Ion Morari

Consum extrem de mare in oras volvo s40 2006 1.6D 109 C.P

52 posts in this topic

Mie nu mi se pare nimic anormal. Consumul instant e relevant si nu prea...

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-ai spus daca ai webasto pe masina...daca ai, atunci este explicabil si consumul si zgomotul care vine din fata de sub capota. La temperaturi scazute, porneste singur. Am spus "daca"...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stilul de condus mi se pare un pic nepotrivit pentru motorul asta...

M-am convins si la mine...Cu turatii in plaja 1400-2000 scot acelasi consum ca si cand ii dau pana la 2600-3000 si schimb acolo...

Ieri si astazi dupa ce am schimbat cureaua si rola de la alternator cu care aveam probleme, mi-a disparut frica de turat calumea si i-am dat un sprint pe autostrada cu plecat de pe loc de pe banda de urgenta si schimbari la 3500-4000, am dus-o pana la 180 kmph si am tinut-o acolo un pic (sa nu ma prinda baietii cu chipiu), s-a comportat exemplar doar ca mi-a ramas consumul instant un pic in jur de 6% la 130 kmph apoi a coborat instantul la 3.5-4% la 130 kmph. Mediu mi-a iesit 4.3%.

Astazi la fel, depasiri cu a 4-a pana la 120 (3500 rpm) sau a 3-a pana la 3000rpm, consum 4.4%.

In oras (Timisoara in zona aglomerata) papa si a mea 6-7% si cand ies la drum intins isi cam face regenerare filtrul de particule...nu ii place motorului asta mersul in oras cu a 1-a, a 2-a si rar a 3-a...a 4-a o vede doar la iesire din Timisoara...

Ar trebui sa vezi ce si cum si cu ambreiajul, dar eu zic ca mergi cu ea un pic "gresit" (mi se pare subturata si atunci consuma mai mult decat daca o turezi si lucreaza turbina cum trebuie...). Incearca sa schimbi la 2400-2500 macar fiecare treapta si spune-mi cum merge atunci :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa cum conduci in filmulet ii condus de babalaci la super consum.Vrei sa testezi de la 2000-2200 bagi piciorul in acceleratie si o duci pan pe la 3500,dupa nu are sens ca nu mai trage.

@Claudiu T; 3.5% consum poate la vale la 130/h.Consuma putin motorul ala dar nu chiar cum o lauzi..Iar cu depasirile alea super turata si consum 4.4% iar pare cam SF. Oricum verifica si consum plin-plin pompa cu ce ai pe bord

Uite un test,care dupa mine este corect si la un motor care consuma fff putin

Edited by thor4ever
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu mi prea cred, sa se poata testa consumul unei masini pe autobahn ... deoarece peste 100 apar foarte multe variabile care modifica drastic consumul ... vant / inclinatie etc .

Un consum similar am si eu cu d5-ul dar daca vine deal sau am vant din fata la 135 salta de la 5 la 7 ... and so on ... am reusit sa scot consum mediu intre 6 -6.7 conducand exact in aceasi maniera (eu vb despre consumul pe bord)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alt never-ending story. :) Cred ca cel mai bine e sa vedem, la pompa, la fiecare plin, cu o simpla regula de 3 simpla. :) Ca mediu controlat doar in laborator obtinem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma refeream ca nu te poti astepta sa consume fix lafel tot timpul :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

In filmuletul postat de

thor4ever la plecarea de pe loc se vede clar, la consumul instant masina nu depaseste consum de 20 % eu cum am mers cu ea la pornire mi-a urcat la 39% intr-un clip si 99% in altul, si asta se intampla la orice pornire de pe loc, consum intre 30 si 99% si nu o calc nu stiu ce, este cineva la care consumul instant la plecare sa arate intre 30% si 99% de fiecare data? Multumesc frumos

Share this post


Link to post
Share on other sites

E normal sa faca asa. Bucura-te de ea si ga consumul de la plin la plin daca vrei ceva exact.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

avand in vedere ca doar in oras este asa mare adica 10%, verificat la pompa (pe bord imi scrie 9.5) in afara orasului scot intre 4.5% si 5%, poate ii ceva cu plecarea de pe loc, prima treapta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, e prea inalta :)))

Iti bati prea mult capul sincer

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca toate arata 30-99 la pornire ... mai ales la rece

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ia mataluta functia aia jos din CB, uita-te mai bine la viteza medie de deplasare sau doar la temperatura exterioara, iar experimentele cu carburantul fa-le la pompa. Sa-mi zici cum vrei de nu-i fi relaxat si linistit cu consumul. Te astept! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu aveam la motorul de 2.0d la plecare 99% pana cand schimbam viteza.Albesti prea repede daca te stresezi prea mult, asa ca fa plinul reseteaza tot si fa plinul dupa un 2-300km in oras si vezi consumul.Oricum acum cu 0-2 grade dimineata o sa ai consum mare.

La fel cand sti ca pleci pe distanta lungi care implica autostrada/DN.La mine se pastra exact 0.8l/100km in minus pe CB.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca te linistete mie mi-a ajuns consumul prin oras la 11.5 pe cb si vara imi era pe la 10 ... o fii de la cauciucuri ... o fi de la vremea rece . Ideea este sa folosesti cb pt consumu instant sa ii prinzi regenerarile . Ch toate ca nu am inteles ai pe masina dpf ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si mie mi a crescut la drum intins chiar pe autostrada,dupa ce se incalzeste motorul.F posibil ca este de la anvelopele de iarna.Dar nu s diferente mari

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca te linistete mie mi-a ajuns consumul prin oras la 11.5 pe cb si vara imi era pe la 10 ... o fii de la cauciucuri ... o fi de la vremea rece . Ideea este sa folosesti cb pt consumu instant sa ii prinzi regenerarile . Ch toate ca nu am inteles ai pe masina dpf ?

da am dpf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca te linistete mie mi-a ajuns consumul prin oras la 11.5 pe cb si vara imi era pe la 10 ... o fii de la cauciucuri ... o fi de la vremea rece . Ideea este sa folosesti cb pt consumu instant sa ii prinzi regenerarile . Ch toate ca nu am inteles ai pe masina dpf ?

Cind temp nu va trece de minus 10 grade (este mai frig pe la tine)vei sta constant pe la 13l prin oras.A fost iarna trecuta mai blinda decit acum 2,3 ierni :smile:

Edited by V50Saphir
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

inca nu stiu dc am consum asa mare 10 L in oras ii mult, eu am impresia ca filtru de particule regenereaza cand are el chef, adica si in oras unde teoretic nu ar trebui sa regenereze din cauza asta mereu imi porneste termostatul, fac 3 km in oras (nu in panta) parchez, opresc motorul si termostatul inca merge.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posibil si de la cauciucurile de iarna ... oricum masina consuma cat ii place ... nu ma plang de consum . cb si minte in sus (dvs. ati observat acest lucru ?)

inca nu stiu dc am consum asa mare 10 L in oras ii mult, eu am impresia ca filtru de particule regenereaza cand are el chef, adica si in oras unde teoretic nu ar trebui sa regenereze din cauza asta mereu imi porneste termostatul, fac 3 km in oras (nu in panta) parchez, opresc motorul si termostatul inca merge.

masina se regenereaza cu prima ocazie cand ii permite (termic) , in functie de incarcare ... da si mie mi se regenereaza tot timpul in oras daca acolo s-a incarcat filtrul ... si o scot la o plimbare pana imi scade consumul = regenerare finalizata .

Incearca o regenerare in mers , verifica inainte nivelul de ulei sa nu fie crescut . apoi cauta o regiune plata si libera si mergi cu masina constant 20-30(motorul incalzit) minute si vezi daca scade consumul (sau daca ai consum mic la 80 km/h spre exemplu 4-5 l/100 km probabil nu se regenereaza)

Edited by Cristi Muresan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oare DPF-ul se poate repara/reconditiona?

Se poate curata, insa este ceva provizoriu, am inteles ca nu tine mai mult de 20000 km. Dar se poate anula definitiv, sau se poate schimba

Share this post


Link to post
Share on other sites

DPF-ul nu se repara, se poate curata (un anumite cazuri si cu risc) sau se inlocuieste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sau se pune nou ca e consumabil :)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now