toni14

probleme sistem franare

18 posts in this topic

Buna ziua! Am un volvo s40 din 2003, cutie automata. Ieri cand am vrut sa ies din parcare mi s-a defectat sistemul de franare. Am pornit motorul, frana apasata. Am bagat schimbatorul in pozitia D ca sa pornesc inainte si s-a auzit un zgomot ciudat si frana s-a facut moale de tot. M-am riscat si am pornit si am pus frana si abia daca mai tinea. Am verificat lichidul de frana si nu am observat scurgeri. Am mai bagat lichid de frana si am apasat pedala de cateva ori. Nu se pierdea deloc lichid. Frana este moale si cu motorul pornit si cu el oprit. Stiti cumva ce ar putea sa aibe? Acum am demontat pompa de frana pentru a schimba garniturile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

o placuta de frana este uzata la maxim

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Nu cred. Am schimbat acum 2 luni toate placutele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incearca sa aerisesti tota instalatia. Daca nici atunci nu se intareste pedala inseamna ca este rulmentul de presiune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incearca sa aerisesti tota instalatia. Daca nici atunci nu se intareste pedala inseamna ca este rulmentul de presiune.

Esti sigur? Rulmentul de presiune se afla cumva in convertizorul cutiei automate?

Si chiar daca ar fi manuala si s-ar duce rulmentul de presiune, masina ramane fara ambreiaj, nu fara frane. Furtunul care alimenteaza ambreiajul este intotdeauna mai sus in vas, tocmai din aceasta cauza, adica la o defectiune a ambreiajului, sa nu fie afectata frana

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esti sigur? Rulmentul de presiune se afla cumva in convertizorul cutiei automate?

Si chiar daca ar fi manuala si s-ar duce rulmentul de presiune, masina ramane fara ambreiaj, nu fara frane. Furtunul care alimenteaza ambreiajul este intotdeauna mai sus in vas, tocmai din aceasta cauza, adica la o defectiune a ambreiajului, sa nu fie afectata frana

Rulmentul de presiune iti afecteaza si ambreajul si franele.

Sistemul de franare mai poate fi afectat si de modulul ABS.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prietene, vorbim de 2 sisteme complet diferite si separate, care au un bazin comun. Ce mai au in comun cele 2 sisteme in afara de bazin si o parte din lichid?

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa e, eu am pierdut o data lichid de frana si primul lucru care s-a manifestat a fost imposibilitatea de a schimba vitezele. Frana inca mai mergea. A fost vorba de un banal furtunas si s-a rezolvat repede la service.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rulmentul de presiune iti afecteaza si ambreajul si franele.

Sistemul de franare mai poate fi afectat si de modulul ABS.

fratilor voi va auziti cand spuneti asemenea prostii? rulmentul de presiune afecteaza ambriajul si franele? adica daca iti dai cu ciocanu peste un deget iti pierzi vederea ....? c-am asta-i legatura intre ele....

Edited by cipilika
3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, si daca rupi picioarele unui purice, acesta nu mai aude.

@tony14: ia frumusel toata masina de jur imprejur, da jos toate rotile si uita-te la etrieri si la furtune. Apoi uita-te in sus spre pompa de ABS si ia-o inapoi spre pedala si verifica tot, inclusiv amplificatorul de franare la care s-ar putea sa se fi stricat tulumba neagra.

Apoi schimbi si garniturile de la pompa centrala.

Succes !

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

fratilor voi va auziti cand spuneti asemenea prostii? rulmentul de presiune afecteaza ambriajul si franele? adica daca iti dai cu ciocanu peste un deget iti pierzi vederea ....? c-am asta-i legatura intre ele....

Hmm da m-am exprimat eu gresit, ziceam de rulment de presiune dar ma gandeam la tulumba de la servo frana, adica cea care baga presiune in instalatie.

unitate-servo-frana.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am vazut masina cu probleme la oala de la servofrana si la fel, era pedala moale si prindea mai bine frana de mana de cat frana la apasarea pedalei.

Are o membrana in interior care mai cedeaza...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rulmentul de presiune iti afecteaza si ambreajul si franele.

Hmm da m-am exprimat eu gresit, ziceam de rulment de presiune dar ma gandeam la tulumba de la servo frana, adica cea care baga presiune in instalatie.

Te gandeai, insa tot nu te gandeai bine, ca tulumba de servo, nu afecteaza in nici un fel ambreiajul! Poti sa o dai jos de tot, sa o arunci la gunoi, ca ambreiajul ramane fix la fel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te gandeai, insa tot nu te gandeai bine, ca tulumba de servo, nu afecteaza in nici un fel ambreiajul! Poti sa o dai jos de tot, sa o arunci la gunoi, ca ambreiajul ramane fix la fel

O afecteaza ca foloseste acelasi vas cu lichid pentru frana si ambreiaj ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

O afecteaza ca foloseste acelasi vas cu lichid pentru frana si ambreiaj ;)

Eu zic sa incerci sa te abtii, ca visezi cai verzi pe pereti. Tulumba de servo, nu are nici un vas de lichid. Pe ea este montata pompa de frana, care are un vas de lichid. Tulumba de servo se poate scoate de pe masina si se poate folosi frana ca la Dacia veche, fara servo frana. Bag de seama ca nu sti nici piesele masinii si cum sunt prinse intre ele, insa iti dai cu parerea!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! am si eu o problema cu franele. Am schimbat placutele de frana pe spate, am fost la service si am schimbat lichidul de frana si aerisit instalatia cu un sistem automat al lor de aerisire frane. problema este ca dupa toata nebunia asta masina nu mai are frana ca innainte, pedala este moale si prinde jos de tot aproape. de la service mi s-a spus ca este din cauza la discuri si o sa isi revina dupa 50 de km. Stiti cumva care ar fi cauza?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cauza este cea mentionata la service, mergi putin cu ea si ar trebui sa-si revina.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now