Cristian Scutaru

Membru
  • Content count

    1,067
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1,034 Best

About Cristian Scutaru

  • Rank
    Senior
  • Birthday 03/14/1978

Profile Information

  • Sex Barbat
  • Locatie Berlin / Iasi
  • Auto Volvo 850 2.5 20V
  • Fabricatie 1994
  • Fabricatie2

Contact Methods

  • Yahoo scutyde

Recent Profile Visitors

6,105 profile views
  1. Ce i-ai facut astazi masinii tale?

    Schimbat acumulatorii din sirena de la alarma pentru V70 R AWD al unui amic.
  2. Ce i-ai facut astazi masinii tale?

    Schimbat alternatorul cu unul nou original (Bosch dar cu sigla Volvo ). Cel vechi era luat de la second acuma vreo 150.000km cand am trecut de la cel de 80A la 100A si scotea doar vreo 13,8V iar din ianuarie cand afara erau sub -5° facea niste sunete suspecte . Am mai innoit si tamponul superior de la motor cu unul original (e facut de Boge btw) si am sa schimb si tamponul hidraulic din spatele motorului saptamana viitoare. In fine am schimbat si discuri si placute pe spate (ATE), cele TRW aveau deja niste "santuri" cam urate si rugineau (aveau vreo 70.000km ). La V70R AWD (P26) al unui prieten am schimbat radiatorul de apa (o placere la masinile astea sa faci operatiunea)
  3. Povestea unui schimb de motor la un amic... Are un 850 model 96 cu GPL si vreo 520.000km facuti din care vreo 300.000 pe GPL. Anul trecut prin vara masina a inceput sa scoata fum albastru cand statea la relanti iar un test de compresie nu a aratat bine deloc. Cum motoarele 2.5 10V sunt aici cele mai des intalnite s-a hotarat sa inlocuiasca motorul cu totul. A gasit dupa scurt timp unul care avea un pic peste 100.000km parcursi dar care statea demontat de 7! ani asteptand sa fie montat, pana cand persoana respectiva s-a hotarat sa i-l vanda. Pretul era si foarte bun asa ca dupa ce s-a gandit mult s-a hotarat sa i-l cumpere. Din start am hotarat ca montam o distributie noua si ambreiaj nou plus alte chestiuni. Motorul respectiv fusese montat intr-un V70 model 98 si nu era clar care intinzator la distributie este montat asa ca l-am rugat pe vanzator sa ne dea seria motorului. Noroc ca odata cu seria motorului ne-a dat si VIN-ul si am vazut ca era de fapt un motor 2.0 si nu 2.5!! Asa ca a fost anulata afacerea si cautarea a plecat din nou de la zero. La scurt timp totusi a gasit un motor din 94 care mai era inca montat pe donator cu 140.000km reali de la o persoana in varsta care avusese accident cu ea si era stramb sasiul. Masina arata pe interior ca noua. A luat motorul, cutia de viteze si planetarele. Intr-o prima sedinta de surubait am schimbat distributia, semeringurile de la axele cu came si cel de la arborele cotit dinspre cutie odata cu ambreiajul. La sistemul PCV am inlocuit furtunele dar nu am schimbat cutia pentru ca avea modelul vechi pana in 94 care are o cutie mai mica. Cutia "normala" bate in senzorii de knock, ca sa fie montata trebuie inlocuiti cu cei model 97 impreuna cu un cablu adaptor. Am lasat cutia veche, ea aratand foarte bine. In noiembrie am schimbat intr-un maraton de surubaiala de 10 ore motor, cutie si planetare. Am pornit motorul si totul mergea impecabil, atata ca relantiul era pe la 1000 de ture . Dupa vreo 2 zile au aparul niste probleme, relantiul refuza sa scada sub 1000 si din cand in cand dadea in nas la accelerari atat pe gaz cat si pe benzina. Alte dati mergea absolut impecabil inclusiv viteaza maxima (200kmh) a fost atinsa. Am suspectat senzorul de temperatura antigel la el fiind montat un sistem care pompeaza aer suplimentar la amestec in faza rece pentru a aduce masina la EURO 2. Sistemul este conectat cu niste papuci (nasoli) la senzorul de temperatura apa. Am inlocuit papucii cu o cupla etansa. Totul bine si frumos pana a ajuns acasa unde iar a facut figuri.. A vazut ca galeria de evacuare are o fisura si a inlocuit-o cu a lui veche care fusese schimbata cu un an in urma. Iarasi 2 zile totul in regula si apoi iarasi probleme... Urmatorul suspect a fost supapa de relanti, cumparat una noua nici o schimbare. Cu ocazia schimbarii supapei s-a rupt cotul de plastic care e montat in fata clapetei de acceleratie datorita faptului ca furtunul de la oil trap era prea intins (cutie mai mica si prin urmare o alta geometrie a furtunului). Ne-am hotarat sa schimbam sistemul de oil trap de la model 96 la cel 94, cu senzori de knock din 97 si galeria de admisie de la motorul donator, a lui fiind usor lezata acolo unde e montat copacelul de vacuum. El trebuia sa plece la sfarsitul lunii ianurie cu masina in Austria la ski si era deja presat si stresat de timp. Pe 14 ianuarie am mers la el si am facut toate operatiunile, inclusiv construit cablajul adaptor pentru knock. A schimbat si sonda lambda cu una Bosch noua. Masina a pornit instant desi statuse peste 1 luna nepornita. Am lasat-o sa mearga vreo 1/2 de ora timp in care ne-am dezghetat (operatiunea a avut loc afara). Cand sa plec am accelerat odata direct la clapeta de acceleratie, ocazie cu care motorul s-a oprit subit si nu s-a mai lasat pornit. Verificat releu, sigurante ...nimic. Demarorul invartea dar mai mult nu se intampla . Am observat ca martorul de check engine in bord nu se mai aprindea. Am inlocuit computerul de la motor cu altul din 94, nici o schimbare. Apoi am luat soclul de la ECU la masurat dupa ce am vazut ca ECU nu activeaza releul gri de deasupra radiatorului. Toate bine si frumoase pana am masurat masa. Aici aveam valori destul de mari asa ca am controlat prinderea de blocul motor si ... SURPRISE! Ambele suruburi nu erau stranse. Am strans suruburile si motorul a plecat instant. Plecat la casele noastre (stau la vreo 50 km de el), el la o proba de anduranta pe autostrada. Seara imi trimite mesaj ca iar a facut figuri dar ca de data asta are trecut ca eroare sonda lambda (valori neplauzibile). Eu i-am zis ca la 10V au fost montate sonde de la NGK si nu Bosch. A cumparat o sonda noua NGK si cu asta s-a terminat (SPER!!!!) odiseea   Ceva poze de la distractie, unele le-am postat cand am schimbat motorul.
  4. Ce i-ai facut astazi masinii tale?

    "Militia" din cele 4 tari si ca. 4000km facuti nu a zis nimic si au fost suficiente intalniri cu ele
  5. T5 de Portugalia

    Ieri am montat la T5 aplicatiile de lemn pentru bord, incuietoarea de la bancheta spate si cele 2 cabluri de masa de sus de la motor. Ruloul parasolar pentru luneta urmeaza sa i-l monteze singur era cam frig afara
  6. T5 de Portugalia

    Dupa 2 zile destul de hardcore (1. zi Berlin - Gyöngyös ca 1000km, a 2.a restul pana la Iasi in 13 ore) am ajuns teferi. Urmeaza sa "maltratez" T5-ul cu prima ocazie...maine probabil ca nu e indicat
  7. T5 de Portugalia

    Pe 22 plecam de aici deci cred ca realistic in cursul lui 24 ajung la Iasi (mai am si nevasta & 2 copii ca pasageri si nu merge "ritmul" cu care am adus T5-ul)
  8. Ce i-ai facut astazi masinii tale?

    Am comandat in Suedia proiectoarele suplimentare NBB Alpha 175 care au fost si in catalogul Volvo de optionale. Marti a fost data comanda si azi dimineata a ajuns pachetul    
  9. modificare 850 t5r 2.0 in 2.3 T5r

    Conform Vadis bielele sunt identice, pistoanele difera.
  10. Grupul VAG prins cu "maimuța"

    VW nu sunt primii care fac asa ceva. Si Volvo a facut cam la fel. Cand au introdus clapeta electronica la seria P80 si restul (Magneti-Marelli) si au aparut problemele cu ele, in SUA a fost recall si se schimbau gratuit, in Europa nimic. Apoi s-au prins "baietii destepti" din Europa si trimiteau clapetele defecte la dealerul SUA, pana cand au inceput cei de acolo sa ceara si seria de sasiu de la masina si nu a mai mers figura. Tot asa este un recall la VW la cutiile DSG de pe microbuze care e "valabil" doar in Asia chipurile pentru ca acolo "conditiile climatice" altele sunt fata de Europa.
  11. Volvo 850 nu porneste

    Da si nu Daca sonda este defecta si raporteaza ca este "calda" atunci ECU o ia in calcul si apar tot felul de fenomene ciudate. Cat timp rezistenta de la sonda da semnal de "rece", ECU merge in open loop si o ignora. Ma mir totusi ca nu au fost erori pentru firul rupt...
  12. modificare 850 t5r 2.0 in 2.3 T5r

    Vadis pe W7 e greu sa mearga problema e cu Internet Explorer. Cel mai simplu iti faci o masina virtuala cu XP 32 biti si gata. 2.0 au fost livrate in toate variantele: 2.0 T5, 2.0 LPT, 2.0 T5R si 2.0R.
  13. T5 de Portugalia

    Sfarsit inca nu este. Am adunat ceva piese aici si de Craciun plec spre Iasi si le voi monta: - decor lemn pentru bord (original Hausser) - cabluri masa chiulasa - rulou parasolar pentru luneta - incuietoare bancheta spate dreapta
  14. Ce i-ai facut astazi masinii tale?

    La 240-ul unui amic am schimbat bielele de directie si semeringul de la caseta de directie pe partea pasagerului. Apoi am schimbat discuri si placute pe puntea spate. Am primit cadou un set de bucse din Delrin pentru suportul motor. Saptamana viitoare le voi monta.
  15. Compatibilitate Pcv

    De obicei scapi de fumul de la joja daca doar PCV era infundat. Garantie pentru asta nu iti poate da nimeni ai sa vezi dupa operatiune. Asta mai depinde si de cum a fost "tratat" motorul pana acuma si de uzura lui. Worst case ai segmenti uzati. Poti face un test de compresie ca sa ai o oarecare idee pe unde te afli. Apoi mai sunt teste de pierdere presiune unde se verifica fiecare cilindru in parte si se poate observa daca pierde presiune prin baia de ulei --> segmeti dusi sau prin supape ---> supape uzate. Dar asta as face doar daca testul de compresie iese rau (la turbo ideal este intre 11 si 13 bari cu motorul la temperatura de operare si clapeta de acceleratie deschisa la maxim).