volvo

probleme faruri

73 posts in this topic

Am un S 60 diesel din 2004.

Unii spun ca pe faza scurta am xenon. Insa farurile sunt normale, nu din acelea cu lupa.

Problema e ca unul dintre ele, mai de multa vreme, se stinge la un moment dat. Imediat dau pe pozitii, apoi iarasi pe faza scurta, si se reaprinde; dupa cateva minute iar se stinge si iar tre' sa dau pe pozitii si apoi pe faza scurta; si tot asa. In ultimul timp acest lucru se intampla din ce in ce mai des. Ba chiar am observat ca a inceput si la celalalt.

Si inca ceva: cand stau pe loc, observ ca fasciculul de lumina tremura putin; probabil farul sau becul din far are un joc.

Ce parere aveti? Sunt becurile arse? Nu cred, ca nu s-ar mai aprinde deloc. E vreun contact imperfect? Ce trebuie sa fac?

Va multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate stiu cand incepe sa tremure becul, e pe duca... Vezi daca gasesti de imprumut altul, daca nu, altele noi scrie pe tine. Din cate stiu modelul de soclu este D2R.

Bafta !

Share this post


Link to post
Share on other sites

S60-ul e plin de electronica, si n-am de unde sa stiu cum se comporta un bec Xenon cand e pe duca. Poate induce oscilatii de tensiune inapoi in sistemul electric al masinii si computerul ii da shut-down ca sa nu strice ceva. Poate aberez, sau nu. Schimba-le si vezi dupa ce se intampla. In cel mai rau caz ramai cu becuri de rezerva, pe care oricum e bine sa le ai.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Secretul este sa nu pui mana direct pe ele ca se distrug. Trebuie evitat contactul direct cu pielea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Becul xenon cand e pe duca isi schimba culoarea din alb-albastrui in rosiatic si e imposibil de neobservat. Mai degraba cand se tot stinge e dus ballast-ul care la cele originale e in far (cred).

Uitea-te la faruri atent; cele cu xenon au sticla clara si ochiul de faza lunga e rotund, nu trapezoidal, pe de alta parte becurile cu xenon se aprind cu o usoara explozie luminoasa si au o scurta latenta pana cand ajung la intensitatea luminoasa maxima.

Ai eroare de bec ars in bord?

Cel mai bine ar fi sa pui o poza cu farul stins si una cu el aprins, ne-ar fi mai de folos si te-am putea ajuta cu chestii concrete.

P.S. Ai reglaj de inaltime al farurilor langa rotita care regleaza intensitatea luminoasa la bord?

Daca nu atunci ai faruri cu xenon originale si un bec e undeva la 300 RON, daca da atunci ai aftermaket-uri si un bec te costa 15 euro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Becurile D2S/R  costa 200RON setul, problema cu stinsul si reaprinsul este de la balast. Se poate remedia insa problema .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Becurile de faruri se ard repede. Si eu am schimbat cateva.

Am inteles ca se ´´ard´´repede din cauza gropilor de la noi. Am schmbat si eu pana acum vreo cateva becuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am rezolvat problema.

Ghinionul sau norocul a facut sa intre unul in mine si farul stanga s-a spart; asa ca l-am inlocuit (desigur, pe asigurare).  A ajuns in jur de 5.000 RON.

Insa acum nu mai am probleme. Daca inainte se stigeau amandoua (pe rand sau chiar amandoua odata), acum nu mai am aceasta problema. Intrebarea e , daca era defect farul din stanga, de ce se stingea si cel din dreapta?

sau, daca erau ambele defecte, de ce acum, cand l-am inlocuit doar pe cel din stanga, cel din dreapta functioneaza normal?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai schimbat becurile pana la urma?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si ia spune, este diferenta de culoare intre cele 2 faruri acum? Culoare a luminii evient .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa stii pe viitor, becurile xenon se schimba amandoua, ele se uzeaza la fel iar cand sunt uzate au alta nuanta, adica se albastresc cu o tenta de violet .

Share this post


Link to post
Share on other sites

deja s-a albastrit si cel din dreapta, deci insem,na ca trebuie sa-l schimb, nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

DAP cam asta inseamna :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

Trebuie sa stim daca instalatia ta de xenon este din fabrica sau aftermarket. De regula daca un bec palpaie, poate fi problema SI CU DROSERUL. Exista solutie pentru amandoua.

Daca instalatia de xenon este un after/market  trebuiesc neaparat dimensionate sigurantele de la motor, pentru ca la pornirea becurilor  consumul este de cca 9 -12 Ah, dupa scurt timp revenind la cca 3, 5 Ah.

Daca nu te descurci , 0721 872 833.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ursu 48, este vb de instalatia OEM nu aftermarket.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de unde pot sa-mi procur un bec?

sau cum sa procedez?

pot sa schimb eu becul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In primul rand afla ce bec ai in farul nou, dupa ce afli scrie aici ce bec ai si iti dau un pret si de unde sa-l iei. De obicei se cumpara set de 2 becuri, daca iei un bec de alta firma decit cel din partea cealalta o sa ai diferenta de nuanta .

Share this post


Link to post
Share on other sites

si cum aflu ce fel de bec am?

unde trebuie sa ma uit?

cum ajung la bec?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now