mariusb

conectare motor

16 posts in this topic

Am nevoie de putin ajutor: am un motor care mai are jumatate de eticheta (marca Miele, nr.145650, 50hz, 0,6A 10 microF; e tot ce se mai vede), are 4fire albastru, maro, negru si galben-verde (masa). mai are pe langa el uncondesator de 10microF-260V care este legat la maro si negru, inca un condesator de cred, 2x0,07+50 ohmi 250V trei fire dua negre si unul gri, cele negre sunt legate in paralel cu celalalt condesator deci la firele maro si negru ale motorului (atentie presupun ca este 2x0,07...se mai vede doar 0 07...) si ca sa fie nebuloasa completa pe acest motor mai exista un "filtru" cred eu cu 4fire negre nelegat la nimic cu datele.0,12microF+2x2500picoF XY+2x2mH+2,2Mohmi 250V 2A . Sunt lasate liber firul albastru de la motor, gri de la al doilea condesator si rigla imi permite sa ma leg chiar si la celelalte doua fire ale motorului, respectiv negru si maro. Intrebarea este cum leg toate astea la 220V si sa si pot schimba sensul de rotatie. Poate conteaza, motorul cu tot mecanismul provine de la o usa de garaj tip rulou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma cam depasesc toate informatiile date, insa galben/verde in toate instalatiile electrice este impamantarea, iar masa trebuie sa fie negru sau maro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stii ca o poza face cat o mie de cuvinte nu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu dar mai bine incerc o schema ca in poza oricum as face o sa apara un ghem de fire.

Buba e ca nu stiu, doar presupun ca e un motor asincron monofazat cu doua bobine, una de lucru si alta de pornire. asa cred ca estesi cu celedoua condesatoare unul de lucru si altul numai la pornire.

Ma cam depasesc toate informatiile date, insa galben/verde in toate instalatiile electrice este impamantarea, iar masa trebuie sa fie negru sau maro

Da galben-verde este inpamantare dar in rest probabil vorbim de nul si faza ca suntem in alternativ.
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

De principiu albastru si maro se conecteaza la 220V .O poza ar fi ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Albastru ar fi plus, maro minus, verde/galben impamantarea si negru masa. Cum o zis si V50Saphir.... si eu culorile astea le-am vazut numai la 220V.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam asta ar fi schita si cateva poze:

post-3876-0-92972400-1395861604_thumb.jp

post-3876-0-13152900-1395861620_thumb.jp

post-3876-0-84661500-1395861639_thumb.jp

post-3876-0-87751800-1395861661_thumb.jp

post-3876-0-23344000-1395861676_thumb.jp

post-3876-0-98760600-1395861683_thumb.jp

post-3876-0-65108300-1395861694_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Albastru si maro la 220V .In rest ai filtru, cond de pornire si un termic/siguranta ,pus pe sasiul motorului la care treb sa ii pui si firul corespondent,trebuie tot un negru de principiu .Eu asa vad situatia .

Il poti pune la 220V intrucit nu iti vor sari sigurantele din cauza de fire necorespunzatoare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu pot edita asa ca:

A este firul albastru de la motor si este liber

M este firul maro de la motor legat la cele doua condesatoare si cu posibilitatea de a mai conecta ceva

N este firul negru de la motor legat la cele doua condesatoare

inpamantarea motorului galben-verde asta e clar

C1 condesatorul mare de 10microF

C2 condesatorul mai mic care are trei fire cel gri (G) fiind liber

Share this post


Link to post
Share on other sites

Albastru si maro la 220V .In rest ai filtru, cond de pornire si un termic/siguranta ,pus pe sasiul motorului la care treb sa ii pui si firul corespondent,trebuie tot un negru de principiu .Eu asa vad situatia .

Il poti pune la 220V intrucit nu iti vor sari sigurantele din cauza de fire necorespunzatoare.

Si eu tot la albastru-maro ma gandesc ca e corect, condesatorul de lucru este cel mare (bosch), de pornire care trebuie deconectat este cel mic (dar ce fac cu firul gri de la el?), filtrul nu-i bai poate fi neconectat iar "termicul/siguranta" este defap un intrerupator care avea rol de limitator. Mai astept recomandari si mai ales cum fac schimbarea de sens?

L-am conectat la albastru-maro, merge (se incalzeste putin, sper sa nu am probleme cu el in sarcina), chiar daca scimb polaritatea, sensul de rotatie nu se schimba (era de asteptat) asa ca ramane intrebarea cum schimb sensul de rotatie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tata are un polizor facut dintr-un motor de masina de spalat. Cand il baga in priza, porneste incet de tot si ii poate schimba sensul cu mana, adica invarte cu mana de piatra de polizor. Incearca sa-l invarti cu mana invers cat sa-i dai sensul si apoi sa-l bagi in priza, ca poate merge, zic si eu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am cum sa-l invart cu mana, il folosesc cu un mecanism reductor si de plecat pleaca in forta asa si trebuie. Si eu am un polizor facut din motor masina de spalat dar si acela e facut sa plece direct in forta si numai intr-un sens, nu pune nimeni mana pe el. Cum ar fi sa bag mana pe la masina de spalat sa ii dau sensul de rotatie? PS Sunt convins ca modificarea se face "din" condesatori. Ce nu stiu este cum se leaga acel condesator cu trei fire si eventual acel filtru ca daca tot il am parca e facat sa nu-l folosesc. Mai astept informatii/pareri de orice fel, multumec celor care m-au ajutat pana acum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schimbarea de sens de principiu si din cite mai tin minte se face cind schimbi bornele bobinei ajutatoare insa sa stii care sint capetele bobinei si daca sint in acele fire negre si numai asa e posibil.Bobina este ajutatorae de sens dar nu e musai sa fie si la acest motor cablata ,am vbit de principiu,

Trebuie sa mearga silentios fara "brum" sau zgomotos dar banuiesc ca realizezi daca cumva se intimpla asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da merge foarte silentios, am scos cureaua de antrenare a mecanismului si practic nu se aude ca merge. Cred ca trebuie sa alimentez acum albastru si negru si asa o sa am schimbare de rotatie, dar inca am retineri sa-l probez asa. Trebuie neaparat sa aflu ce si cum cu acel condesator cu trei fire, acolo e secretul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am "semirezolvat" in sensul ca am alimetat albastru-maro pentru un sens si albastru-negru pentru sens invers, merge bine nu se incalzeste anormal si are si forta de care eu am nevoie. "Semirezolvat" pentru ca condesatorul cu trei fire (cel notat cu C2) a ramas cu firul gri (G) liber si inca nu stiu cum trebuie sa conectez acel filtru (daca tot il am parca e interesant sa si-l folosesc).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rog sa se inchida topicul, consider ca s-a rezolvat. Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.