Bogdan Ferariu

Distributia - se schimba dupa nr. de kilometri sau si dupa varsta curelei?

23 posts in this topic

Salutari.

Am montat instalatie GPL pe masina, S80, 2.4T, cutie automata, si cu aceasta ocazie, le-am cerut celor de la service sa se uite de unde provine un sunet : "ăîîî ăîîî ăîîî ăîîî", la relanti.

Mi s-a spus ca ar putea fi de la distributie.

Pe eticheta din compartimentul motor, scrie ca a fost schimbata la 157.000 km, in 2007.

In prezent masina are 216.000 km. In cartea de service a masinii scrie ca se schimba la 160.000 km.

Am comunicat acest lucru celor de la service, care mi-au spus ca trebuie sa aiba si un interval de inlocuire in functie de varsta, deoarece imbatraneste.

Asa o fii?

Daca trebuie schimbata, se schimba si pompa de apa si cureaua de accesorii?

E mai bine sa cumpar un kit, sau separat componentele?

Daca cei care se ocupa cu piese de Volvo au timp, as aprecia o oferta de pret pe pm.

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se face la km sau la varsta.

Pentru piese vorbeste cu Midnight Caller (Alex)

Ca sa stai linistit, poti schimba toate cele. Role, curele (distributie si auxiliare) si pompa de apa.

Nu mi s-au parut scumpe si masina merita atentie

Share this post


Link to post
Share on other sites

10 ani sau 160.ooo km la distributia originala .

Share this post


Link to post
Share on other sites

10 ani sau 160.ooo km la distributia originala .

Corect, dar in conditii de utilizare normale: drumuri lungi, eventual pe autostrada, fara tone de praf si 1000 de porniri de pe loc/100 de km... Eu as recomanda folosirea calendarului de "utilizare excesiva" pentru Romania, la schimbarea tuturor consumabilelor, inclusiv distributia. 100.000 - 120.000 km mi se pare suficient la noi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am urmarit azi functionarea curelei de accesorii.

In momentul in care cupleaza compresorul de clima, se vede o miscare la "roata" mica din mijlocul intregului ansammblu, oare e bine sa aiba joc acolo?

Prin schimbarea kitului de distributie se remediaza ceva?

10 ani sau 160.ooo km la distributia originala .

Distributia originala se refera la prima distributie montata pe masina, cea din fabrica?

Presupun ca daca am zgomote de acolo tot trebuie "umblat" la ceva, chiar daca nu au trecut anii sau kilometrii respectivi, desi eu as fi incantat sa nu umblu la ea 10 ani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Distributia originala se refera la acea distributie care vine in cutie/punga albastra pe care scrie Volvo .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acest zgomot care il ai tu il am si eu, distributia are doi ani si jumatate si km circa 8000 de cand a fost schimbata .In service m-au pus de am cumparat rola fixa de la accesori (nu este aia ).Probeaza dand cureaua de accesorii jos si vezi daca se mai aude ,posibil sa fie de la rola fixa de la distributie sau cine stie !Eu unul nu am depistat inca de la ce se aude acest zgomot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Distributia prea intinsa,posibil rola intinzatoare defecta,sau prea intinsa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare.Am si eu un S 80 , 2,4 D, 96 kw din 2002 si se apropie momentul cand trebuie sa schimb distributia.Am inteles ca distributia originala (punga albastra) este destul de scumpa in comparatie cu un kit de la gates, contitech sau inna.Eu as dori sa folosesc Gates, iar intrebarea este merge 70 mii cu o astfel de curea sau pot sa merg vreo 120 mii cum se spunea mai sus?multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e cu mult mai scumpa distributia originala, vorbeste cu Midnight Caller si iti da un pret .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Degeaba ii pui distributie originala (care tine 100 000-120 000 km) daca ii pui pompa de apa aftermarket. Eu am tinut distributia 80k (in conditiile in care 40-50k au fost facuti extraurban) si deja pompa de apa avea joc si mi-a atins cu paletele de blocul motor. Norocul meu ca nu a apucat sa manance prea mult din bloc. Tin sa va spun ca pompa de apa era SKF. Eu recomand mai mult de 70k sa nu o tinem...

Edited by zack

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pompa de apa OEM la D5 este AISIN nu SKF si tine 3 distributii adica cca 400.ooo km .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca o distributie oem costa 300 euro jumatate din pret este pompa de apa .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kitul original de distributie NU CONTINE POMPA DE APA.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam asa ceva.. Kitul original este in jur de 750RON.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bogdan G, eu nu am D 5 (sau cel putin nu imi scrie in spate.In schimb am inteles ca e acelasi motor doar ca difera softul.In rest no commnet, nu stiu).

Apropo, motorul din semnatura este fabricat de Renaul sau VW? (scuzati de off topic)

Share this post


Link to post
Share on other sites

multam adrian :)

a, si inca ceva.legat de distributie, eu zic ca e bun gates.ce parere aveti?momentan nu dispun de bani pentru original.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai bine iti iei un kit SKF.

Share this post


Link to post
Share on other sites

la cat ma ajunge un kit de SKF?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti cumpara rolele ina care vin in cutia de original si cureaua ori original ori un aftermarchet bun , pompa de apa e aisin pe original dar poti pune si un hepu .post-3286-0-66298300-1385538274_thumb.jppost-3286-0-28934900-1385538295_thumb.jppost-3286-0-12054800-1385538315_thumb.jppost-3286-0-31662300-1385538333_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

yap, asa este, nu trebuie sa pun neaparat originalul.Ma gandesc la role ina, pompa apa hepu si curea gates.Aste le-am avut puse si pe masinile care le-am avut anterior.ma mai invart dupa preturi si voi cumpara de unde este mai "heftin".multumesc pentru ajutor

Edited by Stronghold

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now