Sign in to follow this  
Followers 0
Cristian Scutaru

Inlocuire simering arbore cotit fata

1 post in this topic

Prietenul meu cu T5-ul a avut o surpriza sa constate ca motorul lui pierde uleI (si nu putin) pe la simeringul din fata motorului la arborele cotit.

De obicei acest lucru se datoreaza presiunii prea mari din circuitul de ungere pentru ca aerisirea (oil trap) este astupata... La el in schimb aceasta fusese inlocuita cu toate furtunele aferente cu ca. 1 an in urma.

A comandat un simering nou la Volvo (costa 10euro ca, nu prea se merita cele aftermarket nu au un renume prea bun...)

A dat jos distributia si fulia pe care este montata cureaua de la alternator. Pentru asta cel mai indicat este un pistol cu aer comprimat, "piulita" din mijloc se strange cu 180 Nm si sta foarte tapan. Oficial Volvo foloseste o scula speciala cu care blocheaza fulia si care se fixeaza in cele 4 suruburi cu cap de 10.

Fulia se da jos dupa ce o "convingi" cu un ciocan.

Apoi ai nevoie de o presa care extrage prinderea fuliei.

Acuma ai acces la acel simering care se poate scoate prin insurubarea in el a unui surub pentru lemn de exemplu. Atentie sa nu zgariati arborele cotit !!

Pentru montarea simeringului nou Volvo specifica ca este necesara o alta scula speciala 9999 5455.

Neavand scula simeringul a fost impins cu mana si cu surubelnita...Rezultatul: in loc sa mai "transpire" ulei acuma facea o balta sub masina...

A avut loc o a doua tentativa identica cu prima si cu acelari rezultat --->Fail!

Prietenul a inceput sa se streseze crezand ca arborele cotit are uzura atat de mare incat trebuie inlocuit...

Am luat legatura cu cineva care lucreaza ca mecanic la Volvo si mi-a spus ca de obicei cand cedeaza simeringul respectiv de fapt cedeaza garnitura dintre pompa de ulei si blocul motor (e din hartie cumva) si uleiul i-si cauta alte trasee...

Am mers si la dealerul Volvo care e peste drum de mine si pentru ca suntem "clienti fideli" ne-au imprumutat scula pentru montatul simeringului pentru Weekend.

De data asta a fost scoasa si pompa de ulei (4 suruburi Torx) si surpriza: din garnitura de hartie mai erau cateva resturi...

S-a inlocuit garnitura (15euro tot setul in care este inclus si un simering) si a fost montata pompa de ulei la loc.

Acuma a venit randul presei : simeringul a fost montat pe presa si apoi introdus . Cu piulita care prinde fulia se "preseaza" simeringul pana la adancimea potrivita. Problema este ca simeringul are o "buza" interioara care se rasuceste usor daca nu folosesti presa si atunci nu mai este etans.

Restul se monteaza in ordine inversa, este de recomandat schimbarea curelei de distributie (nu este bine cand ajunge ulei pe curea). Daca oricum se apropie termenul distributiei atunci schimbati tot cu role, intinzator pompa de apa, la prietenul meu schimbasem distributia cu 30.000 km in urma acu 1 an si ceva si de aia a fost inlocuita numai cureaua.

post-5223-0-33355100-1382347526_thumb.jp

post-5223-0-92549000-1382347561_thumb.jp

post-5223-0-57035600-1382347647_thumb.jp

post-5223-0-21815300-1382349016_thumb.jp

Edited by Cristian Scutaru
5 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0