k620326

Cutie de viteza

11 posts in this topic

 Buna ziua. Revin cu o intrebare la care n-am gasit raspuns documentat.Poate sa-mi spuna cineva(sau directionare link, pdf) Care este turatia motorului la care este indicata schimbarea treptei de viteza ? Mentionez ca am un Volvo xc60 2.0 d3 FWD din 2010. Multumesc anticipat de orice indicatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, 

S-a mai intrebat asta - eu am avut acest motor pe un S60 si schimbam undeva la 2.500 si nu lasam turatia sub 2.000 in oras. Nu am avut nicio problema. Afara o lasam usor mai jos. 

Sper sa ajute. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc,  asteptam ceva oficial (pagina din instructiuni sau link sau orice document de pe net).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu daca e o intrebare care chiar necesita un raspuns "oficial" :). In general la orice diesel e recomandat sa-l tii peste 1500 rot/min.

Daca te uiti si in manualul masinii, undeva recomanda sa nu o tii sub 1500 rot/min. De la 1500 ai si cuplul maxim si tine pana la 2500-3000 sau mai mult daca ai soft pe ea, plus ca daca e motor bi-turbo (poate si single-turbo) iti intra turbina mica aproape instant.

Eu i-am verificat recent EGR-ul si era curat ca lacrima, in conditiile in care am circulat 5000 in oras si 5000 in afara. O data la o luna-doua o tin intr-a 2-a la 4000 de ture (60km/h) vreun sfert de ora si in rest nu merg cu motorul subturat, decat cand se mai nimereste in oras in treapta a 2-a, rar.

Pune motorina buna si n-ai treaba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc @cominel12345.Problema e ca nu gasesc manual de utilizare la modelul meu in romana ci numai in engleza. Nu ca nu m-as descurca ,dar nu scrie nicaieri corelare turatii-trepte de viteza sau ca la alte modele macar treptele de viteza  I,II ,III,....VI corespund vitezei de la....-la..... Km/h.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce relevanta are? Treaba asta o trebuie sa o stii cand faci scoala de soferi. Dupa 2-3 ani de condus, trebuie sa auzi motorul, nu sa mergi dupa turometru. Eu am masina mea de 10 ani si nu stiu ce turatia vs viteza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Corect paunionutz, mai ales ca mai demult erau masini fara turometru in bord :))

k620326, pot sa-ti recomand urmatorul scenariu, il incerci si vezi daca esti multumit (la mine e 2.4 220CP):

treapta 1: 0-20 km/h (duci pana in 2500 rot si cand schimbi vei ajunge la 1500 in treapta 2)

treapta 2: 20-40 km/h (de-aici incolo daca schimbi la 2200 rot, ajungi undeva la 1700 rot in urmatoarea treapta si parerea mea ca e suficient)

treapta 3: 40-60 km/h

treapta 4: 60-70 km/h

treapta 5: 70-90 km/h

treapta 6: 90+ km/h

Daca scazi sub pragurile astea, ajungi cu motorul subturat, mai ales in treptele inferioare in regim urban. Daca vrei sa fii si mai corect, mai pune +5 km/h la fiecare.

La drum intins trebuie sa ai turatia buna cat sa intre turbina si sa ai putere la depasiri. Vrei sa auzi motorul mai nervos, o mai calci :))

Mie de ex imi place grozava cum suna motorul in treptele 3 si 5 cand accelerez, are un marait la fel ca si cainele ciobanesc-german de la ai mei :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, cosminel12345 said:

Corect paunionutz, mai ales ca mai demult erau masini fara turometru in bord :))

k620326, pot sa-ti recomand urmatorul scenariu, il incerci si vezi daca esti multumit (la mine e 2.4 220CP):

treapta 1: 0-20 km/h (duci pana in 2500 rot si cand schimbi vei ajunge la 1500 in treapta 2)

treapta 2: 20-40 km/h (de-aici incolo daca schimbi la 2200 rot, ajungi undeva la 1700 rot in urmatoarea treapta si parerea mea ca e suficient)

treapta 3: 40-60 km/h

treapta 4: 60-70 km/h

treapta 5: 70-90 km/h

treapta 6: 90+ km/h

Daca scazi sub pragurile astea, ajungi cu motorul subturat, mai ales in treptele inferioare in regim urban. Daca vrei sa fii si mai corect, mai pune +5 km/h la fiecare.

La drum intins trebuie sa ai turatia buna cat sa intre turbina si sa ai putere la depasiri. Vrei sa auzi motorul mai nervos, o mai calci :))

Mie de ex imi place grozava cum suna motorul in treptele 3 si 5 cand accelerez, are un marait la fel ca si cainele ciobanesc-german de la ai mei :D

Treapta a 6-a 90+?? La mine cu treapta a 6 -a la 130km/h am fix 2100 r/m

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc @cosminel12345. Am inteles ca nu trebuie sa scad sub 1500 rot/min. De fapt ma interesa  turatia minima ca sa nu trec in partea cealalta ,adica sa fie subturat. Si ca sa ii raspund si lui @paunionutz -Inteleg ca unii au ureche muzicala(eu nu am) ca sa neglijeze turometrul, sa -si puna intrebarea de ce pilotii au turometru pe masinile de curse(WRC, F1 etc.)?.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motoarele de la F1 intr-un timp erau facute sa reziste exact o cursa (fara calificari incluse), in zilele cand Ferrari rupea cu Schumacher. Acum rezista mai mult, din cauze financiare si bugete per echipa. Daca nu ar avea turometru, probabil le-ar sparge in cateva ture de circuit, plus ca nici n-ar sti exact cand sa schimbe treptele de viteza. 

Nu mai zic la ce turatii functioneaza alea, ceva mult mai mult decat 4500 cat e permis la diesel-urile noastre :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apropo,are cineva instructiuni in limba romana pentru Volvo xc60 2010? In engleza am gasit,mai am unele neamuriri, de aceea as vrea in romana.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now