paunionutz

Problema electrica sau contact imperfect?

16 posts in this topic

Salut tuturor,

Am si eu o problema si nu stiu cat de grava este. Am un S60, 2001, 2,4 benzina, 140 cai si se intampla ceva ciudat. In mers (nu conteaza viteza), sau stand pe loc cu motorul pornit, se opresc toti indicatorii de la bord (km, turometru, benzina, apa ....) si se aprind martorii luminosi (ulei, apa, stc,service, sonda lambda), iar pe display imi da tot felul de erori (engine system..., brake system si o gramada alte erori), dar masina functioneaza perfect in continuare. In unele cazuri o opresc, iar cand o pornesc dispar aceste erori, in alte cazuri dispar doar dupa ce scot toate releele din panoul de sigurante de la motor si le pun la loc. Le-am dat si cu spray de contacte, dar se pare ca persista aceasta problema. Se intampla cam odata la 3-4 zile acest fenomen. Am pus masina pe tester (dar functiona bordul) si nu a dat nici o astfel de eroare si nici mai vechi nu erau

Share this post


Link to post
Share on other sites

pare un contact general - poate o masa (la caroserie-firewall) care face figuri. E greu de depistat, trebuie luate la puricat toate mufele,contactele...iti trebuie ceva rabdare. Pe tester nu o sa-ti apara nimic-masina nu are nici un defect-cod de eroare, e doar o chestie de contact imperfect (general) undeva. Rabdare si bafta, ca iti trebuie !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sau poate este problema tipica cu bordul pe care au mai patit-o cel putin 5 baieti de-aici si care se discuta pe forum de jumatate de an :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

si eu am o problema cu bordul(la 10 secunde fix toate acele cad pentru o fractiune de secunda dupa care revin,se si aude un clik atunci cand cad martorii de bord )asta nu se intampla tot timpul si atunci cand se intampla masina merge normal.....ar mai fi ceva :astazi s a aprins in bord AIRBAG-SRS SERVICE URGENT,mai pot merge cu ea asa?multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sau poate este problema tipica cu bordul pe care au mai patit-o cel putin 5 baieti de-aici si care se discuta pe forum de jumatate de an :)

Nu cred ca e problema tipica, pt ca am fost la Bogdan si toate contactele erau ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai umblat la electrica masinii cu cheia in contact? E posibil ca de aceea sa ti sa fi aprins martorul SRS. Poti sa mergi cu masina asa, insa nu e sigur ca in caz de coliziune ti se deschid airbag-urile si s-a cam dus dracu siguranta Volvo. Iti recomand cu caldura sa resetezi eroarea, din pacate nu poti face acest lucru decat la Volvo si o sa te coste in jur de 180 RON.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se pare ca s-a rezolvat pana la urma, sau cel putin nu am mai avut eu probleme pana acum, iar in ultimul timp ajunsese sa-mi faca zilnic problema asta, ba chiar si de mai multe ori pe zi. Acum nu stiu sigur care a fost problema, dara acum cca 3 saptamani, am miscat/apasat calculatorul la locul lui si am mai miscat/apasat si mufa de la sistemul abs. de atunci nu am mai avut probleme si sper sa nu mai am in continuare

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema este de la un chip Motorola care din cauza proiectarii proaste se incinge foarte tare si se dezlipeste de pe cablaj, trebuie relipit si pus radiator pe el, eu am reparat peste 10 masini Volvo cu aceasta problema DAR din cele 10 decit 5 aveau chipul dezlipit, restul aveau bordurile manarite la km, adica strapuri trase aiurea, cablaj taiat, leduri scoase. Trebuie tot cablajul refacut si ledurile montate la loc, odata facut acest lucru bordul v-a merge perfect .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai si eu am venit la tine cu bordul si cipul nu avea nimic, dar erau manarite ledurile . Mi-ai refacut tu lipiturile si ledurile. Daca iti amintesti, chiar ai luat de la bordul tau 2 leduri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu esti din a doua categorie, aia cu bordul manarit. Problema este ca bordurile care au fire trase aiurea, trasee taiate si leduri lipsa fac aceleasi probleme ca cele cu chipset dezlipit. Chestia nasoala este ca bordurile manarite la km nu fac tot timpul probleme, cateodata cad acele, cateodata se aprind diversi senzori iar dupa reparatie nu imi pot da seama ca am reparat bine, oricum experienta mi-a aratat ca am facut bine ce am facut :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa mai aduc cateva detalii. Problema, nu a disparut, ci din contra, s-a accentuat si anume: aparea problema de cateva ori pe zi, avea momente cand nu mai pornea deloc, ramanea martorul motor aprins, nu mai functiona claxonul, nu mai functionau stropitorile de  parbriz sau compresorul de AC. M-am hotarat sa schimb toate releele, dar am gasit la cineva si le-am inlocuit temporar. A mers 3 zile, dupa care...aceiasi problema. M-am hotarat sa desfac panoul de sigurante. L-am facut bucati, cam tot ce se putea desface si am avut o supriza. In partea in care erau releele, era un strat de 2-3 mm de noroi. L-am curat bine cu spray pentru contacte, suflat cu aer, curatat bine, montat la loc si functioneaza totul perfect, de mai bine de o luna. Nu mai are nici o problema si functioneaza foarte bine cu releele vechi.

Vina a fost si a mea, deoarece capacul de la panoul de sigurante este spart (lipseste cam 1,5 cm din el) si are banda izoliera in locul acela. Am fost la spalatorie si am uitat de acel capac. Am spalat motorul si mai departe, este logic ceea ce s-a intamplat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu ti-am zis de cand ai venit la mine ca bordul nu avea probleme in afara de firele trase aiurea in el care le-am rezolvat .

Apropo daca vrei sa tii masina de ce nu-ti iei o plansa de bord cu AIRBAGuri si sa rezolvi problema cu AIRBAGurile ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si daca o tin si daca nu o tin, tot nu am cei aproximativ 1000 de euro sa rezolv problema...momentan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fugi bre de aci cu aia 1000E, te costa 150E ca sa repari plansa de bord si te mai costa 250E volanul complet cu Airbag iar ala din bord nu stiu cat este dar nu cred ca sare de 250E. Iar codarea mai costa 100E .

Oricum in Ungaria gasesti mai ieftin volanul si Airbagul pasager .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum adica sa repar plansa de bord? Se repara sau se schimba? Eu am intrebat la dezmembrari si mi-a cerut 1000 de euro pe plansa de bord cu airbag. Plus ca mai trebuie si centura de la sofer, centrala de la airbag-uri, ca am inteles ca trebuie schimbata, airbag volan (asta nu ar fi o problema).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plansa de bord se repara cu 150E(www.bluexenon.ro), am mai scris pe forum. Iar centrala de airbag se scrie cu 80-100E.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now