dalin1970

Probleme suport motor

13 posts in this topic

Buna seara.

La momentul de fata ma confrunt cu o problema (nu stiu cat de serioasa in functionarea masinii) la suportul de motor de pe partea dreapta, partea dinspre distributie. Inainte de Nationala Volvo am schimbat distributia, la service, care printre altele mi-au spus ca mai trebuie schimbate si intinzatorul la cureaua de auxiliare cat si suportul de motor pe partea respectiva. Asa ca zilele astea le-am cumparat, rola intinzatoare noua nouta, INA si suportul de la Cipilika, in stare super ok, deci piesele fara probleme, asa ca azi am purces la inlocuirea acestora cat si a curelei de auxiliare. Si surpriza, am constatat ca la 2 din suruburile de prindere ale suportului motor, cele de pe laterale (are 3), filetele din corpul blocului motor sunt praf, la demontare mi-au scos numai spire si pilitura de Al, iar la montare n-au mai prins nici cu slujbe. Montarea si demontarea am facut-o cu motorul rece, nu au existat diferente de temperaturi intre cele 2 operatii. In concluzie, berbecul de mecanic care mi-a schimbat distributia cred ca a demontat/montat suportul de motor cu ranga de mi-a lasat 2 din 3 gauri in corpul motorului fara filete.

Acum, ca si solutii de remediere a situatiei create de berbecul mai sus amintit, ar fi:

- sa rectific cele 2 gauri cu tarod M12, pas normal (normal este filet M10 cu pas marunt), sa gasesc 2 suruburi pe masura, dar aceasta solutie impune si largirea corespunzatoare a gaurilor din suportul de motor, iar materialul pare destul de otelit si de grosime mare (vreo 20-25 mm), lucru ce nu-l pot face cu o bormasina ci trebuie o masina de gaurit cu banc.

- sa largesc cele 2 gauri la un diametru de 12 mm, le dau un filet, si sa pun 2 prezoane, cu diametrul de 10mm si filet M10 la partea superioara, care sa iasa prin suportul de motor, sa-l pot prinde cu piulite. Problemele care se ridica aici ar fi daca pot monta suportul in plan vertical, adica sa intre atat pe cele 2 prezoane cat si in lacasul de pe partea opusa, pe aripa, si cu ce solutie de lipit as putea rigidiza cele 2 prezoane in blocul motor? Diferenta intre prezon si gaura ar fi de 2 mm pe diametru, spatiu suficient, cred, sa pot pune o solutie de lipit, iar filetul din gaura ar ajuta la rigidizarea solutiei de lipit. Ca si solutie de lipit ar fi Bison pentru metal, bi-component (are o culoare gri), dar nu stiu cum se comporta in timp la variatiile de temperatura din blocul motorului. Sau poate ca ar fi alta solutie de lipit mai ok?

In speranta ca nu v-am plictisit cu problema mea, rog colegii si prietenii acestui forum sa vina in ajutorul meu cu o solutie, o varianta sau un sfat tehnic pentru rezolvarea problemei expuse. Masina este VOLVO S40, af. 2000, 1.6i, 16 valve, benzinar, tip motor B4164S2.

Va multumesc si va urez o seara buna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Solutia cea mai putin complicata, cred ca este cea cu largirea gaurilor si alte filete. Suportul motor poti sa-l duci la un strungar sa mareasca gaurile, ca nu cred ca o sa coste mai mult de 30 de lei.

Daca alegi varianta prezoanelor poti folosi asa ceva pentru clocare http://autoscan.allshops.ro/produs/8635784/SOLUTIE+BLOCAT+SURUBURI+PERMANENT+50ML.html.

Din pacate nu ma pot pronunta despre varianta prezoanelor, pentru ca nu am idee care este spatiul de lucru acolo si daca ai loc sa pui tamponul la loc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

Si eu as merge tot pe largirea gaurilor si alte filete cu alte suruburi, daca materialul si grosimea acestuia permite.

Ceva de genul am pățit si eu la o alta masina si la fel am procedat si tine si in ziua de azi.

Sent from SGS3 on JellyBean 4.3

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca te hotarasti sa largesti gaurile in blocul motor si sa nu te chinuii iti recomad o mandrina pentru bormasina la 90 de grade...se gasesc destul de usor...

post-206-0-47323700-1411333565_thumb.jpg

Edited by ramiro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vorbesti de alea trei suruburi care tin suportul motor (se duc din cauza prostiei omenesti; le monteaza si baga stranb surubul la desfacere vine cu filet cu tot)

poti pune frezon

de 12 (e cel mai bine )

se mai poate face frezon din surub de 12 la inceput si conrinuat (strungiy )la 10 dupa ce iese din al

asta ajunge in partea de fier

si gata:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Conform desenului atasat, se pare ca suportul de motor se prinde de un suport intermediar care face legatura cu blocul motor. In acest caz, prin intermediul colegului Cipilika care are pe stoc acel suport intermediar, situatia este rezolvat. Deocamdata nu stiu daca pentru inlocuirea suportului intermediar trebuie demontata si distributia, mai trebuie sa sap...sau poate stie careva care a mai montat/demontat.

Va multumesc pentru ajutor. Am sa revin cu remedierea problemei, poate este de folos si pentru alti colegi.post-70-0-87874800-1411453925_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie sa te interesezi daca acel suport intermediar are si filet sau sunt doar gauri oarbe! Dar cred ca Cipilika te poate lamuri

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ultimul mecanic la care am fost mi-a atras atentia asupra suportului motor din imagini. Desi nu prezinta nicio urma de ulei, mi-a arătat cum partea lui de cauciuc care preia vibratiile de la motor, se sprijină direct pe caroseria masinii, explicandu-se astfel vibratiile pe care le resimt de foarte mult timp. Abia astept sa-l schimb.

WP_20170121_12_05_01_Pro.thumb.jpg.c400b

WP_20170121_12_04_08_Pro.thumb.jpg.504ed

WP_20170121_12_03_55_Pro.thumb.jpg.18f49

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa nu dau banii degeaba, avand in vedere ca este si scump, am tras jumatate de centimetru de motor in sus, pentru a nu mai atinge tamponul caroseria si mai bine de jumatate din vibratii au disparut. Prin urmare, o parte din vibratii erau cauzate de acest tampon.

WP_20170207_16_22_40_Pro.thumb.jpg.fe8ee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă și 150 de lei e scump...

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, Midnight Caller said:

Dacă și 150 de lei e scump...

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

De ce papuci oare am retinut eu ca este peste 500 de lei ...

Trebuie sa cer o oferta :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

E 500 OEM. Găsești și First Line și dacă te tine 2 ani tot ieși mai ieftin :))

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortune line nu First line :P

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now