Jimmys80v

Senzor de temperatura al lichidului de racire motor

20 posts in this topic

Buna,stimati colegi!

Sunt interesat de o localizare a senzorului de temperatura al lichidului de racire motor,la un volvo S-80 2.O T(B-5204 T5) an 2006.

Cu multumiri,Jimmy.Timisoara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este langa termostat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va multumesc.

Am cerut acest ajutor,deoarece ventilatorul de racire al motorului,cupleaza o data cu pornirea motorului. Mentionez,ca indicatorul de caldura al lichidului nu trece de jumatate.Defectul mi-a aparut,dupa o deplasare pe autostrada TM-AR.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posibil sa fie termostatul defect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu are treaba termostatul daca indicatorul se ridica normal si ramane la jumatate. Mai degraba controller-ul ventilatorului este defect, si este problema comuna la platforma P2 (S80-ul tau)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din ce am studiat pe forum,este posibil sa fie si ceea ce spuneti. Nu inteleg, ca o defectare al acestuia sa produca acest efect( la cuplare motor,ventilatorul porneste intr-o treapta inferioara,dupa care trece pe treapta 5.La oprirea motorului,efectul se produce invers-treapa a5-a trece in una inferioara.dupa care, in apox. 15" se opreste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mergi la un tester DE VOLVO (VIDA + DiCE) - poti incerca si la reprezentanta o diagnoza daca nu ai pe nimeni in zona ta, si vezi ce eroare le dau pe tester, apoi revino aici cu eroarea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc,pentru sugestii. O sa revin,cat mai curand cu detalii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu placere si succes ! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totusi inainte de tester ai putea sa dai repejor bara jos si sa verifici mufa care intra pe uscator de la radiatorul de clima . Treaba de 10 min da mie mi-a rezolvat problema

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah, bravo, uite ca mie mi-a scapat asta ! Ventilatorul porneste si daca "simte" presiune prea mare in sistemul de A/C. Poate fi un motiv ! Bravo Cristi !

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

offtopic...NU iti pleaca clima daca ai contact imperfect la senzor inferior,implicit ventilator la max.

Edited by V50Saphir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu cred ca este modulul ventilatorului. Ventilatorul are un plus si un minus permanent si un fir de comanda. Daca s-a dus ceva in el, este foarte probabil sa plece, fara comanda, fiind alimentat continuu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie mi-a pornit maxim din cauza unui contact imperfect . Temporar am rezolvat problema prin scoaterea mufei din ventilator (temporar!) Am verificat ventilatorul la dezmembrari fara sa a-l monta pe masina doar cu mufa in el ... apoi am desfacut bara am scos mufa senzorului de pe presostat si l-am dat cu spray de contact ... l-am pus la loc si gata

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna,colegilor!

Asa cum am promis -tinand cont si de sugestiile voastre-ieri, dupa ce am ajuns acasa,am purces la verificari. Prima verificare am facut-o la senzorul de temperatura,care galvanic mi-a aratat o anumita rezistenta,ceea ce m-a convins ca defectul se datoreaza acestuia.In aceasta dimineata,am reluat procedura si tot asa s-a comportat.Urmeaza sa-l inlocuiesc,dupa care voi reveni cu detalii.

Va doresc,o zi mandra! Jimmy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Senzorul de temperatura ????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum adica ti-a aratat "o anumita rezistenta" ? Normal ca iti arata o anumita rezistenta la O ANUMITA TEMPERATURA, ca e senzor NTC sau PTC, ii variaza rezistivitatea in functie de temperatura. Masoara la rece, la caldut si la motor cald valorile, si vezi daca variaza corespunzator si abia apoi apuca-te de inlocuiri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc,pentru atentionare.

Desigur, acum recunosc ca m-am pripit. Am restudiat principiul de functionare al ETC si o sa merg la o diagnoza.Nu am incredere in ..specialistii de la Volvo -Timisoara,dar..nu am ce face. Va tin la curent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna!

Am revenit,cu noi precizari.Tinand cont de remarcile d-lui Midnight..si Cristi,am cuplat clima observand ca nu raspunde la c-da.Am apelat la un prieten,specialist in clime -de la o alta firma- care a constatat ca..nu mai aveam freon in instalatie. Deci,ca o concluzie, atunci cand presiunea in instalatia de clima este prea mare sau aproape deloc,apare acest deranjament la masina.

Va multumesc tuturor.

Sa auzim,numai de bine.Jimmy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now