capi_1977

Consum ulei motor B 5202 FS

4 posts in this topic

post-427-0-33176200-1364060880_thumb.jpgpost-427-0-61079100-1364060893_thumb.jpgpost-427-0-65744500-1364060907_thumb.jpgpost-427-0-56313300-1364060926_thumb.jpgpost-427-0-64789500-1364060942_thumb.jpgpost-427-0-64789500-1364060942_thumb.jpgpost-427-0-58884700-1364060965_thumb.jpgpost-427-0-40225200-1364060981_thumb.jpgIn urma cu 4 ani si 50.000 Km am montat pe masina motorul cu pricina luat de pe un V 70 din '98 si care rulase 150.000 Km anterior.Inainte de montaj a fost desfacut si refacut in totalitate,am inlocuit segmentii cu Mahle,cuzineti biela "no name",cuzineti palier OEM,simering-uri motor si garnitura de chiulasa Victor Reinz,pompa apa Hepu,role si curea distributie.Totul curatat exemplar,masurat cu micrometre si verificat uzura cilindrilor cu comparatorul.Totul bine,iar dupa aproximativ 20.000 Km a inceput sa consume treptat din ce in ce mai mult ulei pana la 0.6-0.7 litri/1000 km si sa scoata fum "cat o locomotiva" aproape la fiecare pornire.

M-am hotarat in cele din urma sa inlocuiesc simering-urile de supape cu unele OEM fara a demonta chiulasa de pe masina. Avand ca material didactic o chiulasa defecta am confectionat un dispozitiv de comprimat arcurile supapelor(vezi foto),o conducta de aer ce se monteaza in locul bujiei pentru a introduce aer comprimat in cilindru,asta pentru ca supapele sa ramana in pozitia inchis si dupa scoaterea arcurilor,apoi am trecut la treaba.

Dupa demontarea galeriei de admisie s-a putut observa in jurul supapelor 3,4,5 care erau inchise,ca in mai putin de o ora s-a format un "inel verzui" de ulei(vezi foto)fapt ce m-a convins ca uleiul ce ramanea sub tacheti se prelingea pe tijele supapelor direct in cilindri.

Am demontat distributia,aprinderea,senzorul de pozitie al axei cu came,suportul central al motorului,pinioanele axelor cu came si capacul chiulasei mentinand axele pe capac cu ajutorul unor "carlige" si a unui suport ce are si rolul de a le bloca in pozitia "0".Am adus fiecare piston in "punctul mort superior",introdus aer comprimat prin locasul bujiei,comprimat arcul,scos:sigurantele conice care fixeaza talerul arcului pe supapa,arcul,simering-ul vechi,montat:simering-ul nou,arcul si talerul,pus sigurantele,tachetul si repetata operatia la fiecare cilindru.

Tachetii au fost desfacuti "din toate oasele" si spre surprinderea mea nu am gasit niciun fel de depuneri sau reziduri ca dealtfel nici in chiulasa.Uleiul folosit in cei 50.000 Km a fost doar Castrol Magnatec 5W40 primii 10.000 apoi restul de 40.000 Km 10W40.

Am etansat capacul chiulasei cu silicon gri de la Victor Reinz si am montat restul componentelor.Anterior capacul chiulasei fusese etansat cu "etansant motor"(un fel de lac cu tenta rosie) de la Wurth care in timp nu a rezistat permitand uleiului sa "transpire" printre cele doua suprafete.Am speranta ca siliconul isi va face treaba mai bine.

Dupa pornire am certitudinea ca a disparut fumul iar gazele de esapament "miros" mult mai bine.Urmeaza sa fac ceva kilometri pentru a-mi da seama daca si cat ulei mai consuma.

Edited by capi_1977
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari pentru operatie.

Foarte tare scula, stiam eu ca te pricepi la mesterit !

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc Florin!Sincer nu este doar meritul meu,tata a avut o mare contributie.Daca as avea o chiulasa cu 20 de valve as vrea sa-i fac prindere si pentru aceea...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iti dau de stire, parca mai exista pe la Pucioasa, pe la prietenul meu Vali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now