Sign in to follow this  
Followers 0
dangerous

Schimb ulei cutie automata

16 posts in this topic

Buna ziua stimati colegi de forum !

As vrea sa schimb uleiul la cutia de viteze ,am un T5 automat cu  motorul de 2000 cc benzina .

O locatie in Bucuresti,un nr de telefon si eventual un tip/marca de ulei recomandat .

Multumesc anticipat !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!In principiu un ulei care respecta norma JWS3309,eu unul optand intre Mobil1 si Castrol,cantitatea fiind 7.5 litri banuind ca ai o cutie din gama AW !Iti recomand in cel putin 5 litri in plus fata de capacitatea cutiei de viteze pentru ,,spalare,, schimbarea uleiului facandu-se altfel decat la cutiile automate clasice o sa incerc sa iti atasez un filmulet!

DIY Volvo XC70 Transmission Flush

  • för 2 år sedan
  • 118 143 visningar
This is a simple way to flush the transmission and add an inline filter on a 2004 Volvo XC70. This will work on all of the XC70
Edited by Vyo
corectare greseli!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu numar de telefon sau alte detalii unde poti face schimbul in Bucuresti vorbeste cu Bogdan G ca e maestru in Volvo  sau cu alti colegi de pe forum,ca eu sunt din Craiova si actualmente locuiesc in Suedia ,daca erai aproape de Stockholm te rezolvam eu cu schimbul de ulei

 

Edited by Vyo
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum schimbi filtru de ulei fara sa demontezi cutia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu poti. Filtrul de ulei e parte din ea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din al 2-lea filmulet postat inteleg ca intai dam drumul la tot uleiul din baie, apoi dam drumul pe la retur cu motorul pornit, iar la urma completam cu toata cantitatea scoasa?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut din nou!Roskat exact cum arata in fimulet ,de fapt uleiul caruia   ii dai drumul pe la busonul de jos la cutiile de viteze TF-SC 80 (cele fara joja de nivel) este busonul de verificare al nivelului de ulei(filmulete fiind pentru cutiile AW 55-51SN ) si in rest se face cum arata in filmulete, masori cu niste bidoane albe sau transparente nu mai mari de 3 litri si ce dai afara aceeasi cantitate pui la loc si toata asa pana iese ulei curat pe retur!La a mea fiind un TF cand am desfacut busonul de jos s-a scurs cam un litru si jumatate doi am pus  busonul la loc am desfacut busonul de sus si am completat aceeasi cantitate cu ulei nou Castrol JWS 3309(ATENTIE la cutiile de viteze AW care nu au buson de umplere se completeaza cu ulei exact ca in filmulete cu o palnie ingusta prin locasul jojei de nivel )multi facand greseala sa desfaca un surub care este de fapta banda de frana pentru treapta a 3 a de viteza,!Apropo de cantitatea de ulei pentru ,,spalatul,, cutiei am auzit cazuri care au trebuit sa ,,ruleze,, 16 littri de ulei pana ce a iesit curat ,la a mea a iesit ulei curat dupa vreo 9 litri cantitatea totala folosita fiind de 10 litri!In legatura cu filtrul de ulei la cutiile de viteze AW si TF este,,integrat,,exact cum spune Midnight Caller  adica montat in interiorul cutiei(Andu G zicea printr-un post mai vechi ca se poate prin demontarea blocului de valve)din punctul meu de vedere nu merita complicatia cu schimbatul lui!

Edited by Vyo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 16 ore, Roskat a spus:

Din al 2-lea filmulet postat inteleg ca intai dam drumul la tot uleiul din baie, apoi dam drumul pe la retur cu motorul pornit, iar la urma completam cu toata cantitatea scoasa?

 

Uite atasez aici al treilea filmulet sper sa fie de folos!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles acum.

Sper sa nu confund acel buson de golire cu "un surub care este de fapta banda de frana pentru treapta a 3 a de viteza".

Nu eram 100% convins ca umplerea se face pe la joja.

 

Multumesc!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 5 ore, Roskat a spus:

Am inteles acum.

Sper sa nu confund acel buson de golire cu "un surub care este de fapta banda de frana pentru treapta a 3 a de viteza".

Nu eram 100% convins ca umplerea se face pe la joja.

 

Multumesc!!

Cu placere!Daca ai cutie fara joja de nivel adica TF ,nu ai cum sa il confunzi cu celalalt surub ,,periculos,, pentru ca este pus undeva sus pe lateralul cutiei partea dinspre radiator si are un hexagon de 24 mm parca si cel de umplere este pus exact in partea de sus a cutiei cum dai jos carcasa filtrului de aer si are un torx T45 sau 50 parca si  un O ring de cauciuc  dupa ce il desfaci,iar la AW numai pe la joja de nivel!Spor la treaba!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

100% cutia este AW pentru ca am si joja si are si tablita stantata.

Totusi sunt putin nelamurit cu nivelul uleiul masurat la cald. Trebuie masurat cu o zi inainte si apoi a doua zi cand e rece ma apuc de schimb?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce nu instalezi tu VIDA ca sa iti usurezi viata ? Uleiul se masoara doar la cald cu motorul pornit si schimbatorul in P

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Futu-i mama ei de Vida ca o am pe 2 laptopuri instalata si pe nici unul nu merge cum trebuie. Bag seria de sasiu si imi recunoaste tot dar nu am nici un cod, piesa, tutorial...nimic!

Mersi.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vida e foarte imbarligata cand vrei sa ajungi la ce te intereseaza gen catalog cu piese operatii de schimbare reparatie are un meniu mai aparte si eu am intampinat probleme,imi este greu sa explic aici in cuvinte,eu zic sa nu te mai stresezi cu nivelul ca poti face in felul urmator da o tura incalzeste la masina la temperatura de regim las-o un minut doua la relantiu timp in care muti schimbatorul in toate treptele(P,R,D)cu pauze de 4-5 secunde intre mutari, inainte si inapoi de vreo 2 ori si imediat dupa ce ai facut operatiunea asta pune schimbatorul in P lasa motorul pornit si te duci afara scoti joja o stergi si o bagi imediat(asta imi aduc aminte din vida si cum am facut la un AW acum vreo doi ani cand suspectam probleme cu nivelu de ulei dar era OK)  si trebuie sa fie la semnul warm sau hot nu imi aduc aminte ca stiu ca are 2 pozitii de cold si hot sau warm dupa care te apuci de schimbul de ulei,dar daca nu ai pierderi vizibile de ulei in cutie cred ca mai important este sa verifici nivelul uleiului dupa schimb, la cald dupa primul rulaj cu uleiul nou si dupa caz mai completezi sau mai dai afara,un indicu al nivelului de ulei este si cantitatea de ulei care iese pe la busonul de golire!

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 09.03.2016 at 8:56 PM, Vyo said:

Cu numar de telefon sau alte detalii unde poti face schimbul in Bucuresti vorbeste cu Bogdan G ca e maestru in Volvo  sau cu alti colegi de pe forum,ca eu sunt din Craiova si actualmente locuiesc in Suedia ,daca erai aproape de Stockholm te rezolvam eu cu schimbul de ulei

 

Vin eu pana în Stockholm, locuiesc în Goteborg, cât costa un schimb de ulei cutie automata? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0