Guest Aramis

Va salut, fani VOLVO!

4 posts in this topic

Sunt un vechi admirator al masinilor Volvo.

Sunt din Bucuresti, am 40 de ani si sper sa devin in curand posesor de VOLVO.

Recunosc ca traiesc o oarecare emotie intrand in gasca voastra. Asta imi aminteste de senzatia de apartenta pe care am trait-o cu 20 de ani in urma conducand prima mea masina, un trabantel, cand toti trabantarii se salutau pe sosele si bineinteles se opreau sa se ajute cand era nevoie. Sper sa existe si o asemenea legatura si intre noi, desi nu am vazut prea multe volvo pe strazi. Asta este un motiv in plus sa mi-o doresc.

Pana voi avea primul meu VOLVO am nevoie de cateva sfaturi de la voi pentru configurarea modelului, caci imi propun sa-mi cumpar un S60 nou. De fapt, cel mai mult ma atrage un XC90, dar eu conduc aproape numai in Bucuresti si nu mai ai loc nici sa mergi, ce sa mai zic de parcari?!.

Legat de S60, m-am hotarat la un D5 de 185CP si am urmatoarele intrebari:

- Este cazul sa-mi pun un sistem audio mai performant sau cel standard este OK? Nu sunt mare meloman.

- Despre utilitatea BLIS-ului ce puteti sa-mi spuneti? Este cu adevarat util in trafic? Merita banii?

- Servodirectia asistata imi pare o optiune utila. Dar nu cumva limiteaza manevrabilitatea masinii?

- Farurile ADAPTIVE Bi-Xenon mi se par cam scumpe. Le-as lua, totusi, dar nu am mai folosit faruri adaptive si nu stiu daca te ajuta in mod real. Este adevarat ca optiunea se dezactiveaza la peste 70 KM/h?

- NIVOMAT-ul pentru ce tip de drumuri este potrivit. Si oricum, care este utilitatea lui?

- Despre marul discordiei: trapa - daca ai atatea climatizari si control asistat al aerului, la ce mai este util sa intre aerul pe sus? N-am mai incercat, poate imi spuneti si mie niste avantaje ale trapei. Exista probleme tehnice la trapa electrica(manuala parca nu este, nu?).

- Caut o solutie pentru navigatie upgradabila in timp si care sa includa Bucurestiul cat mai in detaliu. Problema cea mai mare este integrarea in bord, pentru ca sistemul original nu este acceptabil ca pret si acoperire. Stie cineva vreo firma de tunning auto pentru Volvo care poate sa insereze un sistem in bord, eventual in locul de pahar al soferului?

- Bordul de la S60 este inca in format vechi, dar eu o prefer pentru designul exterior mai profilat. Ce imi recomandati sa comand pentru locul suportului de pahare? Poate un suport de telefon? Sau a rezolvat cineva problema asta de design, caci spatiul acela gol imi pare ca schimba tot farmecul?

Multumesc tuturor si va urez o duminica placuta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut si bine ai venit printre noi. O sa incerc sa-ti raspund intrebarilor tale punctual.

1. Sistemul audio standart este mai mult decat OK. La baza este sistem audio Alpine si suna extraordinar.

2. Nu am BLIS dar pot sa-ti spun ca de cateva ori era sa lovesc "scuteristi" pentru ca ii aveam in unghiul mort. Eu zic ca merita.

3. Servodirectia asistata iti intareste volanul in functie de viteza cu care rulezi. Este o optiune foarte utila daca rulezi cu viteza mare intrucat reduci riscul de a brusca masina si a pierde controlul.

4. Farurile adaptive tind sa devina optiune standart la multe modele. Pana acuma eu nu le-am simtit lipsa (nu am montat pe masina).

5. Nivomat nu am dar pot sa-ti spun ca e foarte practic la drum lung. ;D

6. Trapa nu am la modelul actual dar am avut la Mercedes. Vara e super cu trapa la drum lung. Mai ales seara iti da o senzatie de libertate extraordinara. Eu as opta pentru trapa.

7. Poti sa-ti cumperi un PDA si vei fi mai mult decat multumit de el. Insa daca ai cel original al masinii, poti sa-l folosesti ca si TV sau dvd-player + Ipod.

8. In acel spatiu eu am telefon si daca poti sa-l platesti cumpara-l ca merita! Poti folosi un capac daca nu ai banii de telefon si peste capac sa-ti pui un "Parrot" cu bluetooth pentru telefon.

Modelul nou de S60 se "zvoneste" ca are o durata de exploatare de cca 15 ani  ;D. Turbina este racita cu apa (unic in lume deocamdata) si injectoarele au o durata de viata mai mare decat la modelele vechi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pentru motor :

d5-ul de 185 hp e o alegere fericita. consum in bucuresti aprox 8-10.

sistem audio : este excelent cel din dotarea standard.(ai spus ca nu esti mare meloman)

nu cred ca are cineva (inca) blis. si mai cred ca e mai sanatos sa te asiguri tu din spate.

servodirectia te va ajuta f mult. nu limiteaza manevrabilitatea. (merita). in legatura cu manevrabilitatea : raza minima de viraj a masinii e un punct slab , vei parea idiot atunci cind vei incerca sa parchezi....dar cu timpul te vei obisnui.(din punctul meu de vedere asta e singurul neajuns major al masinii, si nu se poate face nimic ....)

farurile adaptive merita toti banii.fac exact ce trebuie sa faca, si vei vedea ca merita.

nivomatul iti mentine garda la sol constanta , indiferent de incarcatura. e bun daca mergi incarcat pe drumuri unde trebe o garda la sol mai mare. eu il am. ii vezi utilitatea atunci cind nu-l ai.

n-am auzit de probleme la trapa. eu nu-i vad utilitatea. dar arata "cool"

navigatia cu nokia n 82 e aproape gratis (exceptind telefonul) si upradabila pentru 3 mil pe an.

cam atit. bafta !

ti-ai ales o "fiara" luxoasa !

Share this post


Link to post
Share on other sites

referitor trapa: stii cat de mult conteaza daca esti fumator...... sa nu-ti mai sufle aerul din laterale.... e ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now