5 posts in this topic

o sa incep cu inceputul. o sa fie mai lung dar in ciuda raspunsurilor pozitive primite de cei care au postat aici, am zis sa incerc si eu.

E vorba despre un volvo v50 ,1.6 TDI, 8okw, an fabricatie 2006, km bord 199 000 (reali, nereali, nu stiu) .

In timp ce ma deplasam cu masina pe autostrada in strainatate, mi s-a dus turbo. a intrat motorul in limita de 3000 turatii + eroare in bord si check engine. Am mai mers 200km pana la service cu ea asa unde s-a constat ca trebuie schimbata turbina. Dupa 7 ore, totul a fost gata, mergem cu masina in test si constat ca nu are putere deloc. dupa inca 2 ore de mers cu testerul pe ea si 2 regenerari ale filtrului de particule, s-a constat ca uleiul de la turbo a intrat in filtrul de particule si s-a infundat. In regula, mi s-a spus ca in 3 ore se remediaza problema pentru pretul corect.(filtru spart si sters din memorie)

Si aici a inceput minunea. din 3 ore s-au facut 26 de ore de stat langa masina cu o pauza de 4 ore de somn.

Se pare ca baietii veseli de la service-ul din Ungaria nu au avut softul corect pentru a sterge filtrul de particule din memoria calculatorului, ca urmare masina pornea la prima cheie, insa dupa oprirea motorului si incercarea de a o reporni...zero.. dadea la automat in gol. problema nu s-a putut remedia din soft si dupa foarte multe ore s-a constatat ca daca ia borna dupa baterie jos si o pune inapoi, masina porneste. (probabil se reseta calculatorul), fapt ce i-a dus la panoul de sigurante unde... au gasit o siguranta neagra , patrata pe care daca o scoteau si o introduceau inapoi ... masina pornea. Acuma ce au facut, habar nu am sa va spun ca ungureste nu vorbesc, iar ei in alta limba nu stiau sa imi explice.

au desfacut siguranta, au legat 2 fire de bobina din ea pe care: 1 l-a legat de un surub oarecare, iar al doilea mi l-a legat de un cablu de sub volan. (tot ce stiu este ca cautau un amperaj anume sa lege cel de-al doilea fir si sub capota nu au gasit nici unul bun). pana la urma am plecat de acolo cu masina dar nu reparata total ci cu tubul care vine din intercooler la turbo fisurat vreo 10 cm.... un chin de 800 de km s-a numit acest tub , pe care l-am schimbat in Romania.

Ca rezultat in urma modificarilor facute de baietii veseli de acolo este ca imi apare in mers, ocazional, eroarea stabiliskont. wart. erforderl. iar pe tester ar zice ca este o eroare de tip permanent si ca este dezactivat ABS-ul si ESP -ul. mentionez ca daca eroare nu apare in bord, abs-ul functioneaza.

Din cate am citit aici pe forum si pe un altforum polonez, cica ar fi problema cu DSTC -ul ... baietii de la service mi-ai spus sa fac un update original la reprezentanta volvo si sa ma intorc la ei la service sa imi stearga ei filtrul de particule si sa scot afara firele improvizate din aceea siguranta.

Acum, astept si parerea voastra.

mentionez ca discuri de frana plus placute fata spate - schimbate cu 3 saptamani inainte de plecare si distributia facuta in urma cu 5 luni (adica 3500km).

pentru alte experiente, preturi din Ungaria va raspund cu mare placere la cei interesati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut si tie! :smile:

Daca tot ai citit pe aici inainte ,desi ar fi trebuit,vezi ca este o persoana care se ocupa numai cu DPF Off si le face cum trebuie si mai este altcineva ,sarbatorit de 1 zi :smile: care nu stiu daca se mai ocupa cu DPF Off insa sigur te ajuta cu "istoricul motor 1.6D " :smile: si ti-l rezolva fara rezerve.,insa si intr-un caz si altul nu vorbesc in numele lor ci doar ti-am dat ideea.Cauta-i..Dok si G Bogdan

Daca ti-a scos siguranta dupa ABS ,maisna nu se mai "misca" iar in ce priveste DSTC este o chestie duala.Nu ai TC activat dar ramine fixat soft "ESP"-ul .La Volvo nu este ESP asa ca daca lecturezi ce inseamna DSTC si STC iti imaginezi ce merge permanent si ce nu merge fiindca il dezactivezi de la buton maneta stinga..Eu asa imi mai aduc aminte cind faceam niste incercari la fostul D5 sa vedem ca si cum ,in caz de....

Este bine sa faci un update la mai multe module intrucit este maisna sub MY2008 cu ceva "scapari" de soft ce au fost corectate dupa acest an.Eu asa stiu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut tuturor,

Poate sa ma ajute cineva si pe mine cu un sfat bun, si la mine a aparut eroarea -stabilitätkont. wart. erforderl.-, dar la cine am fost la tester, nu a putut rezolva definitiv, imi apare iar. Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate avea multe cauze . Trebuie o teatare calumea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă apare eroarea atunci când treci de 100km/h în accelerație înseamnă că ai o problema cu presiunea de turbo care este prea mare. Iar dpf ul l-ai anulat degeaba când de fapt tu aveai un furtun de turbo spart de aici și problema cu dpf ul înfundat.

Pune un tester pe masina și vezi ce găsești.

Sent from my SM-N920S using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now