Cristian Scutaru

Membru
  • Content count

    1,107
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1,074 Best

About Cristian Scutaru

  • Rank
    Senior
  • Birthday 03/14/1978

Profile Information

  • Sex Barbat
  • Locatie Berlin / Iasi
  • Auto Volvo 850 2.5 20V
  • Fabricatie
  • Fabricatie2

Recent Profile Visitors

6,570 profile views
  1. Ce i-ai facut astazi masinii tale?

    Facut un pic curat in compartimentul motor
  2. modificare 850 t5r 2.0 in 2.3 T5r

    Si eu am de gand (eventual la anul) sa iau un bloc RN 2.3 cu chiulasa complet iar management de la M4.4. Mai intai am sa merg la TÜV aici si am sa discut daca sunt de acord cu configuratia altfel nu ma apuc  de distractie. Daca zic nu am sa fac un M4.4 cu tot cu motor (desi nu imi prea surade ideea ca nu prea mai gasesti motoarele astea intr-un stadiu acceptabil).
  3. modificare 850 t5r 2.0 in 2.3 T5r

    Si de 850 2.3 R ce zic   ? In Germania Volvo are un departament special de omologare care trimite acte la cerere (cum ar fi in cazul tau). Cu motoarele de pe V70 as mai intelege sa faca stres pentru ca motoarele respective intr-adevar nu au fost niciodata puse pe un 850... dar cu cel de 2.0 T5?!
  4. Probleme clima

    Este un electromagnet. Daca distanta la fulie depaseste 0,6mm nu mai cupleaza (piesele sunt prea departate). In poza vezi cum arata la un compresor nou. Demontatul fuliei nu e chiar simplu, la TDI merge mai bine pentru ca motorul sta mai aproape de botul masinii. La benzinare nu prea ai loc deloc cu compresorul montat. Mai bine merge sa bagi bride si in felul asta apropii piesele. "Ghetto fix"    
  5. Ce i-ai facut astazi masinii tale?

    Cred ca in total 100€, dar cum am scris tabla zincata sigur nu trebuie schimbata, eu de lene nu m-am uitat sa vad in ce stadiu se prezinta si am schimbat-o preventiv. Rezervorul nu trebuie demontat, ajunge sa fie sustinut cu ceva ca sa nu streseze stutul de umplere si restul componentelor care sunt legate de el. Mare atentie la surubul din spate care prinde ambele "benzi", piulita in care se strange se afla intr-o podea dubla si e la fel de pacatoasa ca piulitele care tin radiatorul in fata, in sensul ca se desprinde de caroserie si e nasol ca nu ai acces la ea.
  6. Reconditionare instalatie A/C

    Instalatia functioneaza in felul urmator: - Compresorul cupleaza si creste presiunea in instalatie. La un anumit prag senzorul de presiune joasa de langa amortizorul drept decupleaza compresorul. Face asta pentru ca altfel instalatia ar raci prea tare si exista riscul sa inghete evaporatorul si nu mai intra aer in masina (asa facea instalatia mea aftermarket). Cand scade presiunea sub o valoare prag este iarasi reactivat compresorul samd. - Pe traseul de presiune inalta ai senzorul de presiune care raporteaza presiunea la ECU (la 20V si 10V din 1993 e un pic altfel). La o anumita presiune, si daca masina nu merge mai repde de 60 kmh ECU activeaza treapta 1 de la electoventilator, pana scade presiunea sau cand masina se misca mai repede. O poza cu instalatia aftermarket care ingheta si nu mai intra deloc aer in habitaclu.
  7. "Reactivarea" unui 480 Turbo

    Un prieten de aici cu care surubaiesc in ultimul timp are un 480 turbo din 93 pe care l-a bagat la naftalina acuma 6 ani cand nu a trecut revizia si pe moment nu avea resurse ca sa repare tot ce era de facut (inclusiv sudura pe la caroserie). Am hotarat sa ne apucam de proiect si sa readucem masina pe strada. Masina statea intr-o sura la vreo 30 km de Berlin. Am inchiriat un trailer si am adus-o in oras (cu 1 luna inainte am fost la fata locului si am schimbat uleiul si filtrul si am pornit-o fara probleme). In Berlin primul lucru pe care l-am facut a fost sa o spalam mai intensiv si apoi am dus-o in service-ul in care surubaim de obicei. Ieri am schimbat bucsele de la bratele inferioare (Meyle HD), si am verificat sistemul de oil trap dar nu era necesar, masina a primit numai ulei foarte bun si foarte des (pe la 5000km a fost mereu schimbat). De facut pentru revizie ar fi: - schimbat suportul bara spate care e complet mancat de rugina (piesa "noua" este deja disponibila, azi o vopsim si o montam eventual). - sudura table la aripile din spate - aici trebuie vazut mai exact cat trebuie taiat si schimbat, 2 aripi spate bune avem. - usor piedere ulei la cutia de viteze (pe la senzorul de marsarier. - arc fata stanga rupt din pacate si aici nu prea stim ce sa facem , firma de la care are arcurile nu mai exista de ani buni...(era coborata decent). In rest ar mai fi de vopsit pe ici pe colo, la electric trebuie "infrumusetat" (are un ECU suplimentar cu care are in jur de 170 cp), vitezometrul nu functioneaza. Un video cu masina cand am adus-o la service   Si ceva poze.  
  8. Ce i-ai facut astazi masinii tale?

    Schimbat la a mea suporturile pentru rezervor inclusiv cele 2 table care protejeaza rezervorul. Cea de langa teava de esapament nu ar fi fost cazul era inca ca noua (in afara faptului ca era murdara), restul "crocante"
  9. Probleme clima

    Ai ambreiajul compresorului uzat. Din cauza asta cu trecerea timpului se dilata si nu mai cupleaza. Sunt solutii "rusesti" cu bride care se baga pe post de distantiere ca sa mai reduci distanta care trebuie sa fie intre 0,3 si 0,6 mm.
  10. Ce i-ai facut astazi masinii tale?

    Schimbat la un amic ambreiajul (de fapt semeringul de palier era buba, dar cum desfaci oricum tot era clar ca montam un ambreiaj nou, cel vechi fusese schimbat ca. 100.000km in urma). Masina este pe dedesupt conservata perfect, uleiul a ajuns multumita planetarei lungi pana la bara din spate. Pentru montatul semeringului de palier am folosit semringul vechi si un ciocanel mic din plastic. Am schimbat si semeringul de la axul cutiei de viteze profilactic. Dupa 5 ore 1/2 treaba a fost terminata.
  11. Ce i-ai facut astazi masinii tale?

    Schimbat cureaua de la agregate, cea de la Conti venita noua in februarie scotea niste sunete neplacute. Am gasit o curea originala la un curs foarte bun . Partea placuta este ca piesa originala are 1743mm, cea de la Conti 1740 ceea ce face montajul mult mai placut. Cand am schimbat capota am faultat o diuza pentru apa si acuma le-am inlocuit pe amandoua.
  12. Reconditionare instalatie A/C

    Eu aproape ca nu sesizez ca merge, atata la relanti doar la semafor se aude cand cupleaza si vezi la turatie ca urca turatia un pic. In rest nimic. Al meu are vreo 4 ani de folosinta...
  13. Sistem climatizare Volvo 850

    Merge compresorul cand pui temperatura la minim? Daca da conductele care intra in habitaclu sunt reci? La modelul 94 poti citi usor erorile de la sistemul de climatizare automata, eventual sunt senzorii din plafon "imbacsiti". Daca nu ai erori se pot recalibra motoarele care regleaza circulatia aerului si temperaturii folosind cutiuta de diagnoza. Functioneaza doar daca nu ai erori in unitatea ECC. Dupa ce a fost incarcat cu freon instalatia a functionat A/C-ul? Testul de vacuum de la aparatul care incarca cu freon nu depisteaza eventuale scapari decat daca ele sunt foarte mari.  
  14. Ce i-ai facut astazi masinii tale?

    Am gasit la second o capota motor in culoarea mea (606 classic green) care e foarte foarte rara din cauza ca a fost folosita doar in 1994. Capota veche avea in multe locuri lacul sarit. Schimbatul a mers f repede cred ca sub 20 de minute Prima poza e cu cea veche.
  15. Reconditionare instalatie A/C

    De ce nu comanzi la un dealer Volvo oringurile? Daca te gandesti sa cumperi setul "universal" de la Skandix sa sti ca sunt bani aruncati pe geam, nu se potriveste aproape nimic, au alte dimensiuni. Daca comanzi la dealer iesi cam tot pe acolo ca pret pe langa faptul ca Skandix cere peste 20 euro taxe postale parca... Daca la ultima incarcare s-a pus si lichid de contrast se poate cauta un pic poate se gaseste pe unde a iesit gazul, mai ales ca totul s-a petrecut in timp relativ scurt ceea ce inseamna ca "gaura" e relativ mare. Daca in schimb gaura e pe "spatele" evaporatorului nu prea ai nici o sansa sa vezi asta. La fel de greu este si daca gaura e in spatele condensatorului. Uita-te si la conexiunile compresorului cat si ale condensatorului. Din motivul asta eu nu ma mai apuc de instalatii A/C decat daca proprietarul e dispus sa schimbe tot (la compresor ne uitam cum se prezinta), altfel e o neverending story si fiecare incarcare costa aici minim 60€...