalzire bancheta spate de exemplu. Sumitomo TS 2.8mm Ca si predecesorul sunt in consola din mijloc din x70. Sumitomo TS 6mm E folosit in seria P26 si sunt utili daca adaptati cablajul pentru amplificatorul PA 200 sau PA 300 pentru seria P80.  
  10. Ventilatoare portbagaj pentru 855 V70

    Nu il scot afara. Inauntru nu pot baga pentru ca ai lamelele de cauciuc peste aerisire care ar preveni intrarea aerului
  11. Ventilatoare portbagaj pentru 855 V70

    Foarte buna intrebarea. Daca fac vreo diferenta..habar nu am. Eu zic ca da si ca nu a fost doar un marketing gag de la Volvo. Am luat si mai puternice decat a pus Volvo (0,2A bucata) eu am de 1,3A bucata care pot fi folosite in drone  
  12. La 850 si V70 a fost disponibil ca accesoriu un set de ventilatoare care se montau in portbagaj pentru a ajuta circulatia aerului si a preveni aburirea geamurilor. V70 au fost chiar cablate din fabrica pentru optiunea respectiva. Setul consta din 2 ventilatoare de 120cm cu grila, buton (care avea un simbol similar cu cel de la un sens giratoriu ) . Se conecteaza la mufa de accesorii si la  855 se trage un fir pana in spate in portbagaj. Setul a costat undeva pe la 250euro si nu mai e livrabil evident. Am folosit 2 ventilatoare NMB cu 1,3A bucata. Grile in look OEM am gasit pe eBay. Buton am luat unul de la S90 Royal Executive care era folosit pentru ruloul de la luneta. Am folosit un releu pentru degivrare luneta 208 si butonul aferent. Butonul a fost modificat, am montat placuta de la butonul de S90 la care am razuit locatia unde sta ledul de confirmare (e pe spate marcat locasul). Conectat este tot la mufa de accesorii (plus permanent, plus contact motor, masa, iluminare buton). Releul l-am montat in centrala de relee langa cel pentru incalzire bancheta spate (la mine este liber acolo, masinilie din 94 nu au fost precablate pentru faruri ceata si puntea pentru acestea lipseste). Masa e conectata in spatele stopurilor la un punct de masa. In ultima poza e un cablaj alternativ care l-am facut pentru un forumist de aici cu un T5-R care nu mai are locuri libere pentru butoane. Ventilatoarele sunt legate in paralel cu incalzirea de la luneta.  
  13. Cablaj faruri ceata model 94-95

    La cele precablate trebuie releul J la pozitia 201 si puntea de pe randul de jos la 213, buton si farurile. Sunt 3 punti diferite: europeana care permite aprinderea farurilor der ceata cand ai pozitiile puse. US care le stinge in momentul cand ai activat faza lunga (in US nu ai voie sa ai mai mult de 4 becuri simultan aprinse in fata). Japan care permite aprinderea farurilor de ceata doar impreuna cu faza lunga (idiotenie totala )
  14. La 850 farurile de ceata au fost precablate din fabrica incepand cu anul 95 circa, masini produse in 94 inca nu erau precablate. Se poate verifica usor, cautand in fata bateriei un cablu portocaliu-verde care este introdus intr-un conector AMP JPT cu 2 pozitii la pozitia 1 (2 nu este ocupata). Pentru masinile respective Volvo a avut un cablaj suplimentar care se conecteaza la mufa de auxiliare sub bord (galben 8 pini). Cablajul consta din 2 parti una pentru interior si cea din compartimentul motor. In interior este necesar un releu cu soclu (Volvo a luat original cele "J" care are 2 iesiri 87). Alte piese necesare: mufa buton bord cu 6 pozitii (neagra pentru butoanele stil vechi, galbena pentru cele noi). 2 mufe pentru farurile de ceata, 1 mufa AMP JPT "masculina" cu 2 pozitii. Conectarea releului se face in felul urmator: 30 la pozitia 1 din auxiliare (12V permanent) 3mm² 87 la pozitia 7 din auxiliare (iesire spre compartiment motor) 3mm² 87 la pozitia 6 din conectorul butonului din bord 0,35mm² 86 la pozitia 5 din auxiliare (pozitii) 0,6mm² 85 la pozitia 1 din conectorul butonului din bord (semnal pentru led-ul din buton) 0,6mm² pozitia 8 din auxiliare (masa) merge la buton bord pozitia 5 0,6 mm² pozitia 6 din auxiliare (lumina buton) la buton bord poziria 2 0,35mm² In compartimentul motor se conecteaza 2 fire la mufa AMP JPT de cate 1,4 mm² (plusul) si se prelungesc la cele 2 faruri. In plus cablul de masa primeste un papul "clasic" care se conecteaza in fata bateriei la punctul de masa de pe caroserie. Poze cu cablajul original Volvo versiunea pentru buton vechi
  15. Cablaj radio original pt 850 si V70

    Any S/V70 with SC 90x Radio had them as they needed the amplifier. C70 not they are differently wired. According to VIDA the part is also present in S60, V70 2nd gen but I have no idea where to look for it. I know that they are only deliverable over classic parts I also ordered some half a year ago or so.