LEONIDAS

Test injectoare dci

20 posts in this topic

Va salut!

In urma unor simptome am facut un test la injectoare.

Motorul a mers la relanti timp de 5 minute in care l-am turat odata pana la 3000 de rotatii.

Rezultatul testului este urmatorul:

Primul injector din partea stanga (cum te uiti la motor) a dat pe retur sub 30 de ml iar urmatoarele 3 au dat peste 40 de ml.

Acum nu sunt sigur cum sa interpretez rezultatele:

1 Primul Injector e defect, pulverizeaza prea multa motorina in cilindru, iar celelalte sunt bune.

2 Primul injector este bun, iar celelate sunt defecte, dau prea multa motorina pe retur.

3 Toate sunt defecte, primul Injector pulverizeaza prea mult in cilindrui iar celelate dau prea multa motorina pe retur.

in cazul in care trebuie schimbat doar primul injector, pot sa schimb un singur injector sau trebuie schimbate toate? si din ce clasa de injectoare face parte?

Poza este facuta la injectorul nr.4 (tot cum te uiti la motor) iar cele 3 coduri din partea stanga difera de la un injector la altul.

post-824-0-79197200-1406055104_thumb.jpg

post-824-0-24622200-1406055131_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stim ce simptome te-au determinat sa faci testul dar parerea mea e ca cel mai probabil injectorul 1 baga prea mult in motor...

Se poate schimba doar un injector dar din experienta celalalte sunt nerabdatoare sa cedeze(asta nu e o regula).

Poate detaliezi putin problema :P

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am urmatoarele simptome:

Consum crescut.

Un tacanit la motor cand este rece, dupa ce se incalzeste dispare.

Daca o turez in mers peste 3000 de ture se aude un tacanit (alta tonalitate) si nu trage cum trebuie, dar nu face asa intodeauna.

Relantiul sta la 600 iar cateodata la 700. Cand sta la 700 merge foarte bine masina.

Ventilatorul porneste des chiar si la drumuri scurte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fum in sarcina sau turatie mare nu scoate?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am observat doar noaptea in farurile celui din spate, ca scoate fum cand plec tare de la semafor.

Daca merg linistit nu scoate fum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca toate scot fum. Ar fi interesant daca cineva ne-ar putea spune cum sa verificam injectoarele fara o vizita la service.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti-a dat @leonidas exemplu mai sus in poza cu cele 4 seringi.

A conectat seringile cu cate un furtunas la returul injectoarelor si a pornit masina.

La sfarsit a vazut ca 3 injectoare au trimis pe retur inapoi ~40ml-50ml(parca:P)iar unul nici macar 30ml ceea ce inseamna ca pulverizeaza sau poate deja curge prea mult in motor...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca toate scot fum. Ar fi interesant daca cineva ne-ar putea spune cum sa verificam injectoarele fara o vizita la service.

Am avut nevoie de 4 seringi si 4 perfuzoare, pret sub 10 lei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am folosit o solutie de la liqui moly pentru curatat injectoarele, post-824-0-29877300-1406918259_thumb.jpgpost-824-0-60649100-1406918284_thumb.jpg dupa care am repetat testulpost-824-0-05655000-1406919563_thumb.jpg.

Motorul a mers la relanti timp de 5 minute in care l-am turat odata pana la 3000 de rotatii, la fel ca prima data, singura diferenta fiind ca motorul era mai cald pentru ca am folosit inainte solutia de la Moly.

Testul 1 Testul 2

injectorul 1 26 ml 24 ml

injectorul 2 42 ml 55 ml

injectorul 3 46 ml 48 ml

injectorul 4 43 ml 46 ml

Numerotarea am facut-o incepand de la distributie.

Diferenta rezultatelor intre cele 2 teste nu stiu daca se datoreaza aditivului, a temperaturii motorului sau a ambelor variabile. Diferenta la injectorul nr 2 este destul de mare si nu cred ca e in bine.

inca nu am testat masina in mers.

Am gasit pe forumul Renault o metodologie privind testarea injectoarelorpost-824-0-51651700-1406920141_thumb.jpg, pe care nu am putut sa o respect intocmai si am procedat in felul urmator:

Am tinut motorul turat la 3000 rotatii timp de 1 minut, apoi l-am lasat 10 secunde la relanti si am obtinut urmatoarele rezultatepost-824-0-68522100-1406920851_thumb.jpg:

Testul 3

injectorul 1 20 ml

injectorul 2 32 ml

injectorul 3 35 ml

injectorul 4 31 ml

Conform Renault faptul ca am avut sub 50 de ml motorina pe retur nu necesita schimbarea injectoarelor.

Concluzia este ca o sa schimb primul injector sa vad apare vreo diferenta. Trebuie sa vad ce coduri trebuie sa se potriveasca si daca este necesara folosirea si unui tester.

Pentru cine este interesat sa-si testeze injectoarele:

Am avut nevoie de patru seringi si patru perfuzoare.

Perfuzorul se taie in 2 locuri, conform poze post-824-0-06973800-1406921769_thumb.jpgpost-824-0-77462000-1406921865_thumb.jpgpost-824-0-68925700-1406921890_thumb.jpgpost-824-0-38179100-1406921912_thumb.jpgpost-824-0-46588000-1406921921_thumb.jpgpost-824-0-05475500-1406921921_thumb.jpg

Din fiecare perfuzor se opreste/taie cate o bucata de furtunas, 50 cm (sau cat aveti nevoie, dar sa fie egale toate 4) care se conecteaza pur si simplu la seringa.

Seringile trebuie sa fie cu pistonul apasat la inceperea testului.

Din pacate pozele nu sunt prea reusite.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa 3 zile de mers cu masina pot sa spun ca tacanitul la rece a disparut, sper sa nu cobesc si dimineata sa vad ca tacane iara.

E al doilea aditiv de la Liqui Moly folosit si care chiar face treaba. Celalat era impotriva pierderilor de ulei.

Modificari dupa curatarea injectoarelor:

- Motorul nu mai are tacanit la rece si este mai silentios la relanti.

- Pana in 3000 de ture trage o idee mai bine si mai uniform.

- Dupa 3000 de ture tot mai tacane dar mai rar.

Un alt simptom ce am uitat sa il mentionez:

Cand ies din parcare si motorul are 1000-1500 de ture (relativ constant),tacane, daca o turez putin mai mult dispare.

Asa facea inainte si la rece si la cald, acum face doar la cald.

Ca o curiozitate:

Motorul meu trage mai bine cu aerul conditionat pornit decat atunci cand e oprit.

Edited by LEONIDAS

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Leo.....Ai incercat macar o data sa pui ulei 2T in motorina? Eu de cand folosesc, am "uitat" ca e diesel.... :headbang:

Edited by avx
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am incercat si nu am simtit nicio diferenta. Ultima data am pus 250 ml la vreo 20l de motorina; nu mai facusem plinul si am zis sa scap de bidonul din portbagaj si tot nu am simtit nimic sau poate nu am fost eu atent.

Dar pana atunci am folosit de 3 ori la un plin cate 250ml/jumatate de bidonas.

Edited by LEONIDAS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Abia dupa 2-3 plinuri incepe sa se simta diferenta si sa toarca altfel motorul.Oricum rau nu are ce sa ii faca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Just! Important este sa-l folosesti cateva plinuri si vei sesiza diferenta....

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am gasit un service cu un tester bun, din pacate 'testatorul'' nu prea..

Vreau sa fac un test la motor,injectie, parametri functionare etc. si as dori sa stiu ce teste trebuie facute si cum (poate in mers), daca exista anumite particularitati de care trebuie tinut cont.

A, si relantiul la 1.9dci la cat trebuie sa stea?

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine sta undeva la 700 rpm

Poti cauta de erori si masura debitmetrul,presiunea turbinei,temperatura lichidului de racire,erori de Abs,Airbag.Prea multe informatii nu ofera calculatorul montat pe s/v40 1.9D.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Legat de ceva corectii injectoare sau presiune pompa de injectie cum am vazut la alte masini, nu se poate?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred sau poate nu am vazut eu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anul trecut, la sfatul unor  mecanici, am schimbat regulatorul de presiune de pe pompa de injectie.

Dupa ce l-am cumparat nou nout si nu am vazut absolut nicio schimbare, nici in bine nici in rau, m-am linistit total si am lasat-o balta.

Anul asta: Dupa un un drum mai lung ajung acasa, cand sa opresc motorul incepe sa huruie ceva pe la curea de accesorii. Huruia asa rau ca am crezut ca s-au dus rulmentii la alternator. 

A doua zi comand cureaua, rola alternator, rola fixa si intinzatoare; trimit pe cineva cu masina la un service. Cand sa plece cu masina, liniste nu se mai auzea nimic, in fine se duce la service si gaseste doar rola fixa defecta. Ok, imi zic ca am scapat ieftin si returnez celelalte piese.

La cateva zile incepe sa  huruie din nou, dupa care zgomotul inceteaza. Comand din nou piesele + fulia la vibrochen si ma duc la alt service. Da jos curea de accesorii, invarte de toate rolele, niciun zgomot, ne uitam mai bine si vedem, adica eu, ca rola de la alternator are un joc pe ax, adica puteai sa o apropii sau sa departezi de alternator aprox 2mm, dar nu era blocata.

Pentru linistea mea am schimbat tot si daca eram "setat" pe reparat masina (ca sa revin la topic) am zis sa iau si un injector sa vad ce se intampla..

Schimb al doilea injector de la distributie care mi se parea mie ca bate, dupa ce am facut mai multe teste cu surubelnita, (se ia o surubelnita mare se pune pe fiecare injector si se aculta cu urechea) in ideea ca daca nu se modifica nimic, injectorul schimbat il pun in locul primului injector de la distributie care dadea prea putin pe retur.

Dupa ce il schimb, bucurie mare, nu mai batea motorul la rece.

Rezultatul testului cu seringi dupa schimbarea injectorului. Seringile sunt asezate invers pe motor. Seringa cu cea mai putina motorina corespunde primului injector de la distributie.

2089982976.thumb.JPG.e9b33341f1e6123c150

Incantat de rezultat mai iau un injector sa il schimb si pe cel care dadea prea putina motorina pe retur. 

Dupa ce il schimb vad ca bate incontinu, si la rece si la cald si in turatii. Fac vreo 300 km cu el gandindu-ma ca poate e stat si si-o mai da drumul. Nimic!

Zic sa mai fac o incercare si il schimb din nou cu altul.

Zis si facut, il schimb,  pornesc motorul si astept putin, nu se auzea nicio bataie, motorul mergea silentios. Plec sa il testez si in mers, nu se mai auzea tacanit in turatii era ok, mergea cum trebuie.

Ajung cu masina acasa, nu opresc motorul, ascult si.....dezamagire maxima, injectorul asta bate la cald, la relanti.

Fac testul cu seringile si constat ca injectorul da prea multa motorina pe retur.

006012416.thumb.JPG.069c0b569a4f9a5a3b3d

 

Nu am mai avut chef si rabdare sa mai schimb ceva si l-am lasat asa.

Ce s-a modificat dupa ce am schimbat cele doua injectoare:

- a scazut consumul

- nu mai bate la rece

- bate la cald

- accelereaza constant, rotund fara tacaneli in 99% din cazuri.

Ce am mai constat nu doar de acum, ci si dinainte sa schimb vreun un injector si nu am explicatie, este ca motorul meu trage mai bine pe ploaie, mai exact cand incepe sa ploua si cand am aerul conditionat pornit.

In poza de mai jos sunt cele 2 injectoare schimbate. Cel curat este cel care batea la rece.

2099682304.thumb.JPG.9ebec7ad5b5c322a458

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now