DaCosmin

05 Volvo S60R headlights America de Nord vs Europa

18 posts in this topic

Buna,

Ma numesc Cosmin si m-am reloct vara asta din Canada in Germania. Am luat cu mine si un Volvo S60R din 2005 si incerc sa-l inmatriculez aici. Cei de la TUV mi-au spus ca am o problema cu farurile cum ca proiectia luminii pt farurile de Europa este asimetrica pe cand la masina mea este "plata" . Atasez o schita pt a explica mai bine ce trebuie reglat.

Intrebarea si rugamintea mea este daca un posesor de model similar poate sa confirme aceasta diferenta - se poate verifica simplu parcand masina in fata uni perete la aprox 1,5 m si vedea ce proiecteaza pe el... Atsez si o poza cu tipul de far de pe masina mea.

Multumesc anticipat!!

s60R headlight.jpg

 

volvo light proj ro.jpg

Edited by DaCosmin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

Din pacate nu prea ai ce sa reglezi, lumina si "linia" fiind date de striatiile de pe oglinzile interioare.

Prin urmare:

1. Cumperi alte faruri, dar cele de R sunt scumpe

2. Cauti cu imprumut, dar nemtii sunt reticienti la astfel de cereri

3. Cauti convertoare din astea http://www.ebay.co.uk/itm/Eurolites-Head-Lamp-Headlight-Beam-Deflectors-Adapters-Converters-Mazda-CX5-/231029255793 dar nu stiu daca existat de la Canada la EU

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema care o ai este ca pe sticla la far la tine scrie sigur SAE. Aici in Europa ai nevoie de ceva de genul "E5" sa zic. Asta e omologarea europeana. Fara ea nu treci de TÜV. Acelasi lucru este valabil pentru stopurile de pe spate, daca nu ai undeva ceva cu E nu ai noroc decat daca nu observa ceea ce e aproape imposibil.

Din ce banuiesc la tine nu merge sa schimbi numai sticla (sau plastic?) de la far nu?

In mod normal masinile europene au farurile reglate in asa fel incat partea din dreapta sa fie mai luminata decat pe stanga pentru a nu orbi pe ceilalti participanti la trafic.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un far nou aftermarket e pe la 100€ (cu halogen si nu cu xenon). http://www.ebay.de/itm/Scheinwerfer-rechts-Volvo-S60-05-07-Facelift-H7-ATO-/201352906298?hash=item2ee191863a:g:P5MAAOSwU~FWDVsB

Cuvantul "magic" este "E-Prüfzeichen"

Edited by Cristian Scutaru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un far nou aftermarket e pe la 100€ (cu halogen si nu cu xenon). http://www.ebay.de/itm/Scheinwerfer-rechts-Volvo-S60-05-07-Facelift-H7-ATO-/201352906298?hash=item2ee191863a:g:P5MAAOSwU~FWDVsB

Cuvantul "magic" este "E-Prüfzeichen"

Cristi, el are faruri de R, cu xenon. Farurile de facelift (cele din link-ul tau) au alte mufe plus ca nu o sa mai functioneze auto levelingul. In alta ordine de idei R-ul are si stergatoare la faruri si daca o sa le foloseasca pe farurile de plastic o sa le faca ca dracu!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok :) din poza lui mi se parea ca are far cu halogen (cu toate ca suspectam ca pe R au sigur montat din cele cu xenon ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciao,

Multumesc mult pntru replay-uri! Ionutz are dreptate..din pacte farurile sunt "sincronizate" cu suspensia controlata electronic , m-am uitat si la celelate modeluri dar conexiunile sunt diferite... daca proiectia e data intradevar de oglinda reflectoare e cam nasola treaba avand in vedere pretul unui far nou iar second hand pana acum am gasit numai pe ebayul de US ... in plus o sa am nevoie si de adaptoare pt ele pt ca cele europene mai au un bec de pozitie in plus linga semnalizare - cele de NA au bec cu dublu filament portocaliu , ceea ce inseamna lumina de pozitie/ parking portocalie ..care iar nu e admisa la TUV... 

Becul cu xenon are un cilindru metalic deasupra care este "decupat" pe laterale ... ma gandeam ca poate asta e piesa care face sa difuzeze lumina in mod diferit....

Daca , cumva aflati vre-un S60R la dezmenbrat si mai are farurile dati-mi de stire va rog. o sa verific setarile contului pt ca nu am primit notificare pe mail cum ca am primit raspunsuri la ce am postat. emailul meu este dacul09@gmail.com.

Multumesc anticipat, Craciun fericit si un AN NOU plin de impliniri!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu trebuie sa cauti neaparat faruri de R. Poti pune faruri cu xenon 2000-2004, care sunt la fel cu cele de R, doar ca au ornamentul din interior negru si nu argintiu. Dar ai grija sa fie de Eurpa, ca daca pui de UK, o sa te respinga la TUV, pentru ca si alea bat aiurea (fata de EU)

Share this post


Link to post
Share on other sites

convertorele astea schimba si proiectia luminii ca format sau numai obtureaza ? o sa le incerc oricum , la cat costa poate scap ieftin cu ele numai...

am schimbat deja sticlele de far si-s ok acum pt europa...cat despre stergatoare.. pot sa le deconactez cu toate ca cei de la eurolites spun ca-s compatibile...

 

Problema care o ai este ca pe sticla la far la tine scrie sigur SAE. Aici in Europa ai nevoie de ceva de genul "E5" sa zic. Asta e omologarea europeana. Fara ea nu treci de TÜV. Acelasi lucru este valabil pentru stopurile de pe spate, daca nu ai undeva ceva cu E nu ai noroc decat daca nu observa ceea ce e aproape imposibil.

Din ce banuiesc la tine nu merge sa schimbi numai sticla (sau plastic?) de la far nu?

In mod normal masinile europene au farurile reglate in asa fel incat partea din dreapta sa fie mai luminata decat pe stanga pentru a nu orbi pe ceilalti participanti la trafic.

..m-am uitat pe ebay si xenonul de 00-04 ar fi  cam la jumatate de pret... ai idee daca potrivesc fara alte adaptari din pct de vedere al conexunilor electrice sau trebuie adaptate cablurile existente?

multam fain!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Legat de deconectatul stergatoarelor. Aici la TÜV reactioneaza alergic daca sunt montate si nu functioneaza. Se merge pe principiul "ce este montat pe masina trebuie sa functioneze". Daca ai sa pui faruri cu xenon ai nevoie de spalatoarele de faruri sunt alaturi de autoreglarea pe inaltime in functie de incarcare, o cerinta la sistemele cu xenon.

Edited by Cristian Scutaru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate stiu eu farurile sunt identice, diferind doar ornamentul din interior (gri si negru), deci nu ai ce modificari sa faci.

Insa ai grija sa nu iei faruri dupa masina de UK, ca nu o sa treci TUV-ul cu ele, caci si alea difera, avand volanul pe strada cealalta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Legat de deconectatul stergatoarelor. Aici la TÜV reactioneaza alergic daca sunt montate si nu functioneaza. Se merge pe principiul "ce este montat pe masina trebuie sa functioneze". Daca ai sa pui faruri cu xenon ai nevoie de spalatoarele de faruri sunt alaturi de autoreglarea pe inaltime in functie de incarcare, o cerinta la sistemele cu xenon.

da, asta stiam de la inspectia TUV, ideea era sa le deconectez dupa inspectie daca deflectoarele de la eurolites isi fac treaba...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate stiu eu farurile sunt identice, diferind doar ornamentul din interior (gri si negru), deci nu ai ce modificari sa faci.

Insa ai grija sa nu iei faruri dupa masina de UK, ca nu o sa treci TUV-ul cu ele, caci si alea difera, avand volanul pe strada cealalta

sa inteleg ca farurile cu xenon de pe S60 se potrivesc si pe S60R? din listingurie de pe ebay forma pare identica insa reflectoarele sunt diferite ca si format ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu ce ai vazut tu diferit...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu ti-am dat un exemplu ce sa cauti, nu am zis sa-l cumperi pe ala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now