Sign in to follow this  
Followers 0
Robby Mocan

pierdere putere in mers

8 posts in this topic

Salut, acum cateva zile am plecat cu masina din anglia spre romania. toate ok, am mers 2000km fara absolut nici o problema. cu 100km inainte de granita cu Romania, am observat (mergand cu 100-110) ca parca nu mai are vlaga masina in viteza a5a...usor usor a pierdut puterea treptat pana cand nu mai avea vlaga nici in vitezele inferioare. intr-un final am reusit sa ajung cu ea la niste prieteni din apropierea granitei. A2a zi cand am pornit, totul pare ok, plec la drum dar din nou, raman pe dreapta dupa nici 100km. Chem platforma, o trimit la service la Oradea, schimba omul nu stiu ce valva electro-magnetica dupa cum mi-a explicat, toate bune, masina trage din nou. Plec, dupa inca ceva zeci de km, aceiasi poveste. De data asta, din nou platforma, trimisa insa la Cluj. Intrucat sunt foarte satul de aruncat bani aiurea fara ca problema mea sa se rezolve si sa vad 5 boi 'experti' cum se uita la ea ca la felul 10 cu testerul in mana, as ruga daca este vreun coleg de pe forum prin cluj care ar putea sa ma ajute sau cel putin sa ma indrume catre un service decent...

pe scurt: masina se tureaza ok la relanti, nu fluctueaza, motorul merge foarte rotund si frumos, nu scoate fum negru cum vedem la majoritatea motoarelor diesel cand demareaza (decat foarte putin sesizabil), insa in mers dupa un timp imi apare mesajul de avertizare 'engine system service required', iar apoi masina intr-un limp mode foarte nasol, care se accentueaza in timp, nemaifiind in stare nici sa plec cu masina de pe loc decat foarte foarte greu si chinuit...astazi sper sa o mai pun pe un tester la un service si eventual sa dau mai multe detalii pe forum. Va multumesc si imi cer scuze pentru povestea cam lunga!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa anul de fabricatie ar trebui sa fie E3 deci fara DPF.Daca cumva este E4 cu DPF(filtru de particule) posibil sa fie infundat ,de vazut si sensorul daca mai lucreaza.Cel mai bine este sa fie pusa pe tester si apoi dupa ce erori se gasesc se trage o concluzie.Sint niste secvente care trebuie urmate cind ai acest mesaj insa numai cu tester pt a avea o referinta de la care sa pleci.Vezi tester si apoi postezi aici ce si cum ,poate chiar o si rezolvi.Bafta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sau inca doua variante : Furtun turbo spart sau furtune vaacum ( daca are tampoane motor pe vaccum!!).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Robby, daca esti in zona Clujului da-i un PM userului Volvo244(Oiver) si iti face el o diagnoza calumea .

Eu sunt de parere ca ai probleme cu senzorul pozitie VNT de pe turbina .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc tuturor pt raspunsuri! Il voi contacta pe baiat si sper sa pot rezolva problema...@Bogdan, senzorul respectiv este cumva cel de sub tubulatura in forma de y?

off: am incercat sa iau legatura cu volvo244 xD insa am gasit doar userul volvo240 - el este baiatul de care vorbeai sau ...?

Edited by Robby Mocan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intrucat aveam nevoie de un rasp si o rezolvare rapida, nefiind capabil sa ma comut cu masina in alte localitati pt a beneficia de ajutorul colegilor de forum, am apelat la reprezentanta volvo cluj. In urma mai multor teste, inclusiv un test drive cu tester-ul pe masina, s-a identificat unitatea clapete admisie ca fiind defecta, impreuna cu un senzor de temperatura din galeria de admisie. Senzorul respectiv, dupa cum mi-au explicat baietii nu avea nici o legatura cu problema mai sus mentionata de mine, insa era responsabil pentru consumul marit de carburant pe care il observasem de o vreme.

Nu stiu exact ce si cum, insa baiatul care a venit cu mine in test drive mi-a zis sa ii dau tare cu laptopul conectat sa vad daca mai face la fel, si intr-adevar masina a fost foarte capabila, exact ca inainte, mergand pt cateva minute chiar si cu 150 fara nici o problema. A zis ca in momentul in care deconecteaza testerul, masina va avea exact aceleasi simptome pana cand respectiva piesa mentionata mai sus va fi inlocuita. Daca poate explica cineva mai tehnic exact ce si cum a facut baiatul respectiv ar fi perfect, poate se mai confrunta si altii cu o problema similara!! O voi re-testa pe autostrada de indata ce piesa va fi montata pe masina si voi reveni cu detalii! Multumesc tuturor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca vb de un S40 2.0D EURO3, trebuie spus ca nu are unitate clapete admisie, are o amarata clapeta de "shut off" ce este actionata la oprirea motorului pt reducerea vibratiilor, daca acea clapeta nu mai functioneza si este foarte uzata este posibil sa se inchida sa sa nu mai fie aer DAR ar face asta mereu si nu ar avea legatura cu laptopul. Asadar defectul e din alta parte si in mod normal trebuia sa pui codul de eroare aici .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0