Guest dan

probleme la sistemul electronic de aprindere la V40 1,8I

17 posts in this topic

in urma spalarii motorului au inceput problemele: intrruperi si rateuri

cred ca la sistemul de aprindere la bord se aprinde becul care indica avarie la sist. de aprindere

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate fi ceva normal daca a trecut un timp scurt de la spalarea motorului pana la momentul in care ai scris acest mesaj. De regula dureaza destul de mult pana se usuca apa din diverse locuri (aprindere in special), unde nu prea exista ventilatie si se pot uda diverse.

Primul pas ar fi sa mai astepti o zi-doua sa vezi ce se intampla (in caz ca nu au trecut deja)

A doua varianta ar fi sa te duci la spalatorie inapoi si sa-i iei pe-aia de gat ca ti-au stricat masina, si sa-ti plateasca reparatia - nu ar fi ceva anormal, au fost neatenti, e vina lor nu esti tu obligat sa le specifici pe unde sa spele si pe unde sa nu. Asa de ce nu-ti curatza si capota cu peria de sarma, nu ? "Sa iasa jegu' dom'le !"

A treia, sa te uiti atent care sunt piesele mai expuse la un eventual jet de apa si sa le scoti pe rand sa le sufli macar sau sa le reasezi (bobine de inductie, fise, capac distribuitor, rotor - urmareste fisele sa vezi unde este amplasat). Celelalte componente sunt incapsulate, deci n-ar avea de ce sa faca figuri.

Tine-ne la curent cu ce se mai intampla !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Dan !

Am atasat un PDF cu procedura de schimbare a bobinelor. Tot nu m-am prins din pozele alea care sunt cilindrii, dar scrie ca conectorul de culoare gri este pentru cilindrii 2 si 3 (bobina din stanga) iar cel albastru este pentru cilindrii 1 si 4 (bobina din dreapta).

Sper sa te ajute !

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut,

imi pare rau sa aud ce ai patit la masina. acesta este un risc pe care ti l-ai asumat cand ai cerut sa ti se spele motorul la spalatorie de "cartier". cei de la reprezentanta interzic astfel de practici si probabil ca stiu cel mai bine de ce... (cu toate ca ei nu spala motoare decat daca mai faci si alte operatiuni).

sa revenim la masina ta. este clar ca undeva, fie la bujii fie la bobina de inductie, ai apa. in cazul in care apa nu a facut mai mult rau decat aceste simple rateuri si intreruperi, ai doua solutii: fie lasi motorul pornit ceva mai mult si apa se va evapora (este o operatie indelungata) sau te duci pana la o vulcanizare, desfaci capacul de sus de pe motor si sufli cu aer tot ce vezi. de preferinta, este bine sa scoti fiecare mufa (CU GRIJA!!!!! si pe rand - desfaci, cureti, pui la loc si treci la urmatoarea) si sa cureti atat de apa cat si de eventualele alte impuritati. de asemenea recomand folosirea unui spray de curatat contacte (2+2) ce se gaseste la orice benzinarie si costa aprox 20 ron. 

bafta!

M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan nu si-a spalat masina la o spalatorie de cartier, ci de unul singur, cu solutie de curatat, turnand ulterior apa "cu galeata", nu cu furtun sub presiune. A fost ieri seara la mine, masina nu i-a facut nici o problema de acasa de unde sta el pana la mine acasa (drum destul de lung). Am pus-o pe tester, avea urmatoarele erori :

1). P0303 Missfire (rateu) la cilindrul 3

2). P0562 Tensiune scazuta la ECU (System Voltage Low)

3). P1560 Cruise Control System-Transaxle Not in Drive (nu stiu la ce se refera, probabil legat de tempomat)

I-am resetat codurile, masina a mers foarte bine in decursul operatiunii... Dupa jumatate de ora cat am mai stat de vorba, am facut o tura cu masina mea, apoi cu a lui. Plimbarica a durat aprox 5 minute, iar la drumul inapoi a inceput sa dea in nas, si sa dea rateuri la acceleratie. La relanti merge sincopat, turometrul indicand intre 500 si 1200 de ture (scade la 500rpm, creste la 1000-1200rpm, apoi merge la 700rpm 2-3 secunde, apoi face din nou)

Sugestia mea e in continuare sa incerce sa inverseze bobinele intre ele, mutandu-le si in distribuitor (nu stiu exact unde e localizat din pacate) si sa revina la mine sa vedem daca s-a mutat rateul pe alt cilindru, in cazul asta fiind bobina (sau fisa) de vina.

Spurcate problemele astea de electrica fir-ar sa fie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic ca-s conectorii oxidati si plini de apa pe la debitmetru si pe la calculator ECU... posibil si la bobina de la cilindrul 3.

Best,

H

PS (general): Imi cer scuze pentru faptul ca nu pot sta mai mult printre voi in perioada asta. E mult de lucru la job. Deh, vrea lumea masini  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se poate sa fie oxidati conectorii de la bobine / bujii. ECU-ul insa nu are cum sa fie implicat pentru ca la V40 este IN MASINA, in spatele consolei centrale. Aprinderea electronica eventual sa fi fost afectata, pentru ca din cate imi amintesc este undeva sub / in spatele filtrului de aer. Eroarea de ECU low voltage s-ar putea sa fie mai veche, dar sa fi fost intermitenta, astfel incat nu a declansat MIL-ul (Malfunction Indicator Lamp).

Debitmetrul n-are nimic, indica ok, 2.5-2.6 grame/secunda la relanti, citit prin OBD2

PS: nici o problema, este oricum o bucurie pentru noi faptul ca te numeri printre utilizatorii forumului. E ceva sa ai pe cineva "inside", cum se spune... care sa-ti dea informatii chiar de la sursa...

Apropo, as avea nevoie sa schimb variatorul... Imi poti da un pret pentru manopera + pinion, si doar manopera ? (in caz ca gasesc eu variatorul mai ieftin pe altundeva ?)

Multam anticipat !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apropo, as avea nevoie sa schimb variatorul... Imi poti da un pret pentru manopera + pinion, si doar manopera ? (in caz ca gasesc eu variatorul mai ieftin pe altundeva ?)

Multam anticipat !

Pai sa tot fie piese de vreo 900 RON si vreo 110 euro de manopera la care am calculat un discount de 20% aferent masinilor mai vechi de 5 ani.

Best,

Horia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci daca am inteles bine, e 900 RON DOAR variatorul si in jur de 400RON manopera, astea cu TOT cu discount... Total 1300RON. Corect ?

Daca vin cu variatorul, se pune doar manopera ? Ce mai trebuie in afara de pinionul ala blestemat ? Ca nu vreau sa schimb si electrovalva, si distributia a fost schimbata acum 15.000km, tot la voi, deci nici la aia nu am de ce sa inlocuiesc piese...

Ma intereseaza un cost mai detaliat (pe piese - strict partea de variator), ca sa stiu in ce suma ma incadrez, ca de venit tot la voi vin sa il schimb, pt. ca vreau garantie la manopera.

Multzam !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu ma opresc din respirat...tomorou iti detaliez

Best,

H

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare la toata lumea si multumesc mult ptr. sfaturi . Am mers azi cu masina si se pare ca si-a revenit! dar nu vreau sa ma bucur prea devreme.  Cind o sa am timp o sa incep sa desfac pe rind tot ce se poate de la sistemul de aprindere sa curat ,sa verific,etc. sper sa ma descurc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma bucur ca a inceput sa se rezolve. Cel putin sper ca nu ti s-a mai aprins pe bord becul minune :)

Daca isi revine, eu zic sa nu mai umbli, ca mai binele e raul binelui. Mai bine te ocupi de cutiutza aia galagioasa, ca e mai importanta. In trei bujii mai poti sa ajungi acasa, dar daca crapa cutia de viteze... bicicleta scrie pe tine  ;D

Tine-ne la curent !

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok! ai dreptate oricum pina simbata nu am timp sa fac nimic .Cu cealalta problema  adica cutia de viteze e mai complicat trebuie sa mai caut tot la desmembrari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am patit-o si eu cu fosta masina  un Peugeot 406. m-a mancat sa spal motorul si am umblat cu taxi 2 zile. Am tinut-o cu capota deschisa la soare si si-a revenit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Dan !

Am atasat un PDF cu procedura de schimbare a bobinelor. Tot nu m-am prins din pozele alea care sunt cilindrii, dar scrie ca conectorul de culoare gri este pentru cilindrii 2 si 3 (bobina din stanga) iar cel albastru este pentru cilindrii 1 si 4 (bobina din dreapta).

Sper sa te ajute !

Share this post


Link to post
Share on other sites

cei de la reprezentanta interzic astfel de practici si probabil ca stiu cel mai bine de ce...

In cartea tehnica la mine se specifica ca motorul trebuie spalat o data pe an.  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fa un scan la pagina respectiva !!! O poza, orice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now