DANY

Mesaj pe computerul de bord: "engine service required"

12 posts in this topic

Salutare,

S80 D5 din 2004

In ultimii 1000 Km mi-a aparut de vreo trei ori acest mesaj care, s-a resetat dupa ce am oprit si am repornit motorul.

Mesajul apare cand "ma dau la ea" (adica schimbat viteze la 4000 rot/min), dar nu de fiecare data.

Stie cineva de ce se intampla asa ceva?

Am schimbat tot : toate filtrele, uleiul de 4000 Km ???

Sper sa nu fie ceva foarte grav...

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca este vorba despre revizia tehnica.

post-77-12877847477099_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

REVIZIA-(schimb ulei, filtru ulei, filtru combustibil, filtru aer, filtru polen), am facut-o de 4000 Km si computerul a fost resetat la reprezentanta VOLVO la BV(pentru service oil).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu este mesaj de Service. Este eroare de motor pentru ca masina intra in Limp Mode. Eu am vorbit cu omul la telefon si i-am zis sa-si schimbe filtrul de aer pt. ca de obicei de acolo apar erorile (citiri aiurea pe debitmetru). A spus ca a schimbat totul pe ea (filtru aer, motorina ...etc), ramane varianta de service sa-l puna pe tester ca nu e ceva ok acolo. Pot fi multiple cauze, inclusiv debitmetru defect, presiune scazuta la pompa de HighPressure sau injector care deschide la o presiune mai mica decat limita admisa (220 bar, dar nu mult mai mica pentru ca daca nu deschide injectorul nu te lasa sa o pornesti), iar in momentul cand o accelerezi si creste presiunea prea mult pe injector, pur si simplu il inunda cu motorina ceea ce duce la o ardere incompleta. Oricum eroarea a ramas memorata si se poate gasi cauza usor....

  Ar mai fi o cauza banala (dar nu cred ca nu ai fi observat) care poate duce la aparitia erorii...si anume, de la capacul filtrului de aer pleaca o conducta de plastic catre masca. Imediat sub masca intra intr-o alta conducta care se prelungeste pana deasupra radiatorului de apa. Daca iti este desfacut ansamblul de aspirare a aerului, vine aer cald direct de la radiator si cu presiune scazuta, ceea ce duce la resetarea debitmetrului si a intrarii autovehicolului in "Limp Mode". Asta e o cauza banala dar repet, cred ca ai fi observat daca ceva nu e in regula la acele conducte de aer.

Si ar mai fi ceva concludent, la 4000 de ture in sarcina apare eroarea, sau la 4000 ture la liber???? Ca daca face si la liber e 80% de la debitul de aer problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eroarea apare doar atunci cand e in sarcina.

Ce nu inteleg eu este ca, apare aleatoriu >:(???

Daca ar fi ceva defect (injector, pompa de inalta presiune), nu ar fi eroarea permanenta ???....nu stiu, presupun...

Share this post


Link to post
Share on other sites

E aleatorie pentru ca ceva nu functioneaza in parametrii. Eroarea este stocata in memorie dar o vede numai la tester..., neaparat trebuie sa ajungi la un service sa vezi exact care e problema..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

Scuze ca nu am raspuns mai devreme !

Nu stiu exact care a fost rezolvarea dar imediat dupa ce am deschis acest topic am avut de facut o cursa de vreo 550 km. Am facut aceasta cursa mai sportiv(180-220 km/h)- unde am avut posibilitatea. Pana atunci circulasem mai multe mii de km in oras, cea mai lunga cursa fiind de max50-100km. Cred ca era si o usoara depunere de "fum" pe sistemul de evacuare, turbo....

De atunci nu mi s-a mai intamplat si sper sa nu mi se mai intample niciodata  ;D

Bafta !

Share this post


Link to post
Share on other sites

ciao,dupa mine ar fii valva EGR care se murdareste,trebuie alergata masina,cind se rupe iti da alarma in bord malf function engine,folositi aditive in carburant ca  sint eficace,eu pun 1 flacon(250ml)la 5000km,se baga in rezervor care trebuie sa fie plin.nume TUNAP,il recomanda volvo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tune-Up poate ?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cumva mesajul este 'engine system service required' ? La mine cand aparea motorul nu urca mai mult de 2800 de ture si foarte lent. Viteza max pana in 80km/h

Am rezolvat la reprezentanta unde mi-au spus ca aveam nish cabluri electrice rupte la turbosuflanta. Dar banuiesc ca e si de la un injector. Am vazut dupa ce am luat-o de la reprezentanta ca o supapa este prinsa cu colier. Acu nush dak era rupta sau au rupt-o ei si au dres-o cum au putut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

problema poate sa fie de la 1injector sau cum am mai spus valva EGR,eu am patit-o cind eram in garantie,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now