Cristian Tanasoiu

Care este diferenta intre motoarele B5204T4 B5204T3 B5204T2

7 posts in this topic

Sper sa nu fac topicul unde nu trebuie, dar am aceasta intrebare care ma framanta de ceva timp: ce diferenta este intre aceste motoare:

B5204T4 163 CP

B5204T3 226 CP

B5204T2 180 CP

Am o vaga banuiala ca T2-ul ar fi aspirat. dar daca este aspirat, de unde au scos 180 CP din el? Iar intre T4 si T3, ambele motoare sunt identice ca si capacitate cilindrica, si par la fel si ca aspect, cel putin in poza. Sa inteleg ca toata diferenta de putere este data doar de o alta turbina de presiune mai mare si un alt soft?

Share this post


Link to post
Share on other sites

B5204T4 163 CP este un 2.0 LPT (low pressure turbo). Turbo-ul se activeaza de la turatii joase si "gaura de la turbo" aproape ca nu se simte

B5204T3 226 CP este un 2.0 T5 care a fost montat pe 850 T5R sau S70T5 de ex.

B5204T2 are din ce am citit tot 163 si e practic la fel cu T4 diferenta e alt management al motorului . E tot un LPT

LPT au parca in jur de 0,3 bari T5 pe la 0,6

Edited by Cristian Scutaru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diferenta dintre B5204T3 si T2/T3/T5 este data de : pistoane, biele, turbina, injectoare + soft.

Turbina si injectoarele sunt de 2.3 T5, turbina difera putin dar tot 16T este .

Share this post


Link to post
Share on other sites

sa inteleg ca pe al meu B5204T4 al meu, daca pun o turbina de presiune mai mare, fara sa schmb internele, risc sa le topesc? de exemplu, daca as adapta o turbina stock de la un subaru impreza 2.0 turbo, pistoanele nu ar face fata?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Numai montatul unei turbine mai mari nu vei reusi mare lucru in afara ca poti sa risti sa indoi bielele .. Fara o adaptare la soft (mapare) si hardware (evacuare, injectoare, admisie) mai mult vei strica decat vei castiga. Problema la LPT-uri este ca motorul a fost conceput din start sa aiba alta compresie fata de T5. Si aici ai o limitare in ce priveste cat poti ridica presiunea. La T5 palierul e mai larg (si acolo trebuie la un moment dat desfacut motorul si schimbate biele etc)

Edited by Cristian Scutaru
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

de ce intreb: inainte de acest volvo, am avut un astra g bertone 2.0 turbo. la aceasta masina doar schimband turbina, evacuarea, un intercooler mai mare si soft, ajungeai cu lejeritate la aproape 300 cp. sa inteleg ca acest lucru nu este posibil la volvo-ul meu? in situatia asta, astept si poate imi pica vreun motor t5 si il pun pe masina, mai ales ca in carte am trecut motor fara serie :) daca doar resoftez c70-ul meu, mai castig ceva putere sau nu? risc ceva doar remapand-o si schimband evacuarea? nu vreau sa plec cu ea nici la liniute si nici la raliu, vreau doar sa pot sa-i macelaresc pe bmw-isti

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

La 300cp nu poti ajunge fara sa schimbi internele, la 250cp ajungi fara probleme iar masina trage super si la aceasta putere, eu am aceasta modificare pe masina actuala si trage bine de tot, trebuie insa sa-i faci soft care sa compenseze putin raportul de compresie, trebuie sa ai mereu amestecul bogat pt a nu topi internele si pt a tine EGT-ul jos. In schimb consumuri de 30% devin uzuale si trebuie sa te obisnuiesti cu ele .

In cazul tau ai nevoie de urmatoarele : injectoare de T5 , turbina de T5, turbina de Subaru este mica in comparatie cu cea de T5 si soft. O evacuare mai mare nu ajuta la fel nici FMIC . Astea ajuta cand ai T5 si vrei sa sari bine de 400cp, in rest pana acolo tine si evacuarea si IC-ul .

Pt mine cei 250cp sunt suficienti, problema este ca oricum nu am cum sa pun puterea jos pt ca la 2.0T cutia de viteze este mai scurta ca la T5 iar din aceasta cauza patineaza rau in primele doua trepte si pierd mult la plecare.

Recomandarea mea este cutie de D5, 1-a ~55km/h, a 2-a ~110km/h si a 3-a ~170km/h, asta fix daca vrei sa faci numai 0-100 km/h .

Pt a trece pragul celor 300cp ai nevoie de motor T5, desi poti face altceva si anume poti pune interne de T5 in 2.0T dar cu o singura conditie si aceia este ca motorul T5 donator sa aiba aceleasi cote (denumite marking in engleza) pt ca ai cote diferite la blocul motor, piston, vilbrochen, cuzineti, etc .

Daca motorul pe care il ai tu are aceleasi cote cu T5-ul din care vrei sa iei internele atunci 100% ai un T5 cu serie si cod de 2.0T pt ca blocul motor iti ramane al tau iar pe blocul motor scrie B5204T iar asta ii intereseaza pe cei de la RAR pt ca legal tu nu poti pune pe masina ta motor mai mare de 211 cp . Din pacate insa sa gasesti la dezmembrari un T5 cu acelasi "marking" ca motorul tau este imposibil .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now