Cristian Scutaru

Membru
  • Content count

    1,125
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1,096 Best

About Cristian Scutaru

  • Rank
    Senior
  • Birthday 03/14/1978

Profile Information

  • Sex Barbat
  • Locatie Berlin / Iasi
  • Auto Volvo 850 2.5 20V
  • Fabricatie
  • Fabricatie2

Recent Profile Visitors

6,913 profile views
  1. Papuci cabluri 850 si x70

    APD Series APK 12A Folosite in cupla din stalpul A care merge la portiere Delphi Sicma 2.8 si 1.5 Folosite in megaconectorii de sub bord incepand cu MY96
  2. Cand fac cablajele caut alternative pentru papuci, Volvo vinde acestia cateodata si cu adaos de 800% (bucata la 2,50€ sau mai mult cand de fapt pe piata libera costa sub 0,30€). Pe langa asta multi papuci vin deja precrimpati pe cablu si cumva anuleaza ideea de a crimpa... FASTIN FASTON 2.8mm Sunt folositi in habitaclu cam in toate conexiunile care au papuci de 2,8mm cum ar fi conectorul pentru accesorii. Sub el este un papuc ISO care se potriveste perfect in carcasa conectorului dar nu este ce foloseste Volvo. AMP JPT si ISO Ambele sunt folosite in interior in conexiunile de la butoanele din bord de exemplu. De recomandat este AMP JPT (Junior Power Timer) pentru ca sunt mai stabile si au si dubla blocare. IL-AG5 Este folosit in conectorii verzi cum ar fi cei de la bord, ECC samd. Standard Timer Este folosit printre altele la scaunele electrice, mufa pentru antena in portbagaj sau mufa computer ABS (MY96-). FASTIN FASTON 6.3mm Este folosit ca papuc "male" in combinatie cu Standard Timer. Papuc inel cu prindere M6 Este folosit pentru legarea la masa. AMP Superseal Sunt folositi la cablajul radioului. AMP JPT etans Sunt folositi in compartimentul motor in conectorii AMP JPT cum ar fi la mufe injectoare, senzori etc. Au mereu o garnitura in spate care etanseizeaza, garniturile fiind de dimensiuni diferite in functie de grosimea cablului. In caz ca o pozitie in mufa ramane neocupata se folosesc dopuri (prima poza sus) pentru a impiedica umezeala sa intre. Microtimer Este folosit la mufa computer ABS (MY96-) sau mufa computer SRS. Furukawa F187 TS Sunt folositi in x70 la conectorii din consola din mijloc si sunt utili daca faceti cablajul pentru incalzire bancheta spate de exemplu. Sumitomo TS 2.8mm Ca si predecesorul sunt in consola din mijloc din x70. Sumitomo TS 6mm E folosit in seria P26 si sunt utili daca adaptati cablajul pentru amplificatorul PA 200 sau PA 300 pentru seria P80.  
  3. Ventilatoare portbagaj pentru 855 V70

    Nu il scot afara. Inauntru nu pot baga pentru ca ai lamelele de cauciuc peste aerisire care ar preveni intrarea aerului
  4. Ventilatoare portbagaj pentru 855 V70

    Foarte buna intrebarea. Daca fac vreo diferenta..habar nu am. Eu zic ca da si ca nu a fost doar un marketing gag de la Volvo. Am luat si mai puternice decat a pus Volvo (0,2A bucata) eu am de 1,3A bucata care pot fi folosite in drone  
  5. La 850 si V70 a fost disponibil ca accesoriu un set de ventilatoare care se montau in portbagaj pentru a ajuta circulatia aerului si a preveni aburirea geamurilor. V70 au fost chiar cablate din fabrica pentru optiunea respectiva. Setul consta din 2 ventilatoare de 120cm cu grila, buton (care avea un simbol similar cu cel de la un sens giratoriu ) . Se conecteaza la mufa de accesorii si la  855 se trage un fir pana in spate in portbagaj. Setul a costat undeva pe la 250euro si nu mai e livrabil evident. Am folosit 2 ventilatoare NMB cu 1,3A bucata. Grile in look OEM am gasit pe eBay. Buton am luat unul de la S90 Royal Executive care era folosit pentru ruloul de la luneta. Am folosit un releu pentru degivrare luneta 208 si butonul aferent. Butonul a fost modificat, am montat placuta de la butonul de S90 la care am razuit locatia unde sta ledul de confirmare (e pe spate marcat locasul). Conectat este tot la mufa de accesorii (plus permanent, plus contact motor, masa, iluminare buton). Releul l-am montat in centrala de relee langa cel pentru incalzire bancheta spate (la mine este liber acolo, masinilie din 94 nu au fost precablate pentru faruri ceata si puntea pentru acestea lipseste). Masa e conectata in spatele stopurilor la un punct de masa. In ultima poza e un cablaj alternativ care l-am facut pentru un forumist de aici cu un T5-R care nu mai are locuri libere pentru butoane. Ventilatoarele sunt legate in paralel cu incalzirea de la luneta.  
  6. Cablaj faruri ceata model 94-95

    La cele precablate trebuie releul J la pozitia 201 si puntea de pe randul de jos la 213, buton si farurile. Sunt 3 punti diferite: europeana care permite aprinderea farurilor der ceata cand ai pozitiile puse. US care le stinge in momentul cand ai activat faza lunga (in US nu ai voie sa ai mai mult de 4 becuri simultan aprinse in fata). Japan care permite aprinderea farurilor de ceata doar impreuna cu faza lunga (idiotenie totala )
  7. La 850 farurile de ceata au fost precablate din fabrica incepand cu anul 95 circa, masini produse in 94 inca nu erau precablate. Se poate verifica usor, cautand in fata bateriei un cablu portocaliu-verde care este introdus intr-un conector AMP JPT cu 2 pozitii la pozitia 1 (2 nu este ocupata). Pentru masinile respective Volvo a avut un cablaj suplimentar care se conecteaza la mufa de auxiliare sub bord (galben 8 pini). Cablajul consta din 2 parti una pentru interior si cea din compartimentul motor. In interior este necesar un releu cu soclu (Volvo a luat original cele "J" care are 2 iesiri 87). Alte piese necesare: mufa buton bord cu 6 pozitii (neagra pentru butoanele stil vechi, galbena pentru cele noi). 2 mufe pentru farurile de ceata, 1 mufa AMP JPT "masculina" cu 2 pozitii. Conectarea releului se face in felul urmator: 30 la pozitia 1 din auxiliare (12V permanent) 3mm² 87 la pozitia 7 din auxiliare (iesire spre compartiment motor) 3mm² 87 la pozitia 6 din conectorul butonului din bord 0,35mm² 86 la pozitia 5 din auxiliare (pozitii) 0,6mm² 85 la pozitia 1 din conectorul butonului din bord (semnal pentru led-ul din buton) 0,6mm² pozitia 8 din auxiliare (masa) merge la buton bord pozitia 5 0,6 mm² pozitia 6 din auxiliare (lumina buton) la buton bord poziria 2 0,35mm² In compartimentul motor se conecteaza 2 fire la mufa AMP JPT de cate 1,4 mm² (plusul) si se prelungesc la cele 2 faruri. In plus cablul de masa primeste un papul "clasic" care se conecteaza in fata bateriei la punctul de masa de pe caroserie. Poze cu cablajul original Volvo versiunea pentru buton vechi
  8. Cablaj radio original pt 850 si V70

    Any S/V70 with SC 90x Radio had them as they needed the amplifier. C70 not they are differently wired. According to VIDA the part is also present in S60, V70 2nd gen but I have no idea where to look for it. I know that they are only deliverable over classic parts I also ordered some half a year ago or so.
  9. Cablaj radio original pt 850 si V70

    Today I remembered to check the temperature Well it was warm but definetelly not hot. I drove for about 30 minutes maybe and the volume was moderate. I guess when the volume is higher it will get warmer... About the length. I think the original wires are somewhere aroung 1,80 or maybe 1,70. I forgot to measure mine (original) to see how long they are. This is why I prefer to make them longer just to be safe. So far I never had a customer to complain they were to long The one in the pic I made 2 weeaks ago. Cheers Cristian
  10. Cablaj radio original pt 850 si V70

    Hmm good question I never checked it. However it ist a 200Watt beast it should get warm. If I don't forget it I will test it tomorrow.
  11. VIDA-DICE...?

    DVD cu EWD nu te ajuta pt modele vechi au doar de pe la 2005 incolo parca. Ceva mult mai util este DVD-ul de la otppubs.com pt 850 ai pe el tot ce visezi aproape inclusiv toate schemele electrice (chiar si cele din 92 si 93 care nu se gasesc pe net).   http://www.store.otpubs.com/850-models-1992-to-1997/ poti sa testezi si cumva dvd-ul in sensul ca poti naviga prin structura lui. Nu poti vedea evident pdfurile criptate pt ca ai nevoie de viewer si licenta. Dar iti poti face o idee ce este pe ele. Din pacate nu au pentru V70 in program. Macar pentru alea am schemele complete din 97 pana in 2000
  12. Istoria intretinerii 850-ului personal...

    Si a mai trecut aproape jumatate de an...in care nu am mai facut asa de mult dar tot s-au adunat unele lucruri: filtru de aer K&N (sincer nici o diferenta notabila) 388.000 KM mai 2017 bujii originale 388.8000 km mai 2017 inlocuit capota cu una mai putin "ciobita" 390.000 km iulie 2017 curea agregate originala Volvo 390.000 km iulie 2017 diuze stergatoare "perdeluta" originale Volvo 390.000 km iulie 2017 tablele care sustin rezervorul si cele de protejare 390.600 km iulie 2017 filtru habitaclu carbon activ 390.600 km iulie 2017 lame stergatoare originale 393.000 km septembrie 2017 brate stergatoare originale 393.000 km septembrie 2017 consola de plastic din fata de portiera unde sta maneta 393.000 km septembrie 201 bancheta de copii pentru portbagaj 393.000 km septembrie 2017 inlocuit cablajul aftermarket pt priza de remorca cu unul original 393.000 km septembrie 2017 brate inferioare Lemförder 394.000 km octombrie 2017 arcuri fata #3546641 conform codului de sasiu FF octombrie 2017.    
  13. S70 / RADIO/CD HU1205

    The battery problem will most likely occur because of a faulty ISO Volvo radio adapter. I've seen some of these where permanent 12v was bundled with the ignition 12v in order to permit the radio to work without the car key. This had the "nice side-effect" that also all other consumers which are connected to the same J relais had power (climate control and so on ) and this killed the battery. The SC 816 is an US modell and black front afaik, the US models have different radio tuners which do not receive all the stations here in Europe, and also lack RDS. Other than that it should work without problems. SC 805 in grey or ar SC 901 (with additional amplifier) are maybe the best OEM solutions for Europe.
  14. S70 / RADIO/CD HU1205

    Hi it should fit (albeit it will not look OEM due to color difference and also slightly the form). Afaik not all functions will work like light dimming for example, due to the fact that some functions are controlled over the CAN BUS which is missing in the S70. The simplest way to fit it will be using ISO Radio adapters --> 850 --> ISO and V70 2 --> ISO. I think you will also need an antenna adapter. Also not sure if the unit has a built in amplifier. If not you will additionaly need an amplifier in order to get some sound. V70 2 amplifiers also work in the S70 with modified harness. Otherwise all 850 and S/V70 will also work. Good luck Cristian
  15. Faruri suplimentare

    Legat de ultimul  cablaj pt masina model 93. Noroc ca i-am scris "clientului" sa se uite langa baterie si sa identifice conectorul la care se leaga cablajul. Cum nu a gasit nimic am luat schemele de la modelul 93 la puricat si am vazut ca abia masinile model 94 au din fabrica conectorul pentru accesorii sub bord. Deci am mai facut 2 cablaje cu care sa ma leg direct la tabloul de sigurante (plus la siguranta 16, semnal pentru faza lunga siguranta 20, iluminare bec buton la rheostat si masa va fi luata de la caroserie. Maine urmeaza montajul.