nitu_soare

Temperatura admisie -40

9 posts in this topic

La o diagnosticare facuta azi cu o scula universala mi-a indicat temperatura de admisie -(minus)40 grade celsius. E normala o astfel de valoare?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu poate fi o valoare corecta. se pare ca scula respectiva fie nu a stiut sa citeasca valoarea, fie nu a citit si a afisat o valoare minima. in mod normal temperatura afisata este cea a mediului inconjurator, plus cateva grade avand in vedere ca filtrul de aer este sub capota inchisa de unde aspira aer incins de la motor. probabil ca alta "scula" mai performanta va indica valoarea corecta.

M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Mihai, in cazul asta ma ingrijorez eu... primavara la 10 grade afara imi arata temperatura la admisie, la relanti si cu capota inchisa peste 40-50 de grade... sa mi se fi blocat ceva pe la comutatorul aer rece-aer preincalzit ?! ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu. una dintre masurile pe care cei de la VOLVO le-au luat pentru clima lor este preincalzirea aerului admis pentru o mai usoara pornire si, apoi, functionare a motorului. gandeste-te ce s-ar putea intampla cand s-ar face amestecul de carburant cu aerul la -30 grade direct in motor (cilindrii). automat o parte din aer se va transforma in vapori de unde vor rezulta particule de apa, ceea ce nu e bine pentru motor.

astfel, aer din atmosfera este preincalzit la o temperatura cat mai apropiata de temperatura optima de functionare a motorului. de aici si cele 40-50 de grade.

M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc mult, m-am calmat :-*

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu-mi vine sa cred,masina mea e si congelator si eu n-am stiut pina acum!! Azi am facut o diagnosticare cu o alta ,,scula" si mi-a indicat aceeasi valoare:minus 40 grade.Ma gandesc sa nu se fi ars senzorul de temperatura din debitmetrul de aer. ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu. una dintre masurile pe care cei de la VOLVO le-au luat pentru clima lor este preincalzirea aerului admis pentru o mai usoara pornire si, apoi, functionare a motorului. gandeste-te ce s-ar putea intampla cand s-ar face amestecul de carburant cu aerul la -30 grade direct in motor (cilindrii). automat o parte din aer se va transforma in vapori de unde vor rezulta particule de apa, ceea ce nu e bine pentru motor.

astfel, aer din atmosfera este preincalzit la o temperatura cat mai apropiata de temperatura optima de functionare a motorului. de aici si cele 40-50 de grade.

M.

Corect cu preincalzirea, dar 40-50 de grade nu este temperatura normala de aer pt. functionarea motorului... Este prea mare!

Insusi principiul care sta la baza motoarelor pe benzina, cilclul Carnot, spune ca pentru o eficienta cat mai mare aerul intrat trebuie sa fie cat mai rece. In limitele celor spuse mai sus, adica sa nu apara condensarea. De aceea motorul merge mai rotund iarna, de aceea exista intercooler la motoarele turbo, de aceea producatorii se chinuie sa faca carcasele filtrelor de aer cu asa forme si tubulaturi astfel incat sa preia cat mai mult aer din afara, mai rece.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oare asta sa fie explicatia,faptul ca am lipsa PTC(positive temperature coefficient)? in locul unde banuiesc ca ar trbui sa fie aceasta componenta eu am un ''SURUB'' grosolan infipt acolo!Rog posesorii de v70-uri sa se uite si sa-mi spuna si mie care-i situatia la ei cu acest PTC(ce inteles haios are in limba romana-petece ;D)Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

din lipsa din timp in a cauta pe vadis, imi poti spune cam pe unde se afla? eventual cu poza. avem aceasi masina asa ca ar trebui sa fie destl de usor de controlat.

M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now