Posted 3 Jan 2007 · Report post La multi ani tuturor! M-ar interesa sa mesteresc un circuit pentru becuri cu xenon, avand in vedere ca sunt numai un amator si nu sunt in stare sa-mi proiectez una singur. Daca cineva stie asa ceva si poate sa ajute... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 3 Jan 2007 · Report post Circuitul pentru comanda becurilor Xenon necesita (ca la neon, fiind si acesta un bec cu descarcari in gaz), un circuit de start. Tensiunea este foarte mare (de ordinul miilor de volti), deci iti trebuie un circuit de ridicare a tensiunii de la 12V la 5-7KV la cat "merge" acel bec. Recomandarea mea e sa-ti rupi cateva luni de la gura cate 100Eur si sa investesti intr-una gata facuta, e ca si cum ai incerca sa-ti construiesti un radio cu lampi de la zero cand exista atatea (miniaturale) pe piata. Numai bine ! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 3 Jan 2007 · Report post Recomandarea mea e sa-ti rupi cateva luni de la gura cate 100Eur si sa investesti intr-una gata facuta, e ca si cum ai incerca sa-ti construiesti un radio cu lampi de la zero cand exista atatea (miniaturale) pe piata. Multumesc, asta e genul de raspuns pe care nu-l asteptam http://www.repairfaq.org/sam/jshidbal.htm Share this post Link to post Share on other sites
Posted 3 Jan 2007 · Report post offf.... multi dintre noi s-au gandit la aceasta modificare. dar... a ramas la stadiul de ganduri, cel putin pentru mine. de ce? pentru ca implica mult mai mult decat o simpla schema electrica. si costuri. din cate stiu eu, aceste faruri cu xenon au si alte mici "trucuri" inteligente cum ar fi auto reglajul acestora pe inaltime in functie de incarcarea autoturismului si a conditiilor de drum pentru a preveni orbirea participantilor la trafic. rezolvarea acestei probleme eu nu am gasit-o pe internet. tocmai de aceea am preferat sa renunt la idee. in plus ai putea avea problema cu politia, RAR-ul sau cand faci revizia. din cate stiu, din noul cod rutier nu s-a scos paragraful prin care se interzice, printre altele, ORICE modificare asupra sistemului de lumini ale masinii.stiu ca asta nu e raspunsul pe care il doreai, dar cred ca mai bine este sa faci aceste modificari intr-un service autorizat si prin asta sa poti demonstra ca modificarile aduse sunt conforme cu legea.M. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 5 Jan 2007 · Report post da...ca sa fiu sincer, nu m-am gandit de fapt la ce era mai mportant :'(... nu poti modifica mai nimic pe exterior fara omologare si alte dureri de cap... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 5 Jan 2007 · Report post eu nu i-as spune chiar omologare. cu cat este mai profesionist si legal cu putinta cu atat mai bine. atata timp cat na "sare" in ochi nu prea ai de ce sa-ti faci probleme. daca te opresc si incep sa descopere atunci dai de belea. si daca scoti okii pe drum cu siguranta te opresc. eu am patit-o pentru niste amarate de proiectoare, ale masinii, care bateau aiurea. m-am inteles, le-am oprit si am scapat fara sa-mi ia talonul...M. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Jun 2007 · Report post Nu e chiar un raspuns. Vreau faruri cu xenon pentru XC 70. Se pot adapta aceste faruri la instalatia electrica a masinii? N-am intrebat pe cei de la Volvo. Am montat o instalatie xenon dar nu e ce trebuie sa fie. Se mai stie ceva despre acest subiect? Multumesc! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Nov 2007 · Report post salut. mi-am pus eu xenon cumparat...am dat 10 milioane pe ele...foarte frumoase... bune....si cam asa arata acum . Bine....aici adaugandu-se si halogenele de 7500k....ca cele galbene "stock" nu dadeau chiar bine Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Nov 2007 · Report post Cum ai rezolvat cu eroarea de bec ars?Sunt tare curios ca si eu vreau sa-mi pun, am incercat de altfel si mi-a dat eroare. De mers au mers fara probleme, insa mesajul de la bord ma enerva si le-am dat jos.Daca nu-ti dau eroare spune-mi ce firma sunt sa sar si eu pe ele. Sunt de 35 sau 50 W? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Nov 2007 · Report post Revin cu detalii:Mi-am montat ieri un kit de conversie HID. Cei de la care l-am luat au zis ca e bosch (bla, tre sa fii naiv sa crezi ca e de la mama lui), intr-adevar dupa pozele ballasturilor asa ziceai. Surpriza cand mi-au ajuns ma trezesc cu niste chestii ambalate fooooaaaarte frumos pe care scria BOSCH HID, cu sigla bosch, facute de ceva companie din China ;D .Intr-adevar ballasturile sunt foarte subtiri si usor de ascuns, aici nu m-au mintit Le montez si surpriza....,eroare de bec ars dupa ce mi-au zis ca acu vreo saptamana au montat pe un S80 2002 aceeasi instalatie fara erori. Ce e ciudat e ca eroarea nu este de bec ars pe faza scurta asa cum ar fi logic si ca nu apare imediat ce aprind farurile ??? ???, ciudat dar m-am obisnuit, am Volvo . Tipul mi-a zis ca ballasturile fac un gen de emulare halogen si n-ar trebui sa am erori.De altfel am mai incercat cu SIEMENS HID (alte chiciuri) si-mi dadea imediat eroare de bec ars pe faza scurta, sfarsind prin a le pune pe Passatu' maica-mii (deh, pranzu-i pentru cin' se nimereste)Rezolvarea e simpla ori 2 rezistente legate in paralel cu ballasturile ori 2 becuri mici de pozitie de 5W legate de asemenea in paralel. Eroarea dispare!Eu am recurs la varianta cu becurile dupa ce m-am chinuit sa fac un montaj de rezistente. E complicat, se incalzesc foarte tare, trebuie folosit un radiator si riscul de scurtcircuit e mare si mai mult se vad si urat.Becurile le leg direct de mufa originala a masinii impreuna cu alimentarea ballastului si le suspend undeva in far ca este loc destul. Pentru a nu exista riscul de a topi ceva am confectionat in jurul becului un manson din banda de teflon, in felul acesta am si scazut oarecum intensitatea luminii.Montarea kitului de conversie a fost usoara. Trebuie gaurit capacul de la becul de faza scurta. Recomand schimbarea intre ele a capacelor de faza scurta si lunga. Sunt identice la prindere si cel de faza lunga are o fanta acoperita cu un fel de scotch, care se poate largi. Avantaj estetic si functional in cazul reconversiei la halogen cand fanta se poate astupa fara macar sa se vada ceva.Ca si temperatura de culoare a becului recomand 6000 k. E o lumina albastruie mai putin deranjanta decat cea de 5000k care e alba.In concluzie kitul este bun, erorile de bec ars se rezlova simplu. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Nov 2007 · Report post eroarea nu am cum sa o scot...le-am dat jos acum.....le vand si tre sa iau altele...mi-a spus un electrician k stie el ce tre sa-mi iau..nah..in fine....oricum eroarea nu am rezolvat-o... tin la curent cu vestile Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Nov 2007 · Report post Fa ce-am scris eu acolo sau du-te la reprezentanta sa-ti programeze softul pentru xenon (asta o sa fac si eu cam intr-o luna dar intre timp...... ). Nu se intampla nimic rau. Circuitul nu e solicitat, un bec halogen are 55W, xenonul are 35+5 becul cu pricina = 40W. Kiturile xenon cu compensare de putere (parca asa ii zice) n-au aprut inca la noi din cate stiu eu. Se gasesc in State dar sunt destul de scumpe. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 10 Nov 2007 · Report post am fost la reprezentanta si mi-au zis k nu au ce sa-mi faca....mai implicit la Casa auto iasi ...acuma nush...oare toate kiturile de xenon dau eroare ?? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 10 Nov 2007 · Report post Toate care se gasesc la noi din pacate. Au ce sa-ti faca numai ca nu vor porcii. Se poate programa calculatorul pentru xenon. E doar o chestie de soft. Ia du-te la ei sa le spui ca vrei faruri cu becuri si ballasturi originale sa vezi atunci cum subit se poate dar te costa 1000 de euro. Becurile originale au tot 35 W deci... .Ar mai fi o solutie. Exista kituri xenon de 50W care nu dau eroare. Personal nu ti le recomand ca o sa orbesti toti participantii la trafic o data si a doua oara lumina e atat de puternica incat te deranjaza si pe tine. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 15 Nov 2007 · Report post Un electrician mi-a zis k exista Xenon care nu da eroare...acum le-am dat jos pe astea vechi...si am sa merg la el sa vad dak poate face comanda sau dak nu. intr-un final 9dak nimic nu merge) am sa incerc si la casa auto...sa vad ce spun...si dak nu vor...am sa le dau jos...si revin din pacate la H7 normal Tin la curent cu schimbarile Share this post Link to post Share on other sites
Posted 28 Nov 2007 · Report post Sal.Am un Volvo S80 din 2002,adus din Germania,cu xenon 55w montat ulterior.A functionat fara eroare de bec.Din pacate s-a ars un bec,am cuparat altul dar de 35w.EROARE BEC ARS.Am schimbat si celalalt bec (tot 35w).Din pacate eroarea persista in continuare.Am cumparat balast de 35w,model 2007 care garantat nu ar trebui sa dea eroare!!!Din pacate eroarea ramane in continuare.(apare dupa cateva secunde).Voi incerca cu inserarea unui bec de 5w,dupa metoda de mai sus.Este mai ieftin decat sa cumpar 2 becuri de 55w.Revin! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 28 Nov 2007 · Report post Daca ai rabdare pana dupa-amiaza cand ajung acasa o sa-ti spun cum o resetezi. Va apare din nou pana nu modifici softul pentru a face calculele la 35W in loc de 55W! Dar daca te deranjeaza pe moment se poate anula temporar. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 28 Nov 2007 · Report post Citat:"the way to fix your light is as follows: Your ignition has three positions, turn you key to position one, push the trip odometer peg on the dash in and hold it, while holding the peg in turn the key to position two wait five seconds. Turn the key back to the off position (as if you were going to take the key out of the car) and release the peg at the same time. You might have to do this a couple times but it will work...remove the key and wait 30 seconds put it back in and start your car the light will no longer exist... " Metoda pentru a rezolva eroarea de faruri este urmatoarea: Contactul are 3 pozitii, invarte cheia pe pozitia 1, apasa butonul de kilometraj si tine-l apasat. Cat timp il tii apasat, invarte cheia pe pozitia 2 si asteapta 5 secunde. Invarte cheia inapoi la pozitia 0 ( ca si cum ai vrea sa scoti cheile din contact) si ia mana de pe butonul de kilometraj in acelasi timp. Poate e necesar sa repeti acesti pasi de cateva ori dar va merge....scoate cheia din contact si asteapta 30 de secunde, apoi porneste masina si avertizarea de lumina nu va mai exista.... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 28 Nov 2007 · Report post In romaneste ce inseamna? Trebuie sa schimb masina ? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 28 Nov 2007 · Report post Salut.Merci ptr.sfat.Maine dimineata voi incerca metoda cu cheia.Noapte buna! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Nov 2007 · Report post SALUTDin pacate metoda nu functioneaza la mine,cu toate ca am repatat de cel putin 10 ori. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Nov 2007 · Report post Imi pare rau ca nu merge.... Am luat metoda de pe un site englezesc unde era cineva cu aceeasi problema la S80 si la el a functionat. Dar depinde foarte mult de versiunea de soft pe care o ai. Singura varianta ar fii sa-ti modifice softul in service pentru becurile de 35w. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Nov 2007 · Report post SalutSaptamana viitoare voi merge la Volvo Service in Brasov,poate reusesc sa reseteze.In cel mai rau caz voi lua becuri de 55w.Multumesc pentru sfaturi,daca sunt noutati in domeniu,si nu numai tinem legatura ! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Nov 2007 · Report post Eroarea nu se reseteaza, iti modifica softul pentru becurile actuale.Ca e avertizare, nu eroare! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 13 Feb 2008 · Report post Cred ca de rezistente era vorba....Condensatorii au rol capacitiv nu inductiv cum masoara masina.... Share this post Link to post Share on other sites