SMD

Ambreaj folosit - miros de ars

15 posts in this topic

Am o observat la S40-ul meu din 2001 ca daca o tin din ambreaj mai mult , dar nu exagerat (max 10 - 15 sec) apare un miros de ars. E normal?

Nu am umblat niciodata la ambreaj sau cutie sa verific daca mai are ulei sau e OK. Ambreajul altfel functioneaza f. bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ambreiajul se foloseste DOAR la plecarea de pe loc sau la schimbarea vitezelor. De-aceea exista pedala de frana, ca sa o folosesti. Si frana de mana (eu o folosesc din plin noaptea pentru a nu le scoate ochii celor din spate).

Nu o mai "tine din ambreiaj" pentru ca in cateva zeci de mii ramai fara. Mirosul acela e de ferodou incins/ars, si daca incepe sa miroasa asa nu te mai tine mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am urcat o bordura inalta si am vrut sa o urc incet. Si la motorul meu de 1.6 moare repede daca nu  o tin din ambreaj.

Mirosul m-a facut sa ma gandesc ca poate ii mai trebuie ulei sau altceva...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta am patit-o si eu, si si la mine a mirosit a ars. Tot motor 1.6 (din pacate). Ulei n-are decat in cutie, ambreiajul este mono-disc, uscat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

Vad ca e destul de vechi postul asta insa poate iti mai aduci aminte daca ai descoperit de la ce mirosea incins. Aseara am urcat si eu o bordura inalta cu volanul viraj maxim dreapta ca a parcat un dobitoc aiurea. De obicei urc bordura fara prea multe batai de cap, insa fiind in viraj si tinand-o din ambreiaj si frana sa nu imi scape cu spatele in dobitoc am forjat pana la un 3500-4000 ( tot ca SMD 10-15 sec, hai 20sec) de ture in treapta 1. Ca rezultat un miros destul de puternic de incins. Speram sa fie de la cauciuc  sau de la placutele pe care ma chinui sa le schimb de ceva vreme insa rotile nu erau incinse si nu miroseau. Mirosul era de undeva de sub capota dar nu imi dau seama de unde, parca pe undeva pe la radiator. E prima data cand mi s-a intamplat, ambreiajul nu patineaza. Ce ziceti? E normal ca dupa forja aia sa miroasa a incins? O sa urmaresc sa vad daca mai apare mirosul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E normal stai linistit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Midnight Caller - e si normal dar si nu prea, depinde de cat de uzat este.

@tetupb pe de alta parte vreau sa-ti spun ca eu am fortat masina la un moment dat prin oras si pe urma la mune (fagaras) si mirosea urat, insa aveam ambreaju nou si prin urmare nu am avut si nu am probleme, insa daca il ai de multi km s-ar putea sa fie un mic semn de uzura, dar nesemnificativ poate. cum stai la capitolul pedala de ambreaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

KPAX ce ai vrut sa spui cu intrebarea "cum stai la capitolul pedala de ambreaj".

Eu zic ca bine, nu patineaza ambreiajul iar pedala cred ca e normala, nici tare nici moale, nu tine nici prea sus nici prea jos. La ce te-ai gandit cand m-ai intrebat de pedala?

Share this post


Link to post
Share on other sites

exact la ce mi-ai raspuns adica nu se simte pedala tare. si in alt aordine de idei unde cupleaza ambreaju cand calci pedala mai sus mai jos

Share this post


Link to post
Share on other sites

intrebare :

cam cat ar fi un kit complect de ambreaj pt un s40,1.9 td 90 cp,an 97?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si daca ambreiajul este mai tare de exemplu ca almeu ce inseamna? ??? chiar sunt curios eu am cumparato de recent si chiar mi-ar fi de folos un raspuns.

in rest eu zic ca cupleaza normal nici prea sus nici prea jos in schimb acel miros de ferodou l-am simtit si eu cind am mers pe A2, am ramas surprins cind am oprit intr-o parcere ca mirosea a ferodou am verificat rotile nimic, nu am reusit sa imi dau seama de unde e mirosul. Viteza de croaziera cam 150km/h ???:iroc:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar putea fi discul de ambreiaj...

Daca mirosea dupa viteza de croaziera... inseamna ca probabil patineaza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pe drum drept cu viteza constanta nu are de ce sa miroase, plus la asta ar trebui sa vezi daca se mai intampla, mirosul ars ica nu spune nimic. eu am avut de doua oari miros, odata in bucuresti cand am fortat-o serios si odata pe transfagarasan, in primul caz prostie ;) mea, in al doilea drumul cu scimbari dese si tinut si din ambreaj asa dar ii stiu cauzele. Cu toate aste a trecut un an si probleme nu am avut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai incercat sa verifici si nivelul de ulei la motor / cutie ?! Daca scapa ulei pe la simeringul de la priza, acesta poate intra in ambreiaj si sa-ti dea mirosul specific de ferodou incins...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now