SKT98

Probleme Supapa Turbo S40 T5

9 posts in this topic

Salut! Sunt nou pe acest forum, sper ca asa se face. Nu am cautat un regulament. Bun, am o problema cu supapa de la Turbo. Aseara in drum spre casa, aveam cam 2000 de rpm. Am accelerat putin pana in 3000 de rpm si am auzit mic blow-off, dupa nu a mai tras deloc. Mecanicul mi-a spus ca daca mai alerg din cand in cand masina, supapa poate sa ramana deschisa sau inchisa (nu am retinut) si sa imi calez motorasul :wacko:. Vreau sa stiu daca ii fac sau nu ceva. Asta pana o repar. Trebuie alergata, am si catalizatorul infundat. Asa am luat-o, masina unei femei de 40 de ani. :ph34r:

Edited by SKT98

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! In primul rand ai nevoie de o diagnoza si de o citire a parametrilor ideal cu vida(sunt colegi pe forum din Bucuresti ca Bogdan G sau Midnight Caller la care poti apela atat pentru diagnoza cat si pentru piese ) sau eventual cu autocom din cunostintele mele,iar partea cu zgomotul respectiv cred ca ti-a scapat vreunt furtun,colier,garnitura ceva pe traseul tubulaturii de admisie intre turbina si intercooler si e normal motorul sa nu mai traga pentru ca nu mai face presiune si eventual iti da si erori si valori eronate motorul intrand automat in regim de protectie. In prima faza verifica tubulatura de admisie si toti conectorii si senzorii de pe traseul respectiv(senzor de presiune aer,furtunas de vacuum,contacte,mufe,etc) si dupa treaba asta fa o diagnoza si asa afli si cauza si piesa defecta daca e ceva defect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totul e la locul lui. Motorul trage, dar pana in 2500. Pana acolo am turbina, dupa da de doua ori in nas si revine Volvo T5 cu motor de.. 1.3 aspirat. Nu am dat peste 3000, nu vreau sa bag presiune in turbina si sa o sparg. O sa ii repar supapa, ii schimb bujiile si dupa pot sa ma simt bine. Testerul mi-a dat eroarea de supapa. Multumesc pentru ajutor. Drumuri bune! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare.

Si eu am avut aceeași problema la T5-ul meu. Problema s-a dovedit a fi modulul de control al turbinei ( CVT - Control Valve Turbine daca îmi mai aduc bine aminte).

Din cate am inteles este o componenta electronica ce conține o piesa mecanica in interior care se uzează in timp. Din cauza asta apare o eroare de suprapresiune de aer si atunci calculatorul motorului oprește funcționarea acestui modul si practic masina continua sa funcționeze fara turbo. Daca opream si reporneam motorul totul era ok pana depășeam din nou 2500-2700 rpm.

A costat aproximativ 300 RON si a dispărut problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E ok. Se stie de la ce apare problema asta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, se stie! Tocmai ti-a raspuns colegul mai sus. Se strica valva control turbina . De ce se strica? Ca asa vrea muschiu ei si pentru ca atat si-a trait viata

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am exprimat gresit. Eu gandeam altceva. De ce se strica. Vina mea, scuze :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot nu inteleg ce vrei! Tu intrebi de ce se strica valva? Ti-am raspuns mai sus. Se strica din acelasi motiv, pentru care se arde si becul, pentru care se strica televizorul, pentru care se strica yala de la usa. PLM frate, s-a stricat ca e veche, ca are multi km si ca atat a functionat ea.....

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am inteles, doar am spus ca m-am expimat gresit prima data si ati inteles altceva. Da, eu am intrebat de ce se strica, am crezut ca i-am facut eu ceva. E vina mea, atat :)) Nu stiam ca cedeaza chiar la 170.000 km. Cealalta masina are 200.000 si e ok din toate punctele de vedere. Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now