emy

Volvo V50 1.6D SE Service

16 posts in this topic

Salutare,

 

Am cumparat un Volvo V50 1.6d black cu 150 mii km rulati. Imi place foarte mult masina, arata bine pt varsta ei de 9 anii.

Este din 2007 Octombrie, pe grila din fata scrie R-Design. Vreau sa-i schimb filtrul de ulei, aer si uleiul. Joja de ulei imi indica nivelul putin peste maxim, vreau sa-l schimb, sa pun nivelul normal si sa-l monitorizez sa vad daca ramane constant.

Am gasit filtrul de ulei marca WiX WL 7305. si cel de aer tot marca asta.

Cel de la garaj mi-a recomandat ulei de 10W40 in loc de 5w30, zicea ca la km care sunt e mai indicat 10W40 Eurol TurboCat 10W-40, de asta pune la toate masinile, numai la recomandarea clientilor pune altfel.

Cel de la magazin mi-a recomandat Eurol Fluence FE 5W-30, numai de asta avea pt masina asta.

Eu vroiam sa i-au Castrol MAGNATEC Engine Oil 5W-30 A5 4L or Total Quartz INEO 5W-30 Motor Oil - 5L , dar trebuie sa astept, le comand online pe astea.

Personal nu stiu ce sa zic.

Nu vreau sa se faca alt topic de, ce ulei e mai bun, ci doar niste pareri de la cei care au motoare diesel si nu numai.

Multumesc

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare! :)

Lasa ulei 5W-30, nu pune 10W ca si asa turbina are ungere deficitara. Nivelul peste maxim iti poate indica prezenta motorinei in ulei daca masina a incercat sa faca regenerari si a esuat, daca e din 2007 cred ca are Diesel Particulate Filter. Daca e Euro 3 din 2007, nu are DPF. Schimba uleiul si monitorizeaza nivelul, asa cum ai spus. La mine, personal, am bagat 4 litri de ulei original Volvo si nivelul pe joja mi-e cu o linie sub maxim chiar daca am bagat mai mult de cei 3.6 litri scrisi in cartea masinii :)) Dar nu ma deranjeaza, atat timp cat sta constant acolo.

Filtrele sunt consumabile la care oricum nu prea vezi ce se intampla cu ele decat atunci cand le scoti afara si vezi cat s-au uzat. Eu folosesc filtre MANN sau Mahle. Ultima data am pus MANN.

Edited by Claudiu T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pt raspuns.

Am sa merg pe  Eurol Fluence FE 5W-30  deocamdata, am citit si eu ca cresterea nivelului de ulei se poate datora DPF-ului, dar am mai citit ca este o problema cu softwareul masinii, nici joja nu indica bine, asa zicea unii pe un forum engezesc. Si lui i-a pus mecanicul ulei putin peste maxim.  

O sa fac schimbul maine. Masina merge foarte bine. Majoritatea zicea ca 1.6d nu e suficient de puternic, are caroserie mare si merge greu. Consumul e undeva la 5.5l/100. Am adus-o de la vreo 170km de unde stau, motorul merge excelent, raspunde foarte rapid la acceleratie.

Sper sa nu fie problema cu DPF-ul, se pare ca e Euro4. Daca o sa fie asta e, trebuie rezolvata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu placere :)

Eu am eliminat DPF-ul si e din 2010 a mea, tot 1.6d. La consum stau un pic mai bine, o scot la 4.2 - 4.5 % datorita aerodinamicii un pic schimbate la facelift si cred ca si unele modificari la software de-a lungul anilor in care s-a folosit motorul asta.

Incearca sa nu pui uleiul peste maxim ca sa iti poti da seama daca creste.

Drumuri bune sa ai si sa te bucuri de masina! :)

Edited by Claudiu T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum e cu eliminarea DPF-ului, remap, e OK? Sunt companii care se ocupa cu asa ceva si garanteaza lucrarea, spun ca si consumul scade. Maine, cand o sa o ridic o sa vad ce e pe sup ea. Cum se poate observa daca mai are DPF-ul. A fost importata din Anglia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca iti mai face regenerari, inseamna ca inca are DPF. Regenerarea o observi prin scaderea puterii motorului si cresterea consumului instant pe drum drept si mers constant la 8-9% de la un 4-5% normal. Mai porneste si ventilatorul de la motor cand regenereaza sau inainte de a regenera pentru a creste sarcina pe motor si a ridica temperatura filtrului.

La mine e foarte ok, sunt super multumit si linistit, merge foarte bine de jumatate de an de cand l-am scos. Consumul scade pentru ca nu mai face regenerari, la mine regenera la fiecare 100 km si imi consuma cate 1 litru de motorina pe regenerare... Fum nu scoate, da un pic de abur cand e rece afara si foarte putin fum negru cand e motorul rece si e turata in treapta a doua, am vazut asta intr-o zi cand a plecat sora mea cu masina. In mers nu am observat fum, nici cand am turat-o pana la 3000-3200.

Sub ea nu prea ai ce sa vezi, ce se poate observa e daca e taiata si sudata la loc prima bucata de esapament ce iese din motor, locatia in care e catalizatorul impreuna cu filtrul de particule. Dar nu trebuie sa o ridici pentru asta, vezi cand ridici capota, dai jos capacul de plastic de pe motor si te uiti pe acolo cu lanterna, poate gasesti vreo urma de sudura/taietura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am uitat sub masina sa vad unde e acel container cu solutia Eolys, dar ce am vazut este doar o greutate metalica pe mijlocul axului din spate. Dupa cate mi s-a spus ar fi trebuit sa fie acolo, in loc de acea greutate, containerul cu Eolys. Am vrut sa vad daca mai este solutie in acel container. Se poate vedea in poza atasata.

Masina este din 2007 dar detaliile despre masina spun ca e din 2008..

VIN    YV1MW765282377732
Car Model    Volvo V50
Body shape    5-Doors
Model year    2008
Factory code    2
Chassis No.    377732
Engine type    D4164T
Transmission type    MTX75

 

 

IMG_20160516_094205.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm :)) pai se pare ca nu e acolo. La mine e in partea dreapta cum te uiti spre rotile din fata, un recipient mic din plastic inghesuit pe sub masina.

Ce naiba...deci posibil sa fie fara DPF masina?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din nefericire pare sa aiba....dupa acea greutate de pe axul din spate este un recipient, care seamana 100% cu recipientul pt Eolys

I-am schimbat filtrele de ulei,aer, si polen (Mahle). A mai ramas cel de motorina, am luat Purflux, nu l-am schimbat deocamadata. Nu prea am gasit un review, desi este mai scump decat MANN si mai ieftin decat Mahle. Pe masina e MANN.

I-am facut un engine flush cu  LM 2427 Pro-Line Engine Flush 500 ml, l-am turnat peste uleiul vechi si lasat motorul sa mearga 10 minute. Dupa am golit to uleiul si am folosit Top Tec 4300 5W-30. Am mai pus si in rezervor Liqui Moly Diesel Purge, cand mai era vreo 10 litri de motorina. Dupa vreo 20km am mai adaugat inca 10 litri de motorina, nu am vrut sa fie prea concentrat. Acuma a mai ramas filtrul de motorina sa-l schimb. Nivelul uleiului e ca 3-5 mm sub nivelul maxim.

Am mai gasit un abtiblit pe parbriz cu cel mai recent service. S-a facut la 88 mii miles si urmatorul era programat la 96 mii miles. L-am facut la 93 mii, cat are masina acum. Dupa ei seriveul urmator era undeva la 12 mii km. 

IMG_20160519_153221.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acela este butoi pentru lichid ADM

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minutes ago, CataP said:

Acela este butoi pentru lichid ADM

Acolo nu e lichid pt filtru de particule? 

Ce este ADM? .....ADM – Additive Dosing Module - nu se refera la recipientul de aditiv pt filtru de particul?

Edited by emy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa ii zice ADM fluid additive, care intra im bidonul care se afla langa contra greutatea din spatele masini, cred ca este aceasi lucru cu EOLYS

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, emy said:

Acolo nu e lichid pt filtru de particule? 

Ce este ADM? .....ADM – Additive Dosing Module - nu se refera la recipientul de aditiv pt filtru de particul?

Addotive Dosing Module, pe prescurtat, nu am mai putut edit :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa nu mai deschid alt topic continui cu acesta.

De cand am luat masina am facut 2700 km in 2,1/2 luni de zile. Masina merge f bine, motorul trage, decat cand e rece se aude ca un, "pufait" in zone unde este cureaua de alternator, s-au la intinzatorul ei. Am cumparat cureaua plus intinzatorul sa le schimb, sa vad daca mai face zgomotul acela. Vad ca intinzatorul nou are o sarma care pare sa stopeze ceva, cel vechi numai are sarma asta si se cam misca, normal, cand motorul e pornit.


Problema mai mare e ca nu am avertizari la bordul masinii, becuri aprinse, (martorii de bord), regenerari.....Cand am ridicat masina am vazut ca la baza filtrului de particule sunt urme de sudura neuniforma, ca o muscatura la baza si apoi o sudura cam de amator. Nu este pe toata circumferinta filtrului ci doar intr-o parte. Am avut cateva avertizari, mi s-a oprit motorul de cateva ori, pana m-am obisnuiesc cu acceleratia, spunea ceva gen, engine service urgent...dupa ce reporneam masina disparea si avertizarea...

Am fost la un mecanic si a conectat VIDA la masina, au fost ceva avertizari, dintre care una in legatura cu, fault conect sensor, cred ca in legatura cu ADM...Le-a sters pe toate, dar numai una a mai ramas, cea cu ECM or ECL....am notat pe ceva si nu mai gasesc. mi-a spus sa merg la volvo dealer si sa imi updateze softul, dupa sa merg iar la el.

Deocamdata nu am fost, dar am vorbit cu ei, costa vreo 100 euro. Poate o sa astept si peste  inca 2 mii km o sa ma duc la ei sa imi faca nu service complet care costa vreo 400 euro, in pretul asta e inclus si upgradeul la soft.

Nu stiu ce sa va intampla daca merg asa cu ea. Persoana de la care am cumparat masina o avea de 2 ani si nu a avut probleme cu DPF-ul. Unii mi-au spus sa nu merg la Volvo, au avut experiente neplacute cu software updated. Nu stiu ce drum sa i-au. Ulei nu consuma, am pus nivelul putin mai sus de 3/4, asa ramane. Consumul eu zic ca e OK. Am facut un drum de, 530km, a consumat 32 litri motorina. A fost si o roata pe spate de numai 1.5 bar. Am verificat presiunea rotiilor doar acum, dupa 2700km rulati. :(. Am tot amanat verificarea presiunii in rotii!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu mai ai DPF.

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/14/2016 at 7:36 PM, Midnight Caller said:

Nu mai ai DPF.

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Ar fi bine sa ai dreptate. Masina merge excelent deocamdata. Se pare ca nu are cd changer, nu cred ca e echipata cu unitate care suporta 6 CD's, ci doar un CD.  e OK si doar un CD. Dupa cum e echipata masina trebuia sa aibe. 

IMG_20160531_130121.jpg

IMG_20160601_103205.jpg

IMG_20160601_103259.jpgc.jpg

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now