Guest budulan

Accident al unui coleg de-al meu - Volvo S40 vs Fiat

104 posts in this topic

Deci lucrurile stau in felul urmator: Cei de la Iatsa au venit dupa masina si au avut dupa ei si ceva aparatura (nu stiu ce, ca nu am fost prezent). Au zis ca masina avea erori precedente accidentului si ei nu pot determina daca asta e cauza nedeschiderii airbagurilor. Nu pot determina nici la service ci numai daca trimit toate modulele la producator, la optiunea expresa a proprietarului, intrucat nu a fost o solicitare scrisa a celor de la Politie pentru determinarea cauzelor unui accident cu victime. Neexistand victime si o ancheta a Politiei in acest sens, doar cu acordul proprietarului se pot trimite modulele si trebuie sa fie constient ca dureaza ceea ce poate impiedica reparatia/sau despagubirea masinii si trebuie facuta si o expertiza clara asupra fortei si vitezei celuilalt autovehicol, nu e suficenta doar estimarea politiei de 105km/h, trebuie determinata prin masuratori precise de catre persoane autorizate in urma unei anchete. Asadar colegul meu nu vrea sa stea fara masina atata timp si e linistit ca a scapat. Dar baietii de acolo au spus ca au foarte multe astfel de cazuri si dupa opinia lor trebuiau sa sara airbagurile. Au mai spus ca este extrem de ciudat cum au cedat punctele de sudura dintre lonjeroane si bara frontala, in mod normal trebuia sa fie o deformare controlata si o tensionare a metalului fara ruperea punctelor de sudura care sa permita "incalecarea" metalului, dar.... ca per total masina s-a comportat bine....

Mie mi se par putin contradictorii afirmatiile, dar ma rog, nu am fost acolo sa vorbesc si eu cu ei.... Deci, fara o expertiza VOLVO nu o sa aflam daca a fost sau nu problema de soft. si tare mi-as fi dorit sa aflu....

update: Datorita unor complicatii cu asiguratorul masina nu a mai fost transportata la Brasov, ci la reprezentanta din Timisoara. Se pare ca asiguratorul a sustinut sus si tare ca el plateste pana la cel mai apropiat service, NU PANA IN ORICE PUNCT AL TARII CUM SCRIE IN CONTRACT. Dar asta e alta discutie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

... si eu la fel

Macar niste mailuri cu poze si o mica descriere a accidentului sa trimita prietenul tau la Volvo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai Budulan hai sa ne intelegem o data, senzorii de soc cum le spui tu NU SUNT senzori de soc, sunt niste simpli senzori tip accelerometru care nu fac altceva decit sa citeasca acceleratia implicit si deceleratia, daca masina decelereaza X metri in Y milisecunde atunci airbagurile sar, NU CONTEAZA unde sunt montati acei senzori, ei nu fac altceva decit sa masoare deceleratia.

In acest caz sunt 2 probleme, fie omul avea eroare de SRS, motiv pt care nu a sarit nimic sau pur si simplu deceleratia a fost prea mica.

Eu constat cu indignare ca multi isi dau cu parerea pe aici DAR habar nu au de cum functioneaza sistemul SRS. Dupa cum ii spune si numele este un sistem secundar, deci fiind secundar el intra in functiune NUMAI cind primul sistem (centura de siguranta actionata pirotehnic) nu mai face fata .

O alta problema este functionarea AIRBAGurilor care in multe cazuri face mai mult rau decit bine, adica in momentul in care intri in/sub semiremorca unui TIR, airbagurile nu fac altceva decit sa-ti indese cioburile parbrizului in fata .

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Mai Bogdan mai" noi astia "din provincie e mai prosti" si suntem cam habarnisti, dar engleza o mai stim si noi.....ca am avut noroc sa nu prind in grupa de rusa....

"One or both front subsensors and sensors in the air bag electronic control module detect an impact – a sudden stop beyond normal parameters. The module uses an electronic g sensor to measure changes in inertia (1 g = the weight of the body at rest).

The electronic control module has two sensors – a safety sensor and a g sensor. In the safety sensor, mass weights act as pendulums. In an impact, the weights move far enough to close contacts and complete a connection to the control module that indicates an impact.

The g sensor has electrodes shaped like comb teeth. They detect an impact by variances in the spaces between the teeth.

Sursele:

http://www.drive.subaru.com/Fall05_WhatsInside.htm

http://www.drive.subaru.com/Sum05_WhatsInside.htm

Principiul e acelasi am ales o sursa aleatorie.....

    Daca tu te superi pe abordarea aleasa de mine inseamna ca si eu (si ceilalti habarnisti) m-am suparat pe abordarea aleasa de tine....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai atunci daca spui ca stii cum functioneaza sistemul atunci de ce te miri ca nu au sarit AIRBAG-urile????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai , faceti pace  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai , faceti pace  :D

Subscriem.  :occasion14:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Loool, chiar nu vreau sa jignesc pe nimeni si nici sa judec pe nimeni. Am sange de Ardelean si nu am facut o scoala de pomana (A.I.), e normal sa nu-mi placa sa fiu facut habarnist. Nu lucrez in domeniul auto (insa lucrez in electrica si telecom.) si curiozitatea mea a fost si ramane mare vis-a-vis de acest subiect. Pentru ce am presupus eu si altii nu cred ca era cazul sa fim facuti habarnisti ...in repetate randuri. Dar daca l-am jignit pe Bogdan eu imi cer scuze. Insa raman la dilema mea... Cred insa ca trebuie sa-mi acordati circumstante atenuante pentru ca am fost acolo si am vazut cum o roata de Fiat (Fiatul a fost dus la firma cu care avem si noi contract si avea bieleta indoita, far spart, aripa indoita si intre timp s-a desumflat si roata) a rupt doua lonjeroane la Volvo si a spart si motorul...

Share this post


Link to post
Share on other sites

NU m-ai jignit cu nimic deci nu ai de ce sa-ti ceri scuze.

Nu este nici o dilema si hai sa o luam pe rand:

1. prietenul tau are contuzii? Coaste rupte? Hemoragie interna ?

2. habitaclul a fost deformat? (Bord dizlocat, scaune rupte)

Raspunde la aceste intrebari dupa care rezolvam dilema .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca discutam discutii.

  Masina nu a fost lovita in Habitaclu deci nu vad de ce ne tot luam de habitaclu. LOVITURA NU A FOST FRONTALA CI RAZANTA deci nu a fost presata spre habitaclu. Tie daca iti cade o piatra pe picior te doare capul ?

S-a intamplat exact cum am zis. UN FIAT A RUPT CU ROATA elemente de rezistenta si motorul unui VOLVO. REPET, UN ANSAMBLU DE ROATA (brat, bucse, bileta si roata)  a rupt un VOLVO. Ce-i asa greu de inteles? Daca il lovea in habitaclu aveam alta discutie!

Deci asta este DILEMA! Exact cum am zis si daca era MATIZ tot nu se intampla nimic in interior. Daca logica ta presupune ca daca esti OK, masina si-a facut treaba....atunci da si-a facut treaba la fel cum orice masina ar fi fost in locul ei ar fi facut-o. Eu ma leg de impact, am fost acolo, am mai multe informatii fiind prezent acolo, deci nu vad de ce te tot contrazici cu mine... Si iti spun sincer ca tonul tau imperativ denota lipsa de respect fata de un coleg de forum pe care nu il cunosti si raspund doar pentru a-ti arata ca nu sunt rau intentionat. La un asemenea ton trebuia sa te ignor, dar n-as vrea sa se termine prost si sa ne certam ca doua "babe" pe forum cand realmente sunt probleme mult mai importante de rezolvat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lucrurile o vor lua razna pt ca, suntem noi o "familie" dar pana la urma stiti cum e cand doi oameni incep o discutie.......eu zic sa se puna un punct mare in zona partilor care nu au legatura cu fierul distorsionat (intradevar se simte lipsa de respect).......in rest fiecare cu dreptatea lui......oricum nu uitati ca budulan e fan Volvo !!!!.................... O0............si oricui i-as da dreptate citind printre randuri daca a-r fi sa i-mi cumpar maine un Volvo nu cred ca a-s iesi din ograda Suedezilor...(platforma cat si motorul la xc90 si xc70 nu au legatura cu fordul, poate benzinarul de la 70 are un pic de Yamaha...)......peace !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astazi a primit colegul meu estimarea daunei. 20.000E l-ar costa reparatiile, deci va primi 75% din suma asigurata(14.000E) + epava.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! pe mine ma uimeste cat de mica este estimarea daunei. Eu am avut un accident cu masina mea, iar reparatia a costat 6100 de euro la reprezentanta volvo. Daunele au fost: capota indoita, un far spart, bara fata, radiatoarele. Pe langa volvo-ul in discutie, al meu a fost doar "mangaiat". La ce firma are colegul tau asigurarea, ca sa stiu sa ma feresc de ei. Si inca ceva: colegul este primul proprietar al masinii? Poate masina a mai avut vreun accident si a fost reparata aiurea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si inca ceva. Pentru cei care se indoiesc de calitatea Volvo, sa stiti ca un prieten de-al meu a patit ceva asemanator cu un BMW seria 3, din 2002, numai ca a fost lovit in aripa spate. Nici lui nu i s-au deschis air-bag-urile. Sasiul de la BMW a fost deplasat. Nu stiu daca va incalzeste cu ceva, dar daca vreti sa renuntati la volvo, nu va orientati spre BMW :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu vreau sa ma amestec prea mult in polemica asta, dar poate va ajuta in discutii (de fapt concluzii personale) ceea ce va trimit.

Sa auzim numai de bine!

topicb.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

As mai posta in fisier PDF interesant vis-a-vis de acest subiect, dar e prea mare sa-l atasez. Ma poate vreun "admin" ajuta cu o sugestie sau mai mult?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@betty, cum adica "mica estimarea daunei" ? Masina de noua costa 23.000E si a lui avea un an de zile nu a mai fost reparata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu stiu colegul tau la cat evalueaza epava si daca considera ca are nevoie de ea sau poate s-o valorifice in avantajul lui?

altfel nu inteleg cum de este de acord cu rezolvarea in acest mod.

nu-l poate obliga nimeni sa pastreze epava.

si atata vreme cat asigurarile nu-i ofera solutia de despagubire completa este liber sa il dea in judecata pe faptuitor si sa obtina daune materiale compensatoare.

de asemenea poate sa ceara si daune morale suplimentare pe care le va obtine fiti siguri

ma indoiesc ca se poate cumpara un s40 din 2007 cu 14000

eu nu m-as opri aici

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am spus ca e mica pentru ca am avut ocazia sa aflu cat costa capota+far+bara+radiatoare+ alte cateva maruntisuri: aprox5400 de euro. La colegul tau ai spus ca s-a stricat inclusiv motorul. Stiu ca valoarea masinii este 23000, dar daca iei valoarea tuturor pieselor componente ale unei masini cred ca iese pe putin dublul valorii masinii. In plus, la masina colegului tau sunt muuulte ore de munca, iar manopera ar trebui sa usture.

Mie cand mi-au comunicat pretul pieselor am zis ca n-aud bine. Am verificat factura de 3 ori crezand ca e vreo eroare si nu era. Norocul meu ca am avut casco.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@electroelef. Nu am foarte multe detalii ca astazi cand am vorbit cu omul era foarte suparat si n-am insistat cand l-am vazut asa. Nici mie nu mi se pare logic si normal sa-l oblige sa ramana cu epava.Cei de la asigurari au zis "va dam epava" ca si cum masina ar fi fost a lor si nu a proprietarului. El le-a explicat ca e masina noua(modelul) si nu cumpara nimeni piese second hand de pe ea si nici nu merge in piata cu ea sa o vanda pe bucati. Trebuie sa ma uit si eu pe contractul meu sa vad ce scrie exact. Dar daca e asa pai eu renunt la CASCO!

@betty. Asa e cum ai spus pret+manopera dar mie tot mi se pare mult peste jumatate de miliard! 720 milioane!!!! Nu e o suma ?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ti se pare mult dar sa stii ca nu e.

eu am vazut in cluj la pwg un s40 cu o aripa/far/capota si roata stanga fata lovite si doua airbaguri sarite si devizul de lucrare a iesit 340 milioane

sper sa intervina vreun coleg de forum care lucreaza in asigurari(mexicanu' parca) si sa confirme dar in cazul accidentelor in care vinovat nu esti tu nu se pune problema de fransiza.

nu inteleg de ce a ales s-o faca pe cascoul lui si nu pe asigurarea celui care l-a lovit

la el e clar dauna totala

eventual daca rca -ul omului refuza despagubirea integrala atunci se lasa cu judecata

spune-i prietenului ca poate sa refuze sa ia epava linistit. nu e obligat s-o accepte

stiu mai multe cazuri de genul asta si sunt sigur ca nu e obligat. si de curiozitate sa intrebe la cat i-a fost evaluata acea epava.

Share this post


Link to post
Share on other sites

electroelef .... omul e vinovat de accident, n-are cum sa-l faca pe RCA  ;)

Best,

H

Share this post


Link to post
Share on other sites

hai sa ma bag si eu in discutie,e clar ca volvo nu mai e ce a fost ca altfel nu vindeau uzina la ford,sau sa puna pe masini cutii de viteze si motoare de renault >:(,referitor la airbag(miine o sa revin cu poze sa nu-mi trezesc sotia)nici mie nu mi-au sarit desi masina s-a facut praf in bot (masina este v 40) deci cred ca la seria ieftina s/v 40 nu au pus senzori ;D,dar asta m-a bucurat ca la dauna de 18.200RON s-ar mai fi adaugat si airbag-urile :D :D :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

spre rusinea mea am uitat imprejurarile accidentului

da el era vinovat deci ramane doar casco

epava insa nu e obligat s-o ia si in orice caz are dreptul sa stie la cat a fost evaluata

scuze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now