Kristyanno

Consum Ulei Volvo V40

52 posts in this topic

Buna.Posed un volvo V40 an 2002 85 kw,115 CP Diesel,si as avea o intrebare la cine se pricepe la motoare diesel

Vi se pare normal un consum de ulei de 0,5 litri la 1000 km parcursi doar in autostrada la o viteza de 130-140 km\h??? (MIE NU PREA) Cam de 1 an am observat asta este a 4 oara cand completez 0,5 litri dupa 1000 km drum de la Udine la Deva.In oras am calculat la 1000 km un consum de 0,3 litri ulei.

Masina o am din 2008 avea 155.000 km iar acum are 249.000 km.De cand o am am folosit doar ulei Magnatec Castrol 10W40 schimbul facut cam intre 8.000-10.000 km,la fiecare schimb am schimbat si toate filtrele:ulei,motorina,aer si polen.Toate schimburile facute la mecanic majoritatea in romania.Sub masina nu se vede ulei m-am bagat sub ea.

In speranta ca ma veti ajuta va multumesc.

Edited by Kristyanno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se baga la diesel 10w40?

Ai incercat 5w30?

Edited by i love VOLVO

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fum ? Turbina cum e (are joc in ax ?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am aceeasi motorizare,am 320.000km,folosesc acelasi ulei ca tine. 5w30 e prea subtire pt motoarele astea. Bag 5l de ulei la schimbare si dupa 10.000km scot undeva peste 4l. Principala cauza ar fi turbina...verifica sa nu ai pierderi pe la conducte...semeringuri

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din start ai bagat ulei prea gros iar turbina ta are acum probabil o uzura de toata frumusetea. Trebuia macar un 5W40 ca sa ai ungere si la rece

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krystianno masina trage cursiv pana la 130-140 km/h?

Te ai uitat la furtunele de la turbina sa nu fie uleioase?Intercoolerul l ai verificat de scurgeri?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turbina nu are joc în ax mi-a verificato mecanicul,fum scoate doar dacă o accelerez brusc și de obicei când motorul e rece,ciudat e faptul ca mai toți mecanici mi-au recomandat ulei 10W40 de când am masina,am înțeles ca 5W40 se folosește iarna.Motorul trage normal și cursiv la drum lung se întinde de câteodată nici nu îmi dau seama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

10w40 este recomandat motorului care il am eu, cel de 95 de cai! Tu ai nevoie de 5w40 sau 5w30, colegii stiu mai bine!

Cat despre turbina, jocul in ax este indicat sa il verifici din ambele parti odata! la noi mecanicii scot doar tubulatura de admisie.. Desfa conducata ce intra in partea de jos a intercoolerului si vezi daca curge ulei din intercooler!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Vpr ma crezi ca nici macar pentru batranul 1.9DI cu injectie directa nu e recomandat numai 10w40?Eu la motorul ala,tot timpul am folosit 10w40 vara si 5w40 iarna.Iar pana la 400 si ceva de mii a fost intact!

Daca turbina e buna si nu ai joc,inseamna ca ai o problema cu motorul,probabil tachetii.Si asta din cauza uleiului prea gros folosit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La fel folosesc si eu! In cartea tehnica a masinii este specificat ca e interzisa folosirea uleiului 5w40 la peste 10 grade pentru motorul asta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai si daca scrie ca nu e bun 5w40 ce fel de ulei sa folosesc si ce firma?

Am nevoie de un ulei mai gros?Ce numar reprezinta vascozitatea 5W sau 40.Ce este 5W si ce este 40?

Share this post


Link to post
Share on other sites

La cald si la rece , presupun ca 5 e la cald , si 40 /30 la rece

Share this post


Link to post
Share on other sites

5w e indicele de rece si 40/30 e indicele de cald!

Ree si cald insemnand temeperatra mediului! W-ul fiind de la WINTER!

Din ce zic colegii mai sus ai nevoie de 5w30!

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa o fii :DO

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are nevoie de 5w40!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci sa inteleg ca 5W40 este mai subtire decat 10W40.Eu tot timpul am folosit Castrol,ar fi bine sa schimb si producatorul?Care este mai de calitate?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Castrol e oke , daca e motor de renault , einrecomanda elf , eu am folosit elf la renault si apoi si la fiat si alfa , si mi s-a parut un ulei bun .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motorul este Renault Turbo Diesel D4192 T3.

Asta scrie in cartea masini ACEA B3 sau ACEA B4,dar nu scrie 10w40 sau 5w40 sau alt tip.

post-5976-0-96998700-1434382954_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai desenul ala cu vascozitatea ce reprezinta atunci?Din ce vad eu acolo 5w40 este bun intre -30 de grade si + 40 grade.

Ai putea sa cumperi de asemenea si 0w40,dar e mai scump.

Share this post


Link to post
Share on other sites

0W40 se poate folosi si vara si iarna? Zona unde sunt eu iarna mai mult de -7 grade nu sunt iar vara se ajunge la 35-37 grade,problema este in romania ca sunt -20 de grade in zona mea.

Nu este prea brusca trecerea de la 10W40 la 0W40?Nu este prea subtire pt.motorul asta.Daca este prea subtire ce se poate intampla?

Edited by Kristyanno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa cum poti vedea in cartea scanata de tine,0w40 este cam aceeasi chestie cu 5w40 in ceea ce tine de temperatura.

Nu te obliga nimeni sa treci de la 10w40 la 5w40 sau 0w40 :).Dar recomandarea pentru motoarele astea 1.9D de 102 si 116 cp este 5w40 sau 0w40.

Share this post


Link to post
Share on other sites

0W40 se poate folosi si vara si iarna? Zona unde sunt eu iarna mai mult de -7 grade nu sunt iar vara se ajunge la 35-37 grade,problema este in romania ca sunt -20 de grade in zona mea.

Nu este prea brusca trecerea de la 10W40 la 0W40?Nu este prea subtire pt.motorul asta.Daca este prea subtire ce se poate intampla?

Se poate marii consumul de ulei daca fac trecerea de la 10W40 la 5W40 sau 0W40?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca motorul are uzura, poate creste consumul de ulei. Uleiurile din zilele noastre sunt sintetice si multigrad, deci nu mai este nevoie sa pui un ulei vara si altul iarna. Se punea alt tip de ulei, in functie de anotimp, la batrana Dacie, pe vremea lu' nea Nicu, cand uleiurile erau minerale si se comportau altfel.

In alta ordine de idei, daca treci de la 10 la 0, aceea este vascozitatea la rece, deci doar la pornire, in primele minute, pana se incalzeste motorul.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar la uleiul Castrol care l-am folosit pana acum 10W40 scrie pe bidon "PART SINTETIC" iar la 5W40 scrie "FULL SINTETIC".Sa inteleg ca 10W40 nu este sintetic 100% ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ezact ! Si nici ala 5W40 "Full syntetic" nu e full sintetic de fapt, pt ca se pleaca de la o baza de ulei mineral. Daca vezi undeva pe eticheta ca e obtinut prin cracare, NU E sintetic ! Full sintetic de la 5W30 in jos doar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now