PetrisorGhidu

Probleme stergator dreapta

37 posts in this topic

Salut,

Azi pe o ninsoare sanatoasa am plecat de acasa cu treburi. Am facut 60 de km dus fara probleme, eram pe drumul de intoarcere cand, la un moment dat, in loc de doua stergatoare ma trezesc ca se mai ridica doar unul, cel din stanga...

Dupa ce am tras pe dreapta si am verificat pe cat mi-a fost cu putinta daca nu cumva e o problema electrica, mi-am luat inima in dinti si am coborat in ninsoare ca sa vad ce zice stergatorul din dreapta...

Asadar am observat ca problema pare sa fie de natura mecanica:

- daca il tragi cu mana poti ridica stergatorul pe parbriz (desi in mod normal sta teapan)

- cursa pe care o poti face ducand stergatorul cu mana e mult mai lunga decat cea normala (ajunge pana aproape de marginea stanga a parbrizului, undeva la un unghi de 120°)

A mai intalnit cineva problema asta?

Rezolvarea cea mai simpla si cea mai ieftina care ar fi?

Multumesc deja pentru raspunsuri si ajutor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Desfaci si vezi ce e rupt pe acolo si abia apoi poti gasi o rezolvare

Share this post


Link to post
Share on other sites

La v70 am avut aceasi problema , trebuie demontat plasticul de sub parbriz , si reparat / schimbat bratul , ele au niste bucse de plastic care se uzeaza.

Eu l-am reparat cu un pistol de lipit si plastic-ul donator a fost de pe o tija de renault 19 , i-am intarit buza , si tine din vara, ma astept sa mai tina mult si bine . Cost total 0 lei , si 30-40 min de finete + crema de maini pe post de vaselina .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Merci de raspuns.

Trebuie desfacut doar stergatorul sau tot angrenajul? Daca e varianta a doua stii cumva de unde se desface?

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cealalta reparatie cu plastic cu structura diferita si o lipitura mai putin profesionala a tinut 3 anii , daca se face bine ma astept sa tina mai mult decat oem .

Conteaza sa folosesti plasticul dur care l-au folosit initial

Eu as desface ambele stergatoare si masca de plastic

Si apoi vezi care brat este sarit .

Nu sunt 100% sigur dar nu cred ca trebuie desfacut tot angrenajul doar bratul cu problema

Share this post


Link to post
Share on other sites

In poza atasata este un mecanism de stergatoare de S40.

In zonele incercuite cu albastru, sunt prinse cu suruburi, bratele stergatoarelor. Misti de stergator si si vezi daca se invarte doar bratul stergatorului, sau se invarte cu tot cu surub.

1. Daca se invarte doar bratul, inseamna ca s-a slabit piulita si trebuie stransa

2. Daca se invarte cu totul, inseamna ca a sarit unul dintre bratele mecanismului. Vezi in zonele incercuite cu rosu, bratele au un sistem de clipsare. Probabil a sarit dintr-un punct si trebuie clipsat la loc. Pentru aceasta operatiune, trebuie sa dai bratele stergatoarelor jos si plasticul de sub ele.

post-259-0-83842500-1422795031_thumb.jpg

Edited by paunionutz
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teoretic cel din stanga functioneaza normal... cel din dreapta e ca o balega-n vant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar la dezmembrari / piese noi gasesti doar mecanismul complet fara motoras .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intai desfa masca sa vezi exact si apoi revino cu niste poze si te indrumam .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum ninge zdravan dar de indata ce se mai calmeaza ma pun pe treaba...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu se vede poza?

O mai pun odata

post-259-0-88813100-1422795858_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci!

Prima data nu vedeam attach-ul

Edited by PetrisorGhidu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stie cineva cum se demonteaza exact masca de plastic? Are cele doua suruburi de plastic pe centru si am vazut ca mai are niste dracii dar nu prea stiu cum sa o scot fara sa stric ceva pe acolo...

Ma poate ajuta cineva cu un sfat/pont?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut.

Si eu am patit chestia asta nu demult. Ornamentul de plastic sta in cele doua suruburi de care ai zis tu, apoi inca 4 cleme din plastic negru aflate pe marginea dinspre compartimentul motor pe care o sa le cam rupi (cel putin doua dintre ele) si inca 4 cleme albe pe care nu ai cum sa le vezi, intra undeva sub parbriz. Cel mai probabil va trebui sa schimbi angrenajul pentru ca articulatia care iti pune in miscare stergatorul drept e metalica si desi o sa o poti pune la loc, nu o sa stea din cauza uzurii. Angrenajul e usor de dat jos, are doar 3 suruburi. Mai trebuie sa dai jos motorasul si sa-l pui pe angrenajul nou, alte 3 suruburi. Atentie la montare, verifica cursa motorasului si a stergatoarelor inainte de a monta totul la loc.

Eu am rezolvat cam in 2 ore toata treaba, total atehnic fiind. Pentru cine se pricepe e chestie de 30 min.

Bafta!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Petrisor, iti recomand sa o faci cu ajutorul unui prieten, poate chiar 2 prieteni. E destul de incomod de dat jos masca de unul singur.

Dupa ce scoti cele 2 suruburi de plastic si clemele de plastic care au risc mare de rupere (pui soricei in locul lor apoi), trebuie scos capatul mastii de la o margine a masinii.

Vezi ca marginea e de cauciuc si are un fel de prindere, mulaj pe caroserie, trebuie trasa cu mana de acolo, indoita usor apoi cat sa fi sigur ca nu cade iar pe caroserie, apoi rogi pe cineva sa-ti tina capota usor lasata in jos (aprox unghi de 45) ca sa poti trage de urechiusa de cauciuc care vine peste marginea parbrizului, pe care o indoi usor si o strecori sub amortizorul de la capota.

Ideal ar fi sa fiti trei persoane, cate unul pe fiecare capat si unul care sa va tina capota in pozitie astfel incat sa puteti lucra usor. Dupa ce scoti un capat, trebuie sa misti grila usor in diagonala, ca sa facilitezi scoaterea si din celalalt capat.

Posibil sa rupi niste cleme albe care-s pe interior, dar daca nu se fac chiar praf, merg reparate cu putin PoxiPol.

Vezi ca e posibil sa nu poti scoate bratele de la stergatoare de pe angrenaj, deci ideal ar fi sa ai o presa pentru asa ceva. La mine unul a iesit usor ridicat cu surubelnita si apoi tras cu mana, celalalt a facut figuri si pana nu s-a folosit presa, n-a vrut sa iasa.

Atentie sa montezi ansamblul pe motoras dupa reparatie sau schimb de brat(e), exact in pozitia in care a fost initial, altfel risti ca stergatoarele s-o ia razna si sa stearga aiurea.

Sa ai si niste vaselina la indemana (parca siliconica am folosit eu), iar inainte sa montezi grila la loc, sterge bine cu o carpa marginea de jos a parbrizului si unge cu niste vaselina apoi, ca sa alunece usor grija pe el.

Sa ai o trusa de scule mai complexa la indemana, nu e suficient doar 1 patent si o surubelnita, sau o sa te chinui cu ele de-ti ies ochii.

In caz ca nu te pricepi sau nu ai cine stie ce scule in dotare, iti recomand sa apelezi la cineva care stie ce are de facut si are si dotarile necesare. Costul n-ar trebui sa depaseasca 70-100 lei maxim ca manopera, poate chiar daca ti-e cunoscut si prieten bun, scapi cu o cafea si o ora de palavrageala :).

Bafta si sper ca n-am omis nimic din descriere!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut si multumesc tuturor pentru sfaturi.

Inca nu m-am apucat de demontat. Astept un prieten, mecanic de meserie cu acte, sa gaseasca putin timp liber. In plus precipitatii n-am avut... deci nici nevoie prea mare de stergatoare...

Revin cu noutati de indata ce rezolv ceva

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Azi am desfacut stergatorul si intradevar plasticul e rupt. Problema mea e ca aici nu gasesc de vanzare decat mecanismul cu tot cu motoras si e 360 de euro...

Stie cineva o solutie de lipit/inlocuit plasticul? Sau trebuie schimbat tot mecanismul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai , e rupt sau uzat ? Eu l-am reparat cu plastic , pistol de lipit (care seamana cu o surubelnita , sa aiba un pic de putere de topire) smirgel si multa rabdare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa cum se vede si in poze, garnitura s-a rupt si a cazut de pe angrenaj...

Se poate cumpara pe undeva?

post-7458-0-22025900-1429020644_thumb.jp

post-7458-0-18872600-1429020699_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din pacate nu se poate repara. Cauta in dezmembrari. Cred ca bratul acela este la fel si la masinile cu volan pe dreapta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si garnitura rupta nu o mai ai ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu o mai am. De fapt cand am desfacut, bratul se prezenta ca in poza, nici urma de garnitura de plastic.

Numai garnitura nu se gaseste de cumparat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now