Sign in to follow this  
Followers 0
alf 08

Pompa de benzina electrica si releul ei

6 posts in this topic

Salutare. Intrebare: o pompa de benzina electrica, cat timp functioneaza motorul lucreaza si ea in continuu? De cativa ani, am mutat pompa de sub rezervor sub tulumba servo-franei (nu mai zboara noroi pe ea, am acces mult mai usor etc) si am alimentat-o pe direct, fara releul ei (via contact, i-am pus si siguranta). Aseara m-am apucat sa refac conectica originala, dar am dat chix, in sensul ca via releu nu o pot porni (releul este alimentat, siguranta ok, contacte ok, ba chiar am mai incercat sa pun alte doua relee). Pe vremuri, stiu ca puneam contactul, se auzea pompa cum se amorseaza, se oprea si apoi porneam motorul. Intrebarea mea este ce face acel releu, face fix ceea ce face un releu si acela de a proteja un circuit sau ce? Deconecteaza pompa la un numar de secunde prestabilit si apoi o reporneste (putin probabil)? Motorul este un clasic B200E injectie multipunct.

Am uitat: releul are o gramada de picioare, nu este chiar un releu obisnuit, chiar scrie pump relay, este cu dedicatie. :hello:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate stiu releul e comandat de ECU

pui contactul pompa merge cam 20 sec. dupa care se opreste ; cum pornesti motorul merge in continuu :)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am linistit, o sa o trec pe solutia folosita pana acum,adica prin contact, cu siguranta separata. Ma speriase la un moment dat un prieten cum ca gresesc grav legand-o asa, si o sa o ard din cauza ca o fortez sa functioneze in continuu. Argumentul meu a fost ca o raceste benzina care trece prin corpul ei, plus ca nu intelegeam pe ce schema ar putea functiona intermitent.

Multumesc :hello:

Share this post


Link to post
Share on other sites

oricum are regulator de presiune in caz de suparepresiune se deschide si benzina merge inapoi in rezervor :)

poti sta linistit dar nu tine mult contactul pus fara sa pornesti motorul :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, stiam ca nu trebuie sa las contactul pus fara a porni motorul, dar nu strica un reminder. Uite ce mi-au raspuns baietii de pe forumul UK: nu este prea bine ca am mutat pompa de sub rezervor la un nivel superior (pe lonjeron, sub servo-frana) deoarece depune un efort suplimentar de suctiune. Deocamdata o las asa, si eventual o sa caut la dezembrari o pompa de rezerva, sa fie in masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

DA acolo au dreptate cu locatia :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0