prely

eroare "engine system service required"

46 posts in this topic

Salutări tuturor! Vă solicit ajutorul în rezolvarea problemei cu mesajul din titlu. Acesta a aparut in timpul unei depasiri si parea ca nu mai vrea sa tragă , nu sărea de 2500 rpm, sau pe aproape. A dispărut când am apăsat tasta "read" de pe manetă, dar tot nu avea putere. Acasă am scanat cu o jucărie elm327 si au aparut erorile de mai jos. La repornire, totul era ok, la fel ca înainte. Despre ce poate fi vorba? Știu că trebuie să ajung la Bogdan pt o diagnoză profesionala...

Fault log report generated by Torque for Android

=================================================

Vehicle VIN: YV1MS755182406274

Vehicle Manufacturer: Volvo

Vehicle Calibration ID: 0031219555 AA

Current Fault Log

------------------

ECU reports no current faults

Pending Fault Log

------------------

P242F: Unknown code - More information may be available on the web

P2452: Diesel Particulate Filter Differential Pressure Sensor Circuit

Historic Fault Log

------------------

ECU reports no historic faults

Other discovered fault codes

(possibly pending, current or manufacturer specific)

----------------------------------------------------

P0002: Unknown code - More information may be available on the web

P0089: Suction control valve stuck

Share this post


Link to post
Share on other sites

P2452: Diesel Particulate Filter Differential Pressure Sensor Circuit

Cred ca asta iti raspunde la intrebare. DPF infundat!

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru promptitudine! Să fie doar atât? Nu că n-ar fi suficient...și n-am decât 50000 km reali la bord.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai citit pe forum, DPF-ul se infuda cand mergi mult in oras. In mod normal se colmateaza pe la 120000 de km. Mergi la Bogdan sa faca o regenerare la DPF si probabil ca scapi doar cu atat, daca masina are doar 50000 km

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci mult! Cu siguranță așa voi face! L-aș deranja și azi, dacă este available...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci mult! Cu siguranță așa voi face! L-aș deranja și azi, dacă este available...

Duminica nu este availabe :D

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

In acest caz, îi voi lăsa un mesaj, pentru o programare. Mă gândesc dacă iau mâine mașina la muncă. O duminică plăcută!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai sunt ceva pareri vis-a-vis de "engine system service required" si eventual "Fault log report generated by Torque for Android"? Ciudat este ca mesajul apare doar la accelerare brusca si dispare in 3 secunde. In momentul aparitiei mesajului, se simte o scadere de putere semnificativa, apoi totul este OK. Cand spun ca mesajul dispare, ma refer la faptul ca dispare si din memoria calculatorului, adica nu-l gasesc apasand pe tasta "read". Azi s-a comportat normal, dar e drept ca nici n-am avut unde sa-i dau viteza...(Iuliu Maniu). Astept un semn de la Bogdan privind o programare pentru diagnoza profesionala, dar pana atunci poate mai impartasiti si din experientele voastre... Va multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca o poti tura du-o la 4000 rpm si asa va intra fortat in regenerare si fa un drum de 30 - 45 de minute dar undeva in afara, macar pana ajungi sa rezolvi la Bogdan, scrie apoi si cum si ce ai rezolvat ca se pare ca e boala grea la 1,6d cu Dpf. Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este de 2 motorul in cauza

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atunci e si mai grea :))

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verifica si uleiul sa nu fie crescut nivelul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca am rezolvat problema. Cel putin teoretic, nu exista nicio legatura intre erorile gasite si rezolvarea propriu zisa. Adica, la service, au constatat foarte multe bule de aer pe conducta transparenta care iese din filtrul de motorina. Am hotarat sa schimbam filtrul si iar probe de viteza. Rezultat pozitiv, masina alearga de rupe pamantul. Si ce este interesant, erorile au disparut! Mai astept sa vad cum se comporta zilele astea si veti afla daca sunt pe deplin multumit. Astept pareri!

S-ar putea sa fie important, filtrul nou este Mahle, cel vechi, Clean....

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Clean?!

Si mai e o problema, nu stiu daca ti-a zis-o mecanicul: uita de app-uri de diagnoza pentru smartphone. O fi el smart, dar e totusi un phone.

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici n-am insinuat ca ma bazez pe aplicatiile unui smartphone. A fost o simpla curiozitate si inca este, atat timp cat diagnoza a corespuns in totalitate cu o super scula dedicata volvo. Fara nicio retinere recomand sculele profesionale si profesionestii, cu amendamentul ca te poti juca si cu un smart.phone... Ramane totusi ca tema de studiu legatura ciudata, pentru mine cel putin, intre erorile gasite si rezolvarea problemei....So long!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totusi daca as fi in locul tau as sta cu ochii pe ulei ! Asta fiind regula generala citind problemele care pot sa apara datorita dpf-ului

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti-a masurat presiunea in dpf?

Din ce am inteles initial, erorile tale erau legate de DPF (una, cel putin).

E important asta, ca sa poti monitoriza problema cu DPF. Alaturi de nivelul de ulei din baie, bineinteles.

Tine-ne "updatați".

Edited by serge
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intradevar, primele doua erori indicau functionare anormala in DPF. Motiv pentru care, prima data Bogdan a masurat cam tot ce tine de acesta: presiune, acumulare cenusa, etc. Uleiul este in limite normale, a scazut nesemnificativ in ultimele 6 luni de cand am facut schimbul. Si da, sunt cu ochii pe toate aceste aspecte, fiindca a ramas totusi un mister...Keep in touch!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aa, pai zi si tu asa, ca ai fost la Bogdan... Atunci e ok. :)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu ma refeream sa nu creasca nivelul .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uleiul este in limite normale, a scazut nesemnificativ in ultimele 6 luni de cand am facut schimbul. Am zis!

Share this post


Link to post
Share on other sites

spuneam de dragul faptului ca nu a fost mentionat ... si poate citeste altcineva

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, am parte de acelasi mesaj in bord. Pus Vida-Dice, initial 4 erori:

1 ECM-2A40 Protectie speciala-Semnal prea mare

2 ADM-0002 Senzor nivel aditiv-Semnal defectuos

3 ECM-Modul de dozaj aditiv(ADM) Valoare necunoscuta

4 CCM-0020 Buton de "functie" Activat prea mult timp

Dupa o verificare a motoraselor climei(recalibrare) si verificare nivel aditiv 14/15, am ramas cu erorile 1 si 2. In ceea ce priveste ADM-0002 maine verific/curat contactele, alte variante oferite de program ar fi: Circuit deschis sau scurt circuit pe cablul de semnal, senzor defect, rezervor aditiv defect;

In cazul ECM-2A40 ca variante ar fi: Filtru particule blocat sau senzor de presiune defect.

Presupun ca va trebui sa verific contactul si senzorul(ma voi rezuma la a curata), presiunea in filtru la relanti fiind de 7hPa ( schimbat OEM acum cateva luni); Voi face de asemenea o verificare din parametri cu motorul pornit a senzorului de presiune, eventual revin cu valori.

Precizez ca masina merge normal, singurul lucru mai special chiar inaintea erorilor, a fost o ora bara la bara(multumesc Barcelona) urmate de 3 ore de autostrada.

Intrebarea mea: ar trebui sa mai fiu atent la alte lucruri, sau mai pot verifica altfel erorile respective ? 

Atasez cateva imagini cu erorile in discutie.

Multumesc

DSC_1304.JPG

DSC_1302.JPG

DSC_1314.JPG

DSC_1315.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin cu informatii: am curatat contactele, sters erorile, fara succes(au revenit).

Remarcasem in "simptomele" oferite de Vida -"Intretinere programata administrativa" in consecinta am reinitializat nivelul de aditiv, calculatorul a "vazut ca nivelul e ok" iar eroarea din bord a disparut instantaneu. O fuga de vreo 15 minute, pornit/ oprit de  3 ori, totul e ok momentan, sper definitiv.

Ciudat e ca verificasem nivelul de aditiv, aparent nu a fost suficient, fiind necesara reinitializarea.

O alta anomalie prezenta in timpul in care ma "jucam" cu Vida a fost aparitia semnalului ABS in bord(nu e prima data), dar care dispare in momentul in care inchid Vida.

Sper ca postarea  poate ajuta pe cineva, pana la o noua "aventura" cu Volvo, la cat mai multi kilometri in siguranta.

DSC_1317.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postez tot aici chiar daca nu mai am nici un mesaj de eroare, dar presupun ca e un simptom a ceea ce s-a intamplat anterior.

La acceleratie, pornire de pe loc, consumul instant afisat pe bord urca intre 20 si 40 la suta, prima si a doua treapta, ca apoi sa se "stabilizeze" putin in treptele superioare spre 12- 20 la suta. Impresia este ca are o fluctuatie mult mai mare in afisaj, si parca un timp de raspuns al consumului mai mare in urma accelerarii, motor rece sau cald.

Nu stiu daca e doar o impresie indusa dar parca e si o usoara lipsa de putere.

In mod normal consumul mixt este de 6,5 iar acum consumul urca la 8-9 pe la 100 km/h treapta a 4, la un nivel stabil de accelerare.

Singurul lucru pe care l-am observat a fost senzorul de presiune DPF, care la ralenti ar trebui sa fie intre 3 si 20 hPa, iar al meu arata acum 1 sau 2.(urca in valoare la acceleratie dar apoi coboara sub 3). Am verificat vizual senzorul, furtunasele, par ok. Precizez ca a fost schimbat cam acum un an.

In prima instanta am avut un  ECM-2A40 Protectie speciala-Semnal prea mare, care a fost resetat si nu a mai aparut.

1 influenteaza acest senzor consumul de carburant? 

2 ce anume as putea verifica inainte de a achizitiona un alt senzor( in cazul in care e cel ce provoaca anomalia)?

3 din ce tab(in vida) pot vedea nivel de incarcare al dpf in grame

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now