Cristian Scutaru

Membru
  • Content count

    1,085
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1,050 Best

About Cristian Scutaru

  • Rank
    Senior
  • Birthday 03/14/1978

Profile Information

  • Sex Barbat
  • Locatie Berlin / Iasi
  • Auto Volvo 850 2.5 20V
  • Fabricatie
  • Fabricatie2

Recent Profile Visitors

6,389 profile views
  1. Volvo 850

    Verifica (sau mai bine schimba) furtunasele din cauciuc din compartimentul motor. Verifica si sa nu ai unul din furtunele groase de la turbo fisurate. Eventual livreaza MAF-ul valori eronate (pune VST pe el si vezi ce arata la relanti). Poate fi si de la senzorul de temperatura al antigelului fenomenul respectiv.
  2. Compatibilitate elemente plafon

    Da se potrivesc 1:1. Daca au simbolurile pe butoane si nu pe plastic atunci sunt si iluminate. Trebuie sa tragi un fir de la un buton oarecare din bord (pozitia 2 roz) la conectorul cu 8 pini de la plafoniera (pozitia 8 ) si vor fi si iluminate. Pinii din conector se numesc Junior Power Timer si sunt identici cu cei folositi in mufele ISO la radio.
  3. Compatibilitate climă

    Da in interior nu conteaza ce sistem ai (MCC sau ECC) evaporatorul este acelasi. La sensor sunt doar doi care difera la instalatii si anume cel din spatele farului drept de pe traseul de presiune inalta. La motoarele aspirate 20V din 93-96 (cele cu 2 computere) si cele 10V din 93 este un dublu contact care are 4 fire. La restul motorizarilor si anilor ai un senzor de presiune cu 3 fire. Filetul si conducta e identic asa ca pastrezi senzorul care se potriveste cu cablajul masinii.
  4. Compatibilitate climă

    Depinde ce an model e cel cu 126cp. Daca e din 94 incoace instalatiile sunt identice. Senzorii raman cei originali de pe masina altfel nu merge pentru ca nu sunt compatibili cu computerul de la motor
  5. Compatibilitate climă

    Pe 850 au fost 3 tipuri de instaltii der A/C originale. 1. Model 92 doar pe 20V fff rar cu total alte piese, compresor, sensori, gaz. 2. Model 94- toate mai putin 20V cu LH 3.2. E instalatia cea mai des intalnita. 3. Model 93 10V si 93-96 20V cu LH 3.2 . E in principiu identica cu cea de la 2. difera doar sensorul din spatele farului drept care e un dublu intrerupator. Sincer nu recomand montarea componentelor SH, sau cel putin nu evaporatorul. Se desface tot bordul si aeroterma ca sa ajungi la el si nou aftermarket costa in jur de 90€. Restul pieselor sunt relativ usor de schimbat sau ma rog nu asa de multa surubaiala. Filtrul de umiditate si ala se face tot timpul nou pentru ca odata desfacut se satureaza substanta activa din el si nu mai functioneaza. Cam la toate 850 la care am reactivat clima am schimbat cam tot mai putin conductele (au fost 2 la care erau defecte conexiunile din cauza ca cei care au surubait inaintea mea nu au avut sculele pentru deblocarea conexiunii si au trebuit schimbate si conductele): evaporator, radiator, filtru, ventil expansiune (costa 6€), O ringuri, compresor. Aici ai ceva poze de la asemenea operatiuni ca sa iti faci o idee https://www.dropbox.com/sh/wdrp50qc87z3oqt/AAAeUCTLfH_JT8p87cdfBbepa?dl=0
  6. Salut Cristi! Lasa-mi si mie, te rog, un numar de telefon.

    Am mare nevoie de sfatul si ajutorul tau. Multumesc anticipat!

    avx

     

  7. Ce i-ai facut astazi masinii tale?

    Primit azi cele 2 table care protejeaza rezervorul, ale mele arata ca o prajitura de foi (neapetisanta )
  8. Istoria intretinerii 850-ului personal...

    Si un "update": reconditionat pielea scaune fata  380.000 km noiembrie  2016 Bucse din Delrin pentru cadrul motorului 380.000 km decembrie 2016 "ciolanul" (suportul inferior) de la cutia de viteza 382.000km decembrie 2016 bucsa superioara de la motor cu tot cu suport de la modelele turbo 385.000 km februarie 2017 discuri de frana si placute ATE spate 385.000 km februarie 2017 alternator nou original de 100A 385.000 km februarie 2017 suportul motor hidraulic din spate Febi 385.000 km februarie 2017 curea agregate Conti 385.000 km februarie 2017 broasca usa spate 385.000 km februarie 2017 bujii 386.500 km aprilie 2017 bobina inductie Bosch 386.500 km aprilie 2017 schimb ulei 386.700 km aprilie 2017 demontat instalatie GPL 386.700 km aprilie 2017 filtru aer motor 386.700 km aprilie 2017 furtun aer de la filtru aer la clapeta acceleratie 386.750 km aprilie 2017 esapament nou 387.500 km aprilie 2017    
  9. Goodbye (for now) GPL

    Se cheama Flashlube si e un aditiv care se adauga la ardere in ideea prevenirii problemelor la supape. La modelele cu turbo trebuie un sistem de dozare cu pompa pentru ca altfel cand ai presiune de la turbo nu mai trage lichidul respectiv (am vazut mai multe T5 cu Flashlube care era doar aspirat cand aveai presiune negativa in galeria de admisie, deci frectie la picior de lemn)... Cat de eficient este sistemul o sa vezi pe net ca parerile sunt foarte impartite foarte multe zicand ca e doar efect Placebo
  10. Goodbye (for now) GPL

    Majoritatea problemelor care apar la GPL sunt din cauza ca cel care monteaza instalatia nu are suficiente cunostinte in a o regla / dimensiona corect. La motoarele aspirate e inca relativ "ok" la turbouri apar mai repede problemele (cel mai des supape de evacuare arse). Problema majora este ca instalatiile cu injectie gazoasa nu aduc fenomenul de racire care se produce cand se injecteaza benzina care se evapora si raceste un pic camera de ardere. De aceea nu se recomanda ca peste 4000rpm sa mergi pe gaz (e o valoare arbitrara oarecum). Mult mai safe sunt instalatiile care injecteaza gazul in forma lichida . Unele instalatii de ex KME pot fi setate ca sa comute automat pe benzina cand treci de 4000rpm.
  11. Goodbye (for now) GPL

    Gaura a fost astupata cu o bucata de tabla zincata si adeziv pentru parbriz Roata de rezerva (17") a luat evident locul binemeritat Urmeaza sa montez bancheta cu 2 locuri pentru copii.
  12. Goodbye (for now) GPL

    Pe la mijlocul lui martie am ramas pentru prima oara in 10 ani de cand am masina "in pana". Dupa ce a mers fara sa dea vreun semn ca ar fi undeva o problema nu a mai vrut sa porneasca. Demarorul invartea si cam atata... Am verificat scanteia la bujie si delcou--> este deci senzorii de cama si volanta sunt ok. Benzina la rampa de injectoare este. Citit erori -> nu sunt erori in nici unul din cele 2 computere. Schimbat totusi computerul de injectie, nici o modificare. Chemat ADAC ca sa ma tracteze acasa. Tipul a verificat si el cam tot ce se putea, facut inclusiv compresia care a iesit foarte bine. In ultima instanta a scos bujiile si a zis ca sunt cam terminate. Le-a curatat un pic cu peria de sarma si masina a pornit... Ok mers acasa si comandat un set nou de bujii si o bobina noua Bosch, cea veche avea deja ceva depuneri albe pe laterale. Cu buiile noi si bobina 3 zile a fost totul ok. Atata ca la pornirea pe benzina dupa vreo 50m se inneca cumva un pic dar i-si revenea imediat. Pe gaz nici o problema. Apoi a reinceput sa faca figuri exact ca inainte. Pornea foarte greu aproape cand sa moara bateria de la atata data la demaror. La inceputul lui aprilie am mers cu ea in service-ul in care surubaiesc de obicei dar care fusese inchis pana atunci. Acolo am vazut ca atunci cand nu porneste practic scuipa benzina din esapament, deci era supraalimentata. Eu cam banuiam acuma ca e o problema cu instalatia de GPL dupa ce cam eliminasem alte cauza. Asa ca am scos siguranta de la instalatia GPL si dupa un pic de dat la automat a pornit. Cum puneam siguranta la loc nu mai vroia sa plece. Sunt 2 variante: emulator defect sau computerul GPL care controleaza emulatorul... Instalatia mea provine de la o firma care nu mai exista (Fragatec) asa ca am hotarat sa o dezactivez (temporar). Am crimpat o cupla la cablajul injectoarelor ca sa refac cablajul original si am scos diuza venturi din fata clapetei de acceleratie. Cum am miscat un pic masina am constatat ca deodata motorul trage cu o voiosie nemaintalnita de parca as avea vreo 50 cp in plus (nu exagerez deloc ) Asa ca am hotarat sa scot de tot instalatia. In dupa masa respectiva am scos tot din compartimentul motor si din bord, ramanand doar rezervorul si conductele, in rezervor inca se mai aflau (din pacate) vreo 40 de litri de gaz. O saptamana mai tarziu am scos si namila de rezervor (72 l) care cred ca cantarea vreo 30kg. Gazul a fost scos "controlat" De Paste am fost in Polonia si am facut un consum la benzina si am fost surprins de cat de putin lua (vreo 8,3l) . Cu instalatia GPL montata consuma pe benzina pe acelasi traseu peste 10l. Problema era "gatuirea" de la diuza venturi care probabil dadea peste cap managementul de la motor. Pe termen lung oricum aveam de gand sa pun un motor T5 (M4.4 cel mai probabil) si atunci oricum ar fi zburat instalatia. Rezervorul mai era "valabil" pana pe 09/2018 si apoi trebuia inlocuit. Din 2018 se pare ca va disparea subventia pentru GPL ce va duce la scumpirea lui cu ca 0,20ct. Nu am apucat sa fac un test de top speed dar astept mai intai sa treaca (din nou!) iarna        
  13. Volvo 850

    Cum ai citit km? Corect este asa: - pui firul diagnoza la A7 si pui contact motor. - apesi de 5x pe taster si astepti sa se aprinda ledul. - introduci 1-1-2 in felul urmator pentru a citi primele 3 cifre de la KM: apesi 1x si astepti sa se reaprinda ledul dupa care mai apesi 1x si iarasi astepti. Cand se reaprinde apesi de 2x. - cifrele vin in 3 pachete cu cate o pauza intre ele, cifra 0 este returnata ca 10 "sclipiri" de la led. - daca vrei sa afli si ultimele 3 cifre introduci 1-1-1.
  14. Eroare in bord dupa instalarea becuri LED

    Eroarea din afisaj inseamna: lampa faza scurta defecta
  15. Ce i-ai facut astazi masinii tale?

    205/45 R17 W E dimensiunea "legala" pe 17" care nu trebuie omologata. Altele trebuie sa merg aici la TÜV, verifica "libertatea" de miscare si le trece in talon, dar costa bani si nu are sens plus ca sunt si mai scumpe gumele...