• Announcements

    • Adrian N

      Mentenanta   07/19/2018

      In perioada 20-05 ora 20:00 - 22-05 ora 20:00 site-ul va fi oprit pentru mentenanta. Probleme ce se vor a fi rezolvate: Problema legata de conturi(inregistrare, autentificare, schimbare parola) Problema cu spam-ul. https://www.facebook.com/groups/volvoclubrom/  

Cristian Scutaru

Membru
  • Content count

    1,181
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1,155 Best

About Cristian Scutaru

  • Rank
    Senior
  • Birthday 03/14/1978

Profile Information

  • Sex Barbat
  • Locatie Berlin / Iasi
  • Auto Volvo 850 2.5 20V
  • Fabricatie 1994
  • Auto2 Skoda Fabia 1.4 16V
  • Fabricatie2 2000

Recent Profile Visitors

8,107 profile views
  1. Volvo 850

    Schimba si tu rotita de la kilometraj
  2. Volvo 850

    Pana la stalpul B sunt identice. Covorul de berlina e ceva mai scurt dar merge si in break, trebuie modificat usor in spate deoarece bancheta se prinde altfel de podea. Bancheta spate nu se potriveste. Plasticurile de la stalpul C la fel nu se potrivesc. Fetele de portiera spate se potrivesc sunt identice.
  3. Schimb bucse punte spate

    Inca ceva: bucsele sunt asimetrice in sensul ca "ochiul" mare este mai lung pe o parte. Partea respectiva vine montata spre caroserie.
  4. Schimb bucse punte spate

    Da de multe ori. Pentru ele exista o presa speciala ca sa le scoti si apoi sa introduci piesa noua. Primele punti le-am facut fara presa. Nu e o bucurie fara iti spun din start dar e posibil. Cum am procedat atunci: - demontat puntea de pe masina si separat cele 2 jumatati. Oricum daca tot de apuci de treaba fa o ca lumea si schimba si bucsele din interior. - montag jumatatea de punte intr-o menghina sanatoasa - cu o bormasina am distrus cat se poate partea de plastic a bucsei - trecut prin "ochiul" mare al bucsei o sufa cu care asiguri marfa in camion si pe care o poti struni in asa fel incat sa traga de bucsa. - cu ciocanul "convins" bucsa sa paraseasca puntea simultan cu strunirea corzii . - dupa ce o scoti curatat interior puntea. - lubrefiat un pic bucsa si puntea cu spray siliconic sau ceva analog. - trecut iar sufa prin bucsa dar acuma invers asa ca sa o traga spre interior. - tot cu ciocanul dar de data asta cu "sentiment" ca sa nu distrugi plasticul convingi bucsa sa intre la locul ei strunind progresiv si sufa din nou. Suma sumarum recordul de timp a fost pe undeva la 3 ore 1/2 pentru operatiune. Cu presa dedicata: - nu mai necesar sa scoti puntea de pe masina, desfaci doar pe partea unde schimbi amortizorul si prinderea bucsei de caroserie. - cu ajutorul presei si eventual un pic ajutat de ciocan daca bucsa sta foarte teapan o scoti. - cureti si reintroduci bucsa noua la loc. Ai grija sa intre drept si nu oblic ca e posibil sa deteriorezi plasticul bucsei. Timp record cam 30 de minute pe fieacare parte.   Pentru presa exista si un "upgrade" ca sa functioneze mai bine. Presa costa nou in jur de 70€ parca. Nu utiliza forta excesiva cu ea (in nici un caz in combinatie cu o scula cu aer comprimat!) doar la mana alftel se strica relativ usor. Ca marca pentru bucsele exterioare recomand cu caldura Lemförder sunt OEM.
  5. Istoria intretinerii 850-ului personal...

    La garniturile de supape nu am mai ajuns, planul initial ca in 2 saptamani sa fac garniturile de supape la un V70 T5 si apoi la mine nu a mai putut fi realizat. Cand faceam garniturile la V70 odata ajuns la cilindrul nr 4 adminisie cum am pus presiune pe el aud cum scapa pe la supapele de admisie. Testul de compresie nu iesise nici ala prea fenomenal, pe cilindrul 4 erau doar vreo 9 restul pe la 11. Asa ca am dat chiulasa jos samd si dintr-o operatiune de 3 dupa-amieze au iesit 8 zile (3 zile a fost la rectificat chiulasa). Asa ca la a mea am schimbat doar distributia (kit Ina) si facut schimb de ulei cu flush (Mannol 0W40). Este al 4-lea schimb de distributie, mai aveam vreo 5.000km "credit" pe cea veche, acuma am 418,000km facuti cu masina. Sambata am schimbat incuietorile din portiere cu versiunea deadlock (set trimis de @capi_1977 din Suedia). Acuma dupa inchiderea normala dupa cateva secunde se activeaza functia de deadlock si masina confirma cu un flash scurt din semnalizatoare. Setul consta din cele 4 incuietori de la portiere si 2 relee 202 si 205-206 versiunea mov. Masina este precablata pentru functia respectiva.    
  6. Defecțiune bord ?

    Si eu as cerceta in directia ABS. Fa o diagnoza la modul sa vezi daca are erori. Eventual nu sta bine conectorul pe modul.
  7. Istoria intretinerii 850-ului personal...

    Ah am mai uitat ceva, am schimbat barele de reling cu cele de la modelul 99- care sunt mai "solide".
  8. Istoria intretinerii 850-ului personal...

    La mine nu le-am schimbat, am avut "clienti", 2x 850 10V si 1x V70 R. Pana acuma toate 3 masinile ok, am montat garnituri OEM ceea ce voi face si la mine. Cabluri: 9152048  cel dintre cele 2 incuietori si 9152456  cel care vine din interior, amandoua ceva peste 80 de euro parca. Legat de schimbare, cel din interior vine cu tot cu garnitura dar nu am schimbat-o din motiv ca ar trebui demontat o gramada. Asa ca am bagat din interior spre exterior doar cablul in sine. La modelele -95 e ceva mai inghesuita zona din cauza sistemului vechi ABS, din 96 ar trebui sa fie mai accesibila zona. Am scos si releele toate de jos si am impins in sus un pic centrala electrica ca sa am acces la cablu.
  9. Istoria intretinerii 850-ului personal...

    Ce am mai facut din septembrie.. Fitru de aer Ulei de motor Mannol 0W-40 Lichid de frana Filtru cabina cu carbune activ Cabluri deschidere capota (cele vechi stateau sa se rupa si de vreo 2 ori abia am mai deschis capota) Frana spate complet cu cabluri de frana de mana (TRW & Zimmermann) Buji originale Volvo Discuri si placute fata TRW Saptamana viitoare o operatiune mai "consistenta": Garnituri de supape (OEM) Distributie (INA) Filtru de benzina Schimb de ulei
  10. Radiator ulei V70XC benzina 2001

    Masina are radiator de ulei separat si e montat in spatele baii de ulei. Se poate si inlocui e prins cu 4 suruburi. Incepand cu 1999 Volvo a separat radiatorul de ulei de cel de apa.
  11. Oare pot lasa Volvo fara baterie o saptamina doua ?

    Nu pateste nimic, prietenul cu care surubaiesc are un V70 R AWD din 2004 si frecvent o lasa fara baterie cand stie ca nu o va misca mai mult de 1 saptamana, la el instalatia Prins de gaz "mananca" baterii...
  12. Ce i-ai facut astazi masinii tale?

    Am facut rost de o nuca de schimbator din lemn cu o culoare mult mai apropiata de cea a volanului si a aplicatiilor din lemn de pe bord. Cel din modelul T5R pe care i-l aveam era mult mai intunecat. Am cumparat si barele de reling de la modelul 2000 varianta mai "solida".
  13. Geamurile nu mai functioneaza.

    Este unul din releele marcate cu J sub capacul de la siguranțe și siguranța mare argintie la care tot ajungi dând jos capacul . Funcționează in rest electricul din mașina ? Eventual e defect contactul de la butuc Gesendet von iPhone mit Tapatalk Pro
  14. Probleme cand alimentez la pompa de la peco

    Nu stiu in ce masura e aplicabil ce a avut masina mea (850). Si la mine la fel facea se oprea foarte repede ca si cum ar fi facut plinul ceea ce evident nu era cazul. La mine a fost se pare defecta o clapeta de plastic care e la capatul conductei care vine de la buson, deci acolo unde conducta intra in rezervorul propriu zis. Dupa ce am schimbat piesa respectiva a disparut fenomenul.
  15. Ce i-ai facut astazi masinii tale?

    Da e scula originala Volvo, modificata usor in sensul ca are un paralelipiped metalic sus care cuprinde complet bucsa si o tine mai bine. Presa am cumparat-o de la Skandix cu 60€ ca. Aici mai multe poze de la un V70.