alin_ux

Imi porneste chinuit rau de tot ! poate-mi da si mie cineva un sfat !!!

24 posts in this topic

Am o problema cu pornirea la S60 benzina - 2002,  dimineatza porneste f greu, cred ca e ceva la aprindere. Comp de bord nu indica nimic. cei de la volvo au tinut masina o zi intreaga sa vada care e problema dar nu au ajuns la un rezultat. daca o opresc si o pornesc in max 15 -20 minute, nici o problema. daca ramanse peste noapte, dimineata porneste chinuita, din prima, dar se cazneste cam 15 secunde pana o ia .... o fi obosit saracu` motor  ??? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut! 15 secunde e foarte mult! d6-le meu porneste in 3 secunde dimineata. o sa sfarsesti prin defectarea demarorului si/sau a bateriei. de obicei cauzele sunt fie alimentarea fie aprinderea. eu am o sugestie. fa cumva sa pui cu o seringa 1 ml de benzina in galeria de admisie. nici nu stiu daca se poate la modelul tau. daca atunci cand dai la automat motorul incearca sa porneasca inseamna ca problema e de la alimentare. cel putin asa zic eu! altii mai priceputi pot sa ma contrazica. sau poate calculatorul tau e in imposibilitatea de a calcula corect amestecul pt pornirea la rece. o fi un senzor de temperarura dus sau care da o valoare aiurea. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema ta este EXTREM de simpla, si am patit-o si eu, si multi alti volvisti cu motoare pe benzina. :) Nu apare pe scanere, nu apare la inspectie vizuala.

Este vorba de supapa de presiune in rampa de injectoare. Dupa ce trece o perioada nu mai tine presiunea in rampa la parametri normali, de aceea trebuie sa dai mai mult la automat.

E aiurea rau, mai ales cand pleci de la munca, si toti isi pornesc Astrele si Clio-urile la sfert de cheie, si tu dai ca nebunu... :D

I-a legatura cu Midnight Caller (Alex) care iti poate da o procedura de verificare, si ti-o si poate aduce la un pret bun.

Share this post


Link to post
Share on other sites
;D ;D ;D astai tare cu astrele si cielo-urile am sa iau si eu legatura ... sa vedem carei treaba ca si la mine se intamla la fel doar vreo 3 secunde

Share this post


Link to post
Share on other sites

multam pentru sfat !  o fi supapa respectiva , o sa-l intreb pe Midnight Caller (Alex) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

100% probleme cu presiunea in rampa de alimentare! Adica se pierde peste noapte...  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

sa inteleg ca e tot de la supapa aia ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact!

Dar ce, astepti sa ai 2-3 variante si dupa aceea te ocupi? :D Pune mana pe treaba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca as sti ce sa-i fac ...  tre sa ma duc la un service . daca ma apuc  singur de ea o "rezolv" definitiv  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai... e destul de simplu de umblat la supapa aia... Dar daca nu vrei sa o faci tu, du-te la service. Si nu ii lasa pe aia sa faca tot ce stiu ei ca verificari, ci orienteaza-i direct la supapa de presiune din rampa de injectoare. E in capul furtunului de retur.

Si nici macar nu trebuie sa demontezi ceva, procedura de verificare nu necesita decat dat jos un surub. Ai aflat procedura asta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-ai lamurit,  ;D  trebuie sa ma duc la un service .  poate m-ar ajuta o fotografie ceva, un manual de utilizare etc ... sa vad care e surubul ala , multam !

Share this post


Link to post
Share on other sites

chiar acum m-am uitat sub capota, nu mi-am dat seama .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti-am zis de furtunul de retur. Pe ala l-ai localizat?

Fa o poza a motorului, posteaz-o aici, si iti aratam unde sa te uiti. Sau, poate are cineva Vadis-ul instalat, ca mie mi-a picat hdd-ul si am un sistem proaspat si chel acum :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cei de la volvo mi-au trimis schema cu supapa respectiva, poate mai are  cineva  nevoie ..  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Imi cer scuze, poate nu cunosc asa de bine problema dar aia nu e cumva supapa de MASURAT PRESIUNEA IN RAMPA ??? ? Nu e nicio conducta de retur acolo. In acel "regulator de presiune" trebuie sa-ti intre un furtun de tur si unul de retur. Ce e SUB presiunea acceptata intra in RAMPA de injectie, ce e PESTE se intoarce in rezervor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alex are dreptate, ca intotdeauna. Nu ceea ce ai aratat tu acolo iti cauzeza probleme, ci "regulatorul de presiune". Care tot o supapa este, mai complexa, ce-i drept, si, cum a zis si Alex, se ocupa de constanta presiunii din rampa.

Midnight, baga tu o schema din Vadis pe motorul lui, ca eu nu il mai am instalat si nici nu gasesc dvd-ul vietii... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

asta mi-au trimis mecanicii aia de acolo. nu prea-s  furtune pe schema aia .  o sa -i mai intreb din nou sa  vad ce mai spun.  dca  totusi aveti ceva detalii cu  vadis-ul ala .. astept  bucuros !  multam !

Share this post


Link to post
Share on other sites

In acel desen piesa respectiva e un ventil (exact ca cel de la o roata) pe unde poti masura presiunea in rampa cu ajutorul unui manometru. Chiar ar fi indicat sa faci asa ceva. Fara sa pornesti masina dupa vreo 12-24h de stationare folosind un manometru (poate fi chiar un manometru pentru verificat presiunea in roti) masori presiunea in rampa de injectoare si nu trebuie sa fie mai mica de 2-2,5 bari( ajunge la 3 dupa ce pornesti motorul). Ai grija sa-l conectezi bine ca o sa pierzi un pic de benzina pe acolo.

BAFTA! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

o sa inlocuiesc regulatorul de presiune, am vorbit sa mi-l trimita prin curierat, sper ca saptamana asta sa rezolv  problema, ma enerveaza la  culme problema !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avand in continuare aceeasi problema astept cu interes sa vad daca regulatorul cu pricina rezolva problema. Ieri am pornit masina dupa vreo 8 zile si a scos un fum de zici ca era tractor. Si se auzea si un tacanit care a tacut in vreo 10 secunde. Toate testerele nu indica nimic in neregula la mine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tzacanitul este de la tachetii hidraulici care in 8 zile se golisera de ulei. Nu e o problema, poti sta linistit. Cat despre regulatorul de presiune, niciun tester n-o sa-ti arate vreo eroare pentru ca nu exista un senzor care sa masoare presiunea in rampa si sa-ti zica ca e ceva in neregula. Cel mult te poti uita in timp ce merge motorul daca LTFT (Long Term Fuel Trim) are valoare negativa. Asta iti poate spune daca regulatorul "scapa" presiune prea mare in injectoare.

Ce se intampla insa cand motorul este oprit... D-zeu cu mila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Regulatorul in cauza poate da si alte simptome de genul dat in nas la turatii mici ? Am curatat injectie, schimbat bujii etc.. N-a mai facut nimic de ceva vreme dar o simt ca iar o apuca  :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu cum se manifesta la turatii mici din pacate, mai ales ca ai si varianta turbo, si pe-acolo mai intra in discutie si turbinutza, si senzor de altitudine, etc etc etc. Dar ar fi o posibilitate... Pornitul greu si cum miros de benzina este 100% problema de regulator (sau in cazuri rare injector care nu etanseaza bine).

Tine-ne la curent !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca asta e si problema la masina mea. alin_ux, ai rezolvat pana la urma? Cat te-a costat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now