Sign in to follow this  
Followers 0
flx

problema probabil comuna dar am nevoie de sfaturi

15 posts in this topic

salut

              mi-am luat in ianuarie 2007 din germania un s60 d5 din 2002 120kw(masina avea acte de italia) si pe drum prin ungaria, intr-o depasire, cind am accelerat foarte brusc, mi-a dat mesajul "sistemi motore asistenza urgente", mesaj insotit de disparitia puterii in motor. dupa ce am oprit motorul mesajul din bord a disparut si masina mergea cum trebuie.

              am mers la reprezentanta volvo din constanta, mi-au pus-o pe tester si mi-au dat un cod de eroare (nu mai stiu acum care) dar mi-au zis asa "probabil e vorba de un injector insa calculatorul nu ne spune care, mergeti in continuare pina cind injectorul se va strica destul de mult sa ne dam seama care dintre ele este".

              de atunci problema a aparut de fiecare data cind acceleram foarte brusc sau, de exemplu, cind eram pe cruise control si ii dadeam comanda sa ajunga automat la viteza de dinainte de frinare.

              am fost si la un alt service unde pe calculator a aparut ceva de genul "posibile scurgeri in sistemul de alimentare"( iarasi nu sint sigur ca era exact asa) si mi-au zis sa schimb o valva( e pozitionata in stinga cum te uiti la motor din fata). pentru ca pretul era destul de mare si cel de la service nu era prea sigur, am apelat la un prieten care are exact aceeasi masina si am schimbat valva cu a lui. a facut la fel.

              tot de la el am schimbat si valva egr (in dreapta cum te uiti la motor din fata) si a facut la fel. am schimbat si debitmetrul si a facut la fel insa mult mai greu pentru ca a trebuit sa accelerez foarte tare si brusc, chiar de doua ori, ca sa-mi dea mesajul in bord.

              atunci m-am saturat si am zis ca merg asa pina nu mai poate, mai ales ca toti cei pe care ii intrebam spuneau fiecare altceva.

              am mers astfel pina in iarna cind am observat ca nu mai face, sau daca face e foarte rar, cred ca toata iarna nu a facut de trei ori, in conditiile in care imi facea cel putin o data la un drum. in februarie am mers la munte si nu s-a mai repetat fenomenul insa la intoarcere, cind vremea s-a incalzit (la dus ningea iar la intoarcere eram in tricou cu mineca scurta) mi-a facut cred de doua sau de trei ori.

              pe forum am vazut ca au mai fost astfel de probleme si s-au rezovat prin schimbarea valvei control turbina.

                din ianuarie 2007 de cind am luat-o am facut 30.000 km si acum are 182.000 km.

                de fiecare data cind accelerez, dupa 1800 de turatii, motorul face un zgomot  mai puternic decit ar fi normal (am vazut asta la alte masina) si in timp cred ca s-a accentuat.

                am verificat ambele tampoane vacuumatice incercind sa fac eu singur vacuum pe conductele care pleaca din valva de linga filtrul de aer si a mers. un mecanic a verificat si celelalte tampoane si a zis ca i se par ok.

                aseara am vazut un comentariu pe forum al lui kadudu (cred) care spunea ca valva de linga filtrul de aer(vacuumatica)  controleaza tampoanele vacuumatice dar si valva control turbina si m-am gindit ca poate e vreo legatura intre cele doua simptome ale mele (zgomot si taiatul puterii)

ce credeti ca ar trebui sa fac?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut.

  Ca sa putem continua discutia tehnic vorbind, spune-ne te rog daca ai schimbat filtrul de aer si de motorina si cand...Pe urma prin eliminare poate gasim cauza. O alta problema comuna este furtunul de la turbo care se sparge si face la fel. Pune mana pe furtunul acela (in spatele motorului spre habitaclu) si daca ai ulei pe el e clar....

Share this post


Link to post
Share on other sites

am facut schimbul de ulei si de filtre la 13-14000 km iar ultimul acum 1000 de km (3 saptamini)

Share this post


Link to post
Share on other sites

am controlot si furtunul de la turbo si am gasit praf imbibat in ulei insa destul de uscat.

ce am uitat sa spun este ca se taie puterea motorului si-mi da mesaj in bord doar daca maisna este in miscare, daca accelerez pe loc nu e nici o problema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles, numai in sarcina face. Totusi, filtrele nu mi-ai spus, le-ai schimbat? Daca mergi fara filtrul de aer, tot asa face?

P.S. : Daca km masininii sunt reali poti fi linistit ca injectoarele sunt ok. Merg pana in 500.000km fara probleme. Oricum cu injector(e) defecte nu o poti porni pentru ca presiunea masurata in rampa nu mai bate cu parametrii standart ai ECU si nu te lasa sa o pornesti. Invarti electromotorul pana termini bateria...dar tot nu o pornesti. Eu spun ca daca esti sigur pe km masinii din start putem elimina problemele la injectoare. Oricum o curatare periodica a injectoarelor este recomandata pentru a elimina impuritatile depuse.

  As mai avea o intrebare totusi, cand ai schimbat debitmetrul cu prietenul tau, al tau l-ai montat pe masina lui sa vezi cum se comporta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

am schimbat si filtrele de fiecare data cind am schimbat uleiul.

am curatat injectoarele doar chimic.

nu am montat si debitmetrul meu pe a lui.

multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut.

  Am inteles. Din cate date avem acum de la tine, prin eliminare (resetare debitmetru - filtre noi) si faptul ca furtunul de care povesteam de la turbo e ok...din experientele noastre ar mai ramane doua cauze posibile: valva care controleaza geometria variabila a turbinei  (VGR) desi sincer sa fiu am o mare dilema. Daca ai fost la tester si era defecta trebuia sa apara la scanare, or tie ti-a dat o problema de alimentare. Eu zic ca inainte de a o schimba (ca e destul de scumpa) sa faci un update de soft la motor (cca 200RON) si doi : sa cureti valva EGR (pentru ca ai spus ca e zgomotoasa, iar valva face zgomot urat cand este obturata si desincronizata cu aparitia de erori la motor).

Imi pare rau ca nu pot sa-ti dau o solutie precisa pentru masina ta, ci doar prin eliminare au ramas aceste doua variante de verificat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dap, problema cunoscuta. Am cumparat inca un S60 acum circa o luna. Merge si trage brici pana la un punct cand daca o fortez da in nas usor si imi da mesajul cu pricina (in franceza). Am observat ca ponirea e ceva mai greoaie la cald si mi se pare ca se balbaie putin pana porneste, dupa aceea e ok. Am schimbat filtrul de carburant crezand ca e o eroare de subalimentare, dar n-am apucat sa ies la drum lung cu ea. O sa incerc sa curat chimic si injectoarele sa vad daca e vreo diferenta. Valva EGR am scos-o din ecuatie (am verificat-o si e ok). Din pacate (n-am apucat s-o duc la tester) cred ca injectoarele sunt problema dupa simptomele de la pornire, se pare ca e o problema destul de comuna la S60- urile model 2002.

In ceea ce priveste furtunul de la turbo daca ar fi crapat ai lasa un nor de fum negru in spatele tau, ceea ce din cate am citit eu nu e cazul. Daca e problema la valva EGR calculatorul sesizeaza teoretic nivel ridicat de noxe in gazele de esapament (ar trebui sa ti se aprinda si martorul galben de la motor) dar sunt multi care au eliminat EGR- ul de tot fara erori.

Aline, injectoarele sunt garantate, dupa cum chiar tu ai zis 500k, dar cu motorina din Gremania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Cam aceleasi simptome le-am avut si eu acum cateva saptamani. Accelerez si la 2500 ture scade dintr-o data  putearea motorului si imi apare mesajul "Motor wartung erforderl".

Asa mi-a facut de vreo 3 ori si dupa repornirea motorului disparea eroarea si mergea bine.Ulterior am desfacut furtunul care merge spre interculer si cel care duce in motor si sunt unite cu o piesa din aluminiu. Cel spre interculer avea cam 3 cm depuneri iar restul era curat dar piesa metalica si celalalt erau imbacsite cu un strat gros cam de 2 mm . Le-am curatat cu degresant de motor si le-am pus la loc. De atunci nu am mai avut probleme. Urmeaza sa merg la un service sa vad cum se prezinta si valva EGR si sa curat ce a mai ramas de curata pana unde am desfacut eu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Flx: nu sunt in masura sa te ajut cu mare lucru, nu ma pricep la mecanica, dar iti pot garanta ca la repr din C-ta pierzi timp si bani. Stii bine cate marci sunt la Kamsas, Eu iti pot recomanda un baiat care este meserias rabdator, si lucreaza si ieftin. Cred ca te poate ajuta. Daca te intereseaza, da-mi un msj. Sunt tot din c-ta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am avut cam aceleasi simtome acum 2 ani ,care s-au rezolvat cu schimbarea furtunului de cauciuc din fata turbinei(era taiat dedesupt unde se atinge de un altu).Eu am descoperit ruptura punand pe cineva sa accelereze.Oricum la prima vedere parea sa fie ok dar la o cautare amanuntita l-am gasit.(si nu scotea nici un nor de fum)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valva ce controleaza turbina prietene si eu am fost in pielea ta ff.scumpa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am patit si eu odata aceeasi belea, dupa ce o forjasem la greu.

am oprit motorul, am pornit mai departe si de atunci nu mi s-a mai intamplat si sper nici sa nu mi se mai intample.

observ insa ca unii dintre voi sunteti asi in mecanica. bravo, felicitari.

cei de la tester iasi (reprezentanti ai volvo pe moldova) ar avea mare nevoie de voi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut!

revin cu informatii noi:

am fost la szeged la reprezentanta volvo si mi-au pus masina pe tester reiesind ca eroarea are codul  'ecm-2505 fuel pressure.pressure too low' si mi-au dat si posibilele cauze:

        - filtru combustibil blocat

        - posibile blocaje sau scurgeri in sistemul de alimentare cu combustibil

        - faulty pressure safety valve (n-am stiut cum s-o traduc)

        - valva de control a presiunii combustibilului stricata

        - pompa de combustibil  stricata.

mi-au schimbat filtrul de combustibil desi le-am spus ca problema mea e mai veche si am facut mai multe schimburi de ulei si filtre fara a simti vreo imbunatatire.

atunci mi-au zis ca trebuie sa-mi dea jos tot sistemul de alimentare cu combustibil (tevi + pompa) si sa le trimita in alt oras pentru a le conecta la o chestie care creeaza presiune si a descoperi astfel scurgerea. cum chestia asta ar fi tinut vreo 4 zile iar eu ma intorceam din concediu si nu puteam sa mai stau, am plecat.

pareri?

am uitat sa va mai spun ceva: consumul mediu aratat de computerul de bord este mai mic decit cel pe care il calculez atunci cind ii fac full-ul  si umplu rezervorul pina la capac si apoi fac iarasi full-ul. diferenta este de aproximativ 1l/100km

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema ta este de la controlul de presiune turbo, este o problema comuna la toate masinile cu VNT. Se remediaza curatand mecanismul VNT sau dupa caz daca nici asta nu merge se schimba valva de boost control. 99.9% este de la mecanismul VNT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0