ionut_vantu

nu porneste

23 posts in this topic

nu am avut ce face duminica si am spalat motorul. toate bune si frumoase a pornit dupa spalare,in schimb dimineata nu a mai vrut sa porneasca. masina este un volvo 850 2500cm. 170 cai, am schimbat capac delcou, bujii, scanteie da dar nu porneste .ma poate ajuta cineva cu un sfat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi sa nu ai apa in gaura de la bujii, sa-ti fi intrat pe langa fise.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa se intampla de obicei. La orice spalatorie ti se garanteaza ca masina va porni dupa ce spala motorul si chiar asa e...

Problema e dupa prima oprire, cand condensul isi face aparitia si ai probleme cu pornirea. Eu pateam asta destul de des la Cielo, ce-i drept ca la Volvo nu am spalat motorul decat la detailing, cu solutii speciale. Am inteles ca e bine sa faci un drum mai lung dupa ce ai spalat motorul, ca sa apuce sa se zvante totul bine si sa nu mai faca condens. Acum, tot ce poti sa faci e sa astepti, eventual sa desfaci ce se poate desface si sa zvanti eventual cu un pistol cu aer cald.

Acum am vazut ca ai scris... si? a pornit ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

acum ma chinui sa o pornesc

CTRL + Q to Enable/Disable GoPhoto.it

acum ma chinui sa o pornesc ,cred ca nu deschid injectoarele caci bujiile sunt uscate

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie sa masori tensiunea pe injectoare sa vezi daca se alimenteaza(deschid).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saphir, explica-mi tu mie cum masori un PWM de 200msec cu un aparat de masura care integreaza...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din autodiagnoza se pot testa/actua injectoarele cu introducere secventa de cod; in prealabil se scoate siguranta de la pompa de benzina ca sa nu inunde cilindrii.

Poti incepe cu verificarea erorilor stocate in diagnoza de sub capota. Gasesti procedura pe sectiunea asta, "coduri eroare".

Share this post


Link to post
Share on other sites

am reusit sa o pornesc clasic cu cunostintele meme de cand aveam dacia 1300. i-am pus in capul pistoanelor ulei, dat putin la automat, pus bujiile inapoi si a pornit. cauza fiind dupa spalarea motorului ceva condens nu a pornit si a spalat cilindrii. va multumesc pentru ajutor si sa ne vedem cu bine la intruniri

nu imi dadea nici o eroare

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saphir, explica-mi tu mie cum masori un PWM de 200msec cu un aparat de masura care integreaza...

Un voltmetru normal integreaza ,asa stii tu?Cind iti pornesti din cheie demarorul si il tii 30 de sec. si astepti comanda pe injector sa vina ,nu crezi ca se poate "vedea"?Il vezi si cu sonda logica primitiva.Ai facut cursurile de electrician -electronist angajate de Radacini Srl.?Eu ,nu.

Edited by V50Saphir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stimabile, am facut facultatea de electronica e drept, nu vreun curs la Harvard ca tine probabil, si acolo poate nu iti explica faptul ca un multimetru electronic de 15 lei din piata (la care avem cu toti acces) integreaza un semnal patratic.

Nu stiu ce semnal astepti tu sa vina pe injectoare, poate astepti sa vina apa calda la bloc, dar daca injectorul ala are 12V permanent pe el si e comandat pe minus, o sa astepti mult si bine pana te apuci si folosesti un osciloscop.

Tonul tau de superioritate nu ma incanta deloc, te anunt, incearca sa-l mai domolesti, chiar daca poate ai avut o zi proasta.

Mult succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu , este Ing.Elecronist . Tin sa te anunt ca am incercat sa verific la mine cu voltmetrul si n-am reusit mare lucru .

Tonul de superioriate vad ca este ceva clasic la Dl.V50Saphir .

Edited by Brava

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adi, Herz-ul este unitatea de masura a frecventei. Comanda unui injector este un semnal patratic cu un anumit "factor de umplere" (raport intre timpul cat este semnalul "on" fata de perioada totala a semnalului). Exemplu un factor de umplere de 70% inseama ca semnalul este timp de 2/3 "on" (injector deschis) din timpul total de actionare.

Frecventa este data de turatia motorului impartita la nr. de injectoare si impartita inca o data la 4 (800rpm / 4 injectoare / 4 - un singur timp este de admisie, cand se efectueaza injectia). Din durata a 1/4 a rotatiei arborelui cotit (1/800rpm sa zicem), un timp de x% este injectorul deschis.

Teoria de mai sus e pentru benzina, nu pentru diesel-urile moderne unde exista pana la 2 pre-injectii, o injectie principala si 2-3 post-injectii...

Poate domnul V50Saphir stie multe, dar cu siguranta nu stie sa le explice la un nivel de novice in sisteme de management motor, pe care il au 99% din cei de pe forum.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adi, Herz-ul este unitatea de masura a frecventei. Comanda unui injector este un semnal patratic cu un anumit "factor de umplere" (raport intre timpul cat este semnalul "on" fata de perioada totala a semnalului). Exemplu un factor de umplere de 70% inseama ca semnalul este timp de 2/3 "on" (injector deschis) din timpul total de actionare.

Frecventa este data de turatia motorului impartita la nr. de injectoare si impartita inca o data la 4 (800rpm / 4 injectoare / 4 - un singur timp este de admisie, cand se efectueaza injectia). Din durata a 1/4 a rotatiei arborelui cotit (1/800rpm sa zicem), un timp de x% este injectorul deschis.

Teoria de mai sus e pentru benzina, nu pentru diesel-urile moderne unde exista pana la 2 pre-injectii, o injectie principala si 2-3 post-injectii...

Poate domnul V50Saphir stie multe, dar cu siguranta nu stie sa le explice la un nivel de novice in sisteme de management motor, pe care il au 99% din cei de pe forum.

Bravo ,dar ai fi dorit sa ma explic ca tine ,asa?!Scrie prin documentatii,inclusiv VIDA, cine vrea.Cine are rabdare ,sa caute .

Vezi ca ,Hertz mai masoara si "inchirieri" auto . ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo ,dar ai fi dorit sa ma explic ca tine ,asa?!Scrie prin documentatii,inclusiv VIDA, cine vrea.Cine are rabdare ,sa caute .

Cu tot respectul, dar daca toti am gandi asa, n-ar mai scrie nimeni pe niciun forum, toti am face R&D pe cont propriu si am fi o tara de egoisti care trage fiecare pentru el si da un minim de informatie.

Nu ca n-am fi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

wow - de unde a plecat o problema si unde s-a ajuns in doar 8 ore...

O fi de la...prea mult post (negru) ??

Hai, impacati-va, problema s-a rezolvat clasic.

:kiss2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca eram suparat nu raspundeam :))

Ideea e ca si altii au terminat facultati si au cunostiinte dar numai pt ca nu vorbesc de sus cand explica ceva sau nu isi pun cv-ul pe aici nu inseamna ca sunt prosti. That's the point.

O zi frumoasa tuturor !

Samsung Galaxy S on JellyBean

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara, vin si eu cu o intrebare: e normal sa am 12V la mufele injectoarelor atunci cand cheia e scoasa din contact ? Multumesc anticipat

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 17.10.2020 at 6:22 PM, tatiantudor a spus:

Buna seara, vin si eu cu o intrebare: e normal sa am 12V la mufele injectoarelor atunci cand cheia e scoasa din contact ? Multumesc anticipat

Nu este normal, injectoarele primesc 12V de la releul principal de deasupra radiatorului, Asta ar insemna ca sa si alte componente au 12V cum ar fi MAF, IAV etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare, la o prima vedere, la mine, lucrurile stau astfel: releul care comamda injectoarele primeste 12v direct de la baterie, in momentul in care pun contactul, releul dă drumul celor 12v catre injectoare. Dupa cei iau contactul, releul, pentru cateva secunde continua sa alimenteze injectoarele cu 12v. Dupa cele cateva secunde, releul decupleaza si raie alimentarea cu 12v catre injectoare. Mentionez ca am schimbat releul in cauza si nu s-a schimbat comportamentul, daca e un defect, e in alta parte

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut,

 

uite mai jos schema de le ECU tau

plusul de la releul injectoarelor vine de pe contact, minusul il da ecu, dupa ce se asigura ca toate semnalele pe care trebuie sa le primeasca sint corecte (asa cred eu).

 

in poza a 2 a sint motivele generale pentru care nu ar porni dar daca ai avea un cod de eroare am putea gasi mai usor cauza poate.

Screenshot_15.png

Screenshot_16.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc, lista cu posibilele defecte e chiar utila, o sa le iau prin eliminare

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now