Cristi Muresan

problema la etriere frana

27 posts in this topic

Am si eu o intrebare . In ce masura se uzeaza ghidajele la etrier si/etrierul ? (Prin ghidaje ma refer la acele 2 suruburi care le desfaci sa poti schimba placutele de frana )

Prin uzura ma refer la un joc care apare si un sunet ingrozitor mai ales pe spate

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu o intrebare . In ce masura se uzeaza ghidajele la etrier si/etrierul ? (Prin ghidaje ma refer la acele 2 suruburi care le desfaci sa poti schimba placutele de frana )

Prin uzura ma refer la un joc care apare si un sunet ingrozitor mai ales pe spate

E recomandat si e "good practice" ca la fiecare schimbare de placute daca tot desfaci etrierul sa se verifice burdufele de cauciuc si sa se greseze cu vaselina speciala acele ghidaje.

Uzura rezulta din mizerie\nisip\apa care patrunde la ele daca burdufele sunt deteriorate si lipsa vaselinei. Chiar daca burdufele sunt intregi o re-gresare e bine venita, vaselina aia are o viata in temperaturile alea si anii care trec.

4 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc mult roberto de info ... am sa vad luni cat joc au ... pe spate cred ca e vremea sa fie schimbate

Share this post


Link to post
Share on other sites

E boala la mai multe modele, nu numai la Volvo treaba cu culisele de la etrieri.

O solutie e sa faci doua mici santuri pe ele si apoi sa pui oringuri si scapi pentru o perioada de zgomote.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si totusi culisantele se uzeaza sau mananca si din etrier ... as cumpara culisante noi

Share this post


Link to post
Share on other sites

deci in cazul meu sa uzat suportul etrierului si joca placuta ... in concluzie masina mea = caruta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am patit si eu la fel. Voi cumpara un etrier sh. Problema e acea sarma care e blocata si acum practic exista un contact intre placuta si disc frana spate. Aud un fel de harsait cand merg incet si cu geamul deschis.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe spate la frana la v70 intre placute si acel suport exista vreo piesa ? Mam uitat pe volvopartswebstore si nu apare nimica dar e ciudat ca are mai mult de jumatate de cm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema sa rezolvat schimband suportul etrier si placute noi ate acum e liniste totala :D

Ps am reparat si frana de mana care este awsome:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum anume ai reparat la frana de mana si cum?

Sent from SGS3 on JellyBean 4.3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Povestea cu frana de mana : sabotii erau uzati si a fost stransa piulita la maxim ... cand am schimbat prima oara sabotii am decis sa tai putin cu flexul caci nu intra discul (erau placute low cost si am crezut ca nu erau facute bine ) dupa montare nu prindea si am sesizat ca e stransa maxim ... cand am vrut sa o mai strang ... au trecut 2 anii si am cumparat saboti si i-am montat corect :D

Si daca tot am schimbat placute + acel suport de etrier am desfacut si discul .

Ca sa se inteleaga problema cu zgomotul nu era de la culisante ,nici arcuri (le-am folosit pe cele vechi) nici de la frana de mana arcurile lor erau oke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut vreau sa va intreb care ar fi solutia sa scot sarma din etrierul de pe spate ... sarma e intepenita in gaurica de sus si am incercat cu surubelnita si cu patentu si na iesit ... merge incalzit ? Etrier am de schimb dar sarma nu :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca iese dintr-o parte, o misti stanga-dreapta, sa sara calamina si mizeria de pe ea. Daca nu iese de loc, dai cu WD40, sau lichid de frana (cu seringa) si faci parghie cu surubelnita. Trebuie sa iasa

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si daca sarma se rupe in gaura? Si eu am aceasi problema cu sarma. E blocata si nu impinge placuta prea bine spre disc. Plus ca cei de la service mi-au zic ca nu pot trage de ea ptr ca risca sa o rupa in etrier si apoi nu mai poate sa o scoata.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si daca sarma se rupe in gaura? Si eu am aceasi problema cu sarma. E blocata si nu impinge placuta prea bine spre disc. Plus ca cei de la service mi-au zic ca nu pot trage de ea ptr ca risca sa o rupa in etrier si apoi nu mai poate sa o scoata.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ioane, sarma aia este otelita si nu se rupe asa usor. In alta ordine de idei, sarma aia nu impinge placuta, ci doar tine etrierul fix, sa nu zdrangane. Daca nu o mai pui, frana se comporta la fel, doar ca o sa ai clopotei la roti :D. Cum am spus si mai sus, WD40 sau lichid de frana si rabdare. Eventual se poate da cu 1-2 zile inainte de a desface, la un interval de 2-3 ore, pentru a avea timp sa actioneze cum trebuie, in cazul in care sunt foarte blocate

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si daca se rupe. Asta mi-au spus de la service ca e fisurata si se rupe. Nu pot trage de ea. au bagat surubelnita au incercat apoi au spus ca nu mai trag de ea ca risca sa se rupa in etrier. Ce pot face daca trag si se rupe? Se poate scoate din gaura aia? E musai sa cumpar alt etrier ori pot gasi doar sarmele?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sarma se gaseste, sau cel putin am vazut pe scandix, la vanzare. Dai cu spray, bati usor cu ciocanul in ea, astepti, apoi dai cu spray, faci pargie cu curubelnita, mai fumezi o tigara si reiei operatiunea! Pana la urma trebuie sa iasa, cu rabdare. Daca se rupe si nu o poti scoate, cred ca este o problema, pt ca nu cred ca o poti scoate cu bormasina, etrierul avand un aliaj mai moale decta sarma si cel mai probabil, spiralul va manca din etrier si nu din sarma

Edited by paunionutz
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok. Am sa incerc. La noi nu gasesc sarme etrier?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Multumesc ptr sfat.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Si daca se rupe. Asta mi-au spus de la service ca e fisurata si se rupe. Nu pot trage de ea. au bagat surubelnita au incercat apoi au spus ca nu mai trag de ea ca risca sa se rupa in etrier. Ce pot face daca trag si se rupe? Se poate scoate din gaura aia? E musai sa cumpar alt etrier ori pot gasi doar sarmele?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Daca se rupe, cu rabdare si cu o bormasina si spiral adecvat se poate scoate bucata ramasa in etrier.

Dar, din ceea ce eu am vazut pana acum, nu sarma respectiva rugineste (asa cum a spus Ionut - este otelita) cu gaura se umple de mizerii. Folositi orice spray de curatat si trageti cu nadejde. Dupa ce se scoate sarma si se realizeaza operatile necesare la etrier, recomandat este sa curartati si acele gaurele, inainte de a momta la loc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke la mine sa rezolvat problema cu wd40 dat cu 2 zile inainte ... nu am reusit .. si nu incercasem prea tare . si astazi avand 2 etriere like new si doar o sarma de-a lor .. am chinuit sarmele cu patentul si wd40 una a iesit indoita si cealalta era mai putin intepenita si a iesit numai buna de pus pe noul etrier .

ps. am facut test de frane si pe fata am aproape aceasi forta ca pe fata adica 2600 kg/newton ceva si pe spate 2200 ??? oare sa se fi asezat mai bine placutele pe spate si pe fata inca nu ? placutele le-am schimbat inainte de nationala si le-am fugarit tgm-transfagarasan-voineasa-tgm-bistrita si inapoi la tgm .... vreo 400 km banuiesc ...

si inca o intrebare cei de la itp mi-au spus ca e oke o diferenta intre franele din fata de 9% pe spate e de 5% (legal ca sa treci itp e sub 30%)

in rest o seara placuta va doresc si ionut sper sa rezolvi cu etrierii

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok. Am sa incerc. La noi nu gasesc sarme etrier?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Multumesc ptr sfat.

Sent from my iPhone using Tapatalk

PN: 30666833 si conform calculatorului lui Alex este undeva la 50-55 lei

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara , am o intrebare v-ati confruntat cu blocarea etrierului fata ? (freaca discul in mers) si dupa 20 km incepe sa miroasa , lichid de frana schimbat acum 10k (in septembrie), cand au fost schimbate si placutele de frana si etrierele spate .

Eu nu m-am confruntat cu asa ceva niciodata ! Toate au fost schimbate in service (de obicei le schimbam eu) ultima oara cand am schimbat placutele , etrierul avea cauciucul la locul lui si l-am tras sa verific pistonul si era curat .

Nu pierde lichid de frana , frana merge oke ... parca cu putin fade dupa "manopera in service" dar nu imi dau seama exact (cu 2 masinii care franeaza diferit)

Aaa masina a fost pusa si pe stand de frane si frana bine , si avea diferenta dr stg 8% fata , 5% spate(asta in septembrie)

Asa de prima intentie sambata desface un amic etrierul , il impinge maxim si apoi greseaza culisantele . Orice sfat e bine venit !

Edited by Cristi Muresan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dă jos șuruburile de ghidaj, curață-le bine, lubrefiază-le și vezi ce se întâmplă.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

multumesc Heim :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now