liviu2006

Huruit in cutia de viteze!

19 posts in this topic

Buna seara! detin un volvo v40 1.8 benzina , fabricatie 1998.De cateva zile m-am trezit cu un huruit undeva prin cutia dee viteze , mai exact cand motorul este la relanti , dar daca calc pedala de ambreiaj acel huruit dispare. Semnele ar duce spre rulmentul de presiune. Intrebare:

- ce poate fi la rulmentul de presiune si ce trebuie facut?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate fi stricat si trebuie schimbat...

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa ce mergi cu masina (20-30 minute) se mai aude zgomotul?

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

verifica nivelul de ulei in cutia de viteze :) poate acolo ii buba

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

asta se aude la rece , adica imediat dupa ce pornesc motorul. Daca merg putin cu ea nu se mai aude.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din ce am patit si eu, pare a fi rulmentul.Trebuie schimbat.Daca tot umbli pe acolo, schimba tot kitul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este rulmentul de la ambreiaj (parca se chema rulmentul de presiune?!). Este in faza de inceput.... Poti sa mai mergi 10-15000 km lejer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@zack...eu zic sa nu mai dai termene de genul.Asa mi-a zis si mie mecanicul..stai linistit..mai merge rulmentul inca vreo 20=30k...si dupa 200 km a "crapat".Deci....huruie? trebuie schimbat.Intradevar..te poate tine 30k..sau 30 km.Iti asumi riscul?

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca HURUIE/scartaie la INCEPUT cand porensti masina si dupa 5 minute de mers cu masina sunetul dispare este in faza de INCEPUT. Mie mi-a tinut cu zgomotul ala la pornire 20k la kalos. Acum depinde si daca faci liniute cu masina....si cat si cum o utilizezi in ORAS.

ps: Eu i-am spus cat ma tinut pe mine o piesa similara cu acelasi zgomot descris de dansul. Idealul e sa o schimbi dar se mai poate merge si asa FARA sa STRICE ALTCEVA.

Edited by zack

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu nu ma refer la liniute sau la orice altceva.Ideea este ca daca scartaie paraie troncane...e inceput de sfarsit.Faptul ca pe tine te-a mai tinut 20k nu inseamna ca obligatoriu o sa tina si la el tot atat.Si nici nu inseamna ca nu poate tine si 30k.DAR...o data ce apare o problema..e bine sa o remediezi.Ca altfel..poti pati ca mine..dupa 200km sa stai pe marginea drumului. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idealul asa este....orice problema trebuie remediata pe cat posibil de repede. Din pacate banii si timpul sunt 2 factori majoritari de care depindem. Si mie imi scoate zgomote volanta...(are 192k) dar pana nu incepe sa-i patineze ambreiajul nu o schimb!! N-are rost sa scot bani din buzunar atata timp cat se mai poate merge asa (cu zgomotele specifice la relanti). Atata timp cat nu imi afecteaza alte componente (nu provoaca vibratii in caroserie....doar scoate zgomote specifice volantei) nu ma deranjeaza (necesarul de piese privind reparatia ramanand acelasi....volanta+kit ambeiaj)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Zack aici se discuta de 1.8i nu de D5, asta nu are volanta bimasica, are un ambreiaj clasic cu volanta clasica iar ca fiabilitate le ingroapa pe astea noi.

Buba mare este ca masina are cutie de Reno si nu sunt 100% sigur ca este rulmentul pt ca aceasta cutie (M3P) are probleme interne dupa un nr de ani si km .

Share this post


Link to post
Share on other sites

nea' bogdan a mea are aproape 300k km si inca nu a picat nimic la cutie (in afara de un kit de ambreiaj).Asta in 140k km(de cand e la mine.)Dar ceea ce povesteste colegul nostru, acel zgomot l-am avut si eu.Si la fel mi=au zis si mie..stai chill ca merge inca n mii km...si a picat dupa 200:))

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Zack aici se discuta de 1.8i nu de D5, asta nu are volanta bimasica, are un ambreiaj clasic cu volanta clasica iar ca fiabilitate le ingroapa pe astea noi.

Buba mare este ca masina are cutie de Reno si nu sunt 100% sigur ca este rulmentul pt ca aceasta cutie (M3P) are probleme interne dupa un nr de ani si km .

Stiu bogdan, eu am spus de piesa stricata (volanta) pe care o am pe duca si eu dar nu AFECTEAZA alte piese, costul de reparatie ramanand acelasi ca si in cazul colegului nostru de forum.. In caz ca are stricat rulmentul de presiune din cutie, nu afecteaza alte piese, singurul lucru pe care il poate avea omul fiind de a ramane cu ea in drum. Daca nu se aude cine stie ce tare si zgomotul inceteaza in 5 minute de circulat cu masina este in faza de inceput; daca ar fi in a 2-a faza (aproape dus de tot rulmentul) ar HURUI pe tot PARCURSUL DRUMULUI. Idealul (de a schimba piesa) este cateodata greu de atins in momentul cand apare....si daca mai merge asa de ce nu?! (atata timp cat nu afecteaza alte subansamble/piese)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dane vezi ca exceptia confirma regula :D

@Zack, esti foarte optimist, poate prea optimist. De la o volanta se pot strica multe, chiar poti ramane fara pedala ambreiaj din cauza ca se dezamorseaza pompa de ambreiaj, adica mergi cu masina si dispare fizic pedala de ambreiaj . Pare SF dar se intampla daca lasi volanta sa bata pt ca asa zice nea Manivela .

Share this post


Link to post
Share on other sites

In cel mai rau caz....o tractez pana-n Bucuresti!! :evil6: Nu cred ca am eu norocul asta... Din cate stiu eu in cazul meu (nedand vibratii in caroserie) s-au slabit arculetele si ce mai este prin volanta. Nu prea vad logica cum se poate "realiza" dezamorsarea pompei de ambreiaj...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Momentan nu vibreaza, o sa inceapa si vibratul .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atunci cand incepe sa vibreze...o sa o schimb. Acum vreo 2 zile stateam la "coada" in trafic si am ramas "uimit" ce vibratii mici se simt in habitaclul masinii. Sper sa ma tina volanta cat discul de ambreiaj.

Edited by zack

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu bogdan, eu am spus de piesa stricata (volanta) pe care o am pe duca si eu dar nu AFECTEAZA alte piese, costul de reparatie ramanand acelasi ca si in cazul colegului nostru de forum.. In caz ca are stricat rulmentul de presiune din cutie, nu afecteaza alte piese, singurul lucru pe care il poate avea omul fiind de a ramane cu ea in drum. Daca nu se aude cine stie ce tare si zgomotul inceteaza in 5 minute de circulat cu masina este in faza de inceput; daca ar fi in a 2-a faza (aproape dus de tot rulmentul) ar HURUI pe tot PARCURSUL DRUMULUI. Idealul (de a schimba piesa) este cateodata greu de atins in momentul cand apare....si daca mai merge asa de ce nu?! (atata timp cat nu afecteaza alte subansamble/piese)

Nu tocmai, un rulment schimbat rapid te poate scapa de probleme si gata, daca mai "tragi" de el atunci cu siguranta va trebui schimbata si volanta. Pe scurt rulmentul afecteaza si alte piese. Volanta nu afecteaza alte piese poate doar in scenariul in care se sparge si face totul varza, desi si in acest caz nu am intalnit "pagube" aferente.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now