Radex

Proaspat posesor XC60 (second-hand)

18 posts in this topic

Salut si bine v-am gasit pe forum!

Sunt proaspat posesor al unei masini Volvo XC60 modelul 2010, masina cumparata (second-hand) in martie 2016, de la niste samsari din Pitesti.
Nu sunt un mare pasionat de masini, dar prefer cand plec la drum sa fac tot posibilul sa fiu in siguranta atat eu cat si pasagerii, asa ca dupa achizitionarea masinii m-am pus pe treaba si am inceput sa bag bani in ea sa o pun la punct!

Mi-am propus sa fac reviziile si reparatiile numai in reprezentantele Volvo, chiar daca in orasul meu nu exista (sunt din Craiova), asa ca m-am urcat in masina si am ajuns la Primus Auto Bucuresti.
Primul meu gand a fost sa schimb "consumabilele" cum se spune, atunci cand cumperi o masina second-hand astea le cam schimbi... asa am fost sfatuit asa am facut!
O sa enumerez mai jos o lista cu ce am inlocuit:

Revizie:
- Kit distributie
- Intinzator curea auxiliara
- Curea alternator
- Curea A/C
- Filtre aer, motorina, polen, ulei
- Schimbat ulei motor si cutie viteze
- Update soft si schimbat meniul din germana in engleza
- Alte garnituri / coliere / etc marunte

Revizia in total a fost undeva in jur de 5000 de ron cu tot cu manopera, update soft etc... m-am gandit e asta e... masina second-hand, trebuie schimbate...
Partea care mi s-a parut un pic exagerata din partea lor a fost la soft.. download + incarcat soft 100 ron... schimbat soft in limba engleza 500 ron, vina este numai a mea, comoditatea se plateste, puteam sa pierd o dupa-amiaza sa ma documentez, cumparam un cablu + soft de banii astia si le faceam eu... asta este, dupa cum am zis comoditatea se plateste. Este bine totusi ca am o garantie acolo.

Mentionez ca, inainte de a cumpara masina, am facut o verificare generala la ei cu vechiul proprietar, pe care am platit-o eu (in jur de 280 ron) si cei de la Primus Auto mi-au facut o estimare din care a reiesit ca masina este in conditii bune, nu sunt defectiuni grave etc... doar consumabile de schimbat... deci la vremea aceeia am considerat ca e totul OK si am cumparat masina.

Problema vine dupa ce ei au facut aceasta revizie... Primus Auto are 3 grade de recomandari: "Urgent", "Cat mai repede" si "De considerat pe viitor".
Cand a venit lista pe spatele facturii cu ce ar trebui sa mai schimb sa pun masina la punct... sincer mi s-a facut rau...

Lista este foarte lunga daca este nevoie o sa revin cu ea completa... dar o sa enumerez doar cateva pe care le-am considerat mai importante:

- Punte spate indoita pe partea dreapta
- Zona AoC zgomot peste 50km/h posibil AoC-ul trebuie schimbat
- Diferential reductor final (spate) face un uruit atunci cand urc rampe, sau in curbe pe loc la viteza mica
- Portfuzete spate (ambele) si Bascule fata (ambele) terminate...
- Scuturi radiatoare, protectii combustibil lipsa...

Ofertele de pret cu care au venit dupa... am spus... mie unuia mi s-a facut rau...
Oare atunci cand am fost prima data la ei in service, inainte sa cumpar masina... nu puteau sa imi spuna si mie despre macar una dintre aceste probleme... mentionez ca acea verificare generala nu a fost decat vizuala... s-au plimbat cu masina au ridicat-o pe elevator, au demontat o gramada de piese pe acolo... in sfarsit a durat 2-3 ore.

Primul drum pe care l-am facut cu masina a fost un mixt de sentimente... pe de o parte eram extaziat de masina si pe de alta parte ingrijorat.
Am plecat tarziu de la Primus Auto din Bucuresti si am condus tot drumul spre Craiova pe noapte... pot sa spun ca mergeam aproape "la ghici" pentru ca farurile xenon erau aproape inexistente, farul stanga fata "palpaia", am avut impresia la inceput ca cineva imi tot da blitz-uri din spate, dar am realizat mai tarziu ca nu facea contact cip-ul din interiorul farului si se stingea la vibratii... iar prin parbriz daca ma uitam ma dureau ochii atunci cand veneau masini din fata, aveam impresia ca ma uit pur si simplu la cineva care sudeaza.

In sfarsit... incerc sa scurtez postul... nici eu nu as citi pomelnicul asta de text, sa va povestesc ce am facut pana azi vis a vis de reparatii service pe care le-am facut pe toate la Primus Auto asa cum mi-am propus:

- Am schimbat puntea spate, am incercat ulterior sa caut second-hand la dezmembrari, nu am avut noroc, am vorbit cu un prieten care se ocupa cu piese auto sa imi aduca fara adaos, pret bun bla bla 5000 ron... pe unde m-am interesat era in jur de 5000 ron noua. La Primus Auto era la fel, am schimbat-o la ei, mi-au dat si garantie totul bine si frumos.
- Am schimbat portfuzetele spate, ambele bascule fata vreo 4000 ron si alte piese marunte cu tot cu manopera
- Au demontat AoC-ul era in regula!!! Macar aici am respirat linistit, au detectat ca era un rulment in diferentialul de pe spate, rulment care e spart... mi-au facut o oferta fabuloasa cu schimbarea totala a diferentialului care era in jur de 15000 ron, bineinteles ca nu o sa schimb tot diferentialul spate, o sa il repar daca este posibil (sper!!!)
- Inlocuirea unui "calculator de far" care era cat un pachet de tigari + 2 becuri xenon m-au costat 3000 de ron!!! 2x360 ron a fost un becurile xenon!

Acum imi ramane sa repar diferentialul (reductor spate) nu stiu exact cum sa ii zic... nu ma pricep deloc, trebuie sa pun scuturile pe sub ea si protectiile alea pt. conducte combustibili, si sa inlocuiesc parbrizul.

Parbrizul:
Am inspectat la lumina soarelui parbrizul si sunt ca niste puncte de ac unul langa altul pe tot parbrizul... nu e nici matuit... e parca mai rau, atunci cand ma uit prin el face un efect de "blur" "glare". Pare stropit cu multe puncte... polish este exclus, dupa cat am citit nu e mare lucru. Pe timpul zilei se vede bine prin el, dar noaptea este imposibil... dupa 2 ore de mers noaptea parca as fi tocat ceapa. Singura solutie este sa il schimb.
Acum... daca tot il schimb as vrea sa optez pt. unul cu protectie UV, nu stiu daca acest model are standard. Din ce am gasit, este cu senzori de ploaie... altceva nici o specificatie in plus vis a vis de parbrizul Volvo XC60. 
 

Cate ceva despre masina:

Volvo XC60 Model 2010 culoare Alb,
Numar de identificare: YV1DZ7046A2069095
Motorul: D5, 2400cm, 205 CP, cutie automata 6 trepte geartronic 
Are ceva optiuni extra:
Trapa panoramica,
Bare transversale pt. portbagaj extern
GPS incorporat, telefon etc
Nu are tapiserie din piele, am cautat expres sa nu fie din piele scaunele

Masina a fost cumparata initial din Germaina in 2013 de o firma care se ocupa cu defriseri pe la Bistrita Nasaud... proprietarul din Romania nu a avut clar grija de ea, sunt foarte curios pe ce drum o fi mers de a sablat pur si simplu parbrizul, bara fata... a inodit puntea spate, a facut praf basculele alea fata care sunt imense... a trebuit sa revopseasca partea din plastic fata care imi imaginez ca nu mai avea pic de culoare pe ea... 

Eu am cumparat-o de la cineva din Pitesti cu 15.000 euro, cel din Pitesti spune ca a luat-o la schimb de la cel de la Bistrita.
Am bagat in reparatii pana in acest moment inca 6500 euro totul numai in reprezentanta.
Inainte am avut o Dacia Sandero timp de 8 ani pe care am "tinut-o in puf" dupa cum zice nevasta-mea, intretinuta, revizii la zi etc. Nici nu ma gandeam sa imi cumpar o masina noua, nu sunt sofer infocat, am condus foarte putin in afara orasului, distante scurte... munte / mare, mai mult prin oras, nu faceam nici o diferenta intre masini. M-au speriat la un moment dat niste  accidente groaznice pe care le-am vazut, am inceput sa caut o masina care confera siguranta mai mare... am dat peste Volvo.

Dupa cum am spus nu am fost un mare pasionat de masini dar cand am un lucru imi place sa am grija de el. 
Nu stiu daca am facut bine sau rau... prietenii zic ca sunt nebun, mai bine luam una noua etc...  dar mie imi place foarte mult masina... de cand am luat-o as conduce-o non stop...
Inca am impresia ca nu stiu foarte multe despre aceasta masina... tot o descopar din Martie in coace.


Astept sfaturi, critici, pareri.
Multumesc

4 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Nu poti schimba tu limba , este mai complicat! Deci in reprezentanta nu ai platit mult . 

 Cat despre restul problemelor , din pacate masinile noi sunt facute sa reziste cat garantia (aici depinde mult cum o ingrijesti , dar daca te rezumi strict la programul de service ... ) 

 Te sfatuiesc sa iei legatura cu baietii din bucuresti care au service-uri volvo (midnight caller , bogdan g), vei avea parte de preturi mult mai bune , si serviciile (parerea mea ) cel putin egale cu cele din reprezentanta ! 

Edited by Cristi Muresan
3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi se pare exagerat de mare pretul,acum depinde si numarul de km,dar la fel am patit si eu cu primul,m-am dus initial cand am cumparat-o si mi-au zis ca este super ok,la 9 luni la o inspectie mi-au dat o lista de MAI MULTE de 25000 lei,la alte 9 luni dupa prima inspectie alta lista DAR cu preturi mai mic: 21000 lei aceleasi piese.asta e primus

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu nu inteleg nu mai sunt si alte serviceuri in afara de reprezentanta care sa repare volvo, bineinteles ca pe partea de motor , electronica e de preferat in reprezentanta. 

Edited by adytym

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 16.08.2016 at 11:00 PM, adytym a spus:

eu nu inteleg nu mai sunt si alte serviceuri in afara de reprezentanta care sa repare volvo, bineinteles ca pe partea de motor , electronica e de preferat in reprezentanta. 

Sunt alte service-uri care se ocupa si de electronica si o mica parte de soft. Exista alte service-uri care repara ce nu poate repara reprezentanta, iar restul e can-can

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din pacate, am trecut prin experienta asemanatoare. Masina mea e din iunie 2011. Incepand de anul trecut imi da fiori lista de le Primus. Partea proasta e ca mai pun si chestii din burta. In primavara asta am mai bagat peste 11.000 lei si am mai primit o lista. Am zis ca o dau si nu mai vreau sa stiu de Volvo.... dar masina e super si mi-a trecut. De acum voi lua si o a doua parere inainte de a accepta toate aberatiile din reprezentanta. 

Nu m-am putut abtine sa nu scriu.

Si masina o am de noua, nu am fost cu ea decat in reprezentanta.

Sper sa ai parte de satisfactii la volan.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, multumesc pt. reply-uri, pe 29 august am programare sa imi repare reductorul final si sa imi schimbe parbrizul... Am cerut sa imi puna parbriz cu protectie UV dar cica nu se poate ca nu mai merge City Safe... la masina asta, zic ei ca nu se poate pune parbriz cu protectie UV, acum nu stiu daca nu o avea ceva protectie standard, am masurat cu telefonul si este o diferenta... nu pare chiar sticla chioara. 
In final o sa ma coste numai inlocuitul parbrizului cu tot cu TVA si mana de lucru vreo 2800 ron... 

Revin cu informatii noi dupa ce vin din service.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Orice sticla filtreaza prin structura moleculara o parte din razele UV.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar daca se pune folie pe parbriz mai merge city safe???k am vazut prin oras vreo 2 cu parbrizele albastre

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 19.08.2016 at 2:24 PM, silviu30 a spus:

Dar daca se pune folie pe parbriz mai merge city safe???k am vazut prin oras vreo 2 cu parbrizele albastre

Nu stiu daca mai merge city safety, dar sigur ai sa ramai fara talon :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alea de le-ai vazut cu parbrize albastre este foarte posibil sa aiba parbrize heliomate,nicidecum cu folie albastra.

Am vazut masini cu folie pe parbriz,dar neagra cu diferite grade de opacitate.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,daca tot schimbi parbrizul pune incalzit,iarna e aur !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna tuturor,

Scuze ca postez aici dar nu am dorit sa mai deschid un topic si asta mi se pare mai apropiat.

Am gasit la vanzare in Constanta un Volvo XC60 AWD, motor 2.400 cc, 163 cp, cutia de viteze automata banuiesc ca e cea cu 6 rapoarte, fabricat 2014 cu 96.000 km, luata din reprezentanta de la Bucuresti din ce imi dau seama.

Am citit pe forumul vostru multe lucruri despre XC 60, ceea ce ma ingrijoreaza la achizitie este:

1. Se poate sa iau o cutie de viteze automata ce e cu un defect ascuns, la genul descris pe forum, cu recalibrare- mai merge un pic si apoi crapa? Am de gand sa ii schimb oricum uleiul din cutie si filtrul...dar sa nu fie "manarita"

2. Daca stie cineva istoricul (din intamplare) al masinii, e un model alb, cu radar, bliss, dar fara trapa, din Constanta...nu stiu cat se stiu membrii intre ei, dar incerc...poate aflu un istoric in afara de ce voi cere in reprezentanta...

3. Cat de fiabila e cutia de viteze a acestui model? m-am cam dezumflat citind totodata si despre rolele intinzatoare...masina are schimbate pana acum doar consumabilele standard (ulei, filtre).

4. Ce ma sfatuiti, ca posesori de Volvo XC 60, sa verific in mod special la masina? (eu vin de pe un Citroen DS5 hybrid, stiam masina si punctele ei bune si mai putin bune, la Volvo chiar nu am nici cea mai vaga idee)...

Imi place masina, faptul ca voi avea de schimbat la ea un ulei, niste bucse sau placate frana, discuri etc nu ma ingrijoreaza, am mecanici foarte buni in Iasi...doar cutia de viteze ma cam tine in loc la achizitie...nu prea stiu ce sa cred...

 

Multumesc in avans.

PS in semnatura e masina care o doresc, cu exceptia faptului ca nu puteam selecta la inregistrare model 2014...avea numai pana la ...2013? :))

PPS: e D4

Edited by george2104

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ramai la Citroen, nu ai mecanici buni de Volvo în Iași.  Nici măcar nu ai unde sa faci o diagnoza calumea în zona Moldovei.  

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare dragi posesori de Volvo XC60;

 

Azi , am intrat in posesia unui Volvo XC60 din 2014 facelift, D5 , motor de 2.4 215 cp , AWD;

E prima masina pe care o conduc din grupul Volvo . Masina a fost  are la momentul actual 148.000 km, se vede pe ea ca a fost intretinuta de propietarul anterior.

Ca dotari pot enumera urmatoarele:

-Asistenta la coborare

-Ceasuri bord plasma

-Vitezometru cu afisaj tft

-Faruri adaptive, daylight , stopuri led;

-Camera detectare semne rutiere

-Navigatie

- Scaune sport full electrice  cu piele bicolora + incalzite si memorie;

-Volan sport+comenzi control ;

-Dublu climatronic;

-Pilot automat;

-Oglinzi heliomate ,pliabile  ;

-Incalzire parbriz si luneta

-Softclose  portbagaj

-Cadru protectie SIPS

-Parctronic fata +spate

-Pachet chrom;

Editie SUMMUM;

De la Cluj la Oradea am avut un consum de 6.0 ( afisat in bord ) ...Nu prea pot spune multe despre ea,(inca o " descopar") insa tinuta de drum e impecabila , iar interior -exterior la fel..( ori e doar impresia mea , de " nou  " ) !

Se poate sa imi oferiti cateva sfaturi , din experientele avute ? Am pus  3 poze cu " bestia " pe 4 roti.:X..

1.5.jpg

4.jpg

0.jpg

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Să o stăpânești sănătos... Foarte frumos exemplarul... 

Sfaturi: ce să zic : distribuție, întinzător auxiliar și curele originale la 180.000 km, ulei Castrol  0W30 A5, și spor la bani :D

 

Ps1: ești sigur că ai 'Camera detectare semne rutiere'    sau e din anunțul samsarului?

Ps2:consum 6? Cu cât ai mers? Cu 80?

Ps3: de curiozitate cât a ajuns? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare.

Sa o stapanesti sanatos si fara evenimente,frumoasa masina!

Esti sigur de km.din bord,avand in vedere ca e adusa din Germania?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehhh și tu acum... Hai să nu îi stricăm omului plăcerea... Oricum : ce rost mai are acum? A luat-o, e frumoasă, să se bucure de ea.... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now