bogdanpopescu

Oprire motor in mers. DSTC répar demandee.

25 posts in this topic

Salut

Am un S40 1.6d din 2010, de ieri a inceput sa mi se opreasca motorul in mers, dar totusi repornea. Azi dimineata  la fel, l-am repornit si  am continuat sa merg. Dupa ce am mers vreo 4km, s-a oprit si nu a mai pornit. Am lasat-o intr-o parcare. 

Mesajul de eroare care apare in bord este: DSTC répar demandee.

Va rog sa ma ajutati. Multumesc!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare! 

Cauze pot fi multe... Trebuie pus tester și văzut ce erori sau în ce parametri funcționează mașina... 

Deci fuga la cineva cu tester... Totuși ai putea încerca a schimba filtrul de motorină... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

   Aceeasi problema am avut-o si eu ieri: mi-a aparut acelasi mesaj de la dstc si mi-a oprit motorul in mers. La inceput am cresut ca e din cauza ca am fortat un pic nota, aveam 145 km/h, dar a inceput sa faca de mai multe ori indiferent de viteza. Imi aparea mesajul cu "DSTC répar demandee" , m-i se aprindeau toate becurile in bord si motorul se oprea. Am observat apoi ca imi apare de fiecare data cand trec peste denivelari cu masina, in special cand iau denivelari cu partea din fata. Am trecut intentionat prin cateva gropi si de fiecare data m-i s-a aprins eroarea si mi-a oprit motorul. Azi dimineata nu a mai vrut sa porneasca, aparandu-mi aceeasi eroare. Nu stiu daca are vreo legatura dar zilele trecute m-a necajit un pic electrovalva care controleaza geometria turbinei, era deschisa permanent, nu mai inchidea. Am desfacut-o, curatat si nu am mai avut probleme masina incepand sa ,,traga bine" din nou. Ramane sa fac rost de un vida sa vad ce apare. Credeti ca ar putea fi si ceva "slabit" deoarece imi apare eroarea si la trepidatii? Va tin la curent cu ce voi gasi. Orice parere m-ar ajuta, multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

   Multumesc  pauionutz! Luni imi ajunge si interfata vida si sper sa ma luminez! Oricum, azi si maine nu mai fac nimic. Ma poti ajuta cu o schita sau cu localizarea acestui senzor? Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

In spatele fuliei de la arborele cotit. Dai roata dreapta fata jos, tragi aparatoarea de noroi intr-o parte si vezi fulia. I  spatele ei se afla senzorul cu o mufa cu 3 fire. Acela este senzorul. Dar ca sa il scoti trebuie scoasa fulia de cele mai multe ori

Share this post


Link to post
Share on other sites

In spatele fuliei de la arborele cotit. Dai roata dreapta fata jos, tragi aparatoarea de noroi intr-o parte si vezi fulia. I  spatele ei se afla senzorul cu o mufa cu 3 fire. Acela este senzorul. Dar ca sa il scoti trebuie scoasa fulia de cele mai multe ori

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Dupa cum v-am spus, am revenit cu ceva detalii. Am reusit sa fac un test cu vida dice. O sa postez alaturat ce erori am gasit, cam multe ce-i drept. Imi cer scuze daca nu sunt prea exact dar abia ma familiarizes cu softul vida. 

20171017_123039.jpg

20171017_123018.jpg

20171017_123634.jpg

20171017_123611.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Am incercat sa sterg erorile, nu stiu cate am reusit sa sterg, oricum unele tot au ramas. Din cate imi pot da seama cele care raman sunt legate de BCM, care nu comunica cu ECM, senzorul RPM,  o eroare legata de voltajul ECM. Cred ca mai sunt dar pe astea am reusit sa le tin minte, fiind mai importante cred. Am curatat ieri si modulul CEM si mufele acestuia, precum si senzorul RPM si mufa acestuia( acesta putand fi si defect dar am incercat intai asta, gandindu-ma poate exista vreun contact imperfect). Masina tot nu porneste, acelasi mesaj cu defectiune DSTC in bord si erorile pe care vi le-am aratat mai sus. Daca aveti vreun sfat v-as fi recunoscator, m-am saturat sa stau sa ma uit la ea pe geam! Nu stiu cu ce sa incep, as avea nevoie de un punct de plecare, altfel spus! Sa schimb senzorul RPM? Nu mai stiu! Care dintre erorile de mai sus ar putea duce la nepornirea motorului?  Va multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate observ ești mai în ceata de când folosești VIDA.

1 la mana, scrie foarte clar, negru pe alb, probleme cu ECM ul, deci BCM ul nu are nici o treaba cu problema ta, el raportează ca este o problema pe motor .

2 la mana, dacă ai eroare de RPM senzor de ce mai întrebi de ce nu pornește?

3 la mana, ai help în VIDA, la fiecare eroare îți spune cauzele posibile, rezolvări, etc . Ai totul mura-n-gura .

4 la mana nu ai oferit toate detaliile cu privire la erori, mai ai erori pe motor însă nu ai dat refresh.

PS mașinile se repara cu experienta nu cu VIDA .

Dacă dai recitire erori vezi ca ai mai multe pe motor pt 5V ai pe toți senzorii . Cel mai probabil ai un senzor în scurt, alimentare 5V în scurt la masa sau mai rau ECM defect .

Succes .

Sent from my SM-N920S using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

   Multumesc pentru observatii Bogdan G! Cum am spus, astazi a fost prima data cand am folosit vida dice! Imi cer scuze daca nu am oferit mai multe detalii, abia am inceput sa deslusesc cum se foloseste, sper pe viitor sa fiu mai explicit. Nu am stiut ca din cauza unei defectiuni la motor poate apare o eroare semnalizata de DSTC. Nu incerc sa repar masina cu vida, e nevoie de experienta cum spui tu, dar e un instrument de care vreau sa ma folosesc pentru a comunica cu masina si pe care abia invat sa-l folosesc. O sa incep cu schimbarea senzorului RPM si mai vedem! O seara faina tuturor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verifica si firele care merg la senzor

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 14.10.2017 at 6:53 PM, paunionutz said:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Și mai citește odată erorile și ai sa vezi ca ai eroare EGR.

Scoate mufa din EGR și vezi dacă pornește masina .

Sent from my SM-N920S using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

   Salut! Astazi am schimbat senzorul RPM si aceeasi poveste, tot nu porneste. Am verificat si cablajul senzorului pana aproape in dreptul filtrului de motorina, nu am gasit nimic in neregula. Ce am mai putut constata: cu contactul pus, cu mufa senzorului RPM decunectata, in mufa am 5v. In momentul in care conectez mufa in senzor tensiunea scade la 3,7 V, de aici si problema cred. Bogdan G nu am nici o eroare din cate am vazut legat de egr, o sa mai "sap" dar singurele erori care mai sunt si le-am gasit le postez mai jos. O sa incerc si cu mufa EGR scoasa. Intrebarea mea este: firele de la senzorul RPM se duc direct in ECM, mai au vreo ramificatie pe undeva, sunt si alti senzori pe traseul asta de circuit? 

20171018_153934.jpg

20171018_153955.jpg

20171018_153945.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

   Cand mi-au aparut problemele si acel mesaj cu DSTC am observat ca imi aparea mesajul si motorul se oprea cand treceam peste denivelari sau cand fortam masina accelerand brusc. De asta intreb de traseul cablajului, la acel moment parea ca fiind ceva slabit sau un contact imperfect! Dar asta e doar o parere! O sa incerc sa ajung la ECM sa verific si acolo macar mufele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

   Am incercat si cu mufa EGR scoasa dar tot nu porneste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

   Am rezolvat problema! Tot balamucul din cauza unui ,,carpaci'' care si-a bagat nasul prin fire candva! Va atasez si cateva poze cu ,,defectul'' care a condus la aparitia mesajului  ,,DSTC répar demandee'' in bord, oprirea motorului in mers dupa care ulterior nu a mai pornit deloc. Tin sa va multumesc celor care m-ati ajutat in demersul meu in depistarea problemei! Firele le-am lasat in pozitia in care le-am gasit, doar ca ele erau izolate IMPREUNA! Macar daca erau izolate separat! Asa ca aveti grija pe cine lasati sa va umble pe la masina! 

20171019_095140.jpg

20171019_095149.jpg

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu este de vina cineva si pur si simplu se freaca ele in diverse locuri

Share this post


Link to post
Share on other sites

   Stiu, se mai intampla, nu-mi place sa arat cu degetul! Dar acolo erau taiate si izolate impreuna! Daca ar fi fost izolate fiecare in parte nu ar mai fi fost probleme! Dar atunci nu aveam eu ce face si m-as fi plictisit!:rolleyes: Una peste alta e bine ca a fost doar atat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stai bre ca e ceva dubios . Motorul mergea deci nu avea cine să-ți cositoreasca firele alea în mers .

Sent from my SM-N920S using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 13 ore, Nicuke a spus:

   Stiu, se mai intampla, nu-mi place sa arat cu degetul! Dar acolo erau taiate si izolate impreuna! Daca ar fi fost izolate fiecare in parte nu ar mai fi fost probleme! Dar atunci nu aveam eu ce face si m-as fi plictisit!:rolleyes: Una peste alta e bine ca a fost doar atat!

Ca idee ar fi trebuit sa vezi ce semnificatie aveau acele 2 fire ca si semnal.Posibil sa fii fost facuta vreo ghidusie ,cine stie.Iti functiona DSTC-ul asa cum este el valabil pe modelul tau de masina?!

De fel se pot sunta semnale fara sa iti "crape" masina in mers pentru a elimina anumite chestii,dar ma gindesc ca asemenea magarii sint de domeniul trecutului...

Similar cum este soft DPF Off dar  in situatiile prost facut ,insa la tine a fost hard bricolarea.:)

In fine

Edited by 1984

Share this post


Link to post
Share on other sites

   Salut! Daca cititi primul meu post veti vedea ca am spus ca mi-a aparut problema in mers! A inceput sa-mi apara ''DSTC repare demande'', mi se aprindeau toate becurile din bord si se oprea motorul. Mi-a facut asa pret de vreo 10 km pana am ajuns acasa, oprindu-mi motorul de mai multe ori dar dadeam cheia pe pozitia 0 si apoi porneam si pornea! Am observat ca incepuse sa faca si cand treceam peste denivelari in special, cand masina trepida sau vibra. Am lasat-o parcata pentru ca era seara iar a doua zi dimineata nu a mai pornit. Cand am gasit ''defectul'', cele doua fire care se observa ca sunt dezizolate cu o lama sau cutit ceva, erau izolate impreuna si una din litele unui fir atingeau litele celuilalt fir, ele fiind dezizolate in acelasi loc, nu unul mai jos si unul mai sus. Firele galben-rosu si alb-rosu, din cate tin minte, erau cel care alimenta senzurul RPM cu 5V si cel de semnal (am atasat si o fotografie din schema electrica). Masina am cumparat-o acum o luna jumate si nu mi-a facut probleme pana atunci, probabil firele nu se atingeau intre ele inca. Dar din trepidatii probabil au inceput sa se atinga si au cauzat tot ce v-am povestit. Oricum, eu va multumesc pentru sfaturi, m-au ajutat sa ajung la cauza!

20171021_224348.jpg

20171019_095140.jpg

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now