zza

fum negru si lipsa putere

45 posts in this topic

Lasa omul sa-exprime bucuria, tu de cate ori ai spus off topic. :P

Sent from my iPad

Share this post


Link to post
Share on other sites

m-am uitat in craci ...sterge te rog postarea ..chiar nu ajuta 2 postari identice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Las-o asa acu'... zicem si noi ca ai accentuat bucuria ;D

5 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

V50 cu motorizare 2.0 diesel fara DPF (euro3)

De circa 2 luni de zile scoate fum negru mult atunci cand accelerez tare, indiferent de treapta de viteza. Am verificat saptamanal uleiul, n-a mancat un gram in ultimii 1500 km.  Consumul de motorina este ok, adica mic. Tobele nu sunt sparte. Motorul merge rotund, nu intrerupe in sarcina, trage bine si linear.

Schimbul de ulei si filtre a fost facut in Octombrie 2014 daca-mi amintesc bine si de atunci a facut circa 8000 km

In afara de o diagnoza, ce anume as mai putea verifica ? 

Multumesc frumos!

Edited by FBogdan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Egr blocat pe deschis ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna idee, o sa verific asta. Merci!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si la mine fuma atunci cand apasam pedala mai tare dar nici nor nu se facea in spate.Fuma constant la pedala apasata tare(depasiri) si a facut de cand am luat o pe toti cei 100mii km.Fuma mai putin cand temperatura scadea sub 10-15gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vita, furtunul pare ok, m-am uitat la el si nu pare spart / fisurat. Ar trebui sa se simta gaze scapate pe acolo.

Ma rog, poate nu m-am uitat eu foarte atent, dar in principiu ar trebui sa aiba intreruperi si pierderi de putere daca e furtunul intercooler fisurat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine nu se auzeau sunete ciudate,nu avea lipsa putere si tragea f bine, consum normal dar fum scotea in orice treapta in afar de viteza 1 si 2.De la 3 in sus la acc brutale scotea fum constant cu accelerarea.Am zis Eu 3 asta este.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa facea si a mea si tot Euro 3 era.Cred ca ''era normal'' la varsta si km ei :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa fac toate, dar la cele cu DPF fumul ramane in filtru. Pana se tureaza turbina si atinge presiunea de lucru pentru turatia respectiva mai ramane ceva motorina nearsa.

Pentru a tura motorul, sistemul de injectie creste cantitatea de motorina injectata in cilindri, in mod ideal cantitatea de aer creste si ea exponential, dar turbina are " o intarziere" si astfel motorina din cilindri arde incomplet si de aici apare fumul la accelerare.                                                

   Acum depinde si de cantitatea de fum, este normala la accelerari bruste, dar nici sa-i lasi pe cei din spate intr-nu nor de fum. Si de asemenea daca fumul persista si in functionare lineara, atunci sunt si alte probleme.

Si  @ thor4ever , e normal ca la temperaturi exterioare mai reduse sa scada cantitatea de fum, numarul de molecule de oxigen pe m3 de aer este mai mare la temperaturi scazute, asta este si rolul IC-ului sa racesca aerul inainte de admisia in motor si astfel arderea este mai completa.

Edited by Dumi81
incomplet
3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un furtun turbo spart face mult ulei , si trece greu neobservat . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am verificat iar furtunul de la intercooler, nu  are fisuri vizibile. Am si strans de el cu motorul pornit si cald, cred c-ar fi trebuit sa aiba o variatie de turatie ceva daca gaura din el se marea cand il strangeam, dar nu a fost asa.

Imi ramane de facut o diagnoza si sa imi desfaca cineva EGR-ul sa vedem ce se intampla acolo.

Va tin la curent cand o rezolv si cum o rezolv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

Am si eu un S40 2.0D MY 2008 cu DPF, si de asemenea imi scoate fum negru incepand cu treapta a 3-a cand o calc tare. Avand DPF nu trebuia ca fumul sa ramana in DPF?

In cazul asta care poate fi problema? tot furtune crapate, sau ceva probleme la DPF (hope not)?

Masina trage la fel de bine, ca si inainte, nu scoate zgomote ciudate, doar ca am remarcat cate o sparcaiala neagra de fum in retrovizoare daca o calc tare si eventual incepand cu turatii mai mici (de la 1600 pana in 2000rpm). La turatii mari nu mai scoate fum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

Am schimbat valva EGR si totul pare ok acum. Mai fumega usor in turatie mare (dupa 3000 rpm), dar se pare ca e doar funinginea ramasa pe evacuare si pare ca se reduce cantitatea de fum dupa fiecare turatie.

EGR-ul e second hand din dezmembrari, dar arata ca nou.

Daca tot a fost masina la service, am profitat si am schimbat si bujiile deoarece 3 din ele nu mai functionau + schimb ulei si filtre. Cost total, manopera + piese ~ 1000 lei. 

Masina merge perfect acum, sunt multumit.

Bafta!

 

Edited by FBogdan

Share this post


Link to post
Share on other sites

StefanV, tot EGR-ul verifica-l si tu, posibil sa mearga curatat si deblocat al tau. La mine nu s-a putut curata, mai fusese curatat o data.

Edited by FBogdan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema: toate bune si frumoase, am iesit pe autostrada Buc - Pitesti sa forjez putin masina  ca sa curat evacuarea si dupa circa 30 km mersi in treapta 4 la 4000-4500 rpm a dat eroare in bord ceva cu motor service (am meniul in italiana) si a intrat in protectie (turatie redusa). 

Am tras pe dreapta, am oprit putin motorul, am repornit si masina merge normal. Am mai turat-o iar la peste 4000 rpm si nu a mai dat eroare. Acum chiar banuiesc un por in furtunul de la intercooler :). Fum tot scoate, insa mult mai putin si doar la turatie mare.

Idei? Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema erau injectoarele, 3 din ele sunt varza (anul trecut doar 2 picau testul mecanic, dar masina mergea foarte bine cu ele asa duse). 

A comandat sotia 4 injectoare Siemens second hand cu garantie 6 luni la 2600 lei cu factura. Eu i-am spus sa astepte sa caut pe la colegii de aici de pe forum dar a uitat si parerea mea e ca a dat cam mult. Oricum,  deconteaza factura pe firma.

Injectoarele au fost testate pe banc si toate sunt ok, domnul unde le-am testat a confirmat ca sunt in parametrii optimi. 

Odata cu demontarea injectoarelor, a fost sesizat ulei baltind in locasul injectorului 3 deci ne-am apucat si de schimbat oringurile+ garniturile de cupru + o solutie Victoe Reintz de etansare + solutie spalat motor + o curatare temeinica a semi-chiulasei si a galeriei de evacuare.

Cost total ~ 1000 euro, incluzand Egr ul schimbat anterior + schimb ulei + filtre si toata manopera aferenta

Bafta!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo sotiei, cum draq sa tina volvoul in parcare pana pierzi tu vremea pe forumuri :D.

Km cati mai multi cu noile injectoare sh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now