Victor

Dimensiuni anvelope

8 posts in this topic

Am citit pe aici ca este cam riscant sa schimbi dimensiunea jantelor si implicit a anvelopelor.

http://www.volvo-club.ro/forum/index.php/topic,160.15.html

Am rasfoit putin cartea de identitate si talonul. Am observat ca la rubrica "modificari ce nu afecteaza performantele si caracteristicile de folosinta ale vehicolului"sunt trecute urmatoarele:

Alte anvelope:

205/50R17 90V

215/45R18 90V

Sa inteleg ca daca sparg o banca sa fac rost de bani imi pot pune de 18?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti schimba dimensiunea in 18 . Cit despre banci , sunt destule care asteapta . Apoi daca le schimbi nu uita sa faci unghiurile de fuga . Si chiar sa schimbi arcurile . Mai joase , intrucit se mareste distanta dintre cauciuc si cantul aripei . Pt. Romania nu-ti recomand sa treci la 18 -19 inch. La drumurile de acolo iti ovalizezi rotile .

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu nu cred ca se mareste

dupa cum vezi sunt:

205 55 16

205 50 17

215 45 18

sunt 2 valori ce se schimba marimea jentii si a cauciucului (si latimea la ultimul dar nu despre asta vb:P)

nu cred ca este nevoie sa se schimbe si arcuri pt 18 dar nu mi-as pune asa de mari la ce drumuri avem

eu ma pregatesc pt niste diamond cut-uri de 17 pt primavara :D tot pt un S40 D2.0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Distanta se mareste Gabriele . Pe proprie experienta ti-o spun . Am avut la V70 marime standard 225/55 16 si le-am inlocuit cu 235/40 18 . Dupa ce le-am pus pe masin , distanta dintre roata si cantul aripei era mai mult de o palma si arata groaznic . Stiam ca asa se va intimpla intrucit am mai schimbat dimensiunile pe ale masini . Chiar si la condus se comporta mai instabila .Am schimbat atit arcurile originale cu sport , cit si amortizoarele si acum nu am mai mult de doua degete loc intre roata si aripa . Daca vrei sa-ti iasa treaba perfecta trebuie eliminate si amortizoarele standard . Motivul este ca cele standard nu funcioneaza in perfecta armonie cu arcuri sport . Sunt si ele mai lungi . Apoi despre , anvelope , unghiuri , jenti, frine , amortizoare , esapamente ...mai putem vorbii mult daca vrei .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca le pastrez pe cele originale de 16. Inginerii de la Volvo cred ca stiu mai multe decat mine. Sau poate s-au gandit si la un upgrade? Nu stiu.

Astept pareri.

Banii nu ma dau afara din casa. ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca se mareste (micsoreaza) distanta dintre cauciuc si aripa , asta tine de 2 lucruri :

latimea cauciucului si offsetul jentii.

de exemplu, daca ai avut jenti cu offset (ET) 45 si le-ai schimbat cu altele cu ET 35 jentile ies mai in exteriorul masinii cu 10 mm. desigur, suspensia are de suferit. in principiu se recomanda sa nu modifici ET-ul cu mai mult de 5-7 mm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vicor. De recomandat pt. masina ta ar fii 225/4517 . Opreste-te aici . Pt. gropile din Romania nu merita sa-ti ovalizezi jentile .  Eu am patit-o de mai multe ori . Apoi toate pietricelele le vei sintii sub fund .  Apoi inca un lucu important pt. toti ce au jenti de aluminiu . Dupa ce lea-ti pus pe masina este FOARTE IMPORTANT SA STRINGETI INCA O DATA SURUBURILE DUPA O SUTA DOUA DE KM . Riscul este ca daca nu o faci sa-ti pierzi rotile . O jeanta de aluminie nu are aceiasi constructie ca una din otel , tabla , cum vrei sa-i spui .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu se modifica distanta intre roata si aripa daca dimensiunile sunt compatibile. In general in certificat sunt trecute dimensiuni compatibile chiar daca, creste in dimensiuni janta, se scade din anvelope incat sa fie compatibile. Problema este alta, si aceea ca dimensiunea 215/45/18 nu este compatibila cu 205/55/16. Asa am si eu trecut in certificat dar dupa cum am gasit pe mai multe site-uri si am intrebat si pe la magazine specializate mi-au spus ca nu sunt compatibile. La dimensiunea pe 215/45/18 care este trecuta in certificat creste diametrul rotii in comparatie cu 205/55/16 ceea ce nu mai este in regula si te fura la bord. Eu am renuntat sa-mi pun 215/45/18, si din cate recomandari am avut si din ce am vazut si eu pe anumite site-uri unde iti permit sa calculezi compatibilitatea, am decis ca 225/40/18 este mult mai compatibila decat cea trecuta in certificat. Las un link unde se poate calcula compatibilitatea anvelopelor(in partea de jos a acestui link):

http://www.carbibles.com/tire_bible_pg2.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now