Cristian Scutaru

Membru
  • Content count

    1,111
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1,079 Best

About Cristian Scutaru

  • Rank
    Senior
  • Birthday 03/14/1978

Profile Information

  • Sex Barbat
  • Locatie Berlin / Iasi
  • Auto Volvo 850 2.5 20V
  • Fabricatie
  • Fabricatie2

Recent Profile Visitors

6,700 profile views
  1. Faruri suplimentare

    Am avut saptamana asta 2 comenzi pentru cablaje de faruri auxiliare, odata de la o masina din 95 si apoi inca una model 93. La cea din 95 este nevoie de un cablu suplimentar care trebuie tras din interior pana in fata bateriei, la cele pana in 94 inclusiv firul respectiv este prezent daca masina nu a avut din fabrica proiectoare de ceata. In interior se leaga la mufa de accesorii, releul fiind comandat de un buton si de faza lunga, in sensul ca aceste faruri se aprind doar pe faza lunga si daca butonul este activ. In prima poza e cablajul 95-. Mufa cu 4 fire din stanga este "necesara" pentru ca cel care a dat comanda a preluat de la cineva farurile (NBB) si avea deja o cupla montata la ele. BTW. Am interpelat Politia Rutiera si am intrebat daca pot avea probleme cu asa ceva montat pe masina in Romania (masina fiind inmatriculata in Germania). Raspunsul a fost ca atata timp cat farurile au omologare nu sunt probleme.
  2. Cablaj radio original pt 850 si V70

    M-am uitat un pic pe net dar nu am vazut nimic cat de cat asemanator (e o mufa speciala cu 20 de pini). La fel de speciala este si mufa pt CD Changer care o poti construi daca cumperi mini DIN cu 9 pini si o modifici un pic.
  3. Nu am cautat pana acuma alte relee decat cele originale. Aici pe eBay sunt inca "din abundenta" si la sub 10euro bucata nu am vrut sa ma stresez inutil cu solutii "neomologate"
  4. Ce i-ai facut astazi masinii tale?

    La 850 10V al unui amic intr-un maraton de surubaiala duminica (10 ore): schimbat haionul cu unul de V70 si activat si al 3-lea stop de frana. "Maruntaiele" mai putin cablajul au fost toate preluate de la haionul vechi, ca sa poata pastra incuietoarea. schimbat portiera soferului unde a fost preluata oglinda "veche", cablajul si incuietoarea. pregatit portierele din spate pentru geamuri electrice (cablaj de la stalpul B schimbat) si unitatea de comanda din consola din mijloc schimbat toata unitatea schimbatorului de viteze, la cel vechi era rupt sacul. schimbat bancheta spate complet cu una la care arata pielea impecabil. schimbat relingul, cel vechi ruginea de toata frumusetea. Mai trebuie schimbate cele 6 suruburi, si ele sunt "varza" Masca capota schimbata cu una noua originala suporti pentru bara din spate schimbati si montat aparatorile de noroi in spate clapeta de recirculare reparata (fusese impinsa cu forta prea jos si motorul nu o mai putea misca).
  5. Ce i-ai facut astazi masinii tale?

    Facut un pic curat in compartimentul motor
  6. modificare 850 t5r 2.0 in 2.3 T5r

    Si eu am de gand (eventual la anul) sa iau un bloc RN 2.3 cu chiulasa complet iar management de la M4.4. Mai intai am sa merg la TÜV aici si am sa discut daca sunt de acord cu configuratia altfel nu ma apuc  de distractie. Daca zic nu am sa fac un M4.4 cu tot cu motor (desi nu imi prea surade ideea ca nu prea mai gasesti motoarele astea intr-un stadiu acceptabil).
  7. modificare 850 t5r 2.0 in 2.3 T5r

    Si de 850 2.3 R ce zic   ? In Germania Volvo are un departament special de omologare care trimite acte la cerere (cum ar fi in cazul tau). Cu motoarele de pe V70 as mai intelege sa faca stres pentru ca motoarele respective intr-adevar nu au fost niciodata puse pe un 850... dar cu cel de 2.0 T5?!
  8. Probleme clima

    Este un electromagnet. Daca distanta la fulie depaseste 0,6mm nu mai cupleaza (piesele sunt prea departate). In poza vezi cum arata la un compresor nou. Demontatul fuliei nu e chiar simplu, la TDI merge mai bine pentru ca motorul sta mai aproape de botul masinii. La benzinare nu prea ai loc deloc cu compresorul montat. Mai bine merge sa bagi bride si in felul asta apropii piesele. "Ghetto fix"    
  9. Ce i-ai facut astazi masinii tale?

    Cred ca in total 100€, dar cum am scris tabla zincata sigur nu trebuie schimbata, eu de lene nu m-am uitat sa vad in ce stadiu se prezinta si am schimbat-o preventiv. Rezervorul nu trebuie demontat, ajunge sa fie sustinut cu ceva ca sa nu streseze stutul de umplere si restul componentelor care sunt legate de el. Mare atentie la surubul din spate care prinde ambele "benzi", piulita in care se strange se afla intr-o podea dubla si e la fel de pacatoasa ca piulitele care tin radiatorul in fata, in sensul ca se desprinde de caroserie si e nasol ca nu ai acces la ea.
  10. Reconditionare instalatie A/C

    Instalatia functioneaza in felul urmator: - Compresorul cupleaza si creste presiunea in instalatie. La un anumit prag senzorul de presiune joasa de langa amortizorul drept decupleaza compresorul. Face asta pentru ca altfel instalatia ar raci prea tare si exista riscul sa inghete evaporatorul si nu mai intra aer in masina (asa facea instalatia mea aftermarket). Cand scade presiunea sub o valoare prag este iarasi reactivat compresorul samd. - Pe traseul de presiune inalta ai senzorul de presiune care raporteaza presiunea la ECU (la 20V si 10V din 1993 e un pic altfel). La o anumita presiune, si daca masina nu merge mai repde de 60 kmh ECU activeaza treapta 1 de la electoventilator, pana scade presiunea sau cand masina se misca mai repede. O poza cu instalatia aftermarket care ingheta si nu mai intra deloc aer in habitaclu.
  11. "Reactivarea" unui 480 Turbo

    Un prieten de aici cu care surubaiesc in ultimul timp are un 480 turbo din 93 pe care l-a bagat la naftalina acuma 6 ani cand nu a trecut revizia si pe moment nu avea resurse ca sa repare tot ce era de facut (inclusiv sudura pe la caroserie). Am hotarat sa ne apucam de proiect si sa readucem masina pe strada. Masina statea intr-o sura la vreo 30 km de Berlin. Am inchiriat un trailer si am adus-o in oras (cu 1 luna inainte am fost la fata locului si am schimbat uleiul si filtrul si am pornit-o fara probleme). In Berlin primul lucru pe care l-am facut a fost sa o spalam mai intensiv si apoi am dus-o in service-ul in care surubaim de obicei. Ieri am schimbat bucsele de la bratele inferioare (Meyle HD), si am verificat sistemul de oil trap dar nu era necesar, masina a primit numai ulei foarte bun si foarte des (pe la 5000km a fost mereu schimbat). De facut pentru revizie ar fi: - schimbat suportul bara spate care e complet mancat de rugina (piesa "noua" este deja disponibila, azi o vopsim si o montam eventual). - sudura table la aripile din spate - aici trebuie vazut mai exact cat trebuie taiat si schimbat, 2 aripi spate bune avem. - usor piedere ulei la cutia de viteze (pe la senzorul de marsarier. - arc fata stanga rupt din pacate si aici nu prea stim ce sa facem , firma de la care are arcurile nu mai exista de ani buni...(era coborata decent). In rest ar mai fi de vopsit pe ici pe colo, la electric trebuie "infrumusetat" (are un ECU suplimentar cu care are in jur de 170 cp), vitezometrul nu functioneaza. Un video cu masina cand am adus-o la service   Si ceva poze.  
  12. Ce i-ai facut astazi masinii tale?

    Schimbat la a mea suporturile pentru rezervor inclusiv cele 2 table care protejeaza rezervorul. Cea de langa teava de esapament nu ar fi fost cazul era inca ca noua (in afara faptului ca era murdara), restul "crocante"
  13. Probleme clima

    Ai ambreiajul compresorului uzat. Din cauza asta cu trecerea timpului se dilata si nu mai cupleaza. Sunt solutii "rusesti" cu bride care se baga pe post de distantiere ca sa mai reduci distanta care trebuie sa fie intre 0,3 si 0,6 mm.
  14. Ce i-ai facut astazi masinii tale?

    Schimbat la un amic ambreiajul (de fapt semeringul de palier era buba, dar cum desfaci oricum tot era clar ca montam un ambreiaj nou, cel vechi fusese schimbat ca. 100.000km in urma). Masina este pe dedesupt conservata perfect, uleiul a ajuns multumita planetarei lungi pana la bara din spate. Pentru montatul semeringului de palier am folosit semringul vechi si un ciocanel mic din plastic. Am schimbat si semeringul de la axul cutiei de viteze profilactic. Dupa 5 ore 1/2 treaba a fost terminata.
  15. Ce i-ai facut astazi masinii tale?

    Schimbat cureaua de la agregate, cea de la Conti venita noua in februarie scotea niste sunete neplacute. Am gasit o curea originala la un curs foarte bun . Partea placuta este ca piesa originala are 1743mm, cea de la Conti 1740 ceea ce face montajul mult mai placut. Cand am schimbat capota am faultat o diuza pentru apa si acuma le-am inlocuit pe amandoua.