MarianBr

demaraj slab-Eroare EGR Potentiometer

10 posts in this topic

Salut. Am o problema cu al meu diesel 1.9 de 116cp. Demareaza cam slabut de la o vreme...pe tester imi arata o eroare "EGR Potentiometer"care nu se sterge. Acest potentiometru se poate curata sau doar schimba?

Simptome depistate de mine: urme de ulei aici:post-2590-0-73440000-1377615116_thumb.jp

si cotul de cauciuc de la intercooler nu se mai umfla la accelerare:post-2590-0-16887000-1377615234_thumb.jp

Multumesc anticipat celor ce ma pot ajuta!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fie e problema de fire/mufa fie e EGR-ul defect (partea electrica) iar in acest caz se repara prin inlocuire .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc de informatie. Potentiometru este cel din poza,nu? post-2590-0-14211500-1377714234_thumb.jp

.....sa nu stric altceva.. :smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

da e acela dar e capsat si face corp comun cu EGR ul

Cum a spus Bogdan daca nu ai fire intrerupte schimba-l

vezi unu second la cipilika :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De uleiul acela scapi inlocuing garnitura flansei de plastic(valva shut-off). Momentan nu am acces la baza de date insa cand revin in tara o sa-ti trimit P.N. pt garnitura. Numai bine!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De uleiul acela scapi inlocuing garnitura flansei de plastic(valva shut-off). Momentan nu am acces la baza de date insa cand revin in tara o sa-ti trimit P.N. pt garnitura. Numai bine!

Ok.Astept P.M.

da e acela dar e capsat si face corp comun cu EGR ul

Cum a spus Bogdan daca nu ai fire intrerupte schimba-l

vezi unu second la cipilika :smile:

Stii cumva ce valori de tensiune trebuie sa ajunga la mufa?...sau cum altfel sa testez firele si mufa..??

Pe un forum volvo din uk am gasit cum se da jos acest potentiometru impreuna cu partea mecanica din interiorul EGR-ului si cum se face curatarea acestuia. Pentru cei interesati: http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=127481

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Codul pentru garnitura Volvo oem 30662337

Codul pentru garnitura Renault oem 7701059149

Garnitura de Volvo costa 80-90 de lei, iar cea de Renault 20-30 lei.

Eu am montat garnitura Volvo si dupa cateva luni a inceput sa se prelinga ulei din nou, data viitoare o sa o iau pe cea de Renault.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai nu ai ce tensiuni sa verifici, te uiti daca sunt toate firele sau daca este vre-un fir ars . Tu ai spus ca-ti da eroare de potentiometru, asta inseamna ca tensiune intra in EGR dar pozitia citita de potentiometru este gresita/potentiometru defect . In acest caz nu ai ce sa repari .

Daca EGR-ul este blocat asta e alta discutie iar aceasta problema se poate rezolva .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Codul pentru garnitura Volvo oem 30662337

Codul pentru garnitura Renault oem 7701059149

Garnitura de Volvo costa 80-90 de lei, iar cea de Renault 20-30 lei.

Eu am montat garnitura Volvo si dupa cateva luni a inceput sa se prelinga ulei din nou, data viitoare o sa o iau pe cea de Renault.

...deci o sa aleg de renault mai intai si te tin la curent cu randamentul garniturii :)

Pai nu ai ce tensiuni sa verifici, te uiti daca sunt toate firele sau daca este vre-un fir ars . Tu ai spus ca-ti da eroare de potentiometru, asta inseamna ca tensiune intra in EGR dar pozitia citita de potentiometru este gresita/potentiometru defect . In acest caz nu ai ce sa repari .

Daca EGR-ul este blocat asta e alta discutie iar aceasta problema se poate rezolva .

Am scos afara EGR-ul si l-am curatat dupa cum am vazut in link-ul postat mai sus de mine,oricum arata destul de bine,culisa usor si inchideau bine supapele. Zilele astea intru in posesia unui potentiometru,pentru proba deocamdata,daca isi revine masina va ramane la mine.

Daca eroarea exista in calculatorul masinii este posibil sa nu mearga nici cu potentiometrul nou?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am schimbat potentiometrul,eroarea s-a sters,insa fara nici un rezultat,masina accelereaza inca slabut. Am mari dubii cu cooleru de la turbo care-mi da impresia ca pierde presiune. La verificarea "cu gura" nu pare sa fie spart,insa la presiune mare e posibil sa sufle......ori.....s-a dus turbinica. Va reamintesc,dupa cum am zis in prima postare,ca furtunul de la intercooler nu se mai umfla la accelerare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now