vlaad

Probleme EGR - ECM-0406

10 posts in this topic

Salut,

Inatmpin o problema tare enervanta cu masina. Am fost si la Bogdan, mi-a dat niste idei insa se pare ca problema persista chiar se inrautateste la drum lung.

:

Masina a mers o periaoda lunga de cateva luni cu EGR-ul deconectat. A mers decent.

Am pus EGR nou si de aici au aparut problemele

Simptome:

Cu EGR nou connectat masina motorul merge in "hop-uri" periodice ( aprox 1sec). Se simte ca o frana de motor si ma duce cu gandul la prea multe gaze de evacuare intoarse de EGR. Daca trec de 2500rpm merge rotund dar cu putere micsorata (nu mult). Dupa un timp apare in bord "check engine" si se pierde toata puterea.

Daca deconectez EGR ( si cateva chei on/off) masina merge ca si innainte. Dar nu mereu. Cate-odata imi apare "check engine"

Coduri eroare:

ECM-0406 Position sensor (exhaust gas recirculation (EGR)). Signal too high

ECM-2263 Turbocharger (TC) control. Faulty signal

ECM-2566 Position sensor turbocharger (TC). Signal missing

ECM-0234 Turbocharger (TC) control. Pressure too high

Ultimele 3 erori nu le aveam pana la schimbarea EGR-ului.

Bogdan G mi-a recomndat sa inversez intre ele valavele de control (turbina si clapeta). Am incercat insa nu se schimba nimic. Deduc ca nu valva este problema.

Ce ma duce acum gandul e sa nu am o problema pe partea de fire sau alimentare.

- Daca senzorii au aceasi sursa pt tensiunea de referinta sau alimentare e posibil sa imi apara concomitent aceste probleme?

- Are cineva pinout-ul conectorului de EGR? O sa incerc sa masor alimetarile valvei.

- Alte idei? Nu m-as apuca sa desfac inca turbina daca nu va fi absolut necesar.

Multumesc

Exista siguranta pentru circuitul de 5V?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am masurat azi tensiunea pe mufa si am referinta de 5v. Ce e interesant e ca eroare de circuit high pe egr persista si cu mufa scoasa. Ori nu o sterge mizeria de obd scanner al meu ori e scurt pe cabluri undeva.

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fie exista pierderi de vacuum fie exista o problema la ECM .

Sau poate ca ai ambele valve defecte, am intalnit si acest caz, in trecut cineva a inlocuit valva de la turbo cu valva de shut off dupa care a picat si valva de turbo rezultand doua valve defecte .

La tine este o problema de turbo nu de EGR si cauti defectul in alta parte crezand ca atunci cand scoti mufa de la egr pt ca merge mai bine buba e de la EGR, ia scoate mufa de la MAF si vezi cum se comporta masina .

PS> daca nu ai 5V nu porneste masina, acelasi 5V il ai la toti senzorii iar daca nu ai 5V la rpm sensor nu porneste masina .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci Bogdan. Senzorul de pozitie de pe turbo il schimb in primul rand. Ce ma punea pe ganduri e ca pe pinul de output al egr cu egr scos am 4.6v, el fiind input (de impedanta mare) in ecm. Poate e cu pull-up si atunci se explica.

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic sa verifici prima data vacuumurile iar de schimbat senzorul e o problema atat montajul cat si pretul .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci Bogdan. Senzorul de pozitie de pe turbo il schimb in primul rand. Ce ma punea pe ganduri e ca pe pinul de output al egr cu egr scos am 4.6v, el fiind input (de impedanta mare) in ecm. Poate e cu pull-up si atunci se explica.

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2

Verifica totul conectat si imediat te prinzi.Daca desfaci conectica vei avea valorile maxime pe semnalale input ECM ,pe conector,ceea ce nu este edificator .LA EGR ar trebui sa ai 0-12v, la EGR valve 0-5V,de principiu,semnal PWM.Vida te ajuta

Edited by V50Saphir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normal ca ajuta Vida, arata clar ca e o problema pe turbo, merge in suturi pt ca nu poate mentine o presiune mica stabila, adica nu poate mentine 1.3bari presiune absoluta, ba 1.1 ba 1.5 .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Am rezolvat misterul. Un soarece a ros cablul ce ducea la senzorul de pozitie turbina. Toate trei fire erau "decablate" iar unul dintre el intrerupt si se mai tinea intr-o bucata de manta. Dupa "recablare" merge foarte bine.

Merci

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai vezi si tu tot ii dadeai inainte cu EGR-ul :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

:-D deh.... Prindem experienta

Merci

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now