Cristea Mihai

XC90 se opreste in mers

14 posts in this topic

Salutare la baieti,

Sunt aici pentru ca incerc sa ajut o prietena. Are un XC90 din 2007 cu ~100k km si mi-a spus ca are o problema, cam de o luna.

In mers i se opreste pur si simplu motorul, iar de pornit porneste dupa... vreo 10 minute de asteptare. L-a dus in reprezentanta si solutia a fost aia clasica - "va schimbam injectorul" (sau ansamblul.. n-a stiut sa-mi zica exact ce si cum). Costuri - garla :) S-a dus in alta parte, i-au pus un "calculator" pe masina si-au pus-o sa mearga cu ea cateva zile, ca sa "inregistreze" ala ce se petrece. La final cand au "descarcat" datele, nimic.

A mai intalnit cineva simptoma asta? Ce poate sa fie?

Merci frumos si anticipat pentru orice raspuns util.

Mihai

PS: cica filtrul de combustibil e curat, macar atat i s-a zis. Eu, ca ignorant in materie as mai suspecta o problema sa sistemul care absoarbe benzina din rezervor (pompa aia.. you know).. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am mai intalnit simptoma asta dar nu e o cauza fixa, trebuie facuta o diagnoza si vazut clar ce si cum .

Banuiesc ca vorbim de motorul D5 de 185 CP .

99% este o problema a sistemului de injectie dar trebuie vazut clar unde e problema .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am avut problema asta si am scapat prin curatarea sitei de la pompa din rezervor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare la baieti,

Sunt aici pentru ca incerc sa ajut o prietena. Are un XC90 din 2007 cu ~100k km si mi-a spus ca are o problema, cam de o luna.

In mers i se opreste pur si simplu motorul, iar de pornit porneste dupa... vreo 10 minute de asteptare. L-a dus in reprezentanta si solutia a fost aia clasica - "va schimbam injectorul" (sau ansamblul.. n-a stiut sa-mi zica exact ce si cum). Costuri - garla :smile: S-a dus in alta parte, i-au pus un "calculator" pe masina si-au pus-o sa mearga cu ea cateva zile, ca sa "inregistreze" ala ce se petrece. La final cand au "descarcat" datele, nimic.

A mai intalnit cineva simptoma asta? Ce poate sa fie?

Merci frumos si anticipat pentru orice raspuns util.

Mihai

PS: cica filtrul de combustibil e curat, macar atat i s-a zis. Eu, ca ignorant in materie as mai suspecta o problema sa sistemul care absoarbe benzina din rezervor (pompa aia.. you know).. :smile:

Eu am avut problema asemanatoare la fostul S80, problema era la pompa de combustibil, firele nu faceau contact bun si cateodata nu pornea sau chiar se oprea motorul, dupa trantirea usei pornea din nou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare :)

Merci frumos pentru raspunsuri.

Avand in vedere (dupa cum am scris si in primul post) ca i-au montat un computer in masina si-au pus-o sa mearga asa in ideea de a inregistra erorile aparute.. si ca rezultatul a fost "no errors", e posibil sa fie mai repede ce-a spus gfieraru, adica vreun fir intrerupt care alimenteaza pompa care aspira combustibilul din rezervor? (p'asta am patit-o si eu acum multi ani, cu un Matiz. Treceau firele pe sub bancheta din spate, iar la un moment dat unul s-a intrerupt si... am ramas in drum).

@Bogdan G - cam ce inseamna in termeni de "costuri" o diagnoza facuta bine? Te poti ocupa? Poti sa-mi recomanzi pe cineva cu competente si scule?

Merci inca o data tuturor pentru orice fel de feedback.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu are rost sa-ti recomande, fa diagnoza la el ca stie bine ce are de facut, nu da cu presupusul. Pretul nu stiu dar sa vedem ce zice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare :smile:

Merci frumos pentru raspunsuri.

Avand in vedere (dupa cum am scris si in primul post) ca i-au montat un computer in masina si-au pus-o sa mearga asa in ideea de a inregistra erorile aparute.. si ca rezultatul a fost "no errors", e posibil sa fie mai repede ce-a spus gfieraru, adica vreun fir intrerupt care alimenteaza pompa care aspira combustibilul din rezervor? (p'asta am patit-o si eu acum multi ani, cu un Matiz. Treceau firele pe sub bancheta din spate, iar la un moment dat unul s-a intrerupt si... am ramas in drum).

@Bogdan G - cam ce inseamna in termeni de "costuri" o diagnoza facuta bine? Te poti ocupa? Poti sa-mi recomanzi pe cineva cu competente si scule?

Merci inca o data tuturor pentru orice fel de feedback.

Salut,

In legatura cu diagnoza cele mai bune sanse sa afli problema exacta diagnoza trebue facuta cand masina are simptoamele (nu functioneaza curespunzator) ca altfel daca masina functioneaza corespunzator ECU ul o sa zica ca totul ii in regula, daca in momentul respectiv totul functioneaza poti sa incerci sa pornesti componentele si o sa functioneze.

In cazul meu am fost client fidel saptamanal la service-ul Volvo masina pus pe tester fiecare data si totul in regula pana cand am ramas cu masina in parcare la un magazin si am chemat recovery, m-am pus in masina, am trantit usa si am asteptat, a venit tipul cu camioneta sa-mi duca masina la service, pune contactul si masina a pornit, m-am simtit ca un prost.

M-am dus inapoi la Volvo mi-au zis ca s-ar putea sa mi se blocheze pompa de combustibil si ca imi da jos pompa de combustibil sa-l verifice, dar cu ocazia asta au constatat ca contactul nu este in regula la pompa de combustibil.

Daca ar fi fost pus pe tester cand nu mergea atunci imediat se observa ca degeaba incearca sa porneasca pompa de combistibil din VIDA ca nu se intampla nimic.

Asta a fost experienta mea oprirea/ nepornirea motorului, pe vremea aceea inca nu aveam DICE.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vida stocheaza toate erorile masinii. Chiar daca porneste dupa un timp, erorile raman stocate

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vida stocheaza toate erorile masinii. Chiar daca porneste dupa un timp, erorile raman stocate

In principiu da, stocheaza erorile dar ca nu intotdeuna interpreteaza 'eroarea' ca o eroare.

S80 MK2 din 2006 nu stoca nici o eroare pentru 'eroarea' intermitenta de la pompa de combustibil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziua buna tuturor,

Aceeasi problema o am si eu la S60. Diagnoza nu a gasit nimic in neregula dar, cum spunea un coleg pe forum, diagnoza trebuie facuta in momentul cand se intampla pocinogul, altfel e de prisos. Am sa incerc sa curat contactele de la pompa de benzina si sita de la rezervor, poate se rezolva cumva anomalia. Altceva, nu stiu ce sa-i fac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La T5 alimentarea nu e monitorizata, nu ai ce sa vezi cu testerul .

@Mihai, Diagnoza este 100 lei .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci pentru raspuns Bogdan. Asta inseamna ca alimentarea trebuie verificata manual? Adica luate firele "la mana" si urmarite de la un capat la celalalt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu la asta m-am referit cand am spus alimentare, am zis traseu alimentare motorina, adica pompa de joasa presiune (in rezervor) pompa inalta presiune, injectoare si evident traseul dintre ele .

Share this post


Link to post
Share on other sites

[sOLVED] S-a inlocuit tot traseul electric (firele) care alimenteaza pompa care absoarbe motorina din rezervor. Undeva era intrerupt circuitul.

Thanks everyone! :)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now