bestbbogtm24

probleme EGR sau turbo?

24 posts in this topic

Salut, am si eu o problema, pacientul muribund, este un S40 1,6 diesel din 2008, cca 90.000 km. Ocazional, masina sacadeaza, se ineaca, se comporta ca si cum ar ramane fara aer sau carburant, pentru fractiuni de secunda, da sa se opreasca, dar revine, iar in relanti toarce minunant. Acest comportament, se manifesta la diverse turatii, in diverse regimuri. Am incercat si sa merg cu ea supraturat (3000 ture) chiar si in oras, dar a ramas la fel. Nu are nici un martor, nici un mesaj de eroare, nici pe tester, refuz sa cred ca ar fi de la injectoare sau de la alimentare, deoarece porneste la cheie, si nu are mesaje dupa cum spuneam.

In urma cu cca 1500 de km, un mecanic din Constanta, mi-a curatat EGR-ul, dar nu total ci in zona unde se cupleaza actuatorul EGR-ului cu partea mecanica (deasupra de clapeta), am vazut cu ochii mei era plin de funingine, iar dupa curatare, masina a mers perfect cam 800 de km, apoi a dat vreo doua rateuri micute, dar acuma la 1500 de km de la curatare ma sperie este iar ca inainte.

Cine poate sa imi spuna ce sa fac - banuiesc ca este o cauza mai profunda, de ce ajunge funingine in zona clapetei, sub bobina - cred ca asa se intampla fenomenul descris de mai sus, EGR-ul ramane blocat, nu etanseaza bine si intra in motor mai multe gaze arse decat trebuie ???

Se poate schimba EGR-ul cu unul de la Pegeout sau Citroen sau Ford? - ma gandesc sa caut second hand sa testez.

(EGR facut de Valeo)

Pentru orice informatie valabila si bine intentionata dau o bere :help: - in ideea ca am sa aflu de la profesionistii acestui forum cate ceva, va multumesc anticipat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da merge egr de ford si restul :)

dar ar fii bine o diagnoza sa vezi daca e asta problema

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da merge egr de ford si restul :smile:

dar ar fii bine o diagnoza sa vezi daca e asta problema

Salut merci de info, am fost la un service cu tester, auto com (parca) si nu a dat erori doar altele care nu au legatura.

Salut merci de info, am fost la un service cu tester, auto com (parca) si nu a dat erori doar altele care nu au legatura.

Aia mi-au si zis ca de regula, daca nu am martori aprinsi in bord, nici pe tester nu e de vazut ceva relevant :crybaby: sau nu prea stiau ei cum se face ... ideea e ca dupa curatarea EGR-ului masina a mers perfect vreo 800-1000 km ... Ce sa fie, de ce se afuma ca naiba? Nu cred ca EGR e dus, dor vreau sa testez.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu stiu exact alte testere ,cum merg , cel de volvo ar fi mai indicat (dice) , cred ca si bosch (la service bosch ) si diagnoza trebuie facuta si in mers , ar trebui sa spuna exact ce face egr (cum functioneaza /nu ) eu cunosc doar 3 persoane care fac testari (sunt mai multi dar nu ii cunosc eu ) la bucuresti(user bogdan g) , turda(user volvo 244) , zalau (user sandro)

numai bine !

Edited by Cristi Muresan

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu stiu exact alte testere ,cum merg , cel de volvo ar fi mai indicat (dice) , cred ca si bosch (la service bosch ) si diagnoza trebuie facuta si in mers , ar trebui sa spuna exact ce face egr (cum functioneaza /nu ) eu cunosc doar 3 persoane care fac testari (sunt mai multi dar nu ii cunosc eu ) la bucuresti(user bogdan g) , turda(user volvo 244) , zalau (user sandro)

numai bine !

Multumesc, astazi am facut cu ajutorul unui prieten testare in mers, am gasit doua coduri P0002 si P1181, primul se leaga de alimentare, al doilea de ceva sensor de O2, daca iau ce am gasit pe internet, eroarea P1181, poate sa fie cuazata si de probleme la presiunea de alimentare cu carburant, ceea ce poate fi explicata prin prima eroare.

In acelasi timp imi da si o eroare generica de wiring (pot banui o problema la un conector, sau mufa, chiar vreun cablu afectat) - pare sa nu aibe legatura cu cele doua de mai sus, dar aparand concomitent, cele doua de mai sus pot fi generate de un contact prost, o mufa oxidata etc pe la pompe, sau senzori... a mai vazut cineva asa ceva? :help:

Multumesc, astazi am facut cu ajutorul unui prieten testare in mers, am gasit doua coduri P0002 si P1181, primul se leaga de alimentare, al doilea de ceva sensor de O2, daca iau ce am gasit pe internet, eroarea P1181, poate sa fie cuazata si de probleme la presiunea de alimentare cu carburant, ceea ce poate fi explicata prin prima eroare.

In acelasi timp imi da si o eroare generica de wiring (pot banui o problema la un conector, sau mufa, chiar vreun cablu afectat) - pare sa nu aibe legatura cu cele doua de mai sus, dar aparand concomitent, cele doua de mai sus pot fi generate de un contact prost, o mufa oxidata etc pe la pompe, sau senzori... a mai vazut cineva asa ceva? :help:

Aha imi pica inca o fisa ! poate ca funinginea din EGR, sa fie de fapt un efect al unei alimentari deficitare?

Ce sa mai caut prin masina asta ca sa ii dau de cap?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa nu fie cu suparare dar iti recomand sa mergi la cineva ce stie sa faca diagnoza nu la cofetari si patiseri, ala e alt domeniu. Nu se face diagnoza la masina cu scule de jucarie, trebuie un tester adevarat si un om care sa stie sa interpreteze niste valori . Trebuie sa vezi presiunea de turbo in sarcina, ea trebuie sa fie ~2200 mbari, debitul de aer trebuie sa treaca de 300kg/h, masurat tot in sarcina iar la ralanti trebuie sa ai intre 20 kg si 24 kg/h cu AC/OFF . Presiunea diferentiala nu are voie sa depaseasca 150mbari (hPa) in sarcina mare (130-170km/h) sau 70hpa in sarcini usoare.

Dupa ce faci toate probele si poti compara datele cu ce am scris eu mai sus putem discuta de o diagnoza buna, pana atunci e joaca de-a mecanicul cu testerul .

A si inca ceva nu ai spus de la cati km ai tu masina si cu cate alte 1.6D-uri ai mai mers, pt ca vara la 32C cu AC ON si in trafic bara la bara nu prea se hotaraste ralantiul, ba scade ba urca, toata lumea se plange de faptul ca scade la 400rpm cand ajungi la semafor .

PS> problema ta este 90% din sistemul de injectie, mai precis senzorul de rampa . E doar o parere care se vede clar la diagnoza facuta cu VIDA DICE sau Launch X431 .

PS2> presiunea in rampa trebuie sa stea pe la 230 bari la ralanti iar in sarcina maxima ajunge la 1600 bari .

Edited by Bogdan G
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa nu fie cu suparare dar iti recomand sa mergi la cineva ce stie sa faca diagnoza nu la cofetari si patiseri, ala e alt domeniu. Nu se face diagnoza la masina cu scule de jucarie, trebuie un tester adevarat si un om care sa stie sa interpreteze niste valori . Trebuie sa vezi presiunea de turbo in sarcina, ea trebuie sa fie ~2200 mbari, debitul de aer trebuie sa treaca de 300kg/h, masurat tot in sarcina iar la ralanti trebuie sa ai intre 20 kg si 24 kg/h cu AC/OFF . Presiunea diferentiala nu are voie sa depaseasca 150mbari (hPa) in sarcina mare (130-170km/h) sau 70hpa in sarcini usoare.

Dupa ce faci toate probele si poti compara datele cu ce am scris eu mai sus putem discuta de o diagnoza buna, pana atunci e joaca de-a mecanicul cu testerul .

A si inca ceva nu ai spus de la cati km ai tu masina si cu cate alte 1.6D-uri ai mai mers, pt ca vara la 32C cu AC ON si in trafic bara la bara nu prea se hotaraste ralantiul, ba scade ba urca, toata lumea se plange de faptul ca scade la 400rpm cand ajungi la semafor .

PS> problema ta este 90% din sistemul de injectie, mai precis senzorul de rampa . E doar o parere care se vede clar la diagnoza facuta cu VIDA DICE sau Launch X431 .

PS2> presiunea in rampa trebuie sa stea pe la 230 bari la ralanti iar in sarcina maxima ajunge la 1600 bari .

Multumesc mult, stiu ma confrunt des cu cofetarii astia :-) in diverse domenii, dapoi in Timisoara, nimeni nu vrea sa isi asume o treaba cu profesionalism.

Masina are acum 90.000, eu o am de pe la 82.000, relantiul sta excelent, are cam 900 rpm , rar cade la 800 rpm cum zici tu in conditii de trafic la ore de varf, cu AC on. Problema la masina mea este ca face ca un magar care se incapataneaza sa mearga, pentru fractiuni de secunda - da sa se opreasca apoi isi revine. Comportamentul asta e aleatoriu, adica nu depinde de regimul de mers, poate sa mearga OK 800 -1000 de km apoi sa faca problema din 5 in 5 km... Pot sa o leg de momentul cand am inceput sa bag motorina de la Rompetrol, auzind ca e buna, dar nu este un mesaj relevant pentru un om tehnic. Acuma de o vreme imi face tot mai des de exemplu:

-acum 2 luni a facut prima data un hic micut

-acum o saptamana, in drum spre mare (pe la Slatina) a facut vreo 2-3 hicuri, apoi a mers impecabil pana la mare...

-la mare a mers bine cam vreo 3 zile apoi a inceput sa faca tot mai urat, pana nu se mai putea merge cu ea omeneste

-am dus-o la un service, au curatat EGR, schimbat filtru de aer, schimbat filtru de motorina (inainte de termen cu mult), apoi a mers impecabil pana la Paltinis - jud Sibiu, unde a facut cateva figuri

-ajuns la Timisoara a mai facut de doua trei ori ceva faze, dar ieri seara ma ingrozit facea ca toti dracii

-astazi am dus-o la tipul cu testerul, pana acolo a mers super, la el, din fericire cand a plecat cu testerul pus, a inceput distractia, astfel a vazut omul ca are cele 2 erori, dar el nu stie sa le interpreteze.

Sper sa nu va plictisesc, dar ofer toate explicatiile pentru oamenii care poate au trait si ei aceleasi senzatii tari , doar ma ajuta cineva, ca la serviceuri sunt multi cofetari.

Eu sunt naucit am vazut intotdeauna o bijuterie in masinile Volvo si le respect, stiu ca se intamplpa si la case mai mari, iar masina asta era impecabila pana acuma, are cca 90.000 km reali, este din 2008, kilometrajul, mi-a fost confirmat si de cei cu testerul, sunt al doilea proprietar, primul proprietar e un tip din Franta, care imi este prieten din copilarie, singura lui problema a fost un furtun de turbo spart. Acuma, sunt destul de necajit, mai ales ca am nevoie de masina ca de aer si nici nu am buget prea mare sa o rezolv, deaia nu ma duc in reprezentanta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fara suparare dar nu stiu cum ti-au confirmat cei cu testerul km cat despre o masina cu sub 100.ooo km si furtun de turbo spart imi pare greu digerabil .

Oricum nu conteaza km ci problema actuala care este cel mai probabil de la senzorul de rampa sau de la rpm senzor .

Fara un tester bun nu ai cum sa rezolvi problema . Este adevarat ca cei de la reprezentanta din TM nu sunt cei mai profesionisti, chiar au fost niste cazuri in care au gresit diagnoza dar nu ai altii mai buni. Mergi la ei si cere o diagnoza cu printare coduri eroare, posteaza codurile aici pe forum si poate gasesti o rezolvare .

Sau poti baga un drum pana la Bucuresti si aici se rezolva sigur .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incearca la colegi cu tester volvo ... mie un mecanic era gata sa imi schimbe pompa de injectie si la bogdan g sa rezolvat cu regulatorul de presiune (la motor 2.4d5)

Nah faci o excursie fie la turda fie la zalau fie la bucuresti , sau il suni pe bogdan si poate iti gaseste pe cineva mai aproape . Numai bine.la multi km fara stres

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai aproape e Larahau de la Sebes dar tot sunt 200 km pana la el .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai aproape e Larahau de la Sebes dar tot sunt 200 km pana la el .

OK multumesc mult all, o sa o iau pas cu pas din nou maine:

-verifica mufe / conexiuni, senzori, pompa, regulator

-tester mai profi (poate ma incumet la Sebes)

-o sa vad daca primesc un print de la testerul de astazi si mai incerc si la reprezentanta, desi am auzit numai aiureli despre Todorut international firma care detine franciza pe Timisoara, pentru Volvo.

Eu mi-am notat doar codurile de azi pe o hartie

-P0002

-P1181

Share this post


Link to post
Share on other sites

Codurile alea nu prea au legatura cu problema, codurile trebuie sa fie de genul ECM-124A .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fara suparare dar nu stiu cum ti-au confirmat cei cu testerul km cat despre o masina cu sub 100.ooo km si furtun de turbo spart imi pare greu digerabil .

Oricum nu conteaza km ci problema actuala care este cel mai probabil de la senzorul de rampa sau de la rpm senzor .

Fara un tester bun nu ai cum sa rezolvi problema . Este adevarat ca cei de la reprezentanta din TM nu sunt cei mai profesionisti, chiar au fost niste cazuri in care au gresit diagnoza dar nu ai altii mai buni. Mergi la ei si cere o diagnoza cu printare coduri eroare, posteaza codurile aici pe forum si poate gasesti o rezolvare .

Sau poti baga un drum pana la Bucuresti si aici se rezolva sigur .

la cum merg francezii cu masinile ... sa nu fii intrat vreo creanga, ceva de a spart furtunul :)))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, am si eu o problema, pacientul muribund, este un S40 1,6 diesel din 2008, cca 90.000 km. Ocazional, masina sacadeaza, se ineaca, se comporta ca si cum ar ramane fara aer sau carburant, pentru fractiuni de secunda, da sa se opreasca, dar revine, iar in relanti toarce minunant. Acest comportament, se manifesta la diverse turatii, in diverse regimuri. Am incercat si sa merg cu ea supraturat (3000 ture) chiar si in oras, dar a ramas la fel. Nu are nici un martor, nici un mesaj de eroare, nici pe tester, refuz sa cred ca ar fi de la injectoare sau de la alimentare, deoarece porneste la cheie, si nu are mesaje dupa cum spuneam.

In urma cu cca 1500 de km, un mecanic din Constanta, mi-a curatat EGR-ul, dar nu total ci in zona unde se cupleaza actuatorul EGR-ului cu partea mecanica (deasupra de clapeta), am vazut cu ochii mei era plin de funingine, iar dupa curatare, masina a mers perfect cam 800 de km, apoi a dat vreo doua rateuri micute, dar acuma la 1500 de km de la curatare ma sperie este iar ca inainte.

Cine poate sa imi spuna ce sa fac - banuiesc ca este o cauza mai profunda, de ce ajunge funingine in zona clapetei, sub bobina - cred ca asa se intampla fenomenul descris de mai sus, EGR-ul ramane blocat, nu etanseaza bine si intra in motor mai multe gaze arse decat trebuie ???

Se poate schimba EGR-ul cu unul de la Pegeout sau Citroen sau Ford? - ma gandesc sa caut second hand sa testez.

(EGR facut de Valeo)

Pentru orice informatie valabila si bine intentionata dau o bere :help: - in ideea ca am sa aflu de la profesionistii acestui forum cate ceva, va multumesc anticipat.

Ceea ce descri tu am păţit şi eu. E EGR.

Au schimbat prima dată şi s-a stricat şi cel nou. L-au schimbat pe garanţie

şi acuma după 500km iara. Mereu aceleasi simptome.

Edited by N3cks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ceea ce descri tu am păţit şi eu. E EGR.

Au schimbat prima dată şi s-a stricat şi cel nou. L-au schimbat pe garanţie

şi acuma după 500km iara. Mereu aceleasi simptome.

*simtome

Grea-i limba română.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ceea ce descri tu am păţit şi eu. E EGR.

Au schimbat prima dată şi s-a stricat şi cel nou. L-au schimbat pe garanţie

şi acuma după 500km iara. Mereu aceleasi simptome.

Salut, incep sa ma prind, diagnoza corecta la masinile astea este foarte importanta... din pacate in RO, sunt multi care au testere, dar nu stiu sa interpreteze erorile.

Primul mecanic a acuzat egr-ul, desi citea pe tester o eroare legata de sistemul de alimentare p1180. Urmatorii au citit p0002 - eroare de regulator de volum pentru carburant si p1181 - eroare vitala de sistem de alimentare.

Mi-am luat si eu un tester cu wifi bluetoth si am inregistrat pe un telefon android in timpul unei secvente de inpotmolire a motorului ... am citit mai un p1180. Am mai gasit pe internet legat de aceste coduri ca motorina pe care am bagat-o era contaminata sau leg de faptul ca in drumul meu spre mare, am mers ceva kilometrii pe rosu (explicatii ar fi multe legat de mizeriile aflate pe fundul rezervorului).

Problemele de alimentare deficitara, pot cauza afumarea egr-ului si functionarea lui proasta - blocare cu funingine-ce am pati eu la mare, dar nu neaparat defectarea lui (tot de pe forumuri). Odata cu blocarea EGR-ului pe deschis, incepi sa ai simptome de blocare a motorului, aceleasi cu cele de lipsa alimentare cu carburant ... eu cred ca le am pe toate combinate sau am avut parte de ele.

La reprezentanta au vrut si mie sa imi schimbe egr-ul :-(

Am sa incerc sa duc masina undeva unde sa ii fie curatate tancul, conductele, pompa si alte elemente, pe care eu nu le cunosc.

Nu ii mai lasa sa iti schimbe egr-ul, comportamentul lui ciudat, cred ca este un efect, nu o cauza ... cel putin asa sper eu si leg piesele de puzzle din tot ce mi sa intamplat mie.

Va tin la curent cu rezultatele dupa curatare, ieri a fost curatata partea de egr, turbo si tubulaturi partial, astazi a am curatat niste conectori pe care i-am gasit in zone mai accesibile, masina inca are hicuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erorile cu P nu sunt de Volvo, sunt date de testere de 2 lei si nu fac 2 bani acele diagnoze cu testere de 2 lei .

Succes la curatat sistemul de injectie, o faci degeaba .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erorile cu P nu sunt de Volvo, sunt date de testere de 2 lei si nu fac 2 bani acele diagnoze cu testere de 2 lei .

Succes la curatat sistemul de injectie, o faci degeaba .

Atunci, varianta sa duc masina la Volvo Timisoara ? Sa imi dea doar diagnoza, nu vreau sa se atinga de masina cu vreo manopera sau piesa ... nu sunt milionar :evil6:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu de unde ideea asta preconceputa ca reprezentantele sunt scumpe ? La Cta de exemplu este 110 RON+TVA ora de manopera iar la mine este 100 RON + TVA, la Tudorut stiu sigur ca este 100 lei diagnoza (citit/sters erori) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

un user tocmai ce a scris : "am fost la Primus și ei mi-au curatat clapeta accelerației și nu s-a văzut nici o schimbare după care au început să își dea și ei cu părerea (adică nu știau exact ce trebuie schimbat și asta m-a făcut să plec de acolo și să nu mă mai întorc la ei niciodată)"

Macar de-ar fi DOAR scumpe reprezentantele - mai grav e ca habar nu au pe ce lume sunt ! :evil6:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate ca nu sunt scumpe reprezentantele, poate ca sunt unii mecaniici care stiu meserie, poate ca sunt si motivati sa o faca calumea, dar sigur au nevoie de training de marketing mult, ca sa poata sa afiseze mai eficient acesti poate de mai sus :glasses9: , altfel de pe toate forumurile si din folclorul popular, ei sunt varza. (Sunt varza inainte sa se deschida reprezentata, poate e o preconceptie si asta idioata)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate ca nu sunt scumpe reprezentantele, poate ca sunt unii mecaniici care stiu meserie, poate ca sunt si motivati sa o faca calumea, dar sigur au nevoie de training de marketing mult, ca sa poata sa afiseze mai eficient acesti poate de mai sus :glasses9: , altfel de pe toate forumurile si din folclorul popular, ei sunt varza. (Sunt varza inainte sa se deschida reprezentata, poate e o preconceptie si asta idioata)

Am făcut update la postul ce te interesa:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am făcut update la postul ce te interesa:

Am scris si pe postul tau:

Salut, tocmai cred ca am rezolvat-o pe a mea ... yupiiii adica sa nu ne bucuram prea devreme, nu am facut inca mai mult de 200 km dupa service.

Reteta:

1. curatat toate mufele accesibile, in special am rugat mecanicul sa caute mufele de pe pompa (cele de la regulatoarele de carburant si senzori) cu spray de contact normal din comert.

2. curatat rezervor si conducte de carburant - nu a gasit ceva de speriat.

3. un rezervor cu 10 litrii de motorina si un aditiv ieftin pentru curatat commonrail (sonax) dar merge bine si Liquimouly - nu am gasit la ora aia din noapte. Atentie sa fie musai pentru injectiile astea cu presiune inalta !!! (Alte produse iti pot distruge motorul.) - Masina a fost lasata la ralanti cateva ore in curtea serviceului - motorul si-a schimbat la inceput zgomotul, a devenit mai galagios, apoi sa calmat, probabil au fost exorcizate mizeriile din pompa si injectoare.

4. Cele mai aspre injuraturi (in gand) la adresa producatorilor si vanzatorilor de motorina de pe piata noastra - si ceva ganduri negre la adresa aceastei tari, dar m-am calmat deoarece imi iubesc tara chiar daca carburantul e de tot rahatul, iar unii din vanzatorii (firmele) de carburant sunt cretini, idioti, nesimtiti sa ii ia naiba sa li se strice masinile la toti cand le e lumea mai draga cum mi sa intamplat mie !!!

5. in filtrul de motorina, nu foarte vechi - sub 10.000 km, era niste negreala, ca o seama de zmoala sau ulei - impregnata in hartia filtranta.

Concluzie masina merge binisor (am inca aditiv in rezervor), mai teztez, inca nu pot sa zic ca e verdictul final.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au trecut ceva luni :D Verdict? :D

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now