Guest Laurentiu_Neacsu

Completare lichid de frana

20 posts in this topic

Salut!

Computerul de bord afiseaza 'Break liquid low. Service urgent!'. Am cumparat lichid de frana DOT 4 PETROM. E vreo problema daca voi face singur completarea? Ce probleme ar putea aparea?

Va multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

In primul rand daca ti-ai luat VOLVO n-ar trebui sa te ieftinesti la lichidul de frana... LIFROM-ul sau ce lichid ai luat tu "marca Petrom" o fi bun pentru completat, dar in niciun caz nu e extraordinar calitativ... Poti pune peste ce ai acum in vas, dar urmareste atent DE CE a scazut nivelul in primul rand, si daca exista o defectiune si o remediezi, schimba TOT lichidul din instalatie cu ceva de calitate de la ATE sau Pentosin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Completeaza cat vrei tu, numai sa  fie minim DOT4+... si DOT4 e bun numai  sa fie de calitate.

Pentru prostiaoare de genul asta, nu te la reprezentante; eu am avut surpriza sa constat ca am fost taxat cu 1,2 ore pentru un schimbat placute frana fata, operatie care nu a durat mai mult de 7 minute.

???

Share this post


Link to post
Share on other sites

...apropo de lichid de frana...masina mea  are 3 ani ...un V50 2.0D...lichidul e la nivel intre min si max.... deci OK....ar trebui schimbat sau mai merge.....masina are 155 000 de km....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate stiu eu, lichidul de frana este indicat sa fie schimbat/reimprospatat la 2 ani. Pana la urma este alegerea ta

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce schimbat la 2 ani? Unde ai citit/vazut?

Sunt masini cu 200.000km la bord fara lichid schimbat si franeaza ca in prima zi. Sau aproape.

Nu contest, intreb doar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lichidul de frana este foarte higroscopic..adica are proprietatea de a absorbi apa/vapori de apa din atmosfera (de aceea la inloc se foloseste numai bidoane sigilate, odata desfacut restul de lichid care ramane este inutilizabil)..indiferent de km se recomanda inloc. lui din 2 in 2 ani considerandu-se acest interval perioada maxima de "viata" a lichidului in care acesta este in parametrii..dupa acest interval au loc reachii chimice lente iar lichidul isi pierde prop. fizice si scade randamentul de functionare..astfel odata cu inglobarea apei apar suspensii coloidale puternic acide care conduc la corodarea si inevitabil distrugerea sistemul de franare (furtune/ganit/ cyl.ambreiaj) cat si eficienta de franare scade simtitor..aici nu e vb de bani..e vb in primul rand de siguranta ta si in al doilea rand de costurile de reparatie in cazul in care lichidul de frana puternic deteliorat incepe sa "lucreze"...do as u wish..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai mult decit atit sunt diferente de calitate intre diverse lichide de frana, eu folosesc DOT5.1 de la OMV, este simtitor mai bun decit multe alte lichiduri de frana, avantajul este punctul de fierbere foarte ridicat ceea ce inseamna ca la franare puternica la viteze mari nu mai apare efectul de "fading" .

Share this post


Link to post
Share on other sites

dupe cele spuse mai sus, ar trebui sa schimb si eu lichidul de frana ... n-am umblat niciodata la el

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum se schimba uleiul de frana? Ca nici eu nu am umblat la el si nici nu cred ca s-a schimbat inainte.

Daca se deterioreaza, nu ar trebui sa aiba alta culoare, care te " anunta " ca trebuie schimbat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca multi dintre noi vor schimba lichidul dupa informatiile primite ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

La masinile detinute anterior de Volvo, clar se recomanda ca din 2 in 2 ani sa se schimbe lichidul de frina. Se pare ca imbatrinirea are efect negativ asupra ABs-ului (diuze care nu mai fuctioneaza la parametrii normali). La Volvo nu stiu daca este asa sau nu. Nu stiu daca este acelasi principiu de ABS.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este fix acelasi principiu.

Se schimba desfacand aerisitoarele ca la orice alta masina, se completeaza tot timpul pana cind incepe sa curga lichid nou .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am mai schimbat pana acum, la nici o masina. Deci trebuie sa gasesc aerisitoarele alea.

Si revin cu intrebarea: nu se schimba culoarea uleiului odata cu deteriorarea?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gata. Am gasit la OMV DOT5 si maine daca imi ajung placutele de frana schimb si uleiul.

A! Cat ulei intra la un schimb? Ajung 2l?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iti mai si ramane ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajunge 1L MAXIM ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare.Am nevoie de niste lichid de frana..Stie cineva daca trebuie mai special?

2 variante disponibile : Ate SL

- Ate Blue Racing

Este vreo diferenta?Din cate stiu trebuie sa fie Dot4.

pentru masina de la semnatura.

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare.Am nevoie de niste lichid de frana..Stie cineva daca trebuie mai special?

2 variante disponibile : Ate SL

                                         - Ate Blue Racing

Este vreo diferenta?Din cate stiu trebuie sa fie Dot4.

pentru masina de la semnatura.

Multumesc

Poti sa pui cu incredere ATE Blue Racing. Depaseste cu mult specificatiile  DOT 4 insa nu este DOT 4 din motiv de culoare. Poti sa pui si DOT 5.1. Atentie nu DOT 5 care este diferit de 5.1. 

Edited by NDB

Share this post


Link to post
Share on other sites

NU se amesteca niciodata DOT4, fie el DOT4 sau DOT4+ cu DOT5 sau DOT5.1 !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now