• Announcements

    • Adrian N

      Mentenanta   07/19/2018

      In perioada 20-05 ora 20:00 - 22-05 ora 20:00 site-ul va fi oprit pentru mentenanta. Probleme ce se vor a fi rezolvate: Problema legata de conturi(inregistrare, autentificare, schimbare parola) Problema cu spam-ul. https://www.facebook.com/groups/volvoclubrom/  
Sign in to follow this  
Followers 0
yachtmanblue

Schimb filtru ulei S60 - curge

30 posts in this topic

Salutare,

Am vrut sa schimb astazi filtrul de ulei si l-am schimbat, doar ca are o mica scurgere, pe care nu am reusit sa o eliminam nicicum. Scos si montat filtrul de 2 ori, apoi din nou dar cu garnitura veche, taiata limbuta de pe garnitura noua, la recomandarea lui @Midnight Caller (multumesc pentru suport), montat cu cheie dinamometrica / 30Nm, scurgerea persista.

O sa iau un alt filtru si incerc si cu ala apoi, ca mai exista si un oring pe capact, o sa il schimb atunci cand va veni ca dureaza 5 zile, asta daca nu rezolv doar cu noul filtru...

Din experienta voastra, daca ati intampinat aceasta situatie, va rog opinii.

 

 

Capture.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am aceasi problema si o las asa ca din ce am vrb cu @Bogdan G ar fii de la un furtun sau ceva genul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Curge fix de la filtru , optim ar fi schimbarea ambelor oringuri , dar ... cel putin in franta nu am gasit al 2lea oring(doar cel aplatizat) , asa ca am strans mai tare fara dinamometrica , si n-a mai persistat scurgerea . 

Problema nu este pierderea nesemnoficativa ci faptul ca ajunge fix pe alternator .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare.

Si eu am avut aceiasi problema(filtru Mann) si dupa schimbare  m-am intors la service si l-a desfiletat apoi reinfiletat dupa care nu a mai curs.

Ma gindesc la urmatorul schimb sa merg pe alta marca.

Edited by dann

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oem am pus ...si am intrebat la volvo daca au alt tip de o-ring (filtrul in sine este acelasi la toate d5-urile) si mi-au confirmat ca este un singur tip (pt motorizarile euro5 in 5 cilindri)

Edited by Cristi Muresan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel original este MANN deci schimbarea celui MANN cu unul original din pacate nu schimba nimic

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 8 ore, Midnight Caller a spus:

Cel original este MANN deci schimbarea celui MANN cu unul original din pacate nu schimba nimic

 

Ok,m-am mai linistit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am comandat un filtru Mahle doar pt garnitura, cat si al doilea oring. Sper sa rezolv  fara o strangere peste cea recomandata de max 30Nm.

@CataP asa este am pus si eu intrebarea intr-un alt thread, referitor la acel furtun si colegii de forum au confirmat ca fiind o problema comuna fara motive de ingrijorare. se pare ca prin acel furtun trec vapori de ulei. problema e ca furtunul e dur/ casant si ca solutie am pus banda teflon. vedem daca functioneaza... Asa cum spune @Cristi Muresan scurgerea se produce la baza capacului pt filtru si picura fix pe alternator. 

Ciudatele problemele astea cu scurgerile de ulei... deranjante ca sunt mancatoare de timp... mai ales ca nu exista o solutie comuna care sa garanteze rezolvarea... nasol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Design prost din partea celor de la volvo as spune , apoi si mai prost ca alaturi de un filtru original nu pun ambele o-ring-uri ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

offtopic

Toate filtrele de ulei astazi sint tip cartus insa conteaza cum stii sa il "infingi" complet in ghidaj si apoi sa rulezi atent garnitura de cauciuc peste filetul  corp filtru pina la acea degajare speciala facuta pt garnitura.Apoi strinsul capacului filtrului la cuplu fix nu este musai problema,atit timp cit ce ziceam mai sus ,nu se face cum trebuie.

Se invata in timp ,se mai strica, se mai sparge  si uite  asa se invata ,insa pt 50ron manopera  ,mi se pare deplasat sa le faci singur ,mai ales daca nu iti reuseste .:)

Edited by 1984

Share this post


Link to post
Share on other sites

@1984 am pus aici threadul, desi operatiunea nu-mi apartine. Am fost cu ea la un mecanic, ce mi-a fost recomandat si am stat cu el acolo. A facut cu atentie la fiecare infiletare, a pozitionat si repozitionat garnitura, a taiat limbuta... curge nene :)

Acum operatiunile de schimb ulei, lichide si filtre nu sunt, dupa parerea mea, complicate, care necesina cunostinte ingineresti exclusiv in ale Volvo. Desi omul a mai lucrat pe alte modele Volvo. 

Si chiar mi-as fi dorit sa merg la cineva caruia i-au trecut pe mana mai multe S60 uri 2010+, dar ghinion ca in Iasi si imprejurimi eu n-am gasit pe nimeni. Si o sa am aceasta problema pe viitor pentru operatiuni care pot fi considerate mai complexe la masina. Chiar vorbeam ieri cu un proprietar de XC60 nou si mi-a spus ca nici el nu are o solutie convenabila pt service, caci in Iasi nu mai exista dealer autorizat, in Brasov iarasi, nu mai este, si intelesesem ca era ok, a ramas in Bucuresti, Cluj si undeva in vest... Aiurea.

Revenind la filtrul meu de ulei, nu cred ca se impunea un drum la Bucuresti pentru a beneficia de serviciile vreunui coleg de forum...

Saptamana asta cand voi merge din nou, o sa reinfiletam filtrul ala pana cand vom prinde pozitia perfect ca sa nu mai curga nimic, si inteleg ca totusi nu exista o reteta ideala pt. a evita scurgerea uleiului...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@1984 , tocmai de aia am spus design prost ! Din pacate din descrierea ta vb despre generatia veche a d5-ului (cele 2) care puteai sa le strangi cu mana, si nu curgeau... cat despre plasat o-ring-urile ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, yachtmanblue a spus:

@1984 am pus aici threadul, desi operatiunea nu-mi apartine. Am fost cu ea la un mecanic, ce mi-a fost recomandat si am stat cu el acolo. A facut cu atentie la fiecare infiletare, a pozitionat si repozitionat garnitura, a taiat limbuta... curge nene :)

Acum operatiunile de schimb ulei, lichide si filtre nu sunt, dupa parerea mea, complicate, care necesina cunostinte ingineresti exclusiv in ale Volvo. Desi omul a mai lucrat pe alte modele Volvo. 

Si chiar mi-as fi dorit sa merg la cineva caruia i-au trecut pe mana mai multe S60 uri 2010+, dar ghinion ca in Iasi si imprejurimi eu n-am gasit pe nimeni. Si o sa am aceasta problema pe viitor pentru operatiuni care pot fi considerate mai complexe la masina. Chiar vorbeam ieri cu un proprietar de XC60 nou si mi-a spus ca nici el nu are o solutie convenabila pt service, caci in Iasi nu mai exista dealer autorizat, in Brasov iarasi, nu mai este, si intelesesem ca era ok, a ramas in Bucuresti, Cluj si undeva in vest... Aiurea.

Revenind la filtrul meu de ulei, nu cred ca se impunea un drum la Bucuresti pentru a beneficia de serviciile vreunui coleg de forum...

Saptamana asta cand voi merge din nou, o sa reinfiletam filtrul ala pana cand vom prinde pozitia perfect ca sa nu mai curga nimic, si inteleg ca totusi nu exista o reteta ideala pt. a evita scurgerea uleiului...

Eu am desfacut capacul , am scos ambele o-ring-uri , am sters totul , si la montaj am strans mai tare (n-am avut dinamometrica ) dar am strans destul de tare , scurgerile au disparut .

Problema: o tesitura pe o-ring-ul plat care nu are corespondent pe carcasa sau lipsa o-ring-ului no.2 ca piesa de schimb impreuna cu filtrul .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine ca ai rezolvat..La urmatorul schimb sa mergi la acelasi mecanic:) 

Nu e nimic complicat daca  ai ceva inclinatie spre asa ceva ,insa te murdaresti  dar nu scutesti cine stie ce bani ,in sensul asta am comentat ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Cristi Muresan am sesizat o tesitura pe pe interiorul oringului plat, perpendiculara pe latimea oringului. Zici ca asta ar genera scurgerea? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, yachtmanblue a spus:

@Cristi Muresan am sesizat o tesitura pe pe interiorul oringului plat, perpendiculara pe latimea oringului. Zici ca asta ar genera scurgerea? 

Eu asa cred , dar cu tesitura aceea vin toate filtrele in cutie albastra . Asa ca ?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am pățit asa ceva niciodată și am zeci de d3 uri servisate.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

La noi s-a intamplat cu unul din aceleasi zeci, si s-a rezolvat doar prin strangere putin mai ferma a capacului...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ceapa lui de filtru... gata vin la voi sa schimb lichidul de frana si ce'o mai fi in viitor placute de frana, discuri de frana si alte consumabile... :) 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rasa mamii lui de capac filtru... Am schimbat din nou garnitura filtrului plus oringul de pe baza capacului(cel subtirel)...tot curge nene... desi am si strans capacul mai tare...  asa o las

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 13 minute, yachtmanblue a spus:

Rasa mamii lui de capac filtru... Am schimbat din nou garnitura filtrului plus oringul de pe baza capacului(cel subtirel)...tot curge nene... desi am si strans capacul mai tare...  asa o las

Al meu nu mai curge , dar oricum e frustranta problema , si devine si mai iritant cand stii ca la v70-u meu d5 2002, l-am strans cu mana ( experimental ) si nu curge .... CU MANA ! 

Bad design :( pentru care mai si platesti ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am uitat sa intreb... dupa schimbul de ulei cu 5.9 L nivelul este fix la mijloc. Masina zice ca este ok. Are dreptate ? :) Intreb pentru ca inainte de a schimba uleiul nivelul era cu o patratica mai jos decat cel maxim, iar ultima revizie a fost facuta in reprez Volvo la 180K.

 

IMG_1831.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noi cand punem 5.5L e tot la mijloc :) Pana la urma este doar informativ acel indicator. Daca vrei ceva exact, folosesti joja de service (infipta in baia de ulei, spre fata masinii, de culoare gri, bagi mana pana la subtioara sa ajungi la ea).

Share this post


Link to post
Share on other sites

5.9l este cam mult .

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 4 ore, yachtmanblue a spus:

Am uitat sa intreb... dupa schimbul de ulei cu 5.9 L nivelul este fix la mijloc. Masina zice ca este ok. Are dreptate ? :) Intreb pentru ca inainte de a schimba uleiul nivelul era cu o patratica mai jos decat cel maxim, iar ultima revizie a fost facuta in reprez Volvo la 180K.

 

IMG_1831.JPG

Sa stii ca si la mine a fost la fel la inceput adica dupa ce am schimbat uleiul si filtrul,dar la cateva zile a mai trecut cu un marcaj dupa.Eu zic sa astepti putin,asta daca ai pus exact 5,9.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0